- projekt-
Uchwała Nr ………….
Rady Miejskiej Biała Rawska
z dnia ……………
w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Biała Rawska na 2013 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. c), d) i pkt.10, art. 51 ust. 1 oraz art. 58 ustawy
z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458 i z 2009 r. Nr 52, poz. 420,Nr 157 poz.1241,z 2010 r. Nr 28 poz.141 i poz.146,Nr 40 poz.230,Nr 106 poz.675, z 2011r.Nr 21 poz.113, Nr 117 poz.619,Nr 134 poz.777,Nr 217 poz.1281 oraz z 2012r poz.567)) oraz art. 211, 212, 214, 239, 258, 264 ust. 3 i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r Nr 157, poz. 1240, Dz. U z 2010r : Nr 28 poz. 146, Nr 96 poz. 620, Nr 123 poz.835, Nr 152 poz.1020 ,Nr 238 poz.1578, Nr 257 poz.1726, z 2011 roku Nr 135 poz.1092,Nr 201 poz1183,Nr 234 poz.1386, Nr 240 poz.1429 , Nr 291 poz.1707 ) i ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241, Nr 219 poz.1706, z 2010r. Nr 96 poz.620,Nr 108 poz.685,Nr 152 poz.1020,Nr 161 poz.1079,Nr 226 poz.1475, Nr 239 poz.1578, z 2011r. Nr 171 poz.1061,Nr 178 poz. 1061, Nr 197 poz.1170 oraz z 2012r.poz.986)
Rada Miejska Biała Rawska uchwala, co następuje:
§ 1.Uchwala się budżet Miasta i Gminy Biała Rawska na 2013 rok.
§ 2.Uchwala się dochody budżetu w łącznej wysokości 30 792 857,00 zł, zgodnie z tabelą nr 1, w tym:
1) dochody bieżące w wysokości 29 926 621,00 zł,
2) dochody majątkowe w wysokości 866 236,00 zł.
§ 3. W ramach ogólnej kwoty dochodów wyodrębnia się planowaną dotacje z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 3 734 528,00 zł, zgodnie z tabelą nr 2,
§ 4. Ustala się wydatki budżetu w łącznej wysokości 33 830 174,00 zł, zgodnie z tabelą nr 3,
w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 28 711 274,53 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 5 118 899,47 zł,
2a) zestawienie zadań inwestycyjnych zaplanowanych do realizacji w 2013 roku przedstawia tabela nr 3a
§ 5. W ramach ogólnej kwoty wydatków wyodrębnia się wydatki na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 3 734 528,00 zł, zgodnie z tabelą nr 4,
§ 6. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w wysokości 3 .037.317,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów i pożyczki na wyprzedzające finansowanie w ogólnej kwocie 3 037 317,00 zł,
§ 7. Ustala się przychody budżetu w łącznej wysokości 5 633 317,00 zł i rozchody budżetu w łącznej wysokości 2 596 000,00zł, zgodnie z tabelą 5.
§ 8. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych z przeznaczeniem na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 100 000
zł,
2) na finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 4 300 000,00zł,
3) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów pożyczek w wysokości 3 700 000,00zł,
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 350 000,00 zł.
§ 9. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 186 000,00 zł,
2) celową w wysokości 70 100,00 zł, w rozdz.75421 z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe , w rozdz.80195 – w wysokości 700 000,00 zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące, w rozdz.85295 – w wysokości 44 700,00 zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące i wypłatę świadczeń na rzecz osób fizycznych.
§ 10. Dochody i wydatki budżetu obejmują dochody z tytułu opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z tabelą 6.
§11. Wydatki budżetu obejmują zadania jednostek pomocniczych Gminy na kwotę 483 538,06 zł, ze środków określonych w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. Nr 52, poz. 420) zgodnie z tabelą nr 7.
§ 12. Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 1
§ 13. Ustala się limity wydatków na projekty i programy realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) oraz z innych środków niepodlegających zwrotowi pochodzących z zagranicy, zgodnie z tabelą nr 8.
§ 14. Ustala się plan dochodów i wydatków realizowanych z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska, zgodnie z tabelą nr 9,
§ 15. Ustala się plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 16. Ustala się plan dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w wys.41 177,00 zł , zgodnie z tabelą nr 10
§ 17.
1. Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Biała Rawska do:
1) dokonywania zmian wydatków bieżących budżetu w granicach działu, polegających na przesunięciach między rozdziałami w zakresie uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
2) dokonywania zmian w zakresie wydatków majątkowych w działach między zadaniami, w ramach planu nakładów majątkowych, do wysokości umożliwiającej realizacje zadania, z wyłączeniem zadań ujętych w wykazie przedsięwzięć.
2. Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Białej Rawskiej do przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w ramach wydatków działu związanych z realizacją zadań statutowych jednostki budżetowej.
§ 18. W zakresie wykonania budżetu upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Biała Rawska do:
1) zaciągania w 2013 roku kredytów na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu, z których zadłużenie w trakcie roku nie może przekroczyć limitu 800 000 zł,
2) lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu,
§ 19. Wykonanie budżetu powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Biała Rawska.
§ 20. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2013 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy w Białej Rawskiej