Zarządzenie Nr 46A/2014
Burmistrza Białej Rawskiej
z dnia 9 czerwca 2014 roku
w sprawie: zasad zarządzania ryzykiem w Urzędzie Miasta i Gminy w Białej Rawskiej i w gminnych jednostkach organizacyjnych
Działając na podstawie art. 69 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 68 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:
§1
Zarządzenie określa zasady zarządzania ryzykiem w Urzędzie Miasta i Gminy w Białej Rawskiej i w gminnych jednostkach organizacyjnych.
§2
Zarządzanie ryzykiem obejmuje określanie celów priorytetowych oraz mechanizmy związane z identyfikacją ryzyka, analizą i oceną ryzyka, przeciwdziałaniem ujawnionemu ryzyku i monitorowaniem ryzyka.
§3
Odpowiedzialność za prawidłowy przebieg procesów zarządzania ryzykiem ponosi Burmistrz Białej Rawskiej oraz pracownicy Urzędu Miasta i Gminy w Białej Rawskiej i kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie wyznaczonym przez Burmistrza Białej Rawskiej.
§4
Celem zarządzania ryzykiem jest zapewnienie realizacji celów jednostki samorządu terytorialnego i gminnych jednostek organizacyjnych w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny, celowy i terminowy.
§5
Identyfikacja ryzyka, określenie jego prawdopodobieństwa i skutku oraz określenie reakcji na ujawnione ryzyko następuje w oparciu o wyznaczone formalnie przez niniejsze zarządzenie procedury zarządzania ryzykiem.
§6
§7
Skalę punktową istotności ryzyka przedstawia załącznik nr 1 do zarządzenia.
§8
§9
§10
Analiza i ocena ryzyka dokonywana jest w postaci „Arkusza zarządzania ryzykiem”, stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia.
§11
Arkusze zarządzania ryzykiem, po zaopiniowaniu przez Sekretarza Białej Rawskiej, przedkładane są Burmistrzowi Białej Rawskiej, w celu akceptacji nie później niż w terminie do dnia 31 grudnia danego roku.
§12
W terminie 14 dni od daty uchwalenia budżetu Burmistrz Białej Rawskiej akceptuje arkusze zarządzania ryzykiem, przedłożone przez kierowników komórek organizacyjnych Urzędu Miasta i Gminy w Białej Rawskiej i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
§13
Rejestr sporządzonych arkuszy zarządzania ryzykiem i ich zmian prowadzi Sekretarz Białej Rawskiej.
§14
§15
Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu Miasta i Gminy w Białej Rawskiej i kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych zobowiązani są do systematycznego podejmowania działań, pozostających w zakresie ich kompetencji, mających na celu zminimalizowanie ujawnionych ryzyk, wskazanych w arkuszach zarządzania ryzykiem.
§16
§17
Zarządzenie wchodzi w życie w dniem podpisania.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy w Białej Rawskiej