Projekty uchwał Rady

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych.

-         projekt –

-          

Uchwała Nr …........./............./2011

Rady Miejskiej Biała Rawska

z dnia  …................................. 2011 r.

 

 

 

w sprawie uchwalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych.

 

 

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 160 § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1070 ze zm.) Rada Miejska Biała Rawska uchwala, co następuje:

 

§ 1.

 

Uchwala się Regulamin głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych na kadencję od 2012 r. do 2015 r. zgodnie z brzmieniem załącznika do niniejszej uchwały.

 

§ 2.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik

do uchwały Nr …./......./2011

Rady Miejskiej Biała Rawska

z dnia …..................... 2011 r.

 

Regulamin

 

głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych na kadencję od 2012 r. do 2015 r. przeprowadzonych na sesji w dniu ………… 2011 r.

 

Rozdział I

Przepisy ogólne

 

§ 1.

 

1. Radni, wybierają 3 ławników do Sądu Rejonowego w Rawie Mazowieckiej do orzekania w sprawach z wyłączeniem zakresu prawa pracy spośród 3 kandydatów.

2. Głosowanie przeprowadza wybrana spośród radnych Komisja Skrutacyjna.

 

§ 2.

 

1. Głosowanie jest tajne, odbywa się przy pomocy kart do głosowania

2.Kandydaci na ławników umieszczeni są na karcie do głosowania w porządku 

   alfabetycznym.

3.Komisja Skrutacyjna sprawdza prawidłowość sporządzonych kart do głosowania, 

   szczególnie pod kątem czy wszyscy kandydaci są na nich umieszczeni, opatruje karty 

   pieczęcią Rady Miejskiej Biała Rawska i rozdaje je radnym.

 

§ 3.

 

1. Głosowanie odbywa się na sesji poprzez wyczytywanie przez członka Komisji

    Skrutacyjnej, według listy obecności, nazwisk radnych, którzy kolejno podchodzą do urny i

    w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzucają do niej karty do głosowania.

 

§ 4.

 

1. Po przeprowadzeniu głosowania Komisja Skrutacyjna ustala wyniki głosowania i

    sporządza protokół.

2. Protokół podpisują osoby wchodzące w skład Komisji Skrutacyjnej.

3. Wyniki wyborów ogłasza przewodniczący Komisji Skrutacyjnej poprzez odczytanie

    protokołu na sesji.

 

        § 5.

 

Wybór ławników następuje zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady.

 

 

 

 

Rozdział II

 

Zasady głosowania

 

§ 6.

 

Karty do głosowania, sporządzone według jednolitej formy, zawierają brzmienie: „Karta do głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego w Rawie Mazowieckiej” oraz zamieszczone poniżej w kolejności alfabetycznej imię (imiona)* i nazwisko zgłoszonych kandydatów na ławników. Obok, po imieniu każdego z kandydatów, z prawej strony, w jednej linii umieszcza się jednakową kratkę.

 

§ 7.

 

1. Radny dokonuje wyboru poprzez postawienie znaków „x” w kratce, obok wybranego

    kandydata

2. Jeżeli radny, na karcie do głosowania:

1) nie postawił znaku „x” w kratce obok nazwiska żadnego kandydata;

2) postawił znak „x” przy większej liczbie nazwisk kandydatów niż określono to 

    w § 1 ust. 1 Regulaminu;

3) wypełnił kartę w sposób niezgodny z ust. 1 - jego głos uważa się za

    nieważny.

3. Kart całkowicie przedartych Komisja Skrutacyjna nie bierze pod uwagę.

 

§ 8.

 

1. Za wybranego na ławnika uważa się:

Kandydata na ławnika do Sądu Rejonowego w Rawie Mazowieckiej  do orzekania w sprawach z wyłączeniem zakresu prawa pracy - który uzyskał największą ilość głosów (znaków „x” w kratce przy nazwisku).

2. W przypadku, gdy w głosowaniu dwóch kandydatów otrzyma jednakową liczbę głosów, przeprowadza się II turę głosowania.

3. W II turze głosowania, o której mowa w ust. 2 Regulamin stosuje się odpowiednio.

 

§ 9.

1. Komisja Skrutacyjna sporządza protokół z przebiegu głosowania, w których określa co najmniej:

1) liczbę radnych obecnych na sesji uprawnionych do głosowania;

2) imiona i nazwiska zgłoszonych kandydatów;

3) liczbę radnych, którym wydano karty do głosowania;

4) liczbę kart wyjętych z urny (gdyby liczba kart wyjętych z urny różniła się od liczby

    osób, którym wydano karty do głosowania, Komisja podaje w protokole

    przypuszczalną przyczynę tej niezgodności);

5) liczbę kart nieważnych;

6) liczbę głosów nieważnych;

7) liczbę głosów ważnych;

8) liczbę głosów ważnych oddanych na poszczególnych kandydatów

- a nadto stwierdza wynik wyborów.

2. Komisja odnotowuje w protokole wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.

  1. Ustala się wzory protokołów z przeprowadzonego głosowania zgodnie z brzmieniem załączników nr 1 i 2  do Regulaminu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 1

do Regulaminu głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych

 

Protokół

z ustalenia wyników głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych sporządzony na sesji w dniu ………………… 2011 r. na kadencję od 2012 r. do 2015 r.

 

 

Komisja Skrutacyjna w składzie:

1.  Radny/a/ ………………………………  Przewodniczący Komisji

 

2. Radny/a/ ……………………………….  członek Komisji Skrutacyjnej

 

3. Radny/a/ ……………………………….. członek Komisji Skrutacyjnej 

 

po wyjęciu kart z urny i ich przeliczeniu stwierdza, co następuje:

 

 

 

1. Liczba radnych Rady Gminy ……………. obecnych na sesji uprawnionych do głosowania: ………………..

2. Na ławników do Sądu Rejonowego w Rawie Mazowieckiej –  zgłoszono kandydatury:

 

1) ……………………………………………………..

(imię, imiona i nazwisko)

 

2) ……………………………………………………..

(imię, imiona i nazwisko)

 

3) ……………………………………………………..

(imię, imiona i nazwisko)

 

3. Liczba radnych, którym wydano karty do głosowania:         …………..

 

4. Liczba kart wyjętych z urny ………… , ilość kart wyjętych z urny różni się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, przypuszczalnie z powodu  …………………

…………………………………………………………………………………………………………………………

 

5. Liczba kart nieważnych ………………….

 

6. Liczba głosów nieważnych ……………….

 

7. Liczba głosów ważnych  ………….. z tego:

 

 

 

 

 

Liczba głosów oddanych na kandydata:

 

1) ……………………………………………………………….     ……… głosów,

               (nazwisko imię (imiona) kandydata)

 

2) ……………………………………………………………….     ……… głosów,

                          (nazwisko imię (imiona) kandydata)

 

3) ……………………………………………………………….     ……… głosów,

                          (nazwisko imię (imiona) kandydata)

 

Wobec powyższego Komisja stwierdza, że na ławników wybrani zostali:

 

…………………………………………..

 

…..............................................................

 

…..............................................................

Ponadto Komisja stwierdza, że podczas głosowania zaszły następujące okoliczności, które mogły mieć wpływ na ważność głosowania: ………………………………

…………………………………………………………………………………………………

 

Na tym protokół zakończono i podpisano:

 

1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej                                 …………………………

 

2) Członek Komisji Skrutacyjnej                                             …………………………

 

3) Członek Komisji Skrutacyjnej                                             …………………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 2

do Regulaminu głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych

 

Protokół

z ustalenia wyników głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych sporządzony na sesji w dniu ………………… 2011 r. na kadencję od 2012 r. do 2015 r.

 

Komisja Skrutacyjna w składzie:

1.  Radny/a/ ………………………………  Przewodniczący Komisji

 

2. Radny/a/ ……………………………….  członek Komisji Skrutacyjnej

 

3. Radny/a/ ……………………………….. członek Komisji Skrutacyjnej 

 

po wyjęciu kart z urny i ich przeliczeniu stwierdza, co następuje:

 

1. Liczba radnych Rady Gminy ……………. obecnych na sesji uprawnionych do głosowania: ………………..

2. Na ławników do Sądu Rejonowego w Opolu – do Sądu Pracy działającego w Sądzie Rejonowym w Opolu zgłoszono kandydatury:

 

1) ……………………………………………………..

(imię, imiona i nazwisko)

 

2) ……………………………………………………..

(imię, imiona i nazwisko)

 

3. Liczba radnych, którym wydano karty do głosowania:                                 …………..

 

4. Liczba kart wyjętych z urny ………… , ilość kart wyjętych z urny różni się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, przypuszczalnie z powodu  …………………

…………………………………………………………………………………………………………………………

 

5. Liczba kart nieważnych ………………….

 

6. Liczba głosów nieważnych ……………….

 

6. Liczba głosów ważnych  …………. z tego:

 

Liczba głosów oddanych na kandydata:

 

1) ……………………………………………………………….     ……… głosów,

               (nazwisko imię (imiona) kandydata)

 

2) ……………………………………………………………….     ……… głosów,

                          (nazwisko imię (imiona) kandydata)

 

 

W związku z tym, że kandydaci:

1)     ………………………………………………………….;

(imię, imiona i nazwisko)

2)     ………………………………………………………….;

(imię, imiona i nazwisko)

 

Uzyskali równą liczbę głosów uprawniającą do uzyskania mandatu ławnika, należy przeprowadzić II turę głosowania spośród tych kandydatów.

 

Ponadto Komisja stwierdza, że podczas głosowania zaszły/nie* zaszły następujące okoliczności, które mogły mieć wpływ na ważność głosowania: ………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………

 

Na tym protokół zakończono i podpisano:

 

1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej                     ………………………

 

2) Członek Komisji Skrutacyjnej                                 ………………………

 

3) Członek Komisji Skrutacyjnej                                 ………………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wzór karty do głosowania

 

Karta do głosowania w wyborach na ławników

do Sądu Rejonowego w Rawie Mazowieckiej

 

Czy jesteś za wyborem na ławnika?

 

                                               TAK               NIE

 

 

………………………………….                             

(nazwisko i imię - imiona kandydata)

 

………………………………….                 

(nazwisko i imię - imiona kandydata)

 

………………………………….                 

(nazwisko i imię - imiona kandydata)

 

Radny dokonuje wyboru poprzez postawienie znaków „x” w kratce, obok kandydata

 

 

 

 

 

(pieczęć Rady Miejskiej)

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 października 2011 13:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Śliwińska
Ilość wyświetleń: 2515
21 października 2011 13:26 (Anna Śliwińska) - Zmiana danych dokumentu.
21 października 2011 13:24 (Anna Śliwińska) - Dodanie dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany