Wydział Finansów i Budżetu

1. Opracowywanie projektu budżetu gminy;
2. Opracowywanie szczegółowego podziału dochodów i wydatków budżetu;
3. Przestrzeganie dyscypliny budżetowej;
4. Zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonywania budżetu;
5. Opracowywanie projektów uchwał z uzasadnieniem w sprawach finansowych
i uzyskiwanie podpisu radcy prawnego na projekcie uchwały;
6. Rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych;
7. Finansowanie powiązanych z budżetem gminy jednostek organizacyjnych oraz prowadzenie bieżącego nadzoru nad ich gospodarką finansową;
8. Planowanie środków budżetowych na dotacje dla gminnych jednostek organizacyjnych oraz organizacji pożytku publicznego bieżąca kontrola ich wydatkowania i innych dotacji i ich rozliczanie;
9. Dokonywanie okresowych analiz sytuacji ekonomiczno-finansowych miasta i gminy
i sporządzanie materiałów w tym zakresie oraz przedstawianie ich Burmistrzowi
i Skarbnikowi;
10. Nadzór nad rachunkowością budżetową prowadzoną przez jednostki organizacyjne objęte budżetem gminy;
11. Prowadzenie rachunkowości budżetu gminy, rachunkowości podatków i opłat,
a także sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu gminy oraz innych sprawozdań, terminowe przesyłanie uprawnionym organom;
12. Wymiar i pobór podatków oraz innych opłat należnych gminie;
13. Podejmowanie działań na rzecz pełnej realizacji wpływów na poczet należności budżetowych z tytułu podatków i opłat oraz likwidacji zaległości podatkowych;
14. Wydawanie, ewidencja i rozliczanie biletów opłaty targowej;
15. Wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych bezzwłocznie po upływie terminów płatności rat podatkowych, opłat terenowych i zobowiązań;
16. Przygotowanie wniosków w sprawie stosowania ulg i umorzeń w podatkach i opłatach od ludności w ramach obowiązujących przepisów, wydawanie zaświadczeń mieszkańcom, publikacja udzielonych ulg i zwolnień;
17. Terminowe i merytoryczne załatwianie skarg mieszkańców, odwołań i podań
w sprawach podatków i opłat;
18. Prowadzenie rachuby płac oraz sporządzanie dla pracowników informacji
o osiągniętych przez nich dochodach, prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych;
19. Prowadzenie obsługi kasowej i księgowej Urzędu oraz pobór opłat skarbowych;
20. Rozliczanie inwentaryzacji przeprowadzonej w Urzędzie i jednostkach Ochotniczych Straży Pożarnych, uzgadnianie ewidencji ilościowo - wartościowej, nadzór nad inwentaryzacją jednostek podległych;
21. Współdziałanie z Urzędem Skarbowym w zakresie rozliczeń dochodów budżetowych Gminy;
22. Współdziałanie z Regionalną Izbą Obrachunkową, bankami oraz WFOŚiGW;
23. Prowadzenie spraw ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników
i terminowe odprowadzanie składek, naliczanie Kapitału początkowego oraz sporządzanie wniosków emerytalno- rentowych i sprawozdawczości w tym zakresie;
24. Sprawozdawczość w zakresie udzielania pomocy dla przedsiębiorców i przestrzeganie obowiązujących w tym zakresie ustaw i uchwał Rady Miejskiej;
25. Prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych stanowiących mienie gminy;
26. Analiza spłat zobowiązań finansowych gminy względem banków, WFOŚiGW
i innych instytucji współfinansujących gminne inwestycje, dokonywanie terminowych spłat zobowiązań oraz terminowe występowanie o umorzenie pożyczek i kredytów oraz terminowe rozliczanie dotacji;
27. Współpraca z wydziałami Urzędu i jednostkami organizacyjnymi w zakresie pozyskiwania i rozliczania Funduszy unijnych;
28. Wykonywanie zadań wynikających z przepisów o podatku od towarów i usług;
29. Naliczanie i pobór opłaty za użytkowanie wieczyste;
30. Rozliczanie akcyzy na paliwo rolnicze;
31. Wykonywanie zadań wynikających z Ustawy o finansach publicznych i ustawy
o rachunkowości;
32. Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów i zleconych przez Skarbnika.

Stanowiska

Naczelnik Wydziału Finansów i Budżetu

Inspektor

Inspektor

Inspektor

Podinspektor

Podinspektor

Podinspektor

Pomoc administracyjna

Inspektor

Inspektor

Dokumenty

Prawo lokalne

Prawo lokalne

Prawo lokalne

Prawo lokalne

Prawo lokalne

Stan majątkowy

Stan majątkowy

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 marca 2008 10:02
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 13057
16 lipca 2025 10:53 (Rafał Jakubczak) - Aktualizacja danych stanowiska: Podinspektor.
16 lipca 2025 10:28 (Rafał Jakubczak) - Aktualizacja danych stanowiska: Inspektor.
16 lipca 2025 10:28 (Rafał Jakubczak) - Aktualizacja danych stanowiska: Podinspektor.
Zatrzymaj banner przewijany