Zarządzenia

Zarządzenie Nr 128/2024 Burmistrza Białej Rawskiej z dnia 12 września 2024 roku w sprawie założeń i terminów opracowywania materiałów do projektu uchwały budżetowej na 2025 rok

 

Zarządzenie Nr 128/2024

Burmistrza Białej Rawskiej 

z dnia 12 września 2024 roku

w sprawie założeń i terminów opracowywania materiałów do projektu uchwały budżetowej na 2025 rok

 

Na podstawie art. 30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym     (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 609), art. 233 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych  (t.j. Dz.U z 2023 r., poz. 1270 ze zm.) oraz uchwały NR LV/413/10 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 05 października 2010 roku w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu zarządzam, co następuje:

 

§ 1. 1. Podstawą do opracowania projektu uchwały budżetowej na rok 2025 są założenia do projektu ustawy budżetowej państwa oraz uchwalona przez Radę Miejską w Białej Rawskiej Wieloletnia Prognoza Finansowa wraz z wykazem przedsięwzięć.

  1. Planowane na 2025 rok wydatki należy kalkulować w sposób celowy, oszczędny i realistyczny.
  2. Dopuszczalny wzrost planu wydatków statutowych (bieżących) to maksymalnie 5% w stosunku do wykonania roku bieżącego - poziom przewidywanej inflacji 5%.
  3. Wzrost funduszu płac pracowników samorządowych, w tym również pracowników obsługi w jednostkach oświaty w wysokości do 5% od 01 stycznia 2025 r.
  4. Do kalkulacji wynagrodzeń należy przyjąć zakładaną płacę minimalną w wysokości 4.626,00 zł brutto od dnia 01 stycznia 2025 roku.
  5. Przewiduje się wzrost funduszu płac nauczycieli w wysokości 5%, założyć należy również wysokość odpisów na fundusz świadczeń socjalnych od kwoty bazowej w wysokości 5.176,02 zł.
  6. Ustalenie odpisów na dokształcanie nauczycieli w wysokości 0,6% planowanych rocznych środków przeznaczonych na wynagrodzenia osobowe nauczycieli.
  7. Materiały planistyczne i wnioski do projektu uchwały budżetowej opracowywane są    w wersji papierowej i elektronicznej. 

§ 2. 1. Naczelnicy Wydziałów Urzędu Miasta i Gminy oraz pracownicy na samodzielnych stanowiskach opracowują materiały planistyczne i wnioski do projektu uchwały budżetowej  i przedkładają Skarbnikowi Gminy w terminie do dnia 10 października 2024 r.

  1. Wnioski i materiały planistyczne jednostek oświatowych przedkładane są do Wydziału Oświaty, Kultury i Polityki Społecznej w terminie do dnia 5 października 2024 r. gdzie zostają zaopiniowane i następnie przekazane Skarbnikowi Gminy w terminie do dnia 14 października 2024 r.
  2. Wnioski dotyczące jednostek oświaty powinny wynikać z zatwierdzonego projektu organizacyjnego poszczególnych placówek w szczególności powinny zawierać zestawienie planowanych wydatków z podziałem na wynagrodzenia i pochodne – oddzielnie na wynagrodzenia nauczycieli i pracowników obsługi oraz pozostałe wydatki rzeczowe w porównaniu do roku poprzedniego.
  3. Plany  finansowe instytucji kultury należy składać do Skarbnika Gminy, kserokopie do Wydziału  Oświaty, Kultury i Polityki Społecznej w terminie do dnia 10 października 2024 r. Powinny one wynikać z planu działalności jednostek na rok następny i obejmować:

a)    zestawienie planowanych przychodów z wyszczególnieniem źródeł,

b)    wielkość planowanej dotacji podmiotowej z budżetu organizatora na działalność bieżącą (w tym remontową),

c)    zestawienie planowanych kosztów ze wskazaniem sposobu i podstaw kalkulacji z podziałem na wynagrodzenia i pochodne, wydatki bieżące, remonty, w porównaniu z rokiem 2024,

d)    średnioroczne zatrudnienie w 2024 roku i zakładane na 2025 rok, w przypadku wzrostu konieczne uzasadnienie,

e)    integralną częścią planu finansowego jest zakładany plan działalności Jednostki na 2025 rok     

  1. Projekt planu finansowego samorządowego zakładu budżetowego jest przedkładany Skarbnikowi Gminy, kserokopia do Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej w terminie do 10 października 2024 r. Materiały planistyczne powinny zawierać:

a)    zestawienie planowanych przychodów z wyszczególnieniem źródeł i podstaw kalkulacji wraz z częścią opisową,

b)    wielkość planowanej dotacji przedmiotowej z budżetu gminy na działalność bieżącą z określeniem stawki jednostkowej wraz z kalkulacją,

c)    wielkość planowanej dotacji na zakupy inwestycyjne wraz z uzasadnieniem,

d)    zestawienie planowanych kosztów ze wskazaniem sposobu i podstaw kalkulacji z podziałem na wynagrodzenia i pochodne, wydatki bieżące, remonty.

e)    średnioroczne zatrudnienie w 2024 roku i zakładane na 2025 rok, w przypadku wzrostu konieczne jest uzasadnienie.

§ 3. 1. Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej oraz Środowiskowy Dom Samopomocy składają plan finansowy do Skarbnika Gminy, kserokopię do Wydziału Oświaty, Kultury i Polityki Społecznej w terminie do 10 października 2024 r. Przy opracowaniu projektu budżetu kierują się zasadami wskazanymi w zarządzeniu:

  1. Podstawą planowania zadań realizowanych w ramach dotacji z budżetu państwa na zadania zlecone jest aktualnie obowiązująca wysokość dotacji. Po otrzymaniu  decyzji określającej kwotę dotacji na rok 2025, projekt budżetu ponownie przelicza jednostka organizacyjna bądź Wydział, po czym przedkłada Skarbnikowi Gminy w  terminie 3 dni od dnia jej otrzymania.
  2. W przypadku dofinansowania zadań z budżetu gminy projekt budżetu powinien obejmować wielkość ogólną oraz podział na zadania własne i zadania zlecone.

§ 4. 1. Wydział Rozwoju Gospodarczego opracowuje wykaz zadań inwestycyjnych przewidzianych do realizacji w roku 2025 obejmujący wartość planowanych nakładów.  W wykazie należy również wskazać inwestycje, co do których istnieje przypuszczenie iż mogą być nie zrealizowane w roku bieżącym i przekazuje Skarbnikowi Gminy w terminie do 10 października 2024 r.

2. Wydział Rozwoju Gospodarczego przygotowuje wykaz przedsięwzięć inwestycyjnych przewidzianych w wykazie przedsięwzięć WPF realizowanych w roku budżetowym i w następnych trzech latach budżetowych wraz z określeniem limitu wydatków  w poszczególnych latach – w terminie jak wyżej.

§ 5. Wydział Rozwoju Gospodarczego oraz Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej przygotowują wykaz mienia przewidzianego do sprzedaży w roku 2025 jak również zestawienie planowanych wpływów z tytułu czynszów, dzierżawy, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności i przekazują Skarbnikowi Gminy wraz z materiałami planistycznymi do 10 października 2024 r.

§ 6. 1. Wnioski dotyczące inwestycji i zakupów inwestycyjnych jak również dotyczące remontów i modernizacji nieruchomości znajdujących się w zarządzie jednostek organizacyjnych składane są do Wydziału Rozwoju Gospodarczego celem zaopiniowania  w terminie do dnia 27 września 2024 r. następnie przekazane Skarbnikowi Gminy w terminie do 10 października 2024 r.

  1. W przypadku planowanego wzrostu wydatków bieżących powyżej inflacji wymagane jest pisemne, wyczerpujące uzasadnienie.
  2. Materiały planistyczne i wnioski niekompletne, nieodpowiadające wymogom określonym w niniejszym Zarządzeniu nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone celem naniesienia poprawek.
  3. Skarbnik oraz Naczelnicy Wydziałów w zakresie podległych jednostek mogą żądać dodatkowych wyjaśnień w sprawie złożonych materiałów.

§ 7. Zobowiązuję Naczelników Wydziałów Urzędu Miasta i Gminy, pracowników na samodzielnych stanowiskach oraz Dyrektorów wszystkich jednostek organizacyjnych do przygotowania materiałów planistycznych, zgodnie z niniejszym zarządzeniem.

§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 września 2024 09:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Edyta Machałowska
Ilość wyświetleń: 71
12 września 2024 09:52 (Edyta Machałowska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany