Komunikaty

Nowe możliwości rejestracji działalności gospodarczej

Aby osoba fizyczna mogła rozpocząć działalność gospodarczą, dokonać zmian we wpisie, bądź wykreślić całkowicie wpis

powinna uzupełnić i złożyć wniosek (CEIDG-1)

do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)


Wniosek do CEIDG można złożyć:

 

1. on-line – przy użyciu podpisu elektronicznego, weryfikowanego za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, albo podpisem osobistym, o którym mowa w przepisach o dowodach osobistych, albo w inny sposób akceptowany przez system CEIDG umożliwiający jednoznaczną identyfikację osoby składającej wniosek i czas jego złożenia (www.ceidg.gov.pl).
2. w urzędzie gminyosobiście lub listem poleconym (w przypadku przesłania wniosku       listem poleconym powinien być on opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy potwierdzonym przez notariusza).

Aby zarejestrować działalność gospodarczą, dokonać zmian we wpisie bądź wykreślić  wpis osoba fizyczna można wybrać jeden z poniższych trybów postępowania:

 

  • Zalogować * się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line i złożyć go elektronicznie.
  • Zalogować * się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i zanieść go do urzędu gminy.
  • Bez logowania się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i zanieść go do urzędu gminy.
  • Pobrać i złożyć wniosek papierowy w urzędzie gminy. Gmina przekształci go na wniosek elektroniczny.
  • Przesłać wniosek listem poleconym do wybranego urzędu gminy. Wówczas podpis musi być notarialnie potwierdzony.

               * Przy pierwszym logowaniu na stronie CEIDG należy założyć konto i aktywować je po otrzymaniu                   potwierdzenia mailowego z CEIDG



            Przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą w dniu złożenia wniosku o wpis do CEIDG. Wraz z wnioskiem o wpis do CEIDG składa się oświadczenie o braku orzeczonych - wobec osoby, której wpis dotyczy – zakazów, pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Przedsiębiorca ma prawo we wniosku o wpis do CEIDG określić późniejszy dzień podjęcia działalności gospodarczej niż dzień złożenia wniosku.

Składając osobiście wniosek o wpis do CEIDG organ gminy potwierdza tożsamość przedsiębiorcy oraz potwierdza za pokwitowaniem przyjęcie wniosku. Należy zabrać ze sobą dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.

Jeśli wniosek do CEIDG będzie niepoprawny to:
   1. gdy został złożony on-line – system CEIDG poinformuje niezwłocznie o niepoprawności wniosku,
   2. gdy został złożony w urzędzie gminy – organ gminy niezwłocznie wzywa do skorygowania lub uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni roboczych.

 

Zaświadczeniem o wpisie do CEIDG jest wydruk ze strony internetowej CEIDG. Organy administracji publicznej nie mogą domagać się od przedsiębiorców okazywania, przekazywania lub załączania do wniosków zaświadczeń o wpisie w CEIDG. Nie ma  obowiązku przedkładania w kontaktach z organami administracji publicznej zaświadczeń o nadaniu numeru NIP i REGON w sytuacji, gdy odpowiednie numery znalazły się we wniosku, w innych przypadkach zamieniono zaświadczenie na oświadczenie.

 

 

Informacje z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Więcej informacji na stronie www.firma.gov.pl

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 stycznia 2012 12:01
Dokument wprowadzony do BIP przez: Artur Pakuła
Ilość wyświetleń: 1540
03 stycznia 2012 12:40 (Artur Pakuła) - Zmiana danych dokumentu.
03 stycznia 2012 12:39 (Artur Pakuła) - Zmiana danych dokumentu.
03 stycznia 2012 12:39 (Artur Pakuła) - Zmiana danych dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany