Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta i Gminy Biała Rawska za 2011 rok
I DOCHODY BUDŻETOWE
Roczny plan dochodów po wprowadzonych zmianach zakładał realizację kwoty
29 496 380,65zł,-w tym dochody bieżące – 28 315 160,24 zł i dochody majątkowe – 1 181 220,41zł .
Na przestrzeni roku zrealizowano ogólną sumę dochodów w wysokości 30 156 511,32 zł co wskazuje na realizację planu – w wys.102,2 %. Zrealizowane dochody bieżące za okres sprawozdawczy wynoszą – 28 651 843,95zł a dochody majątkowe – 1 504 667,37.
Dla przypomnienia należy wskazać , że projekt budżetu z listopada 2010r przewidywał dochody w wys. 27 378 288,00 zatem realizacja jest wyższa o kwotę ponad 2 778 000,00 zł .
1. DOCHODY BIEŻĄCE
Wykonanie dochodów bieżących za 2011 rok wynosi 28 651 843,95zł zł co stanowi 100,19% planu rocznego. W ramach dochodów bieżących wykonano dochody własne w kwocie 23 948 207,15 zł oraz dotacje na zadania z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wys. 4 703 636,00 zł
Zrealizowane dochody w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej przedstawiają się następująco:
Dział 010 –Rolnictwo i łowiectwo - wykonano dochody bieżące w kwocie 563 848,61 zł z dotacji wojewody na wypłatę rolnikom zwrotu kosztów podatku akcyzowego oraz kwotę 3 128,44,- zł z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich.
Dział 100 –Górnictwo i Kopalnictwo – zaplanowano kwotę 3 000,- za koncesje w okresie sprawozdawczym dochodów nie zrealizowano
Dział 600 – Drogi publiczne powiatowe – w roku ubiegłym wpłynęła do budżetu kwota dotacji powiatu rawskiego na drogi powiatowe w granicach miasta w wys. 65 000,- zł.
Dział 700 –Gospodarka Mieszkaniowa- plan dochodów bieżących w tym dziale zakładał kwotę 483 500,00- zł z czego zrealizowano 530 655,79 zł tj.109,75%.
Wpływy z użytkowania wieczystego zostały wykonane w wys. 67 454,76 –zł. na przyjęty plan 70 000,- zł - 96,36% .Zaległości z tego tytułu na 31.12.2011r wyniosły 1 171,22 zł
Wpływy z dzierżawy wyniosły 450 129,07 zł na założony plan 400 000,- zł. Zaległości stanowią kwotę 56 157,89 zł.
Odsetki jakie wpłynęły do budżetu z tytułu zaległości to kwota 13 071,96 zł.
Dział 750 - Administracja publiczna –plan tego działu wynosi 200 805,04 zł a realizacja w okresie sprawozdawczym wynosi 198 648,20 zł .
W tym dziale zanotowano następujące dochody:
- rozdz.75011 – dotacja na realizację zadań zleconych – plan - 139 467,00- zł – wykonanie -139 467,00- zł
- wpływy za udostępnienie danych osobowych – 10,85 zł
Rozdz.75023 – plan 7 000,00 zł – wykonanie – 4 881,31 zł – różne dochody urzędu,
Rozdz.75056 – plan 27 289,04,- zł wykonanie – 27 289,04 – dotacja na realizację spisu rolnego.
Rozdz.75095 – plan 27 000,- zł - wykonanie – 27 000 zł – wpływy z tytułu promocji na organizację Festynu Bialskiego.
Dział 751 –Urzędy Naczelnych Organów Władzy Państwowej Kontroli i Ochrony Prawa oraz Sądownictwa– plan zakłada kwotę 19 760,- zł – wykonanie 19 460,- zł tj.98 48% z czego otrzymano trzy dotacje- z Krajowego Biura Wyborczego.
Rozdz.75101-na aktualizację stałego spisu wyborców w kwocie 1 863,00 zł,-
Rozdz.75108 – na wybory do Sejmu i Senatu w kwocie 17 597,00 zł.
Rozdz.75109- wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast – planowano 300,-zł na archiwizację dokumentów po wyborach samorządowych , dotacja nie wpłynęła w związku z procedurą odwoławczą.
Dział 756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIAZANE Z ICH POBOREM – plan ogółem wynosił 8 147 944,- zł , wykonanie za okres sprawozdawczy 8 372 766,75zł co daje 102,76 %.
W poszczególnych rozdziałach zrealizowano następujące dochody;
rozdz.75601 – wpływy z kart podatkowej- plan 10 000,00 zł – wykonanie – 12 710,00 – 127,10%
Nie wpłynęły odsetki z tytułu zaległości w tym podatku
Rozdz.75615 – wpływy z podatków od osób prawnych - gdzie wykonano następujące dochody:
podatek od nieruchomości – plan 2 300 000,00- zł – wykonanie – 2 387 229,00 zł 103,79%
podatek rolny - 52 000,00 zł 52 333,00 zł 100,64%
podatek leśny - 30 000,00 zł 30 970,00 zł 103,23%
podatek od śr. transportu - 50 000,00 zł 54 168,40 zł 108,34 %
podatek od czynności cywilnopr. - 1 500,00 zł 1 531,00 zł
102,06%
odsetki - 55 318,00 zł 63 026,12 zł 113,93%
Rozdz.75616 - wpływy z podatków od osób fizycznych - wykonano następujące dochody :
podatek od nieruchomości – plan 795 000,00 zł – wykonanie – 809 020,41 zł 101,76%
podatek rolny - 1 120 000,00 zł 1 154 623,95 zł 103,09%
podatek leśny - 27 000,00 zł 27 384.58 zł 101,42%
podatek od śr. transportu - 608 000,00 zł 617 770,49 zł 101,61%
podatek od spadków - 15 000,00 zł 11 667,00 zł 77,78%
opłata targowa - 55 876,00 zł 53 177,60 zł 95,17%
podatek od czynności - 190 000,00 zł 184 743,20 zł cywilnoprawnych
97,23%
odsetki - 27 000,00 zł 33 613,60 zł. – 124,49%
Z powyższych danych wynika, że w tej grupie dochodów najniższe wpływy z porównaniu z planem uzyskano w podatku od spadków i darowizn oraz we wpływach z opłaty targowej. , średnia realizacja pozostałych wpływów w stosunku do przyjętych założeń jest dość wysoka .
Niższe od maksymalnych stawki podatkowe przyniosło ujemne skutki dla budżetu zmniejszając dochody podatkowe w roku 2011 w następujących wysokościach:
Ogółem : - 1 362 230,00 zł
Ponadto skutki udzielonych ulg i zwolnień w podatku od nieruchomości wynikające z uchwały Rady Miejskiej( zwolnienie budynków OSP) wyniosły w okresie sprawozdawczym wynosiły 29 463,00 zł
Zastosowane przez Burmistrza, w ramach posiadanych kompetencji, umorzenia podatkowe stanowiły kwotę ogółem 29 049,52 zł w tym :
Umorzenia odsetek od nieterminowych wpłat podatków wyniosły w ciągu roku kwotę
6 873,00,- zł .
Odroczenia terminów płatności podatków i rozłożenia na raty – na koniec 2011 roku wynosiły 7 034,00 zł (dotyczyły podatku od nieruchomości ) oraz odsetek w wys. 383,00 zł
Stan zaległości z podatków lokalnych na dzień 31.12.2011 wynosił 441 833,85 zł w tym :
podatek od nieruchomości – 327 358,27 zł
podatek rolny - 72 279,16 zł
podatek od środków transportu - 38 866,42 zł
podatek leśny - 2 717,00 zł,
Nadpłaty w okresie sprawozdawczym z tytułu w/w podatków wynosiły 12 613,00 zł.
W związku z występującymi zaległościami w roku 2011 wystosowano 2 311 sztuk upomnień oraz złożono w Urzędzie Skarbowym 530 szt. tytułów wykonawczych jak również dokonano wpisów na hipotekę przymusową w kwocie 6 679,80,- zł. W ciągu roku z egzekucji komorniczej wpłynęła do budżetu kwota 272 346,82 zł.
Występują również zaległości z tytułu podatków wnoszonych do Urzędu Skarbowego a stanowiących dochody budżetu gminy a mianowicie z karty podatkowej od rzemiosła – 30 451,10 zł oraz od czynności cywilnoprawnych – 613,00zł.
Rozdz.75618 -Wpływy z opłat – ogólna kwota jaka wpłynęła do budżetu gminy w okresie 2011 roku to suma 58 490,37 zł,- i jest to pozycja zrealizowana w 82,15% w stosunku do planu, który wynosił 71 200,-zł
Z opłaty skarbowej uzyskano 81,17% planowanych wpływów tj.56 982,00 zł,-, w tej pozycji roczne wykonanie dochodów jest niże niż zakładano.
Wpływy za zajęcie pasa drogowego - do budżetu wpłynęła kwota 1 499,08 zł .
Z tytułu odsetek uzyskano 9,29 zł .
Rozdz.75621-Udziały w podatkach - zrealizowano w kwocie –2 820 308,03 zł,- co stanowi 102,93% założonego planu rocznego. Wpływy z udziałów od osób fizycznych wynosiły 2 712 959,- zł –102,93% powyżej założonego planu. Natomiast udziały w podatku od osób prawnych stanowiły kwotę 107 349,03 zł i były wyższe niż zakładano o ponad 27 000,- zł .
Dział 758 – RÓŻNE ROZLICZENIA – w tym dziale zrealizowano 100% zaplanowanych dochodów .
Planowane subwencje wpłynęły do budżetu w pełnej wysokości : oświatowa w wysokości 8 429 200- zł , wyrównawcza – 4 405 571,00- zł i równoważąca w wys.- 84 984,00 zł
W tym dziale uzyskano również wpływy z odsetek od środków na rachunkach bankowych z tytułu lokat terminowych – 75 830,50 zł na zaplanowane 62 000,- zł co daje ponad 107% wykonanie.
Dochodem tego działu jest również zwrot środków z funduszu sołeckiego za rok 2010 w wys. 122 941,59 zł.
Dział 801- OŚWIATA I WYCHOWANIE – wykonanie dochodów bieżących w tym dziale– stanowią w rozdz.80104 - wpłaty za wyżywienie w przedszkolu w wys. 253 896,75,- zł wykonane powyżej założeń oraz dotacja w wys. 264,00 zł z przeznaczeniem na egzaminy nauczycieli z tyt. awansu zawodowego.
Dział 851 -OCHRONA ZDROWIA- dochody tego działu, pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wyniosły w roku ubiegłym. kwotę 302 088,48 zł.
Dział 852 - POMOC SPOŁECZNA dochody w tym dziale to w głównej mierze dotacje na zadania zlecone i własne prowadzone przez gminę w ramach opieki społecznej, dochody ogółem wyniosły w roku ubiegłym 5 012 624,38 zł .
W okresie sprawozdawczym uzyskano dotacje z Urzędu Wojewódzkiego w ogólnej kwocie 4 948 331,76 z przeznaczeniem na :
Dotacje celowe na zadania własne:
85213 - składki na ubezpieczenia zdrowotne 15 639,48
Inne dochody uzyskane w tym dziale stanowią 5% dochody gminy z tytułu prowadzenia zadań zleconych oraz zwrot zaliczek alimentacyjnych na rachunek gminy wyegzekwowanych przez komornika – razem 32 007,82 zł, ponadto wpływy
z tytułu opieki nad chorym w domu wyniosły w okresie sprawozdawczym 62 087,54 oraz zwrot niesłusznie pobranego dodatku mieszkaniowego razem z odsetkami –
2 100,00 zł
Dział 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA – wpłynęła dotacja
na stypendia dla uczniów i na wyprawkę szkolną razem – 88 847,00- zł.
Dział 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA dochody zrealizowane w ubiegłym roku stanowiły kwotę 121 737,87 zł .
W rozdz.90017 – wpłynął zwrot dotacji przekazanej ZGKiM w roku 2010 do gospodarki odpadami niewykorzystanej w wys. 6 471,00,- zł
W rozdz. 90019 – zrealizowano dochody z zakresu ochrony środowiska w latach poprzednich gromadzone na oddzielnym koncie bankowym – w wys.115 266,87
Dział 926 – KULTURA FIZYCZNA - wpłynęły środki ze zwrotu dotacji z Klubu Sportowego Victoria Chrząszczew niewykorzystanej w pełnej wysokości w roku 2010 w wys. 350,59 zł.
2. DOCHODY MAJĄTKOWE
Zrealizowane w okresie sprawozdawczym dochody majątkowe stanowiły kwotę 1 504 667,37 zł
Poszczególne dochody przedstawiają się następująco:
Rozdz. 60016 – dotacja z Urzędu Marszałkowskiego na remont dróg dojazdowych do gruntów rolnych – 63 000,00 zł
Rozdz.70005 -Wpływy z majątku gminy – ogółem – 766 947,12 w tym z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności – 141 970,24 zł oraz ze sprzedaży – 624 976,88 .W roku ubiegłym dokonano sprzedaży m.in. działki Nr 240/12 przy pl. Wolności w Białej Rawskiej, lokali mieszkalnych, działki Nr 16 w Dańkowie. Uwzględniono tu również opłaty z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad za wyłączenie gruntów pod budowę dróg krajowych. w wys. 265 211,00 zł. Wykonanie dochodów ze sprzedaży znacznie odbiega od planu ponieważ w założeniach budżetu liczona była spłata kredytu krótkoterminowego z tych dochodów i zostały one pomniejszone. Natomiast w praktyce kredyt został spłacony poza budżetem.
Rozdz. 75011 – dotacja UW w Łodzi na zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania dla USC – 4 991,00 zł
Rozdz.80101 – wpłynęła dotacja z programu unijnego stanowiąca refundację środków gminy zaangażowanych na budowę placów zabaw dla dzieci przy szkołach podstawowych w wys. 53 618,25 zł . Wartość zrealizowanego w roku ubiegłym projektu wynosiła 93 448,95 zł.
Rozdz.85203 - dotacja UW w Łodzi na zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Domu Samopomocy – 10 000,00 zł
Rozdz.92695 – wpłynęła dotacja z RPO na modernizację kąpieliska, zgodnie z harmonogramem rozliczenia w wysokości 606 111,00 zł .
( Wartość dotacji dla całego projektu wyniosła - 2 415 082,00 zł )
II. PRZYCHODY BUDŻETOWE- w roku 2011 zaciągnięto kredyty i pożyczkę długoterminową w ogólnej wysokości 1 057 440,84 zł a mianowicie :
W roku ubiegłym nie zaciągnięto planowanego kredytu na zakup destruktu do remontu dróg ponieważ nie było dalszych możliwości pozyskania tego materiału.
III. WYDATKI BUDŻETOWE
W 2011 roku wydatkowano sumę 29 141 508,24-zł na przyjęty plan roczny – 30 274 730,65zł, co stanowi 96,26%. Na wydatki bieżące wydatkowano 26 165 176,66 zł, tj.97,22 % założeń, z tego wynagrodzenia i pochodne stanowiły kwotę 12 479 776,86 zł i zadania statutowe 6 482 096,31 zł . Dotacje na zadania bieżące jakie Gmina przekazała w okresie sprawozdawczym wyniosły 1 108 750,27 zł , wypłacone świadczenia na rzecz osób fizycznych 5 501 750,02 zł , na wydatki związane z realizacja zadań unijnych – 963,80 zł , na obsługę długu wydatkowano 591 839,40 zł .
Na wydatki majątkowe wydatkowano 2 976 331,58 zł,-. co stanowi 88,56% przyjętych założeń w tym na finansowanie zadań z dofinansowaniem unijnym – 958 115,75 zł
Szczegółowa analiza wysokości zrealizowanych wydatków bieżących i majątkowych
w poszczególnych działach i rozdziałach zawarta jest w zestawieniu liczbowym .
Integralną częścią tego sprawozdania są także sprawozdania z realizacji inwestycji oraz wykonania planu finansowego Jednostek Kultury
Dział 010 -ROLNICTWO i LEŚNICTWO- wydatki wykonane w wys. 1 358 142,10zł
- dotyczyły:
w rozdz.01010-wydatki statutowe stanowiły kwotę 8 517,00 zł z funduszu sołeckiego tj. wieś Byki i Aleksandrów, – na zakup materiałów do remontu zbiornika na wodę i wykonanie postumentów pod zbiorniki
W wydatkach majątkowych wydatkowano 761 432,30 zł na wykonanie zadania
„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy
- Budowa wodociągu Studzianek Gołyń –Antoninów”
W rozdz.01030 - przekazanie składek na rzecz Izby Rolniczej – 23 514,82 - zł,
w rozdz.01095 - wypłaty z tytułu zwrotu rolnikom podatku akcyzowego z dotacji wojewody – 552 792,76 zł (wydano 1424 decyzje), wydatki rzeczowe -755,85-zł i wypłata wynagrodzenia dla pracowników 10 300,00 zł .
Kwotę 897,90 zł wydatkowano m.in. na opracowanie ekspertyzy warunków atmosferycznych w m. Wilcze Piętki.
Dział 600 - TRANSPORT i ŁACZNOŚĆ-
Ogółem wydatkowano kwotę 1 818 846,02zł co stanowi 84,99% założeń.
Rozdz.60014 – drogi publiczne powiatowe – zaplanowana kwota 65 000,00 zł z dotacji starostwa została wydatkowana w całości na remonty w wys. 40 000,00 i akcję zimową w wys. 25 000,00 zł .Przekazano również powiatowi rawskiemu dotację celową na remont drogi powiatowej Zawady-Turowa Wola w wys.40 000,00 zł
Rozdz. 60016- drogi gminne – na wydatki bieżące zrealizowano kwotę 786 354,98 zł - zł w tym między innymi na:
1. Zakup paliwa i części do sprzętu drogowego – 106 778,26 zł
2. Utrzymanie przejezdności w okresie zimowym - 105 713,52 zł
3. Odtwarzanie rowów , zakup i montaż przepustów drogowych –125 712,56 zł
4. Odnowienie i uzupełnienie oznakowania poziomowego i pionowego – 13 647,00 zł
5. Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych – 232 067,05 zł
6. Zakup i montaż wiat przystankowych – 5 535,00 zł
7. Wykonanie ciągów pieszych na osiedlu Polna - 18 573,00 zł
8. Remont schodów na skrzyżowaniu ul. Mickiewicza i Wojska Polskiego – 3 075,00 zł
9. Wznowienie granic i podziały pod drogi- 27 552,00 zł
10.Ubezpieczenie dróg, walca i równiarki – 6 997,00 zł
11.Opłata za wyłączenie z produkcji rolnej dr. Niemirowice-Podlesie – 8 438,89 zł
W ramach funduszu sołeckiego utwardzono kruszywem drogi gminne oraz odtworzono rowy i założono przepusty we wsi Zofiów w kwocie 324 470,00 zł
W ramach wydatków majątkowych zrealizowano
Ogółem na wydatki majątkowe wydatkowano 603 021,04 zł.
Rozdz.60017 utwardzono kruszywem drogi gminne - za kwotę 324 470,00 zł
Podsumowując wydatki w tym dziale należy podkreślić, że w 2011 roku zmodernizowano ponad 30 km dróg.
Pozyskany destrukt z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z drogi krajowej S8, który okazał się być dobrym materiałem do utwardzania i doraźnych remontów dróg gminnych. W tej technologii utwardzono 13,25 km dróg: a mianowicie:
Ogółem na zakup, przewóz i wbudowanie destruktu wydano 580 266,04 zł.
Z funduszu sołeckiego utwardzono kruszywem ponad 6,3 km dróg wiejskich w następujących wsiach: Biała Wieś, Białogórne, Błażejewice, Bronisławów, Byki, Chrząszczew, Chrząszczewek, Franklin, Franopol, Gośliny, Grzymkowice, Józefów, Konstantynów, Koprzywna, Lesiew, Marchaty, Marianów, Narty, Orla Góra, Ossa, Pągów-Porady Górne, Podlesie, Podsędkowice, Przyłuski, Rokszyce, Rzeczków, Stanisławów, Studzianek, Szczuki, Szwejki Małe, Teodozjów, Tuniki, Wólka Babska, Zakrzew, Żurawia, Żurawka.
Utwardzono żwirem 1,85 km dróg w następujących miejscowościach: Białogórne, Franopol, Gośliny, Janów, Niemirowice, Ossa, Wilcze Piętki, Zakrzew. Koszt tych prac wyniósł 27.576,60 zł.
Wykonano bądź odtworzono również ponad 8,5 km rowów przydrożnych za kwotę ok. 90 tys. zł.
Poza tym wykonano część chodnika na ul. Jana Pawła II, na wysokości Urzędu Miasta i Gminy, dzięki temu zwiększono bezpieczeństwo osób idących z miasta w kierunku kąpieliska. Zostały również wykonane chodniki łączące ulicę Kwiatową i Łąkową oraz Kwiatową i Lipową. Wyremontowano schody na chodniku na skrzyżowaniu ul. Mickiewicza i Wojska Polskiego.
Dział 700 - GOSPODARKA MIESZKANIOWA - ogólne wydatki tego działu wyniosły w 2011 roku sumę 749 923,08 zł,- co stanowi 94,63% planowanych założeń.
Rozdz. 70001 - Zakładowi budżetowemu przekazano na przestrzeni tego okresu dotację do remontów budynków komunalnych w wysokości 60 000,00 zł,-
Rozdz.70005 na zadania statutowe wydatkowano – 76 482,13 między innymi na:
odpisy z ksiąg wieczystych , wypisy z rejestru gruntów ,ogłoszenia o przetargach i wykazy na sprzedaż nieruchomości do sprzedaży i dzierżawy, operaty szacunkowe i mapy do celów opiniodawczych . opłaty sądowe, wycena lokali mieszkalnych,
W ramach zaplanowanych wydatków majątkowych zakupiono do zasobów mienia komunalnego w grunty w Białej Rawskiej przy ul. Wojska Polskiego oraz gruntów od Agencji Nieruchomości Rolnych za kwotę 441 400,00 zł.
Rozdz.70095 – zadania statutowe – wydatkowano kwotę 172 040,95 zł na zapłatę za energię elektryczną i ubezpieczenie lokali komunalnych oraz z tytułu czynszu dla wspólnot mieszkaniowych.
W rozdziale tym wydatkowano kwotę 26 518,02 w ramach funduszu sołeckiego m.in. na wyposażenie świetlicy wiejskiej w Ossie oraz zakup materiałów do budowy altany w Chodnowie
Dział 710 - DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA – w dziale tym wydatkowano 40 988,06 zł.
W rozdz. 71004 były finansowane zadania statutowe na które wydatkowano 26 289,56 zł na: ogłoszenia prasowe o przystąpieniu i wyłożeniu do publicznego wglądu planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy , wykonanie mapy do celów opiniodawczych do opracowania planu zagospodarowania przestrzennego, przedpłatę za zaopiniowanie planu zagospodarowania przestrzennego przez powiatową komisję urbanistyczną - i opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego.
Rozdział -71014-Zadania statutowe wydatkowano 9 102,00zł na opracowania geodezyjne ,
Rozdział -71095-– na przyjęty plan zadań statutowych w wys. 5 600,00- zł wydatkowano 5 596,50 zł Środki przeznaczone były m.in. na opracowanie zamiennego projektu ogrodzenia targowiska.
Dział 750 - ADMINISTRACJA PAŃSTWOWA I SAMORZĄDOWA- wydatki ogółem stanowiły kwotę 3 292 728,67 zł,- w tym z dotacji wojewody kwotę 139 467,00 zł,- Wykonana kwota wydatków stanowi 97,84% planu
Rozdz. 75011 – zadania zlecone finansowane z budżetu Wojewody w kwocie 139 467,00- zł – oraz z budżetu Gminy w wys. 111 109,11zł – tj.44,3% całości. Środki przeznaczone na wynagrodzenia i pochodne dla 4 pracowników - 220 460,13 zł.
Wydatki statutowe – wydatkowano 25 124,98zł. - wydatki te były przeznaczone m.in. na :
zakup druków aktów stanu cywilnego, druków do dowodów osobistych, artykułów papierniczych dla ewidencji ludności, periodyków i publikacji, kwiatów i upominków na uroczystości obchodów 100 -lecia urodzin i 50- lecia pożycia małżeńskiego, zakupiono usługi w zakresie: oprawy i renowacji ksiąg USC, opieki autorskiej za użytkowanie programów komputerowych do ewidencji ludności i USC, obsługi informatycznej, poniesiono opłaty za realizację usług telekomunikacyjnych w zakresie stacjonarnych rozmów telefonicznych, delegacje służbowe i szkolenia.
W ramach wydatków majątkowych, ze środków Wojewody, zakupiono zestaw komputerowy wraz z oprogramowaniem dla potrzeb ewidencji ludności za kwotę 4 991,00 zł
Rozdz.75020 - W okresie sprawozdawczym przekazano dla powiatu rawskiego na działalność Klubu Pracy w Rawie Maz. dotację celową na działalność w kwocie 2 000,00 zł
Rozdz.75022 - Wydatki Rady Gminy wyniosły w ciągu roku 133 376,52 zł złotych w tym świadczenia na rzecz osób fizycznych – 116 140,- zł i wydatki statutowe – 17 236,52- zł. W stosunku do planu wydatki zrealizowano w wys.88,92%
Rozdz.75023 – Wydatkowano kwotę 2 765 874,78 zł na przyjęty plan 2 804 192,00 zł co daje 98,63 % wykonania.
W Grupie wynagrodzenia i pochodne wydatkowano kwotę 2 100 251,59 zł, która była przeznaczona na: wynagrodzenia osobowe pracowników – wynagrodzenia miesięczne, wypłata nagród jubileuszowych dla pracowników Urzędu Miasta, wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego, składki ZUS, ubezpieczenie zdrowotne i podatek z tego tytułu, składki na ubezpieczenie społeczne ZUS pracowników i Fundusz Pracy, zawarte umowy zlecenia. Średnie zatrudnienie pracowników wynosiło w roku ubiegłym 45,8 etatów ,średnie wynagrodzenie – 3 457,40 zł
W Grupie zadania statutowe wydatkowano kwotę 664 867,19 zł, która była przeznaczona m.in. na: zakup druków, zakupy na wyposażenie Urzędu, zakup publikacji i czasopism, zakup paliwa i części do samochodu służbowego, zakup oleju opałowego dla tut. Urzędu, zakup środków czystości, zakup wody, zakup artykułów spożywczych, zakup sprzętu komputerowego, zakup tuszy, tonerów, zakup pieczątek, zakup części do kserokopiarek, zakup energii elektrycznej dla tut. Urzędu, badania lekarskie wstępne, profilaktyczne, okresowe dla pracowników Urzędu, usługi pocztowe, zabezpieczenie budynku Urzędu Miasta i Urzędu Stanu Cywilnego, naprawa samochodu służbowego tut. Urzędu, naprawa kserokopiarek, usługi informatyczne, usługi za rozprowadzanie wody i odbiór ścieków, konserwacja centrali telefonicznej, refundacja zakupu okularów dla pracowników, usługa prawna dla tut. Urzędu, oprawa Dzienników Urzędowych, usługi kominiarskie, usługi p.poż, konserwacja pieca co, ogłoszenia w prasie, opieka autorska na programy komputerowe, realizację opłat internetowych, za realizację usług telekomunikacyjnych komórkowych i rozmów stacjonarnych, delegacje służbowe pracowników oraz ryczałty za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych, składki członkowskie za udział w Stowarzyszeniach, opłaty z tytułu ubezpieczenia budynków oraz samochodu służbowego, szkolenia dla pracowników tut. Urzędu, zakup oprogramowania komputerowego dla tut. Urzędu.
Rozdz.75056 – Zrealizowano wydatki związane z przeprowadzeniem spisu powszechnego w wys. 27 289,04 z dotacji GUS-u.
Rozdz. 75075 Promocja jednostek samorządu terytorialnego w Grupie zadania statutowe wydatkowano kwotę 60 548,42 zł- 87,87% zakładanego planu ,która była wydatkowana na:
- 1.zadania statutowe tj. zakupy materiałów – zakup artykułów promocyjnych tj. koszulek z herbem i napisem Biała Rawska, breloków , torebek ,długopisów z herbem i napisem Biała Rawska , zakupy nagród: dla uczniów Gimnazjum, dla laureatów konkursu XVII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży, strojów sportowych jako nagrody w Turnieju Piłki Nożnej, piłek dla piłkarzy w rozgrywkach piłki halowej ,
zakup albumów „Ziemia Rawska w fotografii i pocztówce”,
zakup artykułów spożywczych i przemysłowych na potrzeby „Weekendu Sportowego” i „Pikniku Rodzinnego”, koncertu „La Vie la mour”, Dożynek Gminnych
sfinansowano zakupy z talonów wartościowych dla Grup Wieńcowych, zapłacono za wydruk zaproszeń na koncert Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego, zakupiono karty świątecznych,
- zakup usług pozostałych - zapłacono za pokaz ogni sztucznych w noc sylwestrową, zapłata za sędziowanie meczu piłki siatkowej, za przygotowanie posiłków dla młodzieży w ramach meczu piłki siatkowej, sfinansowano przejazd nauczycieli wychowania fizycznego z Gimnazjum do Sławna na mecz piłki siatkowej, emisja życzeń świątecznych w prasie, zapłata za przygotowanie posiłków z okazji Dnia Dziecka, zapłata wynagrodzenia z tytułu umowy o dzieło-przeprowadzenie zawodów siłowych, współorganizowanie zawodów sportowych „Mistrzostw Polski w Triathlonie”, zakup licencji na plenerowy seans filmu z okazji Pikniku profilaktycznego, zapłata za opracowanie i wykonanie oprawy muzycznej widowiska słowno-muzycznego, zapłata za wynajem Sali na Dożynki Powiatowe, opracowanie i wykonanie oprawy muzycznej La Vie la mour, zapłata za przewóz reprezentacji nauczycieli na ogólnopolski Turniej Nauczycieli, przygotowanie kolacji Wigilijnej dla mieszkańców Miasta i Gminy.
2 wydatki związane z realizacją zadań unijnych – 963,80 zł za wykonanie tablicy promocyjnej na kąpielisku miejskim.
W Rozdziale 75095 Pozostała działalność w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych, wydatkowano kwotę 52 100,00zl która była przeznaczona na wypłatę diet sołtysom za uczestnictwo w Sesjach Rady Miejskiej.
Dział 751 -URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA –
Rozdz.75101-finansowano wydatki na aktualizację stałego spisu wyborców w kwocie 1 863,00 zł,-
Rozdz.75108 – zrealizowano wydatki w wys. 17 597,00 zł na przeprowadzenie wyborów do Sejmu i Senatu,
Rozdz.75109 – nie zrealizowano wydatków w wys. 300,00 zł, na przeprowadzenie archiwizacji dokumentacji wyborów samorządowych.
We wszystkich rozdziałach środki pochodzą z dotacji Krajowego Biura Wyborczego.
Dział 754 - BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA P.POŻAROWA- wydatkowano ogółem kwotę 465 462,33 zł na zaplanowane 553 883,00 zł tj.84,04% zaplanowanych środków.
Rozdz.75404 –Komendy Wojewódzkie Policji – w roku ubiegłym przekazano dla Policji dotację w kwocie 15 000,- zł na uruchomienie dodatkowych patroli policyjnych.
Rozdz. 75412 – Ochotnicze Straże Pożarne - wydatkowano kwotę 441 324,33 zł w tym na wydatki bieżące – 248 631,02 zł .
Na świadczenia na rzecz osób fizycznych wydatkowano – 49 703,65 zł na akcje gaśnicze, działania ratownicze, ćwiczenia pożarnicze, wypłatę dla konserwatorów
Wynagrodzenia i pochodne -wydatkowano – 2 709,58 zł na składki ZUS
Zadania statutowe - plan – 222 483,00 zł ,wydatkowano – 196 217,79 zł między innymi na:
1. Zakup paliwa do samochodów pożarniczych i sprzętu p-poż, zakup części, zakup umundurowania – 59 879,03 zł.
2. Zakup energii – 20 186,38
3. Usługi remontowe – 86 103,66 zł.( naprawa samochodów, motopompy, modernizacja strażnic)
4. Badanie kierowcy – 200,00 zł.
5. Szkolenie strażaków, seminarium z zakresu ochrony p-poż, przeglądy samochodów pożarniczych, oznakowanie pojazdów – 11 269,22 zł.
6. Ubezpieczenie członów OSP, ubezpieczenie samochodów – 18 579,50 zł.
W ramach funduszu sołeckiego wydatkowano na remonty strażnic kwotę 74 829,61 zł
W wydatkach majątkowych zrealizowano kwotę dotacji celowych na remonty strażnic w wys. 192 693,31 z tego:
Dla OSP Biała Rawska przekazano również dotację na zakup zestawu ratownictwa technicznego w wys. 27 000,00 zł
Rozdz.75421 – na koniec roku pozostała nie wykorzystana rezerwa na zarządzanie kryzysowe w wys.55 862,00,- zł .Ponadto sfinansowano zapłatę za akcje ratownicze strażaków związaną z podtopieniami na terenie gminy – 5 375,00 zł oraz zakupiono drobny sprzęt.
Dział 756 - DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIAZANE Z ICH POBOREM –
Rozdz. 75647 - sfinansowano wydatki w grupie wynagrodzeń i pochodnych w wys.86 317,40,- zł przeznaczone na prowizję dla sołtysów za pobór podatków i umowy- zlecenia za roznoszenie nakazów płatniczych w mieście oraz wydatki statutowe związane z obsługą podatkową gminy w wys. – 6 000,00 zł
Dział 757 -OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO – rozdz. 75702 - to wydatki przeznaczone na spłatę odsetek od kredytów bankowych. Stanowiły one w ubiegłym roku sumę 591 839,40 złotych .
Dział 758 - RÓŻNE ROZLICZENIA – na koniec roku pozostała nierozdysponowana rezerwa ogólna w wys. 33 590,00 zł.
Dział 851- OŚWIATA I WYCHOWANIE - wydatki ogółem tego działu wyniosły na koniec grudnia sumę 11 255 828 zł,- 97,47% planu rocznego.
Szczegółowe sprawozdanie z realizacji wydatków tego działu Dyrektora Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty stanowi integralną część niniejszego sprawozdania opisowego.
Sprawozdanie to należy uzupełnić o wydatki finansowane bezpośrednio z budżetu gminy a mianowicie :
- w rozdz.80113 – Dowóz uczniów - przekazano dotację dla Starostwa Powiatowego w Grójcu za dowóz uczniów z terenu naszej gminy do specjalnego ośrodka wychowawczego w Nowym Mieście w wys. 11 082,52 zł.
- w rozdz. 80195 – Pozostała działalność. – poniesiono wydatki na zakup nagród rzeczowych dla laureatów konkursów międzyszkolnych w kwocie – 4 232,69zł,oraz na zorganizowanie egzaminów awansu zawodowego dla nauczycieli – 750,00 zł
Porównując kwotę wydatków w tym dziale dodając kwotę wydatkowanych środków w dziale 854 przeznaczonych na oświatę należy podkreślić, że w roku ubiegłym budżet gminy sfinansował wydatki przekraczające subwencję oświatową o kwotę 2 749 950,00zł
Dział 851 - OCHRONA ZDROWIA- wydatki tego działu wyniosły w roku 2011 br. kwotę 254 541,22 -zł – 93,38 % planu rocznego
Rozdz.85153 – Zwalczanie narkomanii – w 2011 roku wydatkowano 24 330,17 zł. co stanowi 81,10% zł planowanych środków
Wydatki na wynagrodzenia i pochodne dotyczą wynagrodzenia pełnomocnika , wykorzystano kwotę 4 591,51- zł oraz kwotę 19 738,66- zł na wydatki statutowe.
Rozdz. 85154 -Przeciwdziałanie alkoholizmowi -
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Białej Rawskiej w 2011 roku z rozdziału „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” i z rozdziału „Pomoc społeczna” wydatkowała ogółem 246 371,05 zł.
Na wynagrodzenia i pochodne wydatkowano 71 119,69 zł. co stanowi 93,47 %.Na zadania statutowe wykorzystano 134 953,36 zł. co stanowi 96,84 %, oraz w rozdziale 85295 „ Pomoc społeczna” - świadczenia na rzecz osób fizycznych wykorzystano 25 000 zł. na dożywianie dzieci z rodzin patologicznych.
Załącznikami do niniejszego opracowania są szczegółowe sprawozdania pełnomocników Burmistrza powołanych do realizacji zadań z tego zakresu.
Rozdz. 85195 - Pozostała działalność – ogólne wydatki – 8 840,00 zł - z czego sfinansowano m.in. rehabilitację dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy w kwocie 5 760,00 zł,- i koszty transportu na basen dzieci szkolnych z wadami postawy w wysokości –3 080,00 zł .
Dział 852 -POMOC SPOŁECZNA - wydatki tego działu wyniosły 6 397 545,27 zł,- przy udziale środków wojewody w wysokości 4 948 331,76 zł-. i budżetu gminy w wysokości 1 449 213,51 zł
Środki z zadań zleconych stanowiły ponad 77% wydatków ogółem.
Szczegółowe sprawozdanie z realizacji wydatków tego działu Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej stanowi integralną część niniejszego sprawozdania opisowego.
Dział EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA – wydatkowano w tym dziale sumę 274 519,23 zł – 95,60% planu
Szczegółowe sprawozdanie z realizacji wydatków tego działu Dyrektora Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty jak również Dyrektora Pomocy Społecznej stanowi integralną część niniejszego sprawozdania opisowego.
Ponadto należy wskazać , że w rozdz.85495 – Pozostała działalność. w ramach funduszu sołeckiego zakupiono wyposażenie altanki ogrodowej kwotę 8 455,00 zł
Dział 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA wydatkowano w roku ubiegłym kwotę 784 219,50 zł,-.
Rozdz.90002 - Gospodarka odpadami - dotacja do gospodarki odpadami dla ZGKiM wyniosła 49 611,00- zł,- Pozostałe wydatki w tym rozdziale dotyczyły wypłaty nagród w konkursach - „Najczystsza posesja” – 14 200,- zł.
Rozdz.90003 – na oczyszczanie miasta / omiot i wywóz nieczystości/ i wyłapywanie bezdomnych psów wydatkowano kwotę 116 184,74- zł. w ramach wydatków statutowych oraz za sprzątanie przystanku w Babsku – 8 341,12
Rozdz.90004 - zieleń w miastach to przede wszystkim wydatki związane z zakupem kwiatów dekoracyjnych i utrzymaniem trawników - ogółem wydatkowano 57 928,51 złotych .Środki wydatkowane na wynagrodzenia w wys.. 1 900,00 były przeznaczone na cięcie sanitarne drzew przy ul. Jana Pawła II, Kościuszki i Placu Wolności.
Rozdz. 90015 - na oświetlenie ulic wydatkowano w ubiegłym roku kwotę 401 675,39,- zł z tego za zużytą energię elektryczną na terenie miasta i gminy wydatkowano 277 170,90 zł,- i 69 582,02 zł na konserwację i utrzymanie oświetlenia oraz na uzupełnienie oświetlenia świątecznego – 4 941,42 zł.
W ramach remontów z funduszu sołeckiego wykorzystano kwotę 6 060,00 zł.
Na inwestycje z zakresu oświetlenia wydatkowano 49 981,05 zł na zakup lamp oświetleniowych wraz z oprawami.
Rozdz.90017 – w wydatkach majątkowych przekazano w formie dotacji środki w wys. 8 000,- zł dla ZGKiM na opracowanie projektu technicznego garażu, planowano na ten cel 20 000,00 zł .
Rozdz.90019- wydatkowano kwotę 87 024,01 – 79,11% zaplanowanych na wydatki z zakresu ochrony środowiska a mianowicie: zakup koszy ulicznych, worków na śmieci, likwidacja dzikich wysypisk, transport nieczystości po akcji „Sprzątanie świata” odbiór odpadów segregowanych.
Rozdz.90095 – sfinansowano przy udziale środków Powiatowego Urzędu Pracy zatrudnienie pracowników w ramach robót publicznych – 34 423,77 zł, wypłacono świadczenia z zakresu bhp w kwocie 1 217,00 zł oraz zrealizowano inne wydatki rzeczowe na kwotę 5 613,96. Średnie zatrudnienie w ciągu roku – 5,4 etatu, średnia płaca - 1 439,80 zł .
Dział 921- KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO - dotacje dla jednostek kultury wyniosły w roku 2010 w kwocie 858 052,00- złotych.
Szczegółowe sprawozdania z działalności jednostek i wydatkowanych środków są załącznikami do niniejszego sprawozdania.
W wydatkach majątkowych w rozdz.92116 zapłacono drugą część należności za opracowanie projektu budowy biblioteki – 26 352,00 zł
Rozdz.92195 – zaplanowana była dotacja dla organizacji – w wys. 3 000,00 zł ,-nie została zrealizowana.
Dział 926 - KULTURA FIZYCZNA - ogółem wydatkowano 887 095,10 zł. na założony plan w wys. 894 823,00 zł
Rozdz.92601 – Obiekty sportowe - W rozdziale tym planowane i wydatkowane są środki na utrzymanie boisk sportowych „ORLIK 2012”. Omówienie tego rozdziału zawiera sprawozdanie Miejsko-Gminnego- Zespołu Oświaty. Ogółem wydatkowano 54 865,20 zł na wydatki bieżące oraz 3 936,00 zł na wydatki majątkowe z czego zakupiono matę do rozczesywania trawy na boisku ORLIK
Rozdz. 92605 – Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu – w roku 2011 przekazano dotacje klubom sportowym w celu prowadzenia zadań gminy w dziedzinie upowszechniania sportu na terenie miasta i gminy w następującej wysokości:
co stanowi kwotę ogółem 139 356,75- zł
Rozdz.92695 – wydatkowano 688 937,15 zł z czego :
- 11 160,00,- zł zostało przeznaczone na stypendia dla uczniów sportowo uzdolnionych.
- w ramach funduszu sołeckiego zrealizowano kwotę 2 827,90 na prace ziemne przy boisku sportowym w Ossie,
- w ramach wydatków majątkowych wydatkowano kwotę 609 659,34 zł na modernizację kąpieliska
- na zakupy inwestycyjne na kąpielisku miejskim – 26 147,32 z czego zakupiono m.in. kosiarkę i kosę spalinową, rower wodny, zainstalowano monitoring.
- na opracowanie projektu budowy traktu spacerowego wydatkowano – 37 142,00 zł. Koszt całej dokumentacji wynosił – 82 892,00 zł
IV. ROZCHODY
W 2011 roku spłacono raty kredytów i pożyczek w ogólnej kwocie 1 494 292,74- zł .
Saldo zadłużenia na 31.12.2011r. z tytułu zobowiązań kredytowych wynosiło 11 815 098,45 zł i stanowi 39,17,% wykonanych dochodów budżetowych. Saldo zadłużenia jest niższe od stanu na 31.12.2010 o kwotę ponad 458 000,00 zł
Spłaty rat kredytowych razem z odsetkami wynosiły kwotę 2 086 132,14 zł i stanowiły 6,91 % wykonanych dochodów budżetowych.
V. ZMIANY W PLANIE WYDATKÓW NA REALIZACJĘ PROGRAMÓW FINANSOWANYCH Z UDZIAŁEM SRODKÓW POCHODZĄCYCH Z BUDŻETU UNII EUROPEJSKIEJ.
Naniesione zmiany były wstępem do rozliczenia całej inwestycji.
Obydwie inwestycje zaplanowane w omawianym załączniku jak również w wykazie przedsięwzięć zostały zrealizowane. Zakończono i rozliczono zadanie – Modernizacja OSIR , zarówno projektu z udziałem środków unijnych jak również części poza projektem. Łączna wartość nakładów wyniosła 4 704 191,00 , wartość dofinansowania – 2 415 082,00 zł .
Drugie zadanie jest realizowane etapami. W roku 2011 wykonano dalszą część wodociągu Studzianek- Gołyń- Antoninów za kwotę 761 432,30 zł .Na to zadanie uruchomiono pożyczkę na prefinansowanie z BGK w kwocie 462 033,10 zł.. Dalsza część zadania będzie realizowana w roku 2012 w którym planowane jest zakończenia całej inwestycji.
VI. GOSPODARKA POZABUDŻETOWA
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawii - plan finansowy
przychodów na rok 2011 wynosił 3 057 000,00 zł - realizacja - 2 861 324,52 zł tj.93,60% .
Plan wydatków na rok 2011 wynosił 3 057 000,00 zł. - realizacja – 2 791 505,89 zł tj.91,32 % założeń.
Analizując przychody i wydatki zakład wygospodarował nadwyżkę finansową w kwocie brutto - 69 818,63 zł .Po uwzględnieniu amortyzacji w kosztach zakładu w wys. 1 231 304,18 zł rok 2011 zamknięto stratą w wys. 1 161 485,55 zł .
W roku 2011 ZGKiM otrzymał dotację przedmiotową z budżetu gminy w ogólnej kwocie 109 611,00 zł oraz dotację celową na opracowanie projektu technicznego budowy garażu w wys. 8 000,00- zł
Stan środków obrotowych na 1.01.2011 – 174 678,40,- zł - na 31.12.2011 r. – 172 921,61 zł.
Sprawozdanie z działalności i gospodarki finansowej ZGKiM – w załączeniu.
W roku ubiegłym realizowano również poza budżetem zadanie zlecone ze środków wojewody „Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia pracowników młodocianych” – 47 945,86 zł - polegające na dofinansowaniu pracodawcom, którzy kształcą w zawodzie pracowników młodocianych ( wiek 16-18 lat) zamieszkałych na terenie Gminy. Środki finansowe przekazywane na ten cel pochodzą z Funduszu Pracy.
Wydano 7 decyzji administracyjnych . Wysokość kwoty dofinansowania zależy od okresu kształcenia wynikającego z umowy o pracę z młodocianym pracownikiem. Osoba ucząca pracownika w danym zakładzie pracy musi posiadać kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego, a młodociany pracownik powinien ukończyć naukę zawodu, która trwa dwa lub trzy lata, i zdać egzamin przed Okręgową Komisją Egzaminacyjną lub Izbą Rzemieślniczą. Młodociany uzyskuje dyplom potwierdzający kwalifikacje w danym zawodzie lub świadectwo czeladnicze. Dofinansowanie jest przyznawane w formie decyzji administracyjnej, na wniosek pracodawcy złożony w terminie trzech miesięcy od ukończenia przez młodocianego pracownika nauki zawodu. Na terenie Gminy Biała Rawska w 2011 roku młodociani kształcili się w zawodach: mechanik pojazdów samochodowych , monter instalacji c.o, sprzedawca , fryzjer.
Stan środków finansowych na rachunkach bankowych Gminy na 31.XII.2011r wynosił 2 177 631,04 zł w tym :
PODSUMOWANIE
Porównując stronę dochodową naszego sprawozdania ze zrealizowanymi wydatkami należy wskazać, że rok 2011 zamknięto nadwyżką budżetową w kwocie 1 015 003,08 zł przy planowanym deficycie w budżecie wys..778 350,00 zł.
Biorąc pod uwagę zrealizowane przychody i rozchody - ogólna kwota wolnych środków na koniec roku 2011 wyniosła 1 562 036,62 - zł - są to środki pieniężne przeniesione do budżetu roku 2012 z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
Biała Rawska, dnia 26 marca 2012 roku
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy w Białej Rawskiej