Zarządzenie Nr 128/2024
Burmistrza Białej Rawskiej
z dnia 12 września 2024 roku
w sprawie założeń i terminów opracowywania materiałów do projektu uchwały budżetowej na 2025 rok
Na podstawie art. 30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 609), art. 233 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t.j. Dz.U z 2023 r., poz. 1270 ze zm.) oraz uchwały NR LV/413/10 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 05 października 2010 roku w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Podstawą do opracowania projektu uchwały budżetowej na rok 2025 są założenia do projektu ustawy budżetowej państwa oraz uchwalona przez Radę Miejską w Białej Rawskiej Wieloletnia Prognoza Finansowa wraz z wykazem przedsięwzięć.
§ 2. 1. Naczelnicy Wydziałów Urzędu Miasta i Gminy oraz pracownicy na samodzielnych stanowiskach opracowują materiały planistyczne i wnioski do projektu uchwały budżetowej i przedkładają Skarbnikowi Gminy w terminie do dnia 10 października 2024 r.
a) zestawienie planowanych przychodów z wyszczególnieniem źródeł,
b) wielkość planowanej dotacji podmiotowej z budżetu organizatora na działalność bieżącą (w tym remontową),
c) zestawienie planowanych kosztów ze wskazaniem sposobu i podstaw kalkulacji z podziałem na wynagrodzenia i pochodne, wydatki bieżące, remonty, w porównaniu z rokiem 2024,
d) średnioroczne zatrudnienie w 2024 roku i zakładane na 2025 rok, w przypadku wzrostu konieczne uzasadnienie,
e) integralną częścią planu finansowego jest zakładany plan działalności Jednostki na 2025 rok
a) zestawienie planowanych przychodów z wyszczególnieniem źródeł i podstaw kalkulacji wraz z częścią opisową,
b) wielkość planowanej dotacji przedmiotowej z budżetu gminy na działalność bieżącą z określeniem stawki jednostkowej wraz z kalkulacją,
c) wielkość planowanej dotacji na zakupy inwestycyjne wraz z uzasadnieniem,
d) zestawienie planowanych kosztów ze wskazaniem sposobu i podstaw kalkulacji z podziałem na wynagrodzenia i pochodne, wydatki bieżące, remonty.
e) średnioroczne zatrudnienie w 2024 roku i zakładane na 2025 rok, w przypadku wzrostu konieczne jest uzasadnienie.
§ 3. 1. Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej oraz Środowiskowy Dom Samopomocy składają plan finansowy do Skarbnika Gminy, kserokopię do Wydziału Oświaty, Kultury i Polityki Społecznej w terminie do 10 października 2024 r. Przy opracowaniu projektu budżetu kierują się zasadami wskazanymi w zarządzeniu:
§ 4. 1. Wydział Rozwoju Gospodarczego opracowuje wykaz zadań inwestycyjnych przewidzianych do realizacji w roku 2025 obejmujący wartość planowanych nakładów. W wykazie należy również wskazać inwestycje, co do których istnieje przypuszczenie iż mogą być nie zrealizowane w roku bieżącym i przekazuje Skarbnikowi Gminy w terminie do 10 października 2024 r.
2. Wydział Rozwoju Gospodarczego przygotowuje wykaz przedsięwzięć inwestycyjnych przewidzianych w wykazie przedsięwzięć WPF realizowanych w roku budżetowym i w następnych trzech latach budżetowych wraz z określeniem limitu wydatków w poszczególnych latach – w terminie jak wyżej.
§ 5. Wydział Rozwoju Gospodarczego oraz Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej przygotowują wykaz mienia przewidzianego do sprzedaży w roku 2025 jak również zestawienie planowanych wpływów z tytułu czynszów, dzierżawy, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności i przekazują Skarbnikowi Gminy wraz z materiałami planistycznymi do 10 października 2024 r.
§ 6. 1. Wnioski dotyczące inwestycji i zakupów inwestycyjnych jak również dotyczące remontów i modernizacji nieruchomości znajdujących się w zarządzie jednostek organizacyjnych składane są do Wydziału Rozwoju Gospodarczego celem zaopiniowania w terminie do dnia 27 września 2024 r. następnie przekazane Skarbnikowi Gminy w terminie do 10 października 2024 r.
§ 7. Zobowiązuję Naczelników Wydziałów Urzędu Miasta i Gminy, pracowników na samodzielnych stanowiskach oraz Dyrektorów wszystkich jednostek organizacyjnych do przygotowania materiałów planistycznych, zgodnie z niniejszym zarządzeniem.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy w Białej Rawskiej