Projekty uchwał Rady

Projekt uchgwały w sprawie uchwalenia Regulaminu udzielania dotacji na realizację zadania związanego z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Biała Rawska.

-Projekt-

Uchwała nr …………../11
Rady Miejskiej Biała Rawska
z dnia …………. 2011


w sprawie: uchwalenia Regulaminu udzielania dotacji na realizację  zadania związanego z  usuwaniem  azbestu i wyrobów   zawierających   azbest   z   terenu  Gminy   Biała Rawska.


Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 1ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175 poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675), art. 403 ust. 2 w związku z art.400a ust 1 pkt. 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25 poz. 150, z 2008 Nr 111, poz.708, Nr 138 poz.865, Nr 154 poz.958, Nr 171 poz.1056, Nr 199 poz.1227, Nr 223 poz.1464, z 2009 Nr 19 poz. 100, Nr 227.1505, Nr 20 poz.106, Nr 79 poz. 666, Nr 130 poz.1070, Nr 215 poz. 1664, z 2010 Nr 21 poz. 104 Nr 28 poz.145 Nr 76 poz.489 Nr 215 poz. 1664 Nr 119 poz. 804, Nr 152 poz. 1018 Nr 152 poz.1019 Nr 229 poz.1498 Nr 249 poz. 1657, Nr 215 poz.1664 Nr 28 poz. 145 Nr 182 poz.1228 z 2011r. Nr 32 poz. 159) oraz uchwałą Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2009r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program Oczyszczania kraju z azbestu na lata 2009-2032”  zmieniony uchwałą Nr 39/2010 z dnia 15 marca 2010 r. w związku z Uchwałą Rady Miejskiej  Biała Rawska  Nr VIII/57/11  z dnia 23 maja  2011 r. w sprawie: uchwalania” Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Biała Rawska na lata 2010-2032’’  Rada Miejska Biała Rawska  uchwala, co następuje:

 


§ 1. Uchwala się Regulamin udzielania dotacji na realizację  zadania związanego z  usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych, które nie są wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej z terenu gminy Biała Rawska  stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.


§ 2.Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Biała Rawska.
 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie w przypadku uzyskania przez Gminę Biała Rawska dofinansowywania z środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

 
 
 
                                                                                            
                                                                                         

 

 

 

 

                                      Załącznik Nr

                            do Uchwały Nr …………/11

   Rady Miejskiej Biała Rawska

         z dnia ……… 2011 r.

 

Regulamin udzielania dotacji na realizację  zadania związanego  z  usuwaniem azbestu

i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Biała Rawska . 

 

 

§ 1. Regulamin określa zasady udzielania przez Gminę Biała Rawska osobom fizycznym dotacji na realizację prac związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych, które nie są wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej, z  terenu Gminy Biała Rawska.

 

§ 2. Źródłem finansowania zadania, będzie dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi oraz środki własne z budżetu Gminy Biała Rawska.

 

§ 3. Sfinansowaniem objęte są koszty przygotowania do transportu, transport i unieszkodliwianie azbestu i wyrobów zawierających azbest na składowisku odpadów niebezpiecznych w związku z wymianą pokryć dachowych lub elementów elewacji w tym pokryć dachowych wcześniej zdemontowanych  i składowanych na terenie posesji.

 

§ 4. Wykonawcą zadania obejmującego powyższe prace na terenie całej gminy będzie podmiot wybrany w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, który na zlecenie Gminy Biała Rawska  dokonywać będzie transportu i unieszkodliwiania azbestu i wyrobów zawierających azbest.

 

§ 5. Procedura realizacji zadania:

1. Planujący usunięcie odpadów azbestowych z nieruchomości występuje z pisemnym wnioskiem do Burmistrza Miasta i Gminy Biała Rawska o sfinansowanie tych prac. Wzór wniosku określa załącznik nr 1.

2. W przypadku współwłasności nieruchomości skorzystanie z pomocy jest możliwe o ile wnioskodawca przedłoży pisemną zgodę wszystkich współwłaścicieli.

3. Wnioski o których mowa w pkt. 1, sprawdzane będą pod względem formalnym i opiniowane przez Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej, a następnie przedkładane do  akceptacji Burmistrzowi Miasta i Gminy.

4. Wnioskodawca informowany jest pisemnie o przyjęciu wniosku do realizacji.

5. Realizacja zadania obejmuje usuwanie (przy czym przez usunięcie rozumiemy właściwe zapakowanie odpadu,  załadunek, transport)  i unieszkodliwianie azbestu i wyrobów zawierających azbest. Powyższe prace wykona we wskazanym terminie podmiot o którym mowa w § 4 Regulaminu.

 

§ 6. Regulamin ma zastosowanie w przypadku uzyskania przez Gminę Biała Rawska dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki

Wodnej.

 

 

 

                                                                        1

        

 Wzór

 

Załącznik nr 1

do Regulaminu udzielania dotacji

                            

Biała Rawska dn. …………2011r.

 

Urząd Miasta i Gminy Biała Rawska

   ul. Jana Pawła II 57

                  96- 230 Biała Rawska

 

Wniosek

            Proszę o nieodpłatne wykonanie usługi (odbiór, transport i unieszkodliwienie) odpadów zawierających azbest, pochodzących z pokrycia dachu budynku gospodarczego/mieszkalnego* przy ulicy ……………………………….............. w……………………………………………., działka numer ewidencyjny………………….  który stanowi moją własność/współwłasność*.                                  

…………………………………………..

(podpis wnioskodawcy)

WNIOSKODAWCA:

Imię i Nazwisko

 

Adres

 

Nr dowodu osobistego

 

Telefon/kontakt

 

Proponowany termin odbioru odpadów  z azbestem przygotowanych do odbioru, transportu i unieszkodliwienia

 

Podstawowe parametry odpadów

Ilość odpadów (m2)

 

Rodzaj odpadów

Eternit/ inne*

*- niepotrzebne skreślić

Wykaz dokumentów niezbędnych do przedłożenia przy składaniu wniosku:

- kserokopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do obiektu budowlanego,

z którego są usuwane elementy azbestowe lub materiały zawierające azbest (oryginał do

wglądu). W przypadku budynku, do którego tytuł prawny posiada kilka osób, należy

dołączyć zgodę współwłaścicieli na wykonanie prac związanych z usuwaniem elementów

azbestowych lub materiałów zawierających azbest,

- informację o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania,

                                                                                              2

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 sierpnia 2011 14:07
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Śliwińska
Ilość wyświetleń: 1461
12 sierpnia 2011 14:07 (Anna Śliwińska) - Dodanie dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany