Projekty uchwał Rady

Projekt uchwały Rady Miejskiej Biała Rawska w sprawie uchwalenia budzetu na 2011 rok

 

                                                                                                                             - projekt-

Uchwała Nr ………….

Rady Miejskiej Biała Rawska

z dnia ………………….

w sprawie uchwalenia budżetu na 2011 rok.

 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c), d) i pkt 10, art. 51 ust. 2, art. 57 oraz art. 58 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458 i z 2009 r. Nr 52, poz. 420) oraz art. 211, 212, 214, 239, 258, 264 ust. 3 i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r Nr 157, poz. 1240, Dz. U z 2010r : Nr 28 poz. 146, Nr 96 poz. 620, Nr 123 poz.835, Nr 152 poz.1020  ) i art. 121 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241)

uchwala, co następuje:

§ 1.Uchwala się budżet Gminy Biała Rawska na 2011 rok.

§ 2.Uchwala się dochody budżetu w łącznej wysokości 27 378 288,00 zł, zgodnie z tabelą nr 1, w tym:

1)      dochody bieżące w wysokości     25 748 619,00 zł,

2)      dochody majątkowe w wysokości 1 629 669,00 zł.

§ 3. W ramach ogólnej kwoty dochodów wyodrębnia się planowaną dotację z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 3 909 508,00 zł, zgodnie z tabelą nr 2,

 

§ 4. Ustala się wydatki budżetu w łącznej wysokości 28 318 718,00 zł, zgodnie z tabelą nr 3,

w tym:

1)      wydatki bieżące w wysokości       25 573 060,00 zł,

2)      wydatki majątkowe w wysokości   2 654 658,00 zł,

2a) zestawienie zadań inwestycyjnych zaplanowanych do realizacji w 2011 roku przedstawia tabela nr 3a

§ 5. W ramach ogólnej kwoty wydatków wyodrębnia się wydatki na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 3 909 508,00 zł, zgodnie z tabelą nr 4,

 

 

§ 6. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w wysokości

940 430,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów i pożyczek  w wys. 940 430,00 zł,

 

§ 7. Ustala się przychody budżetu w łącznej wysokości 2 635 580,00 zł i rozchody budżetu w łącznej wysokości  1 695 150,00 zł, zgodnie z tabelą 5.

 

 

 

 

 

§ 8. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych z przeznaczeniem na:

1)      pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 600 000,00 zł,

2)      finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 1 500 000,00zł,

3)      spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów pożyczek

1 750 000,00 zł,

4)      wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 650 000,00 zł.

§ 9. W budżecie tworzy się rezerwy:

1)      ogólną w wysokości 100 000 zł,

2)      celową w wysokości  10 000 zł, w rozdz.75412 z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe

§ 10. Dochody i wydatki budżetu obejmują dochody z tytułu opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z tabelą 6.

§11. Wydatki budżetu obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na kwotę 453 338,00 zł, ze środków określonych w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. Nr 52, poz. 420) zgodnie z tabelą nr 7.

§ 12. Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 1,

 

§ 13. Ustala się limity wydatków na wieloletnie projekty i programy realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) oraz z innych środków niepodlegających zwrotowi pochodzących z zagranicy, zgodnie z tabelą nr 8. 

 

§ 14.  Ustala się plan przychodów i wydatków Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z tabelą nr 9,

§ 15. Ustala się plan przychodów i kosztów zakładu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 2.

§ 16. Ustala się plan dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w wys.24 277,00 zł , zgodnie z tabelą nr 10

§ 17. 1. Upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do:

1)      dokonywania zmian wydatków bieżących budżetu w granicach działu, polegających na przesunięciach między rozdziałami w zakresie uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,

2)      dokonywania zmian w zakresie wydatków majątkowych w działach między  zadaniami, w ramach planu nakładów majątkowych, do wysokości umożliwiającej realizacje zadania, z wyłączeniem zadań ujętych w wykazie przedsięwzięć.

 

 

2. Upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w ramach wydatków działu związanych z realizacją zadań statutowych jednostki budżetowej.

 

§ 18. W zakresie wykonania budżetu upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do:

1)      zaciągania w 2011 roku kredytów na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu, z których zadłużenie w trakcie roku nie może przekroczyć limitu 500 000 zł,

2)      lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu,

§ 19. Wykonanie budżetu powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej.

§ 20. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego          

 

 

Uzasadnienie do projektu budżetu Gminy Biała Rawska na rok 2011

 

I.Dochody budżetowe.

            Projekt planu dochodów budżetowych na rok 2011 skalkulowano na kwotę

27 378 288 złotych

 

DOCHODY BIEŻĄCE  ogólna kwota – 25 748 619  złotych, w ramach tej kwoty zaplanowano następujące wpływy:

 

Dział 010 - ROLNICTWO i ŁOWIECTWO - przewidywane wpływy za dzierżawę terenów łowieckich zaplanowano na 5 000 zł,

Dział 100 - GÓRNICTWO I KOPALNICTWO -  wpływy z górnictwa i kopalnictwa   zaplanowano na 3 000,-zł

Dz. 700 - GOSPODARKA MIESZKANIOWA – w dziale tym zaplanowano łącznie 431 500,- zł z czego :

1.Wpływy z użytkowania wieczystego -  30 000,- zł

2.Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych  - 400 000,- zł

3.Odsetki od nieterminowo regulowanych należności   - 1 500,- zł

Dz. 750- ADMINISTRACJA PUBLICZNA – ogólny plan tego działu wynosi 156 517 zł w tym:

1.Dotacja celowa z budżetu państwa na realizacje zadań zleconych (USC ) – 139 467,- zł

2.Wpływy za udostępnienie danych osobowych – 50,- zł

3.Różne dochody Urzędu – 7 000,- zł

4.Wpływy z darowizn na promocję gminy – 10 000,- zł

  Dz. 751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WLADZY...- zaplanowano środki z dotacji Krajowego Biura Wyborczego na aktualizację spisu wyborców w wysokości 1 863,- zł.

Dz.756 - DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJACYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIAZANE Z ICH POBOREM

 

1.Podatek rolny – założono przyjęcie stawki zgodnie z komunikatem Prezesa GUS z dnia 19 października 2010 roku w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych III kwartałów 2010 roku- stawka z 1 ha przeliczeniowego – 94,10 zł. Zaplanowana kwota z tego podatku – 1 101 000,- zł  

 

2.podatek leśny – przyjęto stawkę zgodnie z komunikatem Prezesa GUS z dnia

20 października 2010 roku w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna za okres pierwszych III kwartałów 2010 roku - stawka z 1 ha  – 154,65 za 1 metr sześcienny

            Zaplanowane wpływy wynoszą 53 000,- zł

 

3.podatek od nieruchomości i podatek od środków transportu –do wyliczeń budżetu przyjęto stawki aktualnie obowiązujące.

Zaplanowano dochody z tytułu podatku od nieruchomości w wys. 2 485 000,- zł i 640 000,- zł z podatku od środków transportu,

4.podatki i opłaty otrzymywane za pośrednictwem Urzędu Skarbowego założono na podstawie wykonania za okres III kwartałów 2010 roku. Założono następujące wpływy:

  • ·z karty podatkowej – 10 000,- zł
  • ·od spadków i darowizn – 25 000,- zł
  • ·od czynności cywilnoprawnych – 160 200,- zł

5.Wpływy z opłaty targowej  – oszacowano na kwotę 70 000,- zł , bez zmian w stosunku do roku ubiegłego,

6.Odsetki od nieterminowo regulowanych należności – zaplanowano w wys. 39 050,- zł

7.Udziały w podatkach zaplanowano w ogólnej kwocie  w wysokości 2 720 000,-  zł czego 60 000 zł od osób prawnych oraz 2 660 000 złotych od osób fizycznych - zgodnie z aktualnymi założeniami Ministerstwa Finansów.

8.Wpływy z opłaty skarbowej ustalono na 80 000,- zł na podstawie wpływów za okres III kw.2010r ,

9.Wpływy za zajęcie pasa drogowego przyjęto w wys. 1 000,- zł   

Dz.758 -  RÓŻNE ROZLICZENIA - Subwencję ogólną - przyjęto zgodnie z decyzją Ministerstwa Finansów w wysokości 12 852 084,- zł . w tym część wyrównawczą 4 405 571,00- zł., równoważącą 84 984 zł i oświatową 8 361 529,- zł

W dziale tym zaplanowano również wpływy od środków gromadzonych na rachunkach bankowych w wys. 50 000,- zł

Dz. 801 -OŚWIATA I WYCHOWANIE –dochody  za wyżywienie dzieci

w przedszkolu przyjęto na podstawie kalkulacji dyrektora na kwotę 203 745,- zł.

Dz. 851 - OCHRONA ZDROWIA - wpływy z koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych zaplanowano na 250 000,- zł                                            

Dz. 852 - POMOC SPOŁECZNA – zaplanowano dotacje z tytułu zadań zleconych i własnych z zakresu pomocy społecznej w ogólnej kwocie 4 260 760 zł.

Ponadto zaplanowano dochody gminy z tytułu realizacji zadań z zakresu administracji rządowej w wys. 17 900,- zł oraz wpływy za usługi opiekuńcze w kwocie 52 000,- zł 

Dz.900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA- zaplanowano wpływy z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska w wys. 80 000,- zł .

 

 

DOCHODY MAJĄTKOWE – ogólna kwota zaplanowanych dochodów majątkowych wynosi 1 629 669,00- złotych

W grupie dochodów majątkowych zaplanowano następujące wpływy :    

1.Wpływy z majątku gminy – ze sprzedaży zaplanowano 750 000,-zł. Do sprzedaży przewidziano następujące działki:

 

Lp

Położenie

Działki

Nr

działki

Pow.

Działki

W ha

Wartość

1.

Tuniki

93, 94, 138, 139,184

4,24

  84.000

2.

Błażejewice

20,21

0,99

  14.000

3.

Biała Wieś

46/1, 50/1, 51/1

0,29

    5.000

4.

Zofiów

120/1

0,23

    4.500

5.

Szwejki Małe

49/2,64

0,44

  11.400

6.

7.

8.

9.

10

11

12.

Obręb 5 miasta

Obręb 4 miasta

Obręb 1 miasta

Obręb 4 miasta

Obręb 4 miasta

Obręb 3 miasta

Obręb 3 i 4 miasta sprzedaż użytkowania wieczystego rozłożonego na 10 lat

655,1418,1419

624

1238

464/3

464/1

603

338/8, 338/9, 338/12, 338/13, 338/16, 338/17,

466/2

0,7180

0,3388

0,0603

0,0950

0,1225

0,6823

 143.600

   53.600

   24.000

   19.000

    17 300

  136 500

    26.300

13.

 

14

15.

Ossa

 

Ossa

Wólka Lesiewska

64/5, 64/6, 64/4, 64/3

120

149/1

0,8000

 

1,2900

0,7900

   96.000

 

    91 100

    23 700

 

Ogółem:

 

 

750  000

 

 

 

2.Dotacje na finansowanie inwestycji –

 

W rozdz. 75011 zaplanowano dotację z Urzędu Wojewódzkiego dla USC na komputeryzację z oprogramowaniem dla potrzeb ewidencji ludności.

 

W rozdz.92695 – zaplanowano dotację rozwojową na inwestycję „Poprawa retencji w dolinie rzeki Białki ”  - w kwocie 414 801,- zł .Jeśli część dotacji wpłynie w roku 2010 to konieczna będzie w tej pozycji autopoprawka budżetu.

 

W rozdz.80101 – zapisano zwrot środków PROW na budowę placów zabaw dla dzieci przy szkołach podstawowych zrealizowanych w roku 2010 – 53 618, zł

 

W rozdz.01010 – zaplanowano zwrot środków  PROW z zadania „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Białą Rawska „ w wys. 406 250,00 zł.

 

I.Przychody finansujące niedobór budżetowy

 

       1.Zaplanowano na koniec roku 2010 wolne środki w wysokości 300 000,-zł

ponadto do założeń przyjęto zaciągnięcie następujących kredytów:

- na inwestycje  940 430,00 zł  tj. na zadania związane z dofinansowaniem unijnym –

875 430,- zł (pożyczka na prefinansowanie 650 000,00  oraz kredyt  w wys. 205 430,00- zł na zadanie „ Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej” oraz na budowę kąpieliska  – 20 000,- zł)  Ponadto 65 000,00 zł  na infrastrukturę socjalno-turystyczą 

 

                   2.Zaplanowano kredyt na spłatę zobowiązań – 1 395 150,- zł .

 

Pożyczka na prefinansowanie oraz kredyt na budowę kąpieliska zostały zaciągnięte w roku 2010 z realizacją w latach następnych.

 

Na koniec 2011 zadłużenie gminy wynosić będzie  12 939 032,- zł natomiast wskaźnik zadłużenia do planowanych dochodów będzie stanowił 44,89%

 

 

I.WYDATKI BUDŻETOWE

 

Planowana na rok 2011 ogólna kwota wydatków wynosi  - 28 318 718 złotych w tym wydatki majątkowe stanowią kwotę 2 654 658  zł , wydatki bieżące 25 664 060,00 zł, świadczenia  na rzecz osób fizycznych – 4 718 767,00 zł ,obsługa długu – 600 000,00 zł, dotacje na zadania bieżące – 1 047 811,00 zł.

W wydatkach bieżących zaplanowano również środki na wydatki  z funduszu sołeckiego w ogólnej kwocie 453 338,- zł.

 

Wydatki bieżące

 

Dz. 010 - ROLNICTWO i ŁOWIECTWO

Rozdz.01010 – wydatki bieżące z funduszu sołeckiego na remont studni wiejskiej i postument pod zbiornik wodny – razem 8 517,00 zł .

Rozdz.01030 – zaplanowano na składki na ich rzecz Izb Rolniczych w wysokości 20 000,- zł.

Rozdz.01095 - W wydatkach bieżących zaplanowano środki na obsługę punktu zbioru padliny w wysokości - 5 000 zł .

 

Dz. 600- TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ  -  zaplanowano wydatki bieżące ogółem w  wysokości 1 014 470,00 zł . z czego

w rozdz. 60014 - zł – drogi gminne - 690 000 zł  i w rozdz. 60017 – drogi wewnętrzne – 324 470 ,00 zł tj. środki z funduszu sołeckiego na remonty dróg .

.

Dz. 700- GOSPODARKA MIESZKANIOWA - wydatki tego działu w roku 2011 będą wynosić  322 518,- zł.

W rozdz. 70001 - zaplanowano dotację przedmiotową dla ZGKiM  do remontów budynków komunalnych ja w wysokości 60 000,- zł., zgodnie z przedstawiona kalkulacją

W  rozdziale 70005 - Gospodarka Gruntami i Nieruchomościami zaplanowano łącznie

88 518,00- zł z czego kwotę  10 000,- zł  na remontu lokali użytkowych ,30 000,- zł , 50 000 zł zaplanowano na wydatki związane z szacowaniem nieruchomości, regulowanie stanów prawnych nieruchomości itp. i 2 000,- na ubezpieczenia  budynków. W rozdziale tym są również zaplanowane środki z funduszu sołeckiego na budowę altan w dwóch wsiach i budowę świetlicy wiejskiej – w kwocie – 26 518,00 zł  

W rozdz.70095 - Pozostała działalność - zaplanowano wydatki bieżące na utrzymanie budynków po byłych szkołach tj. ubezpieczenie, energia , abonament telefoniczny , ubezpieczeni budynków - w wysokości 4 000 zł. oraz zapłatę czynszów dla Wspólnot Mieszkaniowych w wys. 170 000,-zł.      

 

Dz. 710 - DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA – ogólne wydatki tego działu wynoszą 85 000,00 zł z czego zaplanowano wydatki na opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy w kwocie 60 000 zł . Na opracowania geodezyjne zaplanowano 10 000 zł z przeznaczeniem na opracowanie, opłaty sądowe itp.

W rozdz. 71095 – zaplanowano 15 000,- na opracowanie studium wykonalności inwestycji .

 

Dz. 750- ADMINISTRACJA PUBLICZNA -  planowane wydatki bieżące tego działu wynosić będą  3 510  375,00 ,- złotych  w tym z zadań zleconych 139 467,00- złotych.

Rozdz. Urzędy Wojewódzkie - przyjęto plan wydatków  w wysokości 255 787,- zł - zgodnie

z decyzją Wojewody – 139 467,00- zł  a ponieważ są to środki nie wystarczające na obsługę tych zadań dlatego będą dofinansowane z budżetu gminy w wys.96 560,00zł .

Dla funkcjonowania Rady Miejskiej zaplanowano na rok 2011  kwotę 150 000,00- zł w tym na wypłatę diet z tytułu posiedzeń Komisji Rady i Sesji Rady Miejskiej - 136 000,- zł  oraz 

3 000,- zł na zakup materiałów, 10 000 złotych z przeznaczeniem na szkolenia i na podróże służbowe 1 000,- zł .

Urząd Gminy – wydatki bieżące zaplanowano na kwotę 3 001 388,00- zł w tym na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń – 2 387 300- złotych , na wydatki statutowe – 613 088,00 zł i na świadczenia 1 000,00 zł

W wydatkach przeznaczonych na wynagrodzenia założono 5% wsk. wzrostu płac od dnia 1 lipca. W wynagrodzeniach zabezpieczono również środki na wypłatę nagród jubileuszowych przysługujących w roku przyszłym. 

W wydatkach statutowych zaplanowano m. in.:

  • ·zakup materiałów i wyposażenia 184 370,- zł/ np. zakup oleju opałowego, paliwa do samochodu , materiały biurowe  i inne .../
  • ·energię elektryczną -         16 620,- zł.
  • ·usługi   - 184 370 zł. / m.in. telekomunikacyjne , pocztowe , szkolenia i ogłoszenia prasowe, naprawy sprzętu/
  • ·usługi remontowe – 3 000 zł / naprawa maszyn biurowych , kserokopiarek, wymiana oświetlenia/
  • ·opłaty za usługi internetowe – 3 000,- zł   
  • ·różne opłaty – 52 000 zł - m.in. na ubezpieczenie budynków i majątku Urzędu oraz składki na rzecz organizacji i stowarzyszeń których gmina jest członkiem,
  • ·na podróże służbowe pracowników -  27 500 zł,
  • ·szkolenia pracowników – 15 000,- zł
  • ·fundusz socjalny – 51 170,- zł

 

W rozdz. 75075 – zaplanowano środki na promocję miasta i gminy w wysokości 50 000,- zł – 

Wszystkie środki przeznaczone na organizację imprez gminnych – festynu i dożynek zapisano w formie dotacji dla MGOK – jako jednostki organizującej (65 000,- zł).

 

W rozdz. 75095 - zapisano środki na wypłatę diet dla sołtysów za udział w sesjach w kwocie 53 200,- zł – na poziomie roku ubiegłego

 

Dz.751  URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WLADZY...- zaplanowano środki z dotacji Krajowego Biura Wyborczego na aktualizację spisu wyborców w wysokości 1 863,- zł.

Dz. 754 - BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA P.POŻ

 

Rozdz.75412 - wydatki bieżące przeznaczone na funkcjonowanie  Ochotniczych Straży Pożarnych policzono na kwotę 242 883,00 - zł.,- dotyczą one utrzymania gotowości bojowej jednostek .Ponadto zaplanowano kwotę 50 000,- zł w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych.

Środki z funduszu sołeckiego na remonty strażnic wynoszą 75 483,00 - zł

 

W rozdz. 75421 – zapisano rezerwę celową w wysokości 10 000,- zł na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego.

 

Dz. 756- DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, FIZYCZNYCH  I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJACYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIAZANE Z ICH POBOREM

   - W rozdz. 75647 - zaplanowano wypłatę prowizji dla sołtysów za pobór podatków w wysokości 78 000 zł., Przewidziano także środki na roznoszenie nakazów podatkowych – 3 900,- zł jak również część kosztów biurowych związanych z  poborem podatków

(drukowanie nakazów , usługi pocztowe )- razem 6 000 zł.

 

Dz. 757 - OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO - wyodrębniono środki na spłatę odsetek od kredytów i pożyczek. Przewidziane na rok 2011 odsetki wynoszą  600 000,- złotych  razem z odsetkami od kredytów przewidzianych do zaciągnięcia w roku przyszłym .

 

Dz.758 -  RÓŻNE ROZLICZENIA  - zapisano w tym dziale rezerwę ogólną w wysokości 100 000,00 złotych.

 

Dz.801- OŚWIATA I WYCHOWANIE – planowane wydatki ogółem w tym dziale wynoszą 11 759 256,00 zł .

Rozdz. 80101 –wydatki bieżące  w szkołach podstawowych wyniosą w roku przyszłym 6 242 249,00 zł ., w tym na wynagrodzenia i pochodne – 4 942 905,00, na wydatki statutowe – 1 005 842,00  i świadczenia na rzecz osób fizycznych – 293 502,00 zł.

W wydatkach przeznaczonych na remonty zapisano kwoty po 40 000,00 dla szkoły podstawowej w Białej Rawskiej i Lesiewie i 20 000,00 dla SP w Starej Wsi aby umożliwić wystąpienie po środki MEN z podziału rezerwy subwencji.

We wszystkich jednostkach oświatowych policzono podwyżkę  płac dla pracowników i obsługi w szkołach i przedszkolu w wys. 5% od 1 lipca .

Natomiast środki na podwyżki płac dla nauczycieli w wys.7% od 1 września ,zgodnie z założeniami budżetu państwa, zapisano w kwocie 100 000,- zł w rezerwie ogólnej budżetu.

Wydatki rzeczowe jednostek oświatowych zaplanowano na poziomie niezbędnego minimum do funkcjonowania placówek Podstawą planowania było również wykonanie budżetu przez poszczególne jednostki za okres 9 miesięcy 2010 roku .

Rozdz.80103, na funkcjonowanie oddz. przedszkolnych w gminie zaplanowano 441 030 ,- złotych , w tym na wydatki na wynagrodzenia – 391 610,00

Rozdz. 80104 - Przedszkola – ogólna kwota budżetu -  1 094 610,- zł. i jest to kwota wyższa od roku poprzedniego o ponad 40%. Jest to wynikiem uruchomienia dodatkowego oddziału dla dzieci 6 letnich. Na wynagrodzenia i pochodne zaplanowano 772 600,00 zł na wydatki statutowe – 279 210,00 i 43 000,00 na świadczenia na rzecz osób fizycznych.

Rozdz. 80110 -Dla gimnazjum zaplanowano środki w wysokości 3 012 450,00 -zł w tym na wynagrodzenia - 2 488 500,- zł i na pozostałe wydatki statutowe – 373 670,00-zł.oraz świadczenia na rzecz pracowników – 150 280,00 zł

Rozdz.80113 - Koszty dowozu uczniów do szkół zaplanowano na  528 527,-  zł  w tym m.in. opłaty za transport - 420 000 ,- zł , wynagrodzenia z pochodnymi  103 450,- zł Przewiduje się również dotację dla powiatu grójeckiego na dowóz dzieci niepełnosprawnych do ośrodka  w Nowym Mieście w wys. 13 500,00 zł .Razem wydatki wyniosą 542 027,00 zł

Rozdz. 80114 - Na działalność zespołu ekonomicznego obsługującego oświatę zaplanowano kwotę 332 790,00 - zł w tym na wynagrodzenia 298 700,- zł i wydatki statutowe  – 32 590,00- zł oraz 1 500,00 na świadczenia na rzecz osób fizycznych.

Rozdz. 80146 zapisano środki na dokształcanie nauczycieli , zgodnie z wymogami Karty Nauczyciela w wys. 1% planowanego funduszu płac w wysokości 59 100,- złotych.

 Rozdz. 80195 zapisano wydatki w wys. 34 800,00 m.in. środki na nagrody Burmistrza dla nauczycieli w wysokości 23 640,- złotych+ pochodne -4 160,00 , oraz na zakupy nagród w konkursach międzyszkolnych – 6 000,- zł+1 000,- na organizację Gminnego Dnia Edukacji Narodowej  i wynagrodzenie egzaminatorów nauczycieli – 1 000,- zł

 

Dz. 851- OCHRONA ZDROWIA - planowane środki z koncesji za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości  250 000,00-zł , będą one przeznaczone na zwalczanie narkomanii – 30 000,00- i przeciwdziałanie alkoholizmowi – 195 000,00- zł  oraz  na dożywianie dzieci 25 000,00 z ł

W rozdz.85195 - zaplanowano środki dla Stowarzyszenia „Dobro dziecka” na koszty rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych – 10 000,- zł, środki dla Towarzystwa Niewidomych –1 500,- zł  wyjazdy uczniów z wadami postawy na basen- 8 000,- zł .

 

Dz. 852 - POMOC SPOŁECZNA- ogólne wydatki bieżące tego działu zaplanowane na rok 2011 wynosić będą 5 537 337,00- złotych. Udział środków Wojewody -   4 260 760,00 zł co stanowi -77% całości.

Z dotacji Wojewody są finansowane zadania:

1.rozdz. 85203 - Ośrodek Wsparcia – zaplanowano 302 400 zł w tym z przeznaczeniem na wynagrodzenia i pochodne – 190 800,00 zł

2.rozdz.85212-   świadczenia rodzinne –3 404 793,- zł ,

3.rozdz.85213 - składki na ubezpieczenia zdrowotne – 28 238,- zł

4.rozdz.85214 ,-  zasiłki i pomoc w naturze zaplanowano 42 392,- zł z dotacji wojewody oraz 142 150,00 zł z budżetu gminy

5.rozdz.85216 ,- zasiłki stałe – zaplanowano kwotę 237 057,- zł

6.rozdz.85219 -  Ośrodek Pomocy Społecznej – zaplanowano kwotę – 580 294,00 z tego 197 664 zł z dotacji wojewody i  382 630,00 zł z budżetu gminy  zł,

7.rozdz.85228 -  usługi opiekuńcze – zaplanowano wydatki w wys.455 063,00 zł z tego dotacja wojewody wynosi 48 216 ,- zł

Z budżetu gminy są finansowane w całości następujące zadania:

1.rozdz.85215 -wypłata dodatków mieszkaniowych – 191 950,- zł,

2.rozdz.85295 - dożywianie dzieci – zaplanowano kwotę 153 000,- zł, na dzień opracowania budżetu nie ma decyzji udziału wojewody w tym zadaniu.

Dz. 854- EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA – wydatki ogółem wyniosą w roku przyszłym 192 335,00- zł

Rozdz.85401 – świetlice szkolne – zaplanowano kwotę 173 880 zł w tym na wynagrodzenia i pochodne – 150 920 i wydatki statutowe  11 000,00 zł.

Rozdz.85415 – zaplanowano kwotę 10 000,- zł .na stypendia sportowe dla uczniów zgodnie z regulaminem przyjętym przez Radę Miejską.

Rozdz.85495-zaplanowano środki z funduszu sołeckiego w wys. 8 455,00 zł na wykonanie placu zabaw we wsi Zofianów. 

Dz.900- GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA - wydatki bieżące tego działu zaplanowane na rok 2011 to kwota  885 371,00 zł.

Rozdz.90002-  Gospodarka  odpadami - zaplanowano dotację dla zakładu budżetowego do ceny odpadów , zgodnie z przedstawioną kalkulacją – w kwocie 49 611,- zł  oraz w wydatkach  statutowych środki przeznaczone na nagrody w konkursach :”Najczystsza posesja w mieście i gminie ”w wysokości  16 000 zł .

Rozdz.90003 - Na oczyszczanie miasta przewidziano środki w wysokości  190 000 zł -  na omiot, wywóz nieczystości stałych i płynnych oraz wyłapywanie bezdomnych psów oraz 5000,- na remonty ławek, koszy , przystanków.

Rozdz.90004 - Wydatki na utrzymanie zieleni w wys.67 400,- zł dotyczą m.in. zakupu kwiatów i krzewów - 20 000 zł , jak również na koszenia trawników , pielęgnację drzew i krzewów, montaż choinek i opryskiwanie alejek parkowych - razem 40 000,- zł .Zaplanowano również w grupie wynagrodzenia i pochodne środki na wykonanie wiosennego cięcia drzew w wysokości 2 400,00- zł .

Rozdz. 90015 -Na oświetlenie uliczne zaplanowano środki w wysokości 402 060,00zł. w tym: m.in.na opłaty za zużytą energię zaplanowano - 330 000 zł., 5 000 na zakup oświetlenia świątecznego, 42 000 zł - na usługi związane z konserwacją oświetlenia .

Rozdz.90019- zaplanowano wydatki statutowe z zakresu ochrony środowiska w wys. 80 000,00 zł

W rozdz.90095 - Pozostała działalność zaplanowano wydatki bieżące w wys.80 300,00 w tym  na wynagrodzenia i pochodne dla grupy robót publicznych – 63 700,00- zł  oraz 14 600,00 na wydatki bieżące .

Dz. 921-KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO -  Zapisane środki  w formie dotacji podmiotowej dla instytucji kultury - to suma 791 700,00- zł w tym dla Ośrodka Kultury – 504 500,00 i 287 200,00- zł dla Biblioteki .

Dz.926- KULTURA FIZYCZNA I SPORT - w tym dziale zaplanowano kwotę

205 035,00 zł.

W rozdz.92601 zaplanowane zostały środki na obsługę kompleksu boisk sportowych w wys. 72 200,00 zł

W rozdz.92605 zaplanowano dotacje do działalności  Klubów Sportowych działających na naszym terenie w wys. 130 000,- zł.

W rozdz.92695 zaplanowano środki z funduszu sołeckiego w wys.2 835,00 zł na budowę...... .

 

IV.Wydatki majątkowe  -  ogólna wartość nakładów inwestycyjnych wynosi

2 563 658,00 zł

Szczegółowe zestawienie planowanych inwestycji wraz ze źródłami finansowania przedstawia załącznik Nr 3.

Należy również dodać, że planowane są dotacje celowe na remonty strażnic w ogólnej kwocie – 246 000 zł .Szczegółowy wykaz jednostek zawiera załącznik Nr 1 o dotacjach  planowanych do przekazania z budżetu w roku przyszłym.

V.ROZCHODY - zarezerwowano środki finansowe na spłatę kredytów i pożyczek

w roku 2011 w wys.1 695 150 ,00zł.

Planowana spłata wraz z odsetkami stanowi 8,38% dochodów budżetowych.                            

 

Biała Rawska, dnia 09.11.2010r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 17.11.2010
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: M.Kacprzak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 listopada 2010 12:38
Dokument wprowadzony do BIP przez: Maria Kacprzak
Ilość wyświetleń: 2319
17 listopada 2010 12:52 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika [tabela_nr_10_dochody_budzetu_panstwa2011.xls] do dokumentu.
17 listopada 2010 12:52 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika [projekt_planu_zgkimna_rok_2011.doc] do dokumentu.
17 listopada 2010 12:51 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika [tabela_nr_9fund_ochrony_srod.xls] do dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany