projekt
Uchwała Nr .......
Rady Miejskiej Biała Rawska
z dnia ............
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2008.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.4 i pkt.9 lit.,,d” oraz lit.,,i” ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142 ze zm./oraz art. 165,art.184,art.188 ust.2 i art. 195 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych / Dz. U
z 2005 roku Nr 249 poz.2104 ze zm./
Rada Miejska Biała Rawska uchwala co następuje:
§ 1
Dochody budżetowe w wysokości 24 247 993 złotych, zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały
§ 2.
1. Wydatki budżetowe ogółem w wysokości 25 027 893 złotych , zgodnie z załącznikiem
Nr 2 do niniejszej uchwały.
2.Wydatki o których mowa w ust.1 obejmują :
1/ wydatki majątkowe , zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały
2/ limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008-2010 , zgodnie
z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
§ 3
1.Deficyt budżetu gminy w wysokości 779 900 złotych ,który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 779 900,- zł.
2.Przypadające do spłaty raty kredytów i pożyczek w wysokości 1 297 725 zł zostaną sfinansowane z wolnych środków ,jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 500 000,- zł oraz kredytu na spłatę zobowiązań w wysokości 797 725,- złotych.
3.Zestawienie przychodów i rozchodów określa załącznik Nr 5 do niniejszej uchwały.
4.Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek na finansowanie :
- występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego – do wysokości
210 000,-zł,
- planowanego deficytu budżetowego – do wysokości 920 000 ,-zł,
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań – do wysokości 870 000,- zł.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1.ogólną w wysokości - 50 000,- zł
2.celowe w rozdziałach:
60016 – w wysokości 30 000,- zł,
75421 - w wysokości 10 000,- zł
80195 - w wysokości 150 000,- zł
§5
1.Uchwala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.
2. Uchwala się dochody i wydatki związane z realizacją własnych zadań bieżących gminy
zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.
§6
Ustala się dochody w kwocie 145 000,- złotych z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych , zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały.
§7
Uchwala się dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami, które podlegają zwrotowi do budżetu państwa - w wysokości 58 573- złotych, zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały
§8
Uchwala się plan przychodów i wydatków zakładu budżetowego w wysokości :
Przychody – 2 106 210,- zł
Rozchody - 2 106 210, -zł
Zgodnie z załącznikiem Nr 10 do niniejszej uchwały.
§9
Uchwala się następujące dotacje :
1.Dotacje przedmiotowe dla zakładu budżetowego:
- z tytułu dopłaty do kosztów remontu 1 m 2 powierzchni użytkowej w budynkach komunalnych – 50 000,- zł
- z tytułu dopłaty do 1 m 3 nieczystości stałych – 58 700,- zł , zgodnie z załącznikiem Nr 11 do niniejszej uchwały,
2. Dotację celową dla zakładu budżetowego na zakupy inwestycyjne w wysokości 100 000,- złotych, zgodnie z załącznikiem Nr 12 do niniejszej uchwały,
3. Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury w wysokości 575 660,- zł , zgodnie
z załącznikiem Nr 13 do niniejszej uchwały.
4. Dotację celową z budżetu na dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom w wysokości 112 000 złotych, zgodnie z załącznikiem Nr 14 do niniejszej uchwały.
5. Dotację celową z budżetu na dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych dla jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych
w wysokości 20 000,- złotych, zgodnie z załącznikiem Nr 15 do niniejszej uchwały.
§10
Uchwala się plan przychodów i wydatków gminnego funduszu ochrony środowiska
w wysokości :
- przychody - 24 500,- złotych,
- wydatki - 25 700,- złotych
zgodnie z załącznikiem Nr 16 do niniejszej uchwały,
§ 11
Upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do :
1. zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku 2007 przejściowego deficytu budżetu gminy - do wysokości 200 000 złotych,
2. zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków przeznaczonych na realizację wieloletnich programów inwestycyjnych – do wysokości określonych w załączniku
Nr 4
3. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w roku 2009 ,
4. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
5. dokonywania zmian w planie wydatków bieżących między rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami oraz przeniesień między wynagrodzeniami i wydatkami majątkowymi,
6. przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków bieżących między paragrafami kierownikom jednostek organizacyjnych gminy , za wyjątkiem przeniesień miedzy wynagrodzeniami i wydatkami majątkowymi.
§ 12
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu Gminy i spłat z tytułu pożyczek i kredytów na koniec 2008 roku i lata następne ,zgodnie z załącznikiem Nr 17 do niniejszej uchwały.
§ 13
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej.
§ 14
Zobowiązuje się Burmistrza Białej Rawskiej do :
1. przedłożenia Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2008 roku - w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej w terminie – do 31 sierpnia 2008 roku.
2. przedłożenia Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej sprawozdania rocznego z wykonania budżetu jednostki za rok 2008 zawierającego zestawienie dochodów i wydatków wynikających z zamknięć rachunków budżetu gminy - w szczegółowości nie mniejszej niż
w uchwale budżetowej w terminie – do 20 marca 2009 roku.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku
i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
Założenia projektu budżetu Gminy Biała Rawska na rok 2008
Dochody
Projekt planu dochodów budżetowych na rok 2008 skalkulowano na kwotę
24 247 993 złotych
DOCHODY BIEŻĄCE
Dochody własne – podatki :
– podatek rolny - założono wzrost stawek – zgodnie z komunikatem Prezesa GUS z dnia
17 października 2007 roku w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych III kwartałów 2007 roku- stawka z 1 ha przeliczeniowego – 145,72 zł,
- podatek leśny - założono wzrost stawek – zgodnie z komunikatem Prezesa GUS z dnia
22 października 2007 roku w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna za okres pierwszych III kwartałów 2007 roku - stawka z 1 ha – 147,28 zł za 1 metr sześcienny,
- podatek od nieruchomości – dokonano analizy stawek podatkowych aktualnie obowiązujących , porównano je ze stawkami z gmin sąsiednich – przyjęto do wyliczeń ok. 20% wzrost stawek,
- podatek od środków transportu – zgodnie z obowiązującymi przepisami nie będą opodatkowane samochody o masie całkowitej równej 3,5 tony, w pozostałych grupach pojazdu przyjęto średni wzrost stawek ok.15%
- podatki i opłaty otrzymywane za pośrednictwem Urzędu Skarbowego założono na podstawie wykonania za 9 mcy roku 2007 roku.
Wpływy z opłat -plan przyjęto na podstawie wykonania dochodów w okresie 9-m-cy roku 2007 - łącznie zaplanowano 147 000 złotych.
Udziały w podatkach zaplanowano w wysokości 35 000 zł od osób prawnych oraz
2 224 000 złotych od osób fizycznych - zgodnie z aktualnymi założeniami Ministerstwa Finansów.
W dochodach uzyskiwanych od jednostek budżetowych – dochody z tytułu realizacji zadań zleconych pomocy społecznej oraz wpływy z tytułu opieki nad chorym
w domu zaplanowano łącznie na poziomie – 32 200 zł .Środki za wyżywienie dzieci
w przedszkolu przyjęto na podstawie kalkulacji dyrektora na kwotę 146 800,- zł.
Przewidywane wpływy za dzierżawę terenów łowieckich zaplanowano na 5 000 zł.
Wpływy z majątku gminy skalkulowano na łączną kwotę 217 000 złotych. Zaplanowano znacznie niższe od lat ubiegłych wpływy z czynszu i dzierżawy ponieważ wpływy z gospodarki mieszkaniowej będą nadal przychodami ZGKiM , nie przyjęto również wpływów z dzierżawy kotłowni miejskich.
Wpływy z odsetek wyliczono na sumę 112 050 złotych w tym z odsetek bankowych - 72 000 zł i za nieterminowo regulowane należności - 40 050,- zł.
Dotacje celowe z budżetu państwa na zadania zlecone - przyjęto na podstawie decyzji Urzędu Wojewódzkiego w tym przedmiocie – kwota ogółem – 4 140 206,- zł
Dotacje celowe na zadania własne - projekt uwzględnia dotacje na Pomoc Społeczną w wysokości – 299 480,- zł
Subwencję ogólną - przyjęto zgodnie z decyzją Ministerstwa Finansów w wysokości .
12 012 857,- zł
W grupie pozostałych dochodów skalkulowano wpływy w kwocie 204 850 złotych
w tym :
• wpływy za zajęcie pasa drogowego - 2 000,-
• różne dochody Urzędu - 25 000,-
• wpływy z darowizn - 30 000,-
• udział w dochodach budżetu państwa z tytułu
realizacji zadań / dowody osobiste/ - 2 850 ,-
• wpływy z koncesji - 45 000,-
DOCHODY MAJĄTKOWE
Wpływy z majątku gminy zaplanowano na 200 000,-zł , w pozostałych dochodach zaplanowano wpływy z inwestycji – wodociąg Studzianek –Gołyń - Antoninów -I etap - 145 800,-zł.
Przychody finansujące niedobór budżetowy - zaplanowano na koniec roku wolne środki w wysokości 500 000,- pożyczkę na inwestycje w wysokości 400 000 złotych oraz kredyt sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 379 900 złotych, zgodnie z załączonymi projektami uchwał w tym przedmiocie. Przewidywany do zaciągnięcia kredyt na spłatę zobowiązań wynosi 797 725,- zł
WYDATKI
Dz. ROLNICTWO i ŁOWIECTWO- Rozdział dotyczący Izb Rolniczych przewiduje składki na ich rzecz w wysokości 35 000 zł.
W wydatkach bieżących rozdz. Pozostała działalność zaplanowano środki na obsługę punktu zbioru padliny w wysokości - 5 000 zł .
Wydatki majątkowe w tym dziale dotyczą budowy wodociągu we wsiach Studzianek-Gołyń- Antoninów oraz budowy studni na terenach wiejskich.
Dz. TRANSPORT - zaplanowano wydatki w wysokości 3 030 000,- zł . W projekcie planu nakładów inwestycyjnych przyjęto 440 000,- zł na modernizację dróg dojazdowych do gruntów rolnych – 400 000,- oraz modernizację dróg Niemirowice - Podlesie i Wola Chojnata Orla Góra – razem 40 000,- zł.
W formie rezerwy celowej zaplanowano 30 000,-zł
Na drogi powiatowe środki będą zapisane środki z dotacji Starostwa Powiatowego, jeśli taką otrzymamy
Dz. GOSPODARKA MIESZKANIOWA - łączne wydatki tego działu w roku 2008 będą wynosić 204 000 zł. Dotacja przedmiotowa dla ZGKiM do remontów budynków komunalnych, jest zakładana w wysokości 50 000 zł
W rozdziale Gospodarka Gruntami i Nieruchomościami ze środków w wysokości 45 000 zł zaplanowano wydatki związane z szacowaniem nieruchomości, regulowanie stanów prawnych nieruchomości itp. oraz wydatki majątkowe – 5 000,- na zakup gruntów.
W rozdz.70095 - Pozostała działalność - zaplanowano wydatki na utrzymanie budynków po byłych szkołach tj. ubezpieczenie, energia , abonament telefoniczny - w wysokości 4 000 zł. oraz zapłatę czynszów dla Wspólnot Mieszkaniowych w wys. 40 000,-
W wydatkach majątkowych zapisano 60 000,- zł na opracowanie projektu adaptacji budynku w Galinkach na mieszkania socjalne.
Dz. DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA - zaplanowano wydatki na opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy w kwocie 50 000 zł . Na opracowania geodezyjne zaplanowano 15 000 zł z przeznaczeniem na opracowanie, opłaty sądowe itp.
W rozdz. 71095 – zaplanowano 40 000,- na opracowanie studium wykonalności inwestycji.
Dz. ADMINISTRACJA PUBLICZNA - łączne planowane wydatki tego działu wynosić będą 2 899 614 zł w tym z zadań zleconych 134 241 złotych.
Rozdz. Urzędy Wojewódzkie - przyjęto plan wydatków w wysokości 134 241 zł - zgodnie
z decyzją Wojewody .
Dla funkcjonowania Rady Miejskiej zaplanowano na rok 2008 kwotę 133 000 zł w tym na wypłatę diet z tytułu posiedzeń Komisji Rady i Sesji Rady Miejskiej - 123 000 zł oraz
2 000,- zł na zakup materiałów, 8 000 złotych z przeznaczeniem na szkolenia i na podróże służbowe 1 000,- zł
Urząd Gminy – wydatki bieżące zaplanowano na kwotę 2 314 373,- zł w tym na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń - 1 748 800 złotych .
W wydatkach przeznaczonych na wynagrodzenia założono 5% wsk. wzrostu płac, zaplanowano 1 vacat - informatyka .W wynagrodzeniach zabezpieczono również środki na wypłatę nagród jubileuszowych przysługujących w roku przyszłym jak również środki na dwie odprawy emerytalne i środki na zatrudnienie 3 pracowników w ramach prac interwencyjnych.
W wydatkach rzeczowych zaplanowano m. in.:
• zakup materiałów i wyposażenia - 180 000 zł / np. zakup oleju opałowego, paliwa do samochodu , materiały biurowe i inne .../
• energię elektryczną - 15 000 zł.
• usługi - 150 000 zł. / m.in. telekomunikacyjne , pocztowe , szkolenia i ogłoszenia prasowe, naprawy sprzętu/
• usługi remontowe – 20 000 zł
• opłaty za usługi internetowe – 6 000,- zł
• różne opłaty - 30 000 zł - m.in. na ubezpieczenie budynków i majątku Urzędu.
• na podróże służbowe pracowników - 30 000 zł,
• szkolenia pracowników – 15 000,- zł
• fundusz socjalny – 31 075,- zł
Wydatki majątkowe – zakupy związane z uruchomieniem elektronicznego obiegu dokumentów – 32 000,- oraz remont pomieszczeń Urzędu -130 000,- i USC – 35 000,- zł.
W rozdz. 75075 – zaplanowano środki na promocję miasta i gminy w wysokości 80 000,- zł – Wszystkie środki przeznaczone na organizację imprez gminnych – festynu i dożynek zapisano w formie dotacji dla MGOK – jako jednostki organizującej / 70 000,- zł/.
W rozdz. 75095 - zapisano środki na wypłatę diet dla sołtysów za udział w Sesjach
w wysokości 41 000 zł.
Dz. URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WLADZY...- zaplanowano środki z dotacji Krajowego Biura Wyborczego na aktualizację spisu wyborców w wysokości 1 863 zł.
Dz. BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE - Wydatki przeznaczone na funkcjonowanie Ochotniczych Straży Pożarnych policzono na kwotę 145 000 zł.,- dotyczą one utrzymania gotowości bojowej jednostek , w wydatkach inwestycyjnych zapisano 100 000,- na zakup samochodów strażackich.
Dla obrony cywilnej przyjęto wydatki na poziomie przyznanej dotacji. - 850 zł.
W rozdz. 75421 – zapisano rezerwę celową w wysokości 10 000,- zł na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego.
Dz. DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH,FIZYCZNYCH ... W rozdz. 75647 - zaplanowano wypłatę prowizji dla sołtysów za pobór podatków w wysokości 90 000 zł., jak również część kosztów biurowych związanych z poborem podatków i obsługą bankową
/ drukowanie nakazów , usługi pocztowe /- razem 6 000 zł. Przewidziano także środki na roznoszenie nakazów podatkowych – 3 595,- zł
Dz. OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO - wyodrębniono środki na spłatę odsetek od kredytów i pożyczek. Przewidziane na rok 2008 odsetki wynoszą 171 400 złotych .
W rozdz. 75704 – zapisano kwotę 90 000,- zł na ewentualną spłatę poręczenia kredytu dla Stowarzyszenia „Kraina Rawki”.
Dz. RÓŻNE ROZLICZENIA - zapisano w tym dziale rezerwę ogólną w wysokości 50 000 złotych.
Dz. OŚWIATA I WYCHOWANIE
W wydatkach przeznaczonych na wynagrodzenia nauczycieli w szkołach, oddz. przedszkolnych, gimnazjum, przedszkolu – nie planowano środków na podwyżki płac nauczycieli w wys. 2,3% / wskaźnik średnioroczny/ .Środki te zostały zapisane w rezerwie celowej w kwocie 150 000,- zł. W pozostałych jednostkach tj.- Dowóz uczniów i Zespół Oświaty – przyjęto 5% wskaźnik wzrostu płac.
Wydatki rzeczowe jednostek oświatowych zaplanowano na poziomie niezbędnego minimum do funkcjonowania placówek Podstawą planowania było również wykonanie budżetu przez poszczególne jednostki za okres 9 miesięcy 2007 roku w związku z czym zweryfikowano budżety szkół złożone przez dyrektorów jednostek.
Na wydatki bieżące w szkołach zaplanowano 4 923 599-zł , na funkcjonowanie oddz. przedszkolnych w gminie zaplanowano 446 390 złotych ,
W rozdz. 80104 Przedszkola zaplanowano na wydatki bieżące kwotę 471 515,- zł
Dla gimnazjum zaplanowano środki w wysokości 2 480 326 zł w tym na wynagrodzenia -
2 078 800- zł.
Koszty dowozu uczniów do szkół zaplanowano na 529 760,- zł w tym opłaty za transport -
420 000 ,- zł , wynagrodzenia z pochodnymi 104 810,- zł.
Na działalność zespołu ekonomicznego obsługującego oświatę zaplanowano kwotę 233 105,- zł w tym na wynagrodzenia 199 580 zł i wydatki rzeczowe – 33 525 ,-.
W rozdz. 80146 zapisano środki na dokształcanie nauczycieli , zgodnie z wymogami Karty Nauczyciela w wys. 1% planowanego funduszu płac w wysokości 44 200,- złotych.
W rozdz. 80195 zapisano m.in. środki na nagrody Burmistrza dla nauczycieli w wysokości
21 620,- złotych , fundusz socjalny nauczycieli emerytów – 34 980 zł. oraz na zakupy nagród w konkursach na szczeblu gminnym i wynagrodzenie egzaminatorów nauczycieli – 4 450,- zł
Wydatki majątkowe w Oświacie : termomodernizacja przedszkola , zakup patelni elektrycznej dla potrzeb przedszkola , budowa boiska sportowego z trawy syntetycznej dla gimnazjum i sp w Białej Rawskiej.
Dz. OCHRONA ZDROWIA - planowane środki z koncesji za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 145 000,-zł , będą one przeznaczone na zwalczanie narkomanii – 15 000,- i przeciwdziałanie alkoholizmowi – 130 000,- zł
W rozdz.85195 - zaplanowano środki dla Stowarzyszenia „Dobro dziecka” na koszty rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych , środki dla Towarzystwa Niewidomych – ogółem
9 000.- zł .
Dz. POMOC SPOŁECZNA- ogólne wydatki tego działu zaplanowane na rok 2008 wynosić będą 5 144 906,- złotych. Udział środków Wojewody - 4 302 732 zł co stanowi -84% całości.
Z dotacji Wojewody są finansowane zadania: Ośrodek Wsparcia – 171 939,- zł, świadczenia rodzinne – 3 474 096,- zł ,składki na ubezpieczenia zdrowotne – 31 212,-, wypłata zasiłków - 280 901+30 916,- zł ,Ośrodek Pomocy Społecznej – 268 564- zł, usługi opiekuńcze -45 104,- zł
Z budżetu gminy są finansowane w całości wypłata dodatków mieszkaniowych – 190 000- zł, częściowo wypłata świadczeń społecznych – 91 100 zł, częściowo koszty utrzymania Ośrodka – 172 900 złotych oraz koszty usług opiekuńczych – 263 174zł ,dożywianie dzieci
w szkołach – 125 000 zł
Na rok przyszły zaplanowano w wydatkach majątkowych środki na zakup samochodu dla potrzeb Ośrodka w wys. 40 000,- zł
Dz. EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA - w dziale tym zaplanowano środki na funkcjonowanie świetlic szkolnych w wysokości 125 030 zł. oraz zaplanowano środki na fundusz socjalny emerytów w wys. 5 280,- zł.
Dz. GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA - wydatki ogółem tego działu zaplanowane na rok 2008 to kwota 1 364 500 zł.
W rozdz. Gospodarka odpadami - zaplanowano dotację do wywozu nieczystości stałych –
w wysokości 58 700 zł. oraz środki przeznaczone na nagrody w konkursach :”Najczystsza posesja w mieście i gminie ”w wysokości 15 000 zł oraz 10 000 złotych na zakup koszy.
Na oczyszczanie miasta przewidziano środki w wysokości 140 000 zł - na omiot, wywóz nieczystości stałych i płynnych oraz wyłapywanie bezdomnych psów oraz 3 000,- na zakup worków na śmieci do akcji ,,wiosenne porządki” oraz ewentualne naprawy koszy – 3 000,- zł
Wydatki na utrzymanie zieleni w wys. 53 000,- zł dotyczą m.in. zakupu kwiatów i krzewów - 10 000 zł , jak również na koszenia trawników , pielęgnację drzew i krzewów, montaż choinek i opryskiwanie alejek parkowych - razem 28 000,- zł oraz 15 000,- zł przeznaczono na remont ogrodzenia w parku miejskim.
Na oświetlenie uliczne zaplanowano środki w wysokości 385 000 zł. w tym: na opłaty za zużytą energię zaplanowano - 200 000 zł., 5 000 na zakup oświetlenia świątecznego, 42 000 zł - na usługi związane z konserwacją oświetlenia oraz na wykonanie drobnych napraw – 18 000,- złotych.
W wydatkach inwestycyjnych zaplanowano 120 000,- zł na budowę nowych linii oświetlenia.
W rozdz.90095 - Pozostała działalność zaplanowano wydatki bieżące na wynagrodzenia
i pochodne dla grupy robót publicznych – 20 800,- zł oraz 16 000 na wydatki bieżące w tym 3 000,- zł na koszty przekształcenia ZGKiM.
W dziale 900 – zaplanowano wydatki majątkowe w kwocie 780 000,- zł , szczegółowe zestawienie zawiera załącznik Nr 3
Dz. KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO - Zapisane środki w formie dotacji podmiotowej dla instytucji kultury - to suma 373 800,- zł dla
Ośrodka Kultury zł i 201 760,- zł dla Biblioteki .
Dotacje dla jednostek kultury zostały pomniejszone o dochody realizowane przez te jednostki W rozdz..92120 zaplanowano kwotę 20 000,- na dotacje celowe przeznaczone na konserwację zabytków, środki z roku bieżącego prawdopodobnie nie będą wykorzystane.
Dz. KULTURA FIZYCZNA I SPORT - w tym dziale zaplanowana jest dotacja do działalności Klubów Sportowych działających na naszym terenie w wys. 110 000,- zł.
W rozdz.92695 – zapisano 60 000,- na wydatki majątkowe tj. modernizację obiektów sportowych, ogrodzenie boiska i montaż ławek
Wydatki inwestycyjne - wraz ze szczegółowymi źródłami finansowania poszczególnych tytułów przedstawia załącznik Nr 3, natomiast projekt wieloletniego planu inwestycyjnego zawiera załącznik Nr 4.
W ROZCHODACH - zarezerwowano środki finansowe na spłatę kredytów i pożyczek w roku bieżącym w wys.1 297 725 zł.
Biała Rawska, dnia 14.11.2007 r.