Sprawozdania budżetowe

Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Biała Rawska za rok 2007

Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Biała Rawska za rok 2007

DOCHODY BUDŻETOWE

 Roczny plan dochodów uchwalony przez Radę Miejską po zmianach wprowadzonych w ciągu roku budżetowego zakładał realizację kwoty 23 243 837,41 zł,-

Na przestrzeni 2007 roku zrealizowano ogólną sumę dochodów w wysokości

23 380 970,80  zł,- co wskazuje na realizację planu - w 100,59 %.

 

Dochody bieżące za rok 2007 wyniosły 22 785 466,23 zł. Na kwotę tą składają się następujące wpływy:

Wpływy z podatków - ogólna kwota dochodów z tego tytułu to suma

3 510 856,54 złotych w tym m.in.:

·      z podatku rolnego                    -    1 101 793,29 zł,-

·      od nieruchomości                    -     1 539 306,44 zł,-

·      od środków transportu             -        556 332,12 zł,-

·      z podatku leśnego                    -          51 403,46 zł,-

·      od posiadania psów                 -               138,00 zł,-

podatki z Urzędu Skarbowego:

·      od spadków i darowizn            -        17 782,00 zł,-

·      z karty podatkowej                  -         35 943,23 zł,-

·      od czynności cywilnoprawnych -     208 158,00 zł,-   

Analizując wpływy podatkowe stwierdzić można, że średnia realizacja w stosunku do założeń wyniosła 104,33% natomiast w poszczególnych pozycjach podatkowych- najwyższe wpływy zrealizowano w podatku od środków transportu, od nieruchomości, podatku rolnym i podatku leśnym oraz od czynności cywilnoprawnych . Nie uzyskano planowanych wpływów w podatku od spadków i darowizn i z kart podatkowej od rzemiosła od czynności cywilnoprawnych.

Polityka podatkowa gminy.

Przyjęcie przez Radę Miejską niższych ,od maksymalnych, stawek podatkowych przyniosło ujemne skutki dla budżetu zmniejszając dochody podatkowe w następujących wysokościach: 

·      podatek od nieruchomości  -           322 784,00- zł

·      podatek od środków transportu   -   394 653,07- zł

    Ogółem :                            -              717 437,07- zł

Przyjęte w uchwale RM zwolnienia z opodatkowania strażnic OSP i samochodów pożarniczych zmniejszyło dochody budżetowe w ciągu roku o kwotę 26 394,20,- zł

            Zastosowane przez Burmistrza, w ramach posiadanych kompetencji, umorzenia podatkowe stanowiły kwotę ogółem 109 053,80 zł  w tym :

·      w podatku rolnym                             -      29 101,73- zł

·      w podatku od nieruchomości            -      77 760,28,- zł

·      w podatku od środków transportu    -         1 715,00- 

·      w podatku leśnym                             -            346,79- zł

·      w podatku od spadków i darowizn   -            130,00- zł

Umorzenia odsetek od nieterminowych wpłat podatków wyniosły w ciągu roku kwotę

21 181,-  zł .

 

Zastosowane odroczenia i rozłożenia na raty podatków na koniec roku stanowiły kwotę

36 182,-  zł, ,odroczenia odsetek – 2 058,- zł.

Ulgi ustawowe udzielone przez Gminę w ciągu roku budżetowego wyniosły 115 881,38- zł w tym:

ulgi inwestycyjne                    -      71 959,14

ulgi z tytułu nabycia gruntów  -     43 695,43

ulgi żołnierskie                        -          226,81

 

Wpływy z opłat - łączna kwota jaka wpłynęła do budżetu gminy w okresie 2007 roku to suma 141 277,96 zł,- i jest to pozycja zrealizowana w 82,76%.

Z opłaty skarbowej uzyskano 97 766,11 zł,- i jest to pozycja zrealizowana w 81%. Z opłaty targowej – wpłynęła kwota 43 511,85 zł, z opłaty produktowej nie było wpływów w tym roku.

            Udziały w podatkach - zrealizowano w ogólnej kwocie – 2 031 302,08 zł,-

W porównaniu z planem stanowią 108,34 % założeń, przy czym należy wskazać, że wpływy z udziałów od osób prawnych wynosiły 64 706,08 zł. - natomiast udziały w podatku od osób fizycznych stanowiły kwotę 1 966 596 zł. w tym suma ponad 217 000 złotych wpłynęła na konto w styczniu, lecz zgodnie z przepisami została doliczona do okresu sprawozdawczego. Plan przyjęto na bazie szacunku Ministra Finansów .

            Dochody uzyskane przez jednostki budżetowe gminy - to kwota ogólna 185 893,05 złotych. Wpływy z tytułu opieki nad chorym w domu wyniosły w roku ubiegłym 37 242,75,- zł Pozostałe wpływy w tej grupie dotyczą wpłat za wyżywienie w przedszkolu – jest to kwota 145 494,53 zł, pozostałe sumy stanowią 5% dochody gminy z tytułu prowadzenia zadań zleconych oraz  zwrot zaliczek alimentacyjnych na rachunek gminy wyegzekwowanych przez komornika – 3 155,77 zł.

Wpływy od jednostek pozabudżetowych - kwota uzyskanych dochodów za dzierżawę obwodów łowieckich wyniosła za 2007 rok  - 2 407,07 złotych. 

Wpływy z majątku gminy - zostały wykonane w wys. 267 500,74 realizacja poniżej założeń .Pozycję – wpływy z dzierżawy zrealizowano w 78%.Plan zakładał przekazywanie przez zakład budżetowy wpływów z czynszów na rachunek budżetu gminy .W ciągu roku nastąpiła   zmiana założeń i mimo tego, że plan również był zmniejszany nie uzyskano planowanych wpływów.

Wpływy z użytkowania wieczystego – uzyskano kwotę 31 764,08 – znacznie powyżej planu

i było to związane z egzekucja zaległości od największego dłużnika.   

Odsetki - to pozycja zrealizowana w ogólnej wysokości 149 203,73 zł.- co stanowiło 103,70 % planu. Wpływy z odsetek bankowych zrealizowano w wysokości  – 101 274,10,- zł –  od zaległości podatkowych zostały zrealizowane w wysokości 46 670,39- zł .Uzyskano również odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem –w wys.737,- zł

Dotacje celowe z budżetu państwa na prowadzenie zadań zleconych zostały zrealizowane w wysokości 4 312 263,63 zł,- W kilku przypadkach realizacja jest niższa od zakładanego planu  - w tych pozycjach zwrócono niewykorzystaną kwotę dotacji

Zdecydowana większość z ogólnej sumy środków na zadania zlecone to kwoty dotyczące pomocy społecznej

·      rozdz. 85203 - Dom Pomocy Społecznej,                 -         191 357,68

·                 85212 – świadczenia rodzinne                        -      3 406 242,51

·                 85213 - składki na ubezpieczenia zdrowotne  -          27 223,05

·                 85214 - świadczenia społeczne,                    -           260 668,18,-

·                 85228 - usługi opiekuńcze                             -            46 809,80

·                 01095 – zwrot podatku akcyzowego              -          179 875,41

·                 75011 - urzędy wojewódzkie                          -         181 928,00 

·                 75101 - aktualizacja spisu wyborców                     -     1 904,00

·                 75414 - obrona cywilna                                          -        900,00

·                 75107 – wybory do sejmu i senatu                          -   15 355,00

 

Dotacje celowe na zadania własne - łączna kwota wyniosła 856 038,71 zł ,-. W tej grupie dochodów dotacje były przeznaczone kolejno na :

·      60014 - drogi powiatowe                                                  -      90 000,00

·      80101 – nauczanie jeżyka angielskiego w kl. I                   -   23 242,00

·      80195 - dofinansowanie wyszkolenia młodocianych          -   16 067,11

                - zakup książek do bibliotek szkolnych                   -      3 125,00

·      85214 – świadczenia społeczne                                          -    38 284,85    

·      85219  - Ośrodek Pomocy Społecznej                                -  289 192,43   

·      85395 -  realizacja programu dożywiania                            - 229 234,00

·      85415 – stypendia dla uczniów                                            - 156 070,32

·      90014 – dotacja WFOŚiGW na zakup drzew i krzewów    -   10 823,00

 

           

Subwencja ogólna wpłynęła w poprzednim roku w łącznej wysokości

11 085 986 złotych w tym : oświatowa – 7 347 362 zł,- równoważąca – 58 604 zł,-, wyrównawcza   3 680 020,-zł..

 

Pozostałe dochody - zostały zrealizowane w kwocie 242 736,72- i tak uzyskano:

 

·      wpłaty z tyt. odwiertów na terenie gminy                                    8 873,00

·      środki za zajęcie pasa drogowego                                                1 565,46

·      różne dochody Urzędu -                                                             48 422,72,-

·      środki z darowizn                                                                       32 943,75

·      wpływy za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – 142 370,21,-

·      wpływy za wydawane dowody osobiste                             -         4 003,85

·      zwrot dotacji z klubów sportowych                                              4 557,73              

 

Dochody majątkowe – uzyskano w roku ubiegłym sumę 595 504,57 zł z tego

 

 Wpływy ze sprzedaży majątku gminy stanowiły 544 504,57- netto/ bez Vatu /

W roku ubiegłym sprzedano m.in:3 działki za ogólną kwotę ponad 543 000,- zł brutto, oraz 9 mieszkań komunalnych za kwotę ponad 45 000,- zł.brutto.   

Dotacje celowe na finansowanie inwestycji - pozyskane w roku ubiegłym środki to kwota – 51 000złotych , na modernizację dróg dojazdowych do gruntów rolnych.

Nie zrealizowano w roku poprzednim planowanej dotacji  na  zakup dwóch samochodów pożarniczych. Zadanie to zostało przesunięte na rok 2008 i jest już na chwile obecną zrealizowane.                                 

           

Analizując przychody budżetowe należy wskazać, że w 2007 roku zaciągnięto i zrealizowano finansowo pożyczki w wysokości  1 300 000-

Pożyczki były przeznaczone na następujące inwestycje:

- na przebudowę oczyszczalni ścieków w Żurawii na kwotę 800 000,- zł ,  z oprocentowaniem -2% w stosunku rocznym, okres spłaty do 30.11.2014 roku,

-  na przebudowę stacji uzdatniania wody w Białej Rawskiej na kwotę 1 910 000,- zł – z oprocentowaniem – 4% w stosunku rocznym, okres spłaty do 30.11.2014 roku.

Z powyższej umowy zrealizowano w roku ubiegłym kwotę 500 000,- zł.

 

2. WYDATKI BUDŻETOWE

W roku ubiegłym wydatkowano sumę złotych 23 294 388,27,-zł na przyjęty plan 24 543 837,41 zł . Na wydatki bieżące  wydatkowano – 20 057 137,97 zł,- na wydatki majątkowe – 3 237 250,30 zł,-.

Wydatki bieżące stanowiły 86 %, a wydatki majątkowe 14% ogólnego budżetu.

 

Szczegółowa analiza wysokości zrealizowanych wydatków bieżących

i majątkowych w poszczególnych działach i rozdziałach zawarta jest w zestawieniu liczbowym .

 

DZIAŁ ROLNICTWO - wydatki bieżące zostały wykonane w wysokości 245 389,53

- dotyczyły funkcjonowania na terenie gminy punktu zbioru padliny , składek na rzecz Izby Rolniczej – 17 095,42 zł., wypłaty środków z dotacji na zwrot podatku akcyzowego dla rolników – w wys. 179 8754,41zł

 

DZIAŁ „TRANSPORT”- - rozdz.60014 – drogi publiczne powiatowe – kwotę 90.000,- zł wydatkowano na utwardzenie poboczy przy ul. Topolowej na odcinku 520 mb.

 

Rozdz. 60016- drogi gminne – na wydatki bieżące zrealizowano kwotę 1 264 898,63- zł w tym m.in.:

  • zakup i dostawa tłucznia do utwardzenia dróg                  -   300 788,-   
  • zakup i dostawa żwiru do utwardzenia dróg                      -  109 800,-
  • remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych i poboczy  -  213 650,81                  
  • przekazano dotację do utrzymania równiarki dla ZGKiM –     40 000,-
  • utrzymanie przejezdności w okresie zimowym                  -     54 021,-
  • zakup i remont wiat przystankowych                                  -    19 785,-  
  • podziały geodezyjne, wypisy ewidencji, akty notarialne,

projekty                                                                                -    38 892,- 

  • oznakowanie pionowe i poziome                                        -     32 987,-
  • sprzątanie przystanków w Babsku                                       -      6 072,82
  • zakup przepustów drogowych                                              -      5 702,-
  • powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysem                     -  262 605,-
  • remonty nawierzchni chodników                                         -  145 550,-
  • program komputerowy-ewidencja dróg                                -   18 910,-
  • ubezpieczenie dróg, sprzętu opłata za wyłączenie

z produkcji rolnej.                                                                 – 16 135,- 

 

 

 

DZIAŁ GOSPODARKA MIESZKANIOWA - ogólne wydatki tego działu wyniosły w roku ubiegłym sumę 105 609,40 zł,- Zakładowi budżetowemu przekazano na przestrzeni roku dotację do remontów budynków komunalnych w wysokości 40 000 zł,jak również zrealizowano wydatki na usługi związane z wykupem gruntów w wys. 20 838,16,- zł oraz na utrzymanie budynków komunalnych – 36 453,04,- zł / w tym czynsze dla Wspólnot Mieszkaniowych – 26 791,00 zł/  

 

DZIAŁ DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA - w rozdz. 71004 były finansowane m.in. wydatki związane ze zmianami planu zagospodarowania przestrzennego - jest to kwota 35 571,20 zł,- Na opracowania geodezyjne i kartograficzne wydatkowano w roku ubiegłym kwotę 9 651,55 zł,-. W rozdz. 71095 – były wydatkowane środki na opracowanie planu rozwoju lokalnego gminy.

 

DZIAŁ ADMINISTRACJA PAŃSTWOWA I SAMORZĄDOWA- wydatki stanowiły kwotę 2 544 035,73 zł,- w tym z dotacji wojewody  kwotę 181 928 zł,-

Rozdz. 75011 – zadania zlecone finansowane z budżetu Wojewody w kwocie 181 928,- zł – przeznaczone na wynagrodzenia i pochodne dla 4 pracowników oraz koszty utrzymania USC. Na przestrzeni roku budżetowego otrzymaliśmy dodatkowe środki finansowe w wys.28 874,- zł na wypłatę odpraw emerytalnych i nagrody jubileuszowej oraz pod koniec roku środki na zakup wyposażenia sali ślubów  w wys.16 100,- zł 

W roku ubiegłym przekazano dla Starostwa Powiatowego w Rawie Maz. dotację celową  na działalność Klubu Pracy przy Powiatowym Urzędzie Pracy  w wys. 2 000,- zł..

Wydatki Rady Gminy wyniosły w ciągu roku 127 502,00  złotych w tym wypłata diet –

Ponad 117 000 zł,- , zakupy materiałów -1 500,- zł, szkolenia – 8 480,- .

Wydatki bieżące Urzędu Gminy stanowiły kwotę 1 969 975,41 zł,- z czego ,oprócz wynagrodzeń i pochodnych /1 468 281,30 zł,-/,   finansowano wydatki rzeczowe takie jak:

usługi pocztowe –  30 986,82,-zł

rozmowy telefoniczne stacjonarne – 16 252,30- zł,

rozmowy telefoniczne komórkowe –  7 704,75,-zł

szkolenia pracowników – 14 939,40

ogrzewanie - zakup oleju opałowego, - 42 779,05,- zł

prenumeratę czasopism i publikacje – 31 561,39,- zł ,

zakup środków czystości – 5 188,06 zł,

zakup materiałów biurowych – 23 760,20

zakup części do kserokopiarek – 6 015,34

zakup energii – 8 852,44- zł

zakup usług informatycznych – 8 606,39 zł

zakup usług dostępu do sieci internetowej – 4 231,52 zł

naprawa kserokopiarek – 5 817,68 zł

delegacje służbowe – 26 462,97,- zł ,

ubezpieczenia sprzętu i budynku  , składki na rzecz organizacji których gmina jest członkiem – 24 290,49- zł ,

odpisy na fund. socjalny – 14 939,40- zł

zakup akcesoriów komputerowych -23 674,36

zakup materiałów papierniczych do urządzeń kserograficznych – 5 550,76 zł

Średnie zatrudnienie w urzędzie wyniosło w roku ubiegłym 38 osób razem z pracownikami grupy robót interwencyjnych ,średnie wynagrodzenie stanowiło kwotę 2 780- zł brutto.

 

W rozdziale 75075 - na promocję miasta i gminy wydatkowano w roku 2007– 90 738,84 zł

- ze środków tych finansowano głównie : organizację dożynek gminnych – 30 267,- zorganizowano promocyjny wyjazd do Wilna – 22 000,- festyn bialski – 5 050,-  zorganizowano uroczystą kolację wigilijną – 5 032,- zakupiono materiały promocyjne – 6 193,- zł, zorganizowano pokaz ogni sztucznych w noc sylwestrową – 4 704,- zł zorganizowano uroczyste obchody Święta 3 Maja i Święta Niepodległości, święta strażaków

i dofinansowano organizację koncertów chopinowskich w SP w Babsku in.   

W rozdz. 75095 – finansowano wypłatę diet dla sołtysów za udział w sesjach RM – 39 100,- zł

 

DZIAŁ URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA - finansowano wydatki ze środków Wojewody na aktualizację stałego spisu wyborców w kwocie 1 904 zł,- oraz ze środków Krajowego Biura Wyborczego – wybory do Sejmu i Senatu – 15 355 zł,-.

 

DZIAŁ BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA P.POŻAROWA- wydatkowano kwotę 174 267,81 złotych.

Ze środków zaplanowanych w rozdz. 75404 – dofinansowano remont miejscowego  Komisariatu Policji w wys. 25 000- zł

 

Na działalność Ochotniczych Straży Pożarnych działających na terenie miasta i gminy wydatkowano 148 367,81 zł,-.

Ze środków tych finansowano przede wszystkim takie wydatki jak: ubezpieczenie osób

i pojazdów- 14 052 zł,-, zakup materiałów ,sprzętu oraz zakupy paliwa – 54 900,19 zł,- diety za udział w akcjach gaśniczych oraz wypłaty dla kierowców i konserwatorów – 41 456,80,- zł. Ponadto finansowano naprawy sprzętu, konserwację pojazdów, badania techniczne itp.

 

Na obronę cywilną / rozdz.75414/ wydatkowano sumę 900 zł,- pochodzącą z dotacji Wojewody  

 

DZIAŁ DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIAZANE Z ICH POBOREM – sfinansowano wydatki w wys. 67.810,52- zł przeznaczone na prowizje dla sołtysów za pobór podatków – 61 372,- zł oraz wydatki bieżące związane z obsługą podatkową gminy w wys. – 6 438,52- zł

 

DZIAŁ OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO - to wydatki przeznaczone na spłatę odsetek od kredytów bankowych. Stanowiły one w roku ubiegłym sumę 117 723,48 złotych. Nie wykorzystano wszystkich środków przeznaczonych na ten cel.    

 

DZIAŁ OŚWIATA I WYCHOWANIE - wydatki ogółem tego działu, razem z inwestycjami wyniosły na koniec grudnia sumę 8 885 279,18 zł,- oraz wydatki w dziale Edukacyjna Opieka Wychowawcza – 240 156,12 zł. Wydatki tych działów były wyższe od otrzymanej subwencji oświatowej, dotacji na stypendia socjalne oraz wpłat na dożywianie  o ponad 1 622 000- zł -  i zostały dofinansowane w takiej wysokości przez budżet Gminy

 

Szczegółowe sprawozdanie z realizacji wydatków tego działu oraz działu 854 stanowi integralną część niniejszego sprawozdania opisowego.

 

DZIAŁ OCHRONA ZDROWIA- ogólne wydatki tego działu wyniosły w poprzednim roku kwotę 187 267,75-zł

Rozdz. 85153 – Zwalczanie narkomanii – wydatkowano kwotę 8 847,69 na zakup publikacji książkowych i szkolenia .

Rozdz. 85154 -Przeciwdziałanie alkoholizmowi - wydatkowano kwotę 156 465,56 zł,- z koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych. W ramach wydatków były realizowane zadania wynikające z realizacji Miejsko-Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, a mianowicie: pomoc i rehabilitacja osób uzależnionych, udzielanie pomocy rodzinom, profilaktyka wśród dzieci i młodzieży, wspomaganie innych instytucji i stowarzyszeń – zgodnie ze sprawozdaniem Pełnomocnika .

Rozdz. 85195 - Pozostała działalność sfinansowano rehabilitację dzieci niepełnosprawnych oraz transport na turnus rehabilitacyjny w kwocie 5 800,- zł  ,koszty transportu na basen dzieci szkolnych z wadami postawy w wys.11 154,50 zł. oraz dofinansowano dowóz uczestników na zajęcia Warsztatów Terapii Zajęciowej w Rawie Maz.

 

DZIAŁ OPIEKA SPOŁECZNA - wydatki ogółem tego działu wyniosły 5 251 356,35 zł,- przy udziale środków wojewody w wysokości 4 489 012,50-. i budżetu gminy w wysokości 762 343,85,- zł

Środki z zadań zleconych stanowiły 85,5% wydatków ogółem.

 

Szczegółowe sprawozdanie dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej z realizacji wydatków  stanowi integralną część niniejszego sprawozdania opisowego.

 

 

DZIAŁ EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA – sprawozdanie dyrektora Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty – w załączeniu.

 

DZIAŁ GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA wydatkowano w ciągu roku 2007 kwotę 2 653 500,10 zł,-.

Rozdz.90002 - Gospodarka odpadami – w rozdziale tym sfinansowano następujące wydatki: przekazano dotację do gospodarki odpadami dla ZGKiM w wys.40 000 zł,- Wypłacono nagrody w konkursach - „Najczystsza wieś, najczystsza posesja” – 11 800,- oraz zakupiono kosze – 4 995,90 .

Rozdz.90003 – na oczyszczanie miasta wydatkowano w roku ubiegłym kwotę 161 819,29 zł,-

z czego sfinansowano przede wszystkim omiot miasta ,wywóz nieczystości oraz wyłapywanie bezdomnych psów .

Rozdz.90004 - zieleń w miastach to przede wszystkim wydatki związane z zakupem kwiatów dekoracyjnych ,drzew i krzewów oraz utrzymaniem trawników - ogółem wydatkowano  50 112,25  złotych

Rozdz. 90015 -  na oświetlenie ulic wydatkowano w roku ubiegłym kwotę 242 208,80- zł  z tego za zużytą energię elektryczną na terenie miasta i gminy wydatkowano 160 797,63zł,-.

W ramach środków remontowych sfinansowano m.in. koszt konserwacji–ponad 21 300,-modernizację rozdzielni w Białej Rawskiej - 4 880,- , montaż dodatkowych linii i lamp – ponad 34 300,- zł, wymianę uszkodzonych na skutek pogody lamp i sterowników – ponad 7 630,- zł  ,opracowano projekty budowy nowych linii oświetlenia ulicznego – ponad 8 250,- zł.

Rozdz.90095 – sfinansowano przy udziale środków Powiatowego Urzędu Pracy zatrudnienie 4 pracowników w ramach robót publicznych – 16 739,35,- zł oraz na pozostałe wydatki rzeczowe w tym rozdziale wydatkowano 34 688,37 ,- zł z tego zapłacono m.in. za opinię o przekształceniu ZGKiM kwotę 17 787,60 ,zakupiono materiały dla grupy robót publicznych, farby i materiały do remontu koszy ulicznych i in.

 

DZIAŁ KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO - dotacje dla jednostek kultury wyniosły w roku ubiegłym 522 793,80 złotych.

Szczegółowe sprawozdania z działalności jednostek i wydatkowanych środków są załącznikami do niniejszego sprawozdania.

W rozdz.92120 – wydatki stanowiły kwotę 14 993,80,- zł z których dokonano prac remontowych na cmentarzu wokół grobu – pomnika Nieznanego Żołnierza. Nie wydatkowano w roku ubiegłym zaplanowanej dotacji na ochronę zabytków.

 

DZIAŁ KULTURA FIZYCZNA I SPORT - w roku 2007 przekazano dotacje klubom sportowym w celu prowadzenia zadań gminy w dziedzinie upowszechniania sportu na terenie miasta i gminy w ogólnej wysokości 110 000,- zł w tym :

·      „BIAŁKA”                               -    38 000- zł,

·      „ISKRA BABSK”                     -    7 000,- zł,

·      „VICTORIA” Chrząszczew      -    7 000,- zł,

·      LKS „WOLA” -Wola Chojnata -    8 500,- zł,

·      LKS ,,WÓLKA LESIEWSKA” -    6 000,- zł,

·      LKS ,,WULKAN”w Lesiowie   -    8 500,- zł,

·      LKS ,,BIAŁA RAWSKA”         -  30 000,- zł.

·      Uczniowski Klub Sportowy        -   5 000,- zł.

Wszystkie Kluby złożyły stosowne rozliczenia i sprawozdania z działalności.

 

ROZCHODY

W 2007 roku spłacono przypadające , zgodnie z zawartymi umowami , raty kredytów i pożyczek w ogólnej kwocie  - 1 063 747,99- zł .

            Do spłaty na dzień 31 grudnia 2007 roku pozostały raty kredytów

i pożyczek w wysokości 4 981 436,22 złotych , z czego zadłużenie wobec WFOŚiGW

w Łodzi stanowi kwotę 4 101 503,55 a wobec banków komercyjnych – 879 932,67 .

Kwota zadłużenia na koniec roku stanowi 21,3 % zrealizowanych dochodów budżetowych

( maksymalna granica - 60% ) .

Spłaty rat kredytów i pożyczek wraz z odsetkami w ciągu roku wynosiły 1 181 471,47,- zł

i stanowiły 5,05% dochodów budżetowych (maksymalnie -15%).

 

GOSPODARKA POZABUDŻETOWA

 

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawii - plan finansowy

przychodów na rok 2007 wynosił 1 962 300 zł - realizacja  - 1 658 974,09 zł tj.84,5% .

Plan wydatków na rok 2007 wynosił 1 962 300 zł. - realizacja – 1 619 937,71 zł tj.82,5 % założeń.

Rok budżetowy zamknięto nadwyżkę finansową w kwocie 513,96- zł .

W roku 2007 ZGKiM otrzymał dotację przedmiotową z budżetu gminy w łącznej kwocie

120 000- oraz dotację celową na zakupy inwestycyjne w wysokości 100 000,- zł i dotację na modernizację SUW w Teodozjowie w kwocie 8 874,00 zł.

Należności Zakładu na dzień 31.12.2007 wynoszą 169 755,62 -zł,/ w tym z tytułu czynszów mieszkalnych – 116 680,81 / , zobowiązania wynoszą – 293 261,40- zł.

Stan środków obrotowych na 31.12.2007 r. -91 827- zł.

Sprawozdanie z działalności i gospodarki finansowej ZGKiM – w załączeniu.

 

Jednostki budżetowe Gminy nie utworzyły rachunków dochodów własnych.

 

Gminny fundusz ochrony środowiska - rozdz.90011, plan przychodów – 24.500 zł , wykonanie przychodów – 38 951,35 zł .Dodając stan środków na początek roku w wys.  48 961,20 zł ogólna kwota środków pieniężnych do dyspozycji w ciągu roku wynosiła  87 912,55 zł. Plan wydatków – 72 100 zł, wykonanie – 11 941,13 ,stan środków pieniężnych na koniec roku – 75 971,42 zł.

 

 

Stan środków finansowych na rachunkach bankowych Gminy na 31.XII.2007 wynosił 1 795 292,06 w tym subwencja oświatowa na styczeń – 581 527,- zł

 

 

PODSUMOWANIE

Porównując stronę dochodową naszego sprawozdania ze zrealizowanymi wydatkami należy wskazać, że rok 2007 zamknięto nadwyżką w kwocie 86 582,53,- zł .Biorąc jednak również pod uwagę różnicę w przychodach i rozchodach - ogólna kwota wolnych środków na koniec roku 2007 wyniosła 1 439 067,79 - zł - są to środki pieniężne przeniesione do budżetu roku 2008 jako źródło finansowania planowanego niedoboru.  

 

Integralną częścią tego sprawozdania są także sprawozdania z realizacji inwestycji , z realizacji zadań Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty ,Ośrodka Pomocy Społecznej , Jednostek Kultury oraz Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.                                                                     

 

Biała Rawska, dnia  12  marca 2007  roku

 

 

 

                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Maria Kacprzak - Skarbnik
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Maria Kacprzak - Skarbnik
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 maja 2008 13:42
Dokument wprowadzony do BIP przez: Maria Kacprzak
Ilość wyświetleń: 1978
30 maja 2008 15:12 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika.
30 maja 2008 14:52 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika.
28 maja 2008 13:03 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika.
Zatrzymaj banner przewijany