Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Biała Rawska za rok 2007
DOCHODY BUDŻETOWE
Roczny plan dochodów uchwalony przez Radę Miejską po zmianach wprowadzonych w ciągu roku budżetowego zakładał realizację kwoty 23 243 837,41 zł,-
Na przestrzeni 2007 roku zrealizowano ogólną sumę dochodów w wysokości
23 380 970,80 zł,- co wskazuje na realizację planu - w 100,59 %.
Dochody bieżące za rok 2007 wyniosły 22 785 466,23 zł. Na kwotę tą składają się następujące wpływy:
Wpływy z podatków - ogólna kwota dochodów z tego tytułu to suma
3 510 856,54 złotych w tym m.in.:
· z podatku rolnego - 1 101 793,29 zł,-
· od nieruchomości - 1 539 306,44 zł,-
· od środków transportu - 556 332,12 zł,-
· z podatku leśnego - 51 403,46 zł,-
· od posiadania psów - 138,00 zł,-
podatki z Urzędu Skarbowego:
· od spadków i darowizn - 17 782,00 zł,-
· z karty podatkowej - 35 943,23 zł,-
· od czynności cywilnoprawnych - 208 158,00 zł,-
Analizując wpływy podatkowe stwierdzić można, że średnia realizacja w stosunku do założeń wyniosła 104,33% natomiast w poszczególnych pozycjach podatkowych- najwyższe wpływy zrealizowano w podatku od środków transportu, od nieruchomości, podatku rolnym i podatku leśnym oraz od czynności cywilnoprawnych . Nie uzyskano planowanych wpływów w podatku od spadków i darowizn i z kart podatkowej od rzemiosła od czynności cywilnoprawnych.
Polityka podatkowa gminy.
Przyjęcie przez Radę Miejską niższych ,od maksymalnych, stawek podatkowych przyniosło ujemne skutki dla budżetu zmniejszając dochody podatkowe w następujących wysokościach:
· podatek od nieruchomości - 322 784,00- zł
· podatek od środków transportu - 394 653,07- zł
Ogółem : - 717 437,07- zł
Przyjęte w uchwale RM zwolnienia z opodatkowania strażnic OSP i samochodów pożarniczych zmniejszyło dochody budżetowe w ciągu roku o kwotę 26 394,20,- zł
Zastosowane przez Burmistrza, w ramach posiadanych kompetencji, umorzenia podatkowe stanowiły kwotę ogółem 109 053,80 zł w tym :
· w podatku rolnym - 29 101,73- zł
· w podatku od nieruchomości - 77 760,28,- zł
· w podatku od środków transportu - 1 715,00- zł
· w podatku leśnym - 346,79- zł
· w podatku od spadków i darowizn - 130,00- zł
Umorzenia odsetek od nieterminowych wpłat podatków wyniosły w ciągu roku kwotę
21 181,- zł .
Zastosowane odroczenia i rozłożenia na raty podatków na koniec roku stanowiły kwotę
36 182,- zł, ,odroczenia odsetek – 2 058,- zł.
Ulgi ustawowe udzielone przez Gminę w ciągu roku budżetowego wyniosły 115 881,38- zł w tym:
ulgi inwestycyjne - 71 959,14
ulgi z tytułu nabycia gruntów - 43 695,43
ulgi żołnierskie - 226,81
Wpływy z opłat - łączna kwota jaka wpłynęła do budżetu gminy w okresie 2007 roku to suma 141 277,96 zł,- i jest to pozycja zrealizowana w 82,76%.
Z opłaty skarbowej uzyskano 97 766,11 zł,- i jest to pozycja zrealizowana w 81%. Z opłaty targowej – wpłynęła kwota 43 511,85 zł, z opłaty produktowej nie było wpływów w tym roku.
Udziały w podatkach - zrealizowano w ogólnej kwocie – 2 031 302,08 zł,-
W porównaniu z planem stanowią 108,34 % założeń, przy czym należy wskazać, że wpływy z udziałów od osób prawnych wynosiły 64 706,08 zł. - natomiast udziały w podatku od osób fizycznych stanowiły kwotę 1 966 596 zł. w tym suma ponad 217 000 złotych wpłynęła na konto w styczniu, lecz zgodnie z przepisami została doliczona do okresu sprawozdawczego. Plan przyjęto na bazie szacunku Ministra Finansów .
Dochody uzyskane przez jednostki budżetowe gminy - to kwota ogólna 185 893,05 złotych. Wpływy z tytułu opieki nad chorym w domu wyniosły w roku ubiegłym 37 242,75,- zł Pozostałe wpływy w tej grupie dotyczą wpłat za wyżywienie w przedszkolu – jest to kwota 145 494,53 zł, pozostałe sumy stanowią 5% dochody gminy z tytułu prowadzenia zadań zleconych oraz zwrot zaliczek alimentacyjnych na rachunek gminy wyegzekwowanych przez komornika – 3 155,77 zł.
Wpływy od jednostek pozabudżetowych - kwota uzyskanych dochodów za dzierżawę obwodów łowieckich wyniosła za 2007 rok - 2 407,07 złotych.
Wpływy z majątku gminy - zostały wykonane w wys. 267 500,74 realizacja poniżej założeń .Pozycję – wpływy z dzierżawy zrealizowano w 78%.Plan zakładał przekazywanie przez zakład budżetowy wpływów z czynszów na rachunek budżetu gminy .W ciągu roku nastąpiła zmiana założeń i mimo tego, że plan również był zmniejszany nie uzyskano planowanych wpływów.
Wpływy z użytkowania wieczystego – uzyskano kwotę 31 764,08 – znacznie powyżej planu
i było to związane z egzekucja zaległości od największego dłużnika.
Odsetki - to pozycja zrealizowana w ogólnej wysokości 149 203,73 zł.- co stanowiło 103,70 % planu. Wpływy z odsetek bankowych zrealizowano w wysokości – 101 274,10,- zł – od zaległości podatkowych zostały zrealizowane w wysokości 46 670,39- zł .Uzyskano również odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem –w wys.737,- zł
Dotacje celowe z budżetu państwa na prowadzenie zadań zleconych zostały zrealizowane w wysokości 4 312 263,63 zł,- W kilku przypadkach realizacja jest niższa od zakładanego planu - w tych pozycjach zwrócono niewykorzystaną kwotę dotacji
Zdecydowana większość z ogólnej sumy środków na zadania zlecone to kwoty dotyczące pomocy społecznej
· rozdz. 85203 - Dom Pomocy Społecznej, - 191 357,68
· 85212 – świadczenia rodzinne - 3 406 242,51
· 85213 - składki na ubezpieczenia zdrowotne - 27 223,05
· 85214 - świadczenia społeczne, - 260 668,18,-
· 85228 - usługi opiekuńcze - 46 809,80
· 01095 – zwrot podatku akcyzowego - 179 875,41
· 75011 - urzędy wojewódzkie - 181 928,00
· 75101 - aktualizacja spisu wyborców - 1 904,00
· 75414 - obrona cywilna - 900,00
· 75107 – wybory do sejmu i senatu - 15 355,00
Dotacje celowe na zadania własne - łączna kwota wyniosła 856 038,71 zł ,-. W tej grupie dochodów dotacje były przeznaczone kolejno na :
· 60014 - drogi powiatowe - 90 000,00
· 80101 – nauczanie jeżyka angielskiego w kl. I - 23 242,00
· 80195 - dofinansowanie wyszkolenia młodocianych - 16 067,11
- zakup książek do bibliotek szkolnych - 3 125,00
· 85214 – świadczenia społeczne - 38 284,85
· 85219 - Ośrodek Pomocy Społecznej - 289 192,43
· 85395 - realizacja programu dożywiania - 229 234,00
· 85415 – stypendia dla uczniów - 156 070,32
· 90014 – dotacja WFOŚiGW na zakup drzew i krzewów - 10 823,00
Subwencja ogólna wpłynęła w poprzednim roku w łącznej wysokości
11 085 986 złotych w tym : oświatowa – 7 347 362 zł,- równoważąca – 58 604 zł,-, wyrównawcza – 3 680 020,-zł..
Pozostałe dochody - zostały zrealizowane w kwocie 242 736,72- i tak uzyskano:
· wpłaty z tyt. odwiertów na terenie gminy 8 873,00
· środki za zajęcie pasa drogowego 1 565,46
· różne dochody Urzędu - 48 422,72,-
· środki z darowizn 32 943,75
· wpływy za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – 142 370,21,-
· wpływy za wydawane dowody osobiste - 4 003,85
· zwrot dotacji z klubów sportowych 4 557,73
Dochody majątkowe – uzyskano w roku ubiegłym sumę 595 504,57 zł z tego
Wpływy ze sprzedaży majątku gminy stanowiły 544 504,57 zł- netto/ bez Vatu /
W roku ubiegłym sprzedano m.in:3 działki za ogólną kwotę ponad 543 000,- zł brutto, oraz 9 mieszkań komunalnych za kwotę ponad 45 000,- zł.brutto.
Dotacje celowe na finansowanie inwestycji - pozyskane w roku ubiegłym środki to kwota – 51 000złotych , na modernizację dróg dojazdowych do gruntów rolnych.
Nie zrealizowano w roku poprzednim planowanej dotacji na zakup dwóch samochodów pożarniczych. Zadanie to zostało przesunięte na rok 2008 i jest już na chwile obecną zrealizowane.
Analizując przychody budżetowe należy wskazać, że w 2007 roku zaciągnięto i zrealizowano finansowo pożyczki w wysokości 1 300 000-
Pożyczki były przeznaczone na następujące inwestycje:
- na przebudowę oczyszczalni ścieków w Żurawii na kwotę 800 000,- zł , z oprocentowaniem -2% w stosunku rocznym, okres spłaty do 30.11.2014 roku,
- na przebudowę stacji uzdatniania wody w Białej Rawskiej na kwotę 1 910 000,- zł – z oprocentowaniem – 4% w stosunku rocznym, okres spłaty do 30.11.2014 roku.
Z powyższej umowy zrealizowano w roku ubiegłym kwotę 500 000,- zł.
2. WYDATKI BUDŻETOWE
W roku ubiegłym wydatkowano sumę złotych 23 294 388,27,-zł na przyjęty plan 24 543 837,41 zł . Na wydatki bieżące wydatkowano – 20 057 137,97 zł,- na wydatki majątkowe – 3 237 250,30 zł,-.
Wydatki bieżące stanowiły 86 %, a wydatki majątkowe 14% ogólnego budżetu.
Szczegółowa analiza wysokości zrealizowanych wydatków bieżących
i majątkowych w poszczególnych działach i rozdziałach zawarta jest w zestawieniu liczbowym .
DZIAŁ ROLNICTWO - wydatki bieżące zostały wykonane w wysokości 245 389,53
- dotyczyły funkcjonowania na terenie gminy punktu zbioru padliny , składek na rzecz Izby Rolniczej – 17 095,42 zł., wypłaty środków z dotacji na zwrot podatku akcyzowego dla rolników – w wys. 179 8754,41zł
DZIAŁ „TRANSPORT”- - rozdz.60014 – drogi publiczne powiatowe – kwotę 90.000,- zł wydatkowano na utwardzenie poboczy przy ul. Topolowej na odcinku 520 mb.
Rozdz. 60016- drogi gminne – na wydatki bieżące zrealizowano kwotę 1 264 898,63- zł w tym m.in.:
projekty - 38 892,-
z produkcji rolnej. – 16 135,-
DZIAŁ GOSPODARKA MIESZKANIOWA - ogólne wydatki tego działu wyniosły w roku ubiegłym sumę 105 609,40 zł,- Zakładowi budżetowemu przekazano na przestrzeni roku dotację do remontów budynków komunalnych w wysokości 40 000 zł,jak również zrealizowano wydatki na usługi związane z wykupem gruntów w wys. 20 838,16,- zł oraz na utrzymanie budynków komunalnych – 36 453,04,- zł / w tym czynsze dla Wspólnot Mieszkaniowych – 26 791,00 zł/
DZIAŁ DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA - w rozdz. 71004 były finansowane m.in. wydatki związane ze zmianami planu zagospodarowania przestrzennego - jest to kwota 35 571,20 zł,- Na opracowania geodezyjne i kartograficzne wydatkowano w roku ubiegłym kwotę 9 651,55 zł,-. W rozdz. 71095 – były wydatkowane środki na opracowanie planu rozwoju lokalnego gminy.
DZIAŁ ADMINISTRACJA PAŃSTWOWA I SAMORZĄDOWA- wydatki stanowiły kwotę 2 544 035,73 zł,- w tym z dotacji wojewody kwotę 181 928 zł,-
Rozdz. 75011 – zadania zlecone finansowane z budżetu Wojewody w kwocie 181 928,- zł – przeznaczone na wynagrodzenia i pochodne dla 4 pracowników oraz koszty utrzymania USC. Na przestrzeni roku budżetowego otrzymaliśmy dodatkowe środki finansowe w wys.28 874,- zł na wypłatę odpraw emerytalnych i nagrody jubileuszowej oraz pod koniec roku środki na zakup wyposażenia sali ślubów w wys.16 100,- zł
W roku ubiegłym przekazano dla Starostwa Powiatowego w Rawie Maz. dotację celową na działalność Klubu Pracy przy Powiatowym Urzędzie Pracy w wys. 2 000,- zł..
Wydatki Rady Gminy wyniosły w ciągu roku 127 502,00 złotych w tym wypłata diet –
Ponad 117 000 zł,- , zakupy materiałów -1 500,- zł, szkolenia – 8 480,- .
Wydatki bieżące Urzędu Gminy stanowiły kwotę 1 969 975,41 zł,- z czego ,oprócz wynagrodzeń i pochodnych /1 468 281,30 zł,-/, finansowano wydatki rzeczowe takie jak:
usługi pocztowe – 30 986,82,-zł
rozmowy telefoniczne stacjonarne – 16 252,30- zł,
rozmowy telefoniczne komórkowe – 7 704,75,-zł
szkolenia pracowników – 14 939,40
ogrzewanie - zakup oleju opałowego, - 42 779,05,- zł
prenumeratę czasopism i publikacje – 31 561,39,- zł ,
zakup środków czystości – 5 188,06 zł,
zakup materiałów biurowych – 23 760,20
zakup części do kserokopiarek – 6 015,34
zakup energii – 8 852,44- zł
zakup usług informatycznych – 8 606,39 zł
zakup usług dostępu do sieci internetowej – 4 231,52 zł
naprawa kserokopiarek – 5 817,68 zł
delegacje służbowe – 26 462,97,- zł ,
ubezpieczenia sprzętu i budynku , składki na rzecz organizacji których gmina jest członkiem – 24 290,49- zł ,
odpisy na fund. socjalny – 14 939,40- zł
zakup akcesoriów komputerowych -23 674,36
zakup materiałów papierniczych do urządzeń kserograficznych – 5 550,76 zł
Średnie zatrudnienie w urzędzie wyniosło w roku ubiegłym 38 osób razem z pracownikami grupy robót interwencyjnych ,średnie wynagrodzenie stanowiło kwotę 2 780- zł brutto.
W rozdziale 75075 - na promocję miasta i gminy wydatkowano w roku 2007– 90 738,84 zł
- ze środków tych finansowano głównie : organizację dożynek gminnych – 30 267,- zorganizowano promocyjny wyjazd do Wilna – 22 000,- festyn bialski – 5 050,- zorganizowano uroczystą kolację wigilijną – 5 032,- zakupiono materiały promocyjne – 6 193,- zł, zorganizowano pokaz ogni sztucznych w noc sylwestrową – 4 704,- zł zorganizowano uroczyste obchody Święta 3 Maja i Święta Niepodległości, święta strażaków
i dofinansowano organizację koncertów chopinowskich w SP w Babsku in.
W rozdz. 75095 – finansowano wypłatę diet dla sołtysów za udział w sesjach RM – 39 100,- zł
DZIAŁ URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA - finansowano wydatki ze środków Wojewody na aktualizację stałego spisu wyborców w kwocie 1 904 zł,- oraz ze środków Krajowego Biura Wyborczego – wybory do Sejmu i Senatu – 15 355 zł,-.
DZIAŁ BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA P.POŻAROWA- wydatkowano kwotę 174 267,81 złotych.
Ze środków zaplanowanych w rozdz. 75404 – dofinansowano remont miejscowego Komisariatu Policji w wys. 25 000- zł
Na działalność Ochotniczych Straży Pożarnych działających na terenie miasta i gminy wydatkowano 148 367,81 zł,-.
Ze środków tych finansowano przede wszystkim takie wydatki jak: ubezpieczenie osób
i pojazdów- 14 052 zł,-, zakup materiałów ,sprzętu oraz zakupy paliwa – 54 900,19 zł,- diety za udział w akcjach gaśniczych oraz wypłaty dla kierowców i konserwatorów – 41 456,80,- zł. Ponadto finansowano naprawy sprzętu, konserwację pojazdów, badania techniczne itp.
Na obronę cywilną / rozdz.75414/ wydatkowano sumę 900 zł,- pochodzącą z dotacji Wojewody
DZIAŁ DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIAZANE Z ICH POBOREM – sfinansowano wydatki w wys. 67.810,52- zł przeznaczone na prowizje dla sołtysów za pobór podatków – 61 372,- zł oraz wydatki bieżące związane z obsługą podatkową gminy w wys. – 6 438,52- zł
DZIAŁ OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO - to wydatki przeznaczone na spłatę odsetek od kredytów bankowych. Stanowiły one w roku ubiegłym sumę 117 723,48 złotych. Nie wykorzystano wszystkich środków przeznaczonych na ten cel.
DZIAŁ OŚWIATA I WYCHOWANIE - wydatki ogółem tego działu, razem z inwestycjami wyniosły na koniec grudnia sumę 8 885 279,18 zł,- oraz wydatki w dziale Edukacyjna Opieka Wychowawcza – 240 156,12 zł. Wydatki tych działów były wyższe od otrzymanej subwencji oświatowej, dotacji na stypendia socjalne oraz wpłat na dożywianie o ponad 1 622 000- zł - i zostały dofinansowane w takiej wysokości przez budżet Gminy
Szczegółowe sprawozdanie z realizacji wydatków tego działu oraz działu 854 stanowi integralną część niniejszego sprawozdania opisowego.
DZIAŁ OCHRONA ZDROWIA- ogólne wydatki tego działu wyniosły w poprzednim roku kwotę 187 267,75-zł
Rozdz. 85153 – Zwalczanie narkomanii – wydatkowano kwotę 8 847,69 na zakup publikacji książkowych i szkolenia .
Rozdz. 85154 -Przeciwdziałanie alkoholizmowi - wydatkowano kwotę 156 465,56 zł,- z koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych. W ramach wydatków były realizowane zadania wynikające z realizacji Miejsko-Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, a mianowicie: pomoc i rehabilitacja osób uzależnionych, udzielanie pomocy rodzinom, profilaktyka wśród dzieci i młodzieży, wspomaganie innych instytucji i stowarzyszeń – zgodnie ze sprawozdaniem Pełnomocnika .
Rozdz. 85195 - Pozostała działalność – sfinansowano rehabilitację dzieci niepełnosprawnych oraz transport na turnus rehabilitacyjny w kwocie 5 800,- zł ,koszty transportu na basen dzieci szkolnych z wadami postawy w wys.11 154,50 zł. oraz dofinansowano dowóz uczestników na zajęcia Warsztatów Terapii Zajęciowej w Rawie Maz.
DZIAŁ OPIEKA SPOŁECZNA - wydatki ogółem tego działu wyniosły 5 251 356,35 zł,- przy udziale środków wojewody w wysokości 4 489 012,50-. i budżetu gminy w wysokości 762 343,85,- zł
Środki z zadań zleconych stanowiły 85,5% wydatków ogółem.
Szczegółowe sprawozdanie dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej z realizacji wydatków stanowi integralną część niniejszego sprawozdania opisowego.
DZIAŁ EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA – sprawozdanie dyrektora Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty – w załączeniu.
DZIAŁ GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA wydatkowano w ciągu roku 2007 kwotę 2 653 500,10 zł,-.
Rozdz.90002 - Gospodarka odpadami – w rozdziale tym sfinansowano następujące wydatki: przekazano dotację do gospodarki odpadami dla ZGKiM w wys.40 000 zł,- Wypłacono nagrody w konkursach - „Najczystsza wieś, najczystsza posesja” – 11 800,- oraz zakupiono kosze – 4 995,90 .
Rozdz.90003 – na oczyszczanie miasta wydatkowano w roku ubiegłym kwotę 161 819,29 zł,-
z czego sfinansowano przede wszystkim omiot miasta ,wywóz nieczystości oraz wyłapywanie bezdomnych psów .
Rozdz.90004 - zieleń w miastach to przede wszystkim wydatki związane z zakupem kwiatów dekoracyjnych ,drzew i krzewów oraz utrzymaniem trawników - ogółem wydatkowano 50 112,25 złotych
Rozdz. 90015 - na oświetlenie ulic wydatkowano w roku ubiegłym kwotę 242 208,80- zł z tego za zużytą energię elektryczną na terenie miasta i gminy wydatkowano 160 797,63zł,-.
W ramach środków remontowych sfinansowano m.in. koszt konserwacji–ponad 21 300,-modernizację rozdzielni w Białej Rawskiej - 4 880,- , montaż dodatkowych linii i lamp – ponad 34 300,- zł, wymianę uszkodzonych na skutek pogody lamp i sterowników – ponad 7 630,- zł ,opracowano projekty budowy nowych linii oświetlenia ulicznego – ponad 8 250,- zł.
Rozdz.90095 – sfinansowano przy udziale środków Powiatowego Urzędu Pracy zatrudnienie 4 pracowników w ramach robót publicznych – 16 739,35,- zł oraz na pozostałe wydatki rzeczowe w tym rozdziale wydatkowano 34 688,37 ,- zł z tego zapłacono m.in. za opinię o przekształceniu ZGKiM kwotę 17 787,60 ,zakupiono materiały dla grupy robót publicznych, farby i materiały do remontu koszy ulicznych i in.
DZIAŁ KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO - dotacje dla jednostek kultury wyniosły w roku ubiegłym 522 793,80 złotych.
Szczegółowe sprawozdania z działalności jednostek i wydatkowanych środków są załącznikami do niniejszego sprawozdania.
W rozdz.92120 – wydatki stanowiły kwotę 14 993,80,- zł z których dokonano prac remontowych na cmentarzu wokół grobu – pomnika Nieznanego Żołnierza. Nie wydatkowano w roku ubiegłym zaplanowanej dotacji na ochronę zabytków.
DZIAŁ KULTURA FIZYCZNA I SPORT - w roku 2007 przekazano dotacje klubom sportowym w celu prowadzenia zadań gminy w dziedzinie upowszechniania sportu na terenie miasta i gminy w ogólnej wysokości 110 000,- zł w tym :
· „BIAŁKA” - 38 000- zł,
· „ISKRA BABSK” - 7 000,- zł,
· „VICTORIA” Chrząszczew - 7 000,- zł,
· LKS „WOLA” -Wola Chojnata - 8 500,- zł,
· LKS ,,WÓLKA LESIEWSKA” - 6 000,- zł,
· LKS ,,WULKAN”w Lesiowie - 8 500,- zł,
· LKS ,,BIAŁA RAWSKA” - 30 000,- zł.
· Uczniowski Klub Sportowy - 5 000,- zł.
Wszystkie Kluby złożyły stosowne rozliczenia i sprawozdania z działalności.
ROZCHODY
W 2007 roku spłacono przypadające , zgodnie z zawartymi umowami , raty kredytów i pożyczek w ogólnej kwocie - 1 063 747,99- zł .
Do spłaty na dzień 31 grudnia 2007 roku pozostały raty kredytów
i pożyczek w wysokości 4 981 436,22 złotych , z czego zadłużenie wobec WFOŚiGW
w Łodzi stanowi kwotę 4 101 503,55 a wobec banków komercyjnych – 879 932,67 .
Kwota zadłużenia na koniec roku stanowi 21,3 % zrealizowanych dochodów budżetowych
( maksymalna granica - 60% ) .
Spłaty rat kredytów i pożyczek wraz z odsetkami w ciągu roku wynosiły 1 181 471,47,- zł
i stanowiły 5,05% dochodów budżetowych (maksymalnie -15%).
GOSPODARKA POZABUDŻETOWA
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawii - plan finansowy
przychodów na rok 2007 wynosił 1 962 300 zł - realizacja - 1 658 974,09 zł tj.84,5% .
Plan wydatków na rok 2007 wynosił 1 962 300 zł. - realizacja – 1 619 937,71 zł tj.82,5 % założeń.
Rok budżetowy zamknięto nadwyżkę finansową w kwocie 513,96- zł .
W roku 2007 ZGKiM otrzymał dotację przedmiotową z budżetu gminy w łącznej kwocie
120 000- oraz dotację celową na zakupy inwestycyjne w wysokości 100 000,- zł i dotację na modernizację SUW w Teodozjowie w kwocie 8 874,00 zł.
Należności Zakładu na dzień 31.12.2007 wynoszą 169 755,62 -zł,/ w tym z tytułu czynszów mieszkalnych – 116 680,81 / , zobowiązania wynoszą – 293 261,40- zł.
Stan środków obrotowych na 31.12.2007 r. -91 827- zł.
Sprawozdanie z działalności i gospodarki finansowej ZGKiM – w załączeniu.
Jednostki budżetowe Gminy nie utworzyły rachunków dochodów własnych.
Gminny fundusz ochrony środowiska - rozdz.90011, plan przychodów – 24.500 zł , wykonanie przychodów – 38 951,35 zł .Dodając stan środków na początek roku w wys. 48 961,20 zł ogólna kwota środków pieniężnych do dyspozycji w ciągu roku wynosiła 87 912,55 zł. Plan wydatków – 72 100 zł, wykonanie – 11 941,13 zł ,stan środków pieniężnych na koniec roku – 75 971,42 zł.
Stan środków finansowych na rachunkach bankowych Gminy na 31.XII.2007 wynosił 1 795 292,06 w tym subwencja oświatowa na styczeń – 581 527,- zł
PODSUMOWANIE
Porównując stronę dochodową naszego sprawozdania ze zrealizowanymi wydatkami należy wskazać, że rok 2007 zamknięto nadwyżką w kwocie 86 582,53,- zł .Biorąc jednak również pod uwagę różnicę w przychodach i rozchodach - ogólna kwota wolnych środków na koniec roku 2007 wyniosła 1 439 067,79 - zł - są to środki pieniężne przeniesione do budżetu roku 2008 jako źródło finansowania planowanego niedoboru.
Integralną częścią tego sprawozdania są także sprawozdania z realizacji inwestycji , z realizacji zadań Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty ,Ośrodka Pomocy Społecznej , Jednostek Kultury oraz Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.
Biała Rawska, dnia 12 marca 2007 roku
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy w Białej Rawskiej