Uchwała Nr XVIII/138/08
Rady Miejskiej Biała Rawska
z dnia 30 stycznia 2008 roku
w sprawie zaciągnięcia w 2008 roku pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi na finansowanie inwestycji gminnych.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.9 lit. „c” i art. 58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn.zm./ oraz art. 82 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych / Dz. U z 2005 roku Nr 249 poz.2104 ze zm / Rada Miejska Biała Rawska u c h w a l a co następuje:
§ 1
Postanawia się zaciągnąć w roku budżetowym 2008 w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi pożyczkę w wysokości 400 000,- złotych
na finansowanie planowanego deficytu budżetowego z przeznaczeniem - na termomodernizację przedszkola w Białej Rawskiej
§ 2
1. Pożyczka o której mowa w § 1 zostanie spłacona w latach 2009-2015.
2. Środki na spłaty rat z tytułu pożyczki wraz z odsetkami zostaną zaplanowane w budżecie w latach następnych w których przypadają terminy spłat.
3. Zabezpieczeniem spłaty pożyczek będzie weksel własny in blanco.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej.
§ 4
Sprawozdanie z wykonania niniejszej uchwały Burmistrz Białej Rawskiej złoży Radzie Miejskiej łącznie ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za rok 2008.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr XVIII/140/08
Rady Miejskiej Biała Rawska
z dnia 30 stycznia 2008 roku
w sprawie zaciągnięcia w roku 2008 kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.9 lit. „c” i art. 58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn.zm./ oraz art.82 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych / Dz. U Nr 249 poz.2104 ze zm./ Rada Miejska Biała Rawska u c h w a l a co następuje:
§ 1
Postanawia się zaciągnąć w roku budżetowym 2008 kredyt bankowy na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w wysokości 892 000 złotych.
§ 2
1.Kredyt zostanie spłacony w latach 2009-2013.
2.Środki na spłatę kredytu wraz z odsetkami zostaną zaplanowane w budżecie w latach
następnych w których przypadają terminy spłat.
3.Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco
§ 3
Wybór banku nastąpi w trybie ustawy „Prawo zamówień publicznych”
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej.
§ 5
Sprawozdanie z wykonania niniejszej uchwały Burmistrz Białej Rawskiej złoży Radzie Miejskiej łącznie ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za rok 2008.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Uchwała Nr XVIII/139/08
Rady Miejskiej Biała Rawska
z dnia 30 stycznia 2008 roku
w sprawie zaciągnięcia w roku 2008 kredytu bankowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.9 lit. „c” i art. 58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn.zm./ oraz art.82 ust.1 pkt.3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych / Dz. U Nr 249 poz.2104 ze zm. / Rada Miejska Biała Rawska u c h w a l a co następuje:
§ 1
Postanawia się zaciągnąć w roku budżetowym 2008 kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 20 930 złotych.
§ 2
1.Kredyt zostanie spłacony w latach 2009-2010.
2.Środki na spłatę kredytu wraz z odsetkami zostaną zaplanowane w budżecie w latach następnych w których przypadają terminy spłat.
3..Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco .
§ 3
Wybór banku nastąpi w trybie ustawy „Prawo zamówień publicznych”.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej.
§ 5
Sprawozdanie z wykonania niniejszej uchwały Burmistrz Białej Rawskiej złoży Radzie Miejskiej łącznie ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za rok 2008
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
UCHWAŁA NR XVIII/137/08
Rady Miejskiej Biała Rawska
z dnia 30 stycznia 2008 roku
w sprawie zatwierdzenia jednostkowych stawek dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawii na rok 2008.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r Nr 142, poz. 1591 z późn zm/ oraz art.174 ust.1 i ust.4ustawy
z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych /Dz. U. Nr 249 z 2005 roku , poz.2104 ze zm./ Rada Miejska Biała Rawska uchwala się co następuje :
§ 1
Ustala się następujące , jednostkowe stawki dotacji przedmiotowych:
1.do jednej godziny pracy równiarki w wys. 48,28 zł
2.do remontów budynków komunalnych w wys.6,40 zł do jednego metra kwadratowego powierzchni użytkowej,
3.do jednego metra sześciennego w ramach powszechnego programu odbioru nieczystości stałych w wys.22,07 złotych .
§ 2
Szczegółową kalkulację kosztów zwierają załączniki Nr1 ,Nr2 i Nr 3
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 r.
Załącznik Nr 1 do uchwały Nr XVIII/137/08
Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 30.01.2008r
Kalkulacja kosztów 1 godziny pracy równiarki D-557 na rok 2008.
Liczba godzin pracy w roku 1 355
Zużycie paliwa 10,5 l/godz. 14 227,50 l
Koszty paliwa 51 503,55 zł,
Ubezpieczenie pojazdu 600 zł,
Inne usługi 3 972,45 zł,
Podatek VAT 3 924 zł
Ogółem koszty 60 000 zł.
Dotacja do 1 godziny pracy równiarki 48,28 zł
Załącznik Nr 2 do uchwały Nr XVIII/137/08
Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 30.01.2008r
Kalkulacja kosztów remontów 1 m 2 powierzchni użytkowej budynków komunalnych na rok 2008.
Powierzchnia ogółem 7 805 m2
Koszty remontów 46 500 ,- zł
Podatek VAT 3 500 ,- zł
Dotacja do 1m 2 pow. użytkowej 6,40 zł
UCHWAŁA NR XVIII/137/08
Rady Miejskiej Biała Rawska
z dnia 30 stycznia 2008 roku
w sprawie zatwierdzenia jednostkowych stawek dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawii na rok 2008.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r Nr 142, poz. 1591 z późn zm/ oraz art.174 ust.1 i ust.4ustawy
z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych /Dz. U. Nr 249 z 2005 roku , poz.2104 ze zm./ Rada Miejska Biała Rawska uchwala się co następuje :
§ 1
Ustala się następujące , jednostkowe stawki dotacji przedmiotowych:
1.do jednej godziny pracy równiarki w wys. 48,28 zł
2.do remontów budynków komunalnych w wys.6,40 zł do jednego metra kwadratowego powierzchni użytkowej,
3.do jednego metra sześciennego w ramach powszechnego programu odbioru nieczystości stałych w wys.22,07 złotych .
§ 2
Szczegółową kalkulację kosztów zwierają załączniki Nr1 ,Nr2 i Nr 3
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 r.
Załącznik Nr 1 do uchwały Nr XVIII/137/08
Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 30.01.2008r
Kalkulacja kosztów 1 godziny pracy równiarki D-557 na rok 2008.
Liczba godzin pracy w roku 1 355
Zużycie paliwa 10,5 l/godz. 14 227,50 l
Koszty paliwa 51 503,55 zł,
Ubezpieczenie pojazdu 600 zł,
Inne usługi 3 972,45 zł,
Podatek VAT 3 924 zł
Ogółem koszty 60 000 zł.
Dotacja do 1 godziny pracy równiarki 48,28 zł
Załącznik Nr 2 do uchwały Nr XVIII/137/08
Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 30.01.2008r
Kalkulacja kosztów remontów 1 m 2 powierzchni użytkowej budynków komunalnych na rok 2008.
Powierzchnia ogółem 7 805 m2
Koszty remontów 46 500 ,- zł
Podatek VAT 3 500 ,- zł
Dotacja do 1m 2 pow. użytkowej 6,40 zł
Załącznik Nr 3 do uchwały Nr XVIII/137/08 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 30.01.2008 r.
Kalkulacja kosztów wywozu i składowania odpadów stałych na rok 2008
Teren
1. Koszty transportu
650 km/m-c x 0,25 l/km = 162,50 l
załadunek 0,9l/m³ 146 l
308,50 l
308,50 l x 3,38 zł/l = 1.042,73 zł
2. Robocizna
15 dni x 8godz. x 2 os. x 21 zł/godz. = 5.040,00 zł
3. Składowanie
15 dni x 10m.3 x 11,62 zł/m3 = 1.743,00 zł.
4. Opłaty wnoszone do Urzędu Marszałkowskiego 2.846,25 zł
5. Pozostałe koszty /ubezpiecz., pod. od środ. transport, remonty 950,65 zł.
6. Razem koszty 11.622,63 zł x 12 m.-cy = 139.471,56 zł.
7. Wpływy z umów /1500 umów/ 100.800,00 zł.
8. Dotacja 38.671,56 zł.
Miasto
1. Koszty transportu
150km/m-c x 0,175 l/km = 26,5 l
8 jazd ład./m.-c x 4l/jazd. ładow. = 32 l
58,5 l
58,50 l x 3,38 zł/l = 197,73 zł.
2. Robocizna
4 dni x 8godz. x 3 os. x 21 zł/godz. = 2.016,00 zł.
3. Składowanie
4 dni x 10m.3 x 11,62 zł/m3 = 464,80 zł.
4. Opłaty wnoszone do Urzędu Marszałkowskiego 763,00 zł.
5. Pozostałe koszty /ubezpiecz., pod. od środ. transport, remonty/ 289,85 zł.
6. Razem koszty 3.731,38 zł zł x 12 m.-cy = 44.776,56 zł
7 Wpływy z umów /400 umów/ 26.928,00 zł
8. Podatek VAT 10.499,88 zł
9. Dotacja 28.348,44 zł.
10. Dotacja do 1 m³ nieczystości stałych 22,07 zł.
11. Podatek od nieruchomości 29.080,00 zł
12. Razem dotacja z podatkiem od nieruchomości 96.100,00 zł
13. Różnica z tytułu wnoszonych opłat do Urzędu Marszałkowskiego
od pozostałych odbiorców / 2007 rok – 2008 rok/ 65.347,00 zł
14. Ogółem dotacja 161.447,00 zł
15. Dotacja za okres 5 miesięcy /styczeń – maj/, 67.300,00 zł
Materiały oprac. Maria Kacprzak