Zarządzenie Nr 57/2018
Burmistrza Białej Rawskiej
z dnia 14 sierpnia 2018 roku
w sprawie ustalenia dokumentacji przyjętych zasad (polityki) rachunkowości
dla budżetu jednostki samorządu terytorialnego oraz Urzędu Miasta i Gminy w Białej Rawskiej
Na podstawie ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 2342 ze zm.), art. 40 ust.1,2,3,4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r, poz. 2077), Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1911) oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z 25 października 2010 r. w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla organów podatkowych jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2010 r. Nr 208 poz.1375) zarządzam, co następuje:
§1.
Wprowadza się dla Urzędu Miasta i Gminy w Białej Rawskiej, zasady (politykę) rachunkowości
określone szczegółowo w załącznikach do niniejszego zarządzenia:
1) określenia roku obrotowego jednostki i wchodzących w jego skład okresów
sprawozdawczych, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego zarządzenia,
2) metod wyceny aktywów i pasywów, zasad umarzania i amortyzowania środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych oraz sposobu ustalenia wyniku finansowego według załącznika nr 2 do niniejszego zarządzenia,
3) sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym:
a/ zakładowy plan kont,
b/ wykaz kont księgi głównej ,
c/ przyjęte zasady klasyfikacji zdarzeń gospodarczych,
d/ wykaz ksiąg rachunkowych,
e/ zasady prowadzenia ksiąg pomocniczych oraz ich powiązania z kontami księgi głównej,
f /opis systemu przetwarzania danych – zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego Zarządzenia.
4) Systemu służącego ochronie danych i ich zbiorów, w tym dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych i innych dokumentów stanowiących podstawę dokonywanych w nich zapisów stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego Zarządzenia.
§2.
Traci moc Zarządzenie nr 30/2011 Burmistrza Miasta i Gminy Białej Rawskiej z dnia 24 maja 2011 roku w sprawie wprowadzenia zakładowego planu kont oraz szczególnych zasad prowadzenia rachunkowości dla budżetu Miasta i Gminy Biała rawska, Zarządzenie Nr 59/2012 Burmistrza Miasta i Gminy z dnia 02 lipca 2012 r w sprawie zasad rachunkowości organów podatkowych oraz planów kont dla organów podatkowych oraz Zarządzenie nr 122/2015 z dnia 3 listopada 2015 r. w sprawie uzupełnienia zarządzenia nr 30 Burmistrza Miasta i Gminy Biała Rawska z dnia 24 maja 2011 r. w sprawie wprowadzenia Zakładowego Plany Kont Urzędu Miasta i Gminy Biała rawska oraz szczególnych zasad prowadzenia rachunkowości dla budżetu Miasta i Gminy Biała Rawska.
§3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy w Białej Rawskiej