W dniu 4 kwietnia 2011 r. weszła w życie ustawa z dn. 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. Nr 45, poz. 235 ze zm.), tzw. „ustawa żłobkowa”. Ustawa ta określa zasady organizowania i funkcjonowania opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, warunki na jakich mogą być świadczone usługi opieki, określa kwalifikacje osób sprawujących opiekę i zasady finansowania tejże opieki, a także zasady sprawowania nadzoru nad warunkami
i jakością sprawowanej opieki.
Zgodnie z zapisami ustawy opieka nad dziećmi w wieku do lat 3 może być organizowana w formie żłobka lub klubu dziecięcego, a także sprawowana przez dziennego opiekuna oraz nianię. Procedura rejestrowania żłobka lub klubu dziecięcego wygląda następująco:
Zasady rejestracji, zmian w rejestrze i wykreślenia z rejestru żłobka i klubu dziecięcego prowadzonego przez osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej:
Podstawa prawna:
Informacje ogólne:
Sposób postępowania podczas rejestracji:
1) W celu rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego należy złożyć wypełniony wniosek o wpis do Rejestru, który można pobrać na stronie internetowej www.bialarawska.pl lub
w Urzędzie Miasta i Gminy Biała Rawska – Wydział Oświaty, Kultury i Polityki Społecznej, ul. Jana Pawła II 57, 96-230 Biała Rawska (tel. 46 81 58 566);
2) Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty, wskazane w art. 28, ust.1 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45 poz. 235), których wzór stanowią załączniki:
3) Wnioskodawca jest zobowiązany przedstawienia do wglądu zgodnie z art. 28, ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2011r. Nr 45, poz. 235):
4) Zgodnie z art. 28 ust. 3 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi
w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235) wnioskodawca wraz z wnioskiem przedstawia do wglądu dowód dokonania opłaty za wpis do rejestru lub składa jego kopię.
5) Przed dokonaniem wpisu do Rejestru osoba upoważniona przez Burmistrza dokonuje wizytacji lokalu przeznaczonego na prowadzenie działalności w celu ustalenia czy zapewnione są w nim bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki nad dziećmi. (Zgodnie z §1 rozporządzenia w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych, wymagana jest pozytywna opinia komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej oraz pozytywna opinia państwowego inspektora sanitarnego, że w lokalu, w którym prowadzony będzie żłobek lub klub dziecięcy są zapewnione bezpieczne i higieniczne warunki pobytu dzieci).
6) Po spełnieniu warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego Burmistrz wydaje zaświadczenie o wpisie do Rejestru;
7) W przypadku nie spełnienia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka/klubu dziecięcego Burmistrz odmawia wpisu do Rejestru.
Zasady dokonywania zmian w Rejestrze:
Wykreślenie zarejestrowanych podmiotów z Rejestru następuje w przypadku:
Szczegółowych informacji udziela Wydział Oświaty, Kultury i Polityki Społecznej w Białej Rawskiej tel. 46 81-58-566
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy w Białej Rawskiej