-projekt-
Uchwała Nr ...............
Rady Miejskiej Biała Rawska
z dnia .................
w sprawie zaciągnięcia w 2008 roku pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi na finansowanie inwestycji gminnych.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.9 lit. „c” i art. 58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn.zm./ oraz art. 82 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych / Dz. U z 2005 roku Nr 249 poz.2104 / Rada Miejska Biała Rawska u c h w a l a co następuje:
§ 1
Postanawia się zaciągnąć w roku budżetowym 2008 w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi pożyczkę w wysokości 400 000,- złotych
na finansowanie planowanego deficytu budżetowego z przeznaczeniem - na termomodernizację przedszkola w Białej Rawskiej
§ 2
1. Pożyczka o której mowa w § 1 zostanie spłacona w latach 2009-2015.
2. Środki na spłaty rat z tytułu pożyczki wraz z odsetkami zostaną zaplanowane w budżecie w latach następnych w których przypadają terminy spłat.
3. Zabezpieczeniem spłaty pożyczek będzie weksel własny in blanco.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej.
§ 4
Sprawozdanie z wykonania niniejszej uchwały Burmistrz Białej Rawskiej złoży Radzie Miejskiej łącznie ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za rok 2008.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr XVII/128/07
Rady Miejskiej Biała Rawska
z dnia 19 grudnia 2007 roku
w sprawie zmiany uchwały Nr VII/36/07 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 16 lutego 2007 roku w sprawie zaciągnięcia w 2007 roku pożyczek w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi na finansowanie inwestycji gminnych.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.9 lit. „c” i art. 58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn.zm./ oraz art. 82 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych / Dz. U z 2005 roku Nr 249 poz.2104 z pózn.zm. / Rada Miejska Biała Rawska u c h w a l a co następuje:
§ 1
§ 1 uchwały Nr VII/36/07 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 16 lutego 2007 roku
w sprawie zaciągnięcia w 2007 roku pożyczek w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi na finansowanie inwestycji gminnych otrzymuje następujące brzmienie:
,,§1. Zaciąga się w roku budżetowym 2007 w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Łodzi pożyczki w wysokości 2 710 000,- złotych
na finansowanie planowanego deficytu budżetowego z następującym przeznaczeniem:
- na modernizację stacji uzdatniania wody w Białej Rawskiej - 1 910 000,- zł
z terminem realizacji w transzach – 500 000,- złotych w roku 2007
i 1 410 000,- złotych w roku 2008
- na rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków w Żurawii - 800 000,- zł”
§ 2
1. Pożyczki o których mowa w § 1 zostaną spłacone w latach 2008-2014.
2. Środki na spłaty rat z tytułu pożyczek wraz z odsetkami zostaną zaplanowane w budżecie w latach następnych w których przypadają terminy spłat.
3. Zabezpieczeniem spłaty pożyczek będzie weksel własny in blanco.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej.
§ 4
Sprawozdanie z wykonania niniejszej uchwały Burmistrz Białej Rawskiej złoży Radzie Miejskiej łącznie ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za rok 2007.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
-projekt-
Uchwała Nr .................
Rady Miejskiej Biała Rawska
z dnia ...............
w sprawie zaciągnięcia w roku 2008 kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.9 lit. „c” i art. 58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn.zm./ oraz art.82 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych / Dz. U Nr 249 poz.2104 / Rada Miejska Biała Rawska u c h w a l a co następuje:
§ 1
Postanawia się zaciągnąć w roku budżetowym 2008 kredyt bankowy na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w wysokości 892 000 złotych.
§ 2
1.Kredyt zostanie spłacony w latach 2009-2013.
2.Środki na spłatę kredytu wraz z odsetkami zostaną zaplanowane w budżecie w latach
następnych w których przypadają terminy spłat.
3.Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco
§ 3
Wybór banku nastąpi w trybie ustawy „Prawo zamówień publicznych”
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej.
§ 5
Sprawozdanie z wykonania niniejszej uchwały Burmistrz Białej Rawskiej złoży Radzie Miejskiej łącznie ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za rok 2008.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
-projekt-
Uchwała Nr .................
Rady Miejskiej Biała Rawska
z dnia ...............
w sprawie zaciągnięcia w roku 2008 kredytu bankowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.9 lit. „c” i art. 58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn.zm./ oraz art.82 ust.1 pkt.3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych / Dz. U Nr 249 poz.2104 / Rada Miejska Biała Rawska u c h w a l a co następuje:
§ 1
Postanawia się zaciągnąć w roku budżetowym 2008 kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 20 930 złotych.
§ 2
1.Kredyt zostanie spłacony w latach 2009-2010.
2.Środki na spłatę kredytu wraz z odsetkami zostaną zaplanowane w budżecie w latach następnych w których przypadają terminy spłat.
3..Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco .
§ 3
Wybór banku nastąpi w trybie ustawy „Prawo zamówień publicznych”.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej.
§ 5
Sprawozdanie z wykonania niniejszej uchwały Burmistrz Białej Rawskiej złoży Radzie Miejskiej łącznie ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za rok 2008
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
-projekt-
UCHWAŁA NR ......
Rady Miejskiej Biała Rawska
z dnia .................
w sprawie zatwierdzenia jednostkowych stawek dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawii na rok 2008.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r Nr 142, poz. 1581 z późn zm/ oraz art.174 ust.1 i ust.4ustawy
z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych /Dz. U. Nr 249 z 2005 roku , poz.2104
Rada Miejska Biała Rawska uchwala się co następuje :
§ 1
Ustala się następujące , jednostkowe stawki dotacji przedmiotowych:
1.do jednej godziny pracy równiarki w wys. 48,28 zł
2.do remontów budynków komunalnych w wys.6,40 zł do jednego metra kwadratowego powierzchni użytkowej,
3.do jednego metra sześciennego w ramach powszechnego programu odbioru nieczystości stałych w wys.9,53 złotych .
§ 2
Szczegółową kalkulację kosztów zwierają załączniki Nr 1 i Nr2
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 r.
Załącznik Nr 1 do uchwały Nr ........
Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia .............
Kalkulacja kosztów 1 godziny pracy równiarki D-557 na rok 2008.
Liczba godzin pracy w roku 1 355
Zużycie paliwa 10,5 l/godz. 14 227,50 l
Koszty paliwa 51 503,55 zł,
Ubezpieczenie pojazdu 600 zł,
Inne usługi 3 972,45 zł,
Podatek VAT 3 924 zł
Ogółem koszty 60 000 zł.
Dotacja do 1 godziny pracy równiarki 48,28 z
Załącznik Nr 2 do uchwały Nr ..........
Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia ..............
Kalkulacja kosztów remontów 1 m 2 powierzchni użytkowej budynków komunalnych na rok 2008.
Powierzchnia ogółem 7 805 m2
Koszty remontów 46 500 ,- zł
Podatek VAT 3 500 ,- zł
Dotacja do 1m 2 pow. użytkowej 6,40 zł
Załącznik Nr 3 do Uchwały NR .....
RM Biała Rawska z dnia .......
Kalkulacja kosztów wywozu i składowania odpadów stałych na rok 2008
Teren
1. Koszty transportu
650 km/m-c x 0,25 l/km = 162,50 l
Załadunek 091/m 3 = 146 l
Razem: = 308,50 l
308,50 l x 3,10 zł/l = 956,35 zł
2. Robocizna
15 dni x 8godz. x 2 os. x 21 zł/godz. = 5 040,00 zł
3. Składowanie
15 dni x 10m.3 x 11,62 zł/m3 = 1 7430,00 zł.
4. Opłaty wnoszone do Urzędu Marszałkowskiego 960,00 zł.
5. Pozostałe koszty /ubezpiecz., pod. od środ. transport, remonty 950,65 zł.
6. Razem koszty 9 650 zł x 12 m.-cy = 115 800,00 zł.
7. Wpływy z umów /1500 umów/ 100 800,00 zł.
8. Dotacja 15 000,00 zł.
Miasto
1. Koszty transportu
150km/m-c x 0,175 l/km = 26,5 l
8 jazd ład./m.-c x 4l/jazd. ładow. = 32 l
Razem: = 58,5 l
58,50 l x 3,10 zł/l = 181,35 zł.
2. Robocizna
4 dni x 8godz. x 3 os. x 14 zł/godz. = 2 016,00 zł.
3. Składowanie
4 dni x 10m.3 x 11,62 zł/m3 = 464,80 zł.
4. Opłaty wnoszone do Urzędu Marszałkowskiego 330,00 zł.
5. Pozostałe koszty /ubezpiecz., pod. od środ. transport, remonty/ 289,85 zł.
6. Razem koszty 3 282 ,00zł zł x 12 m.-cy = 39 384,00 zł
7 Wpływy z umów /430 umów/ 28 896,00 zł.
8. Dotacja 10 488,00 zł.
9. Podatek VAT 4 200,00 zł.
Razem dotacja 29 688,00 zł.
Dotacja do 1 m³ nieczystości stałych 9,53 zł.
Podatek od nieruchomości 29.080,00 zł.
Razem dotacja z podatkiem od nieruchomości 58 768,00 zł.