Protokoły z posiedzeń

Protokół Nr 11/08z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w dniu 25 stycznia 2008 roku o godzinie 900 w świetlicy Urzędu Miasta Biała Rawska.

Protokół Nr 11/08

P R O T O K Ó Ł  Nr 11/08

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w dniu 25 stycznia 2008 roku o godzinie 900 w świetlicy Urzędu Miasta Biała Rawska.

 

Obecni członkowie Komisji wg listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

 

W posiedzeniu brali udział:

  1. Przewodniczący Rady – Adam Stępniewski
  2. Burmistrz – Bogdan Pietrzak
  3. Z-ca Burmistrza – Zbigniew Karpiński
  4. Skarbnik – Maria Kacprzak
  5. Sekretarz – Stanisław Smolka

 

 

Pkt. 1

 

Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji - Ryszard Szeligowski.

 

 

Pkt. 2

 

Przewodniczący Komisji przedstawił projekt porządku posiedzenia stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego protokołu i zapytał czy są uwagi do jego treści?

 

Pan Burmistrz – zaproponował wprowadzenie dodatkowego punktu dotyczącego ustalenia dróg dojazdowych do pól na 2008 rok do realizacji ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.

 

Ponieważ nikt więcej nie zgłosił uwag Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie z uwzględnieniem dodatkowego punktu.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 10 głosami „za” jednogłośnie przyjęli następujący porządek posiedzenia:

 

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie porządku.

3.      Ustalenia dróg dojazdowych do pól na 2008 rok do realizacji ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.

4.      Informacja dotycząca działalności Spółki z o.o. „Lukta” – przedstawienie przez Prezesa Spółki propozycji kupna udziałów Gminy lub podwyższenia kapitału zakładowego Spółki

- wyrażenie opinii w powyższej sprawie.

5.      Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2008 rok.

6.      Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2008 rok.

7.      Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia jednostkowych stawek dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawi na rok 2008.

8.      Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia w roku 2008 kredytu bankowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów.

9.      Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia w roku 2008 kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego.

10.  Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2008.

11.  Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVII/130/07 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 19 grudnia 2007 roku w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Biała Rawska z organizacjami pozarządowymi na rok 2008.

12.  Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu określającego wysokość oraz  szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, zasady wypłacania nagród ze specjalnego funduszu nagród, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania  wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nauczycieli a także  szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez Gminę Biała Rawska.

13.  Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XVI/114/07 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 03 grudnia 2007 r w sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta i gminy Biała Rawska.

14.  Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta i gminy Biała Rawska.

15.  Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XVI/124/07 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 3 grudnia 2007 roku w sprawie zmiany uchwały nr XI/68/07 z dnia 15 czerwca 2007 r. w sprawie zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa, przypadających Gminie Biała Rawska, a także jej jednostkom organizacyjnym.

16.  Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XI/68/07 z dnia 15 czerwca 2007 r. w sprawie zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa, przypadających Gminie Biała Rawska, a także jej jednostkom organizacyjnym

17.  Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie przyznania Burmistrzowi Biała Rawska dodatkowego wynagrodzenia rocznego.

18.  Wyrażenie opinii do projektu uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Biała Rawska na 2008 rok.

19.  Wyrażenie opinii w sprawie przejęcia dwóch odcinków dróg powiatowych: Grzymkowice-Biała Wieś Nr 4101E oraz Chrząszczewek-Marianów-Julianów Lesiewski Nr 4107E.

20.  Wyrażenie opinii do propozycji opracowania planu i zmiany planu zagospodarowania przestrzennego miasta Biała Rawska oraz gminy Biała Rawska dotyczącego części obrębu wsi Babsk, Studzianek, Gołyń i Wólka Babska.

21.  Przyjęcie protokołu Nr 10/07 z 23.10.2007 r.

22.  Sprawy różne.

23. Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Pkt. 3

 

Pan Burmistrz poinformował, iż w budżecie Gminy na 2008 rok na modernizację dróg dojazdowych do gruntów rolnych przewidziano kwotę w wysokości 400 tys.zł. Ponadto na drogi te zostaną złożone wnioski o uzyskanie dotacji z Urzędu Marszałkowskiego. Zwrócił się do członków Komisji o wytypowanie dróg.

 

Członkowie Komisji w wyniku dyskusji i przeprowadzeniu głosowania przez Przewodniczącego Komisji 10 głosami „za” jednogłośnie wytypowali n/w drogi:

 

  1. Porady Górne – Rosławowice
  2. Gośliny – Szwejki Małe
  3. Białogórne – Biała Wieś
  4. Józefów – Krukówka
  5. Teodozjów – Lesiew
  6. Ossa – Franopol
  7. Pachy – Tuniki
  8. Żurawka – Marianów
  9. Narty – Zakrzew
  10. Chrząszczew – CMK

 

 

Pkt. 4

 

Pan Burmistrz – teraz ostatnio pod koniec grudnia ubiegłego roku i na początku stycznia br. odbywała się Rada Nadzorcza i miało się odbyć Walne Zgromadzenie Wspólników „Lukty”. Ale 14.12.2007 r wpłynęło do nas pismo od Prezesa Spółki w którym przedstawił sytuację i plany rozwoju Spółki oraz koszty z tym związane, w związku z czym potrzebne jest jej dokapitalizowanie w wysokości 6 mln.zł. Zwrócił się z prośbą o wyrażenie stanowiska nt. tych planów i zamierzeń co do dalszego funkcjonowania w ramach Spółki, ewentualnie rozważenia możliwości zbycia udziałów Gminy na rzecz pozostałych wspólników. Otrzymałem również zaproszenie na Walne Zgromadzenie na dzień 25.01.br. To spotkanie się nie odbyło ponieważ napisałem do Zarządu, że to Walne Zgromadzenie zwołane jest nieformalnie, mamy zastrzeżenia. Nie mniej jednak jest punkt w zaproszeniu dotyczący podjęcia uchwały w sprawie zmiany umowy Spółki o dofinansowanie Spółki przez wniesienie  dopłat. Dopłaty w Spółce z o.o. nie powiększą ani udziałów wspólników ani kapitału zakładowego Spółki. Zwiększając natomiast środki własne Spółki co korzystnie wpływa na jej wizerunek finansowy oraz umożliwi kontynuowanie strategii rozwoju przedstawionej na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 08.01.br. Grunty zostały wycenione dosyć wysoko, dzisiaj są warte 170 tys.zł. skoro jest takie pismo i pytanie, to należy się zastanowić nad tym czy wniesiemy dopłaty i jakie są argumenty za i jakie są przeciw, czy stać na to nasz budżet bo to są sumy bardzo duże.

 

Prezes Spółki „Lukta” Zbigniew Oziembło – przedstawił informację o działalności Spółki, jej rozwoju i modernizacji. Zwrócił uwagę na zapewnienie rozwoju Spółki poprzez rozszerzenie asortymentu, pozyskiwanie funduszy inwestycyjnych, stworzenie nowych linii technologicznych. Aby zrealizować wszystkie zamierzenia należy znaleźć na to środki finansowe. Złożyłem propozycję podwyższenia kapitału zakładowego lub wniesienia dopłat a ostatnio ofertę nabycia udziałów Gminy, istnieje jeszcze możliwość umorzenia udziałów. Proszę tylko o jak najszybszą decyzję w tej sprawie.

 

Przewodniczący Rady – zapytał jak można zbyć udziały Gminy, w jakiej formie czy w drodze przetargu? aby nie blokować rozwoju firmy a uzyskane środki zainwestować np. w strefę przemysłową.

Pan Burmistrz – sprawa jest skomplikowana i powinniśmy podeprzeć się opiniami prawników w tej sprawie. Decyzję co do zbycia udziałów podejmie organ stanowiący.

 

Radny Włodzimierz Słonecki – powinniśmy być wyposażeni w większą wiedzę, gdyż nie znamy treści zapisów aktu notarialnego czy umowy, które precyzują tę kwestię.

 

Pan Sekretarz – przedstawił treść umowy Spółki zwracając uwagę na to, iż udziały Gminy są uprzywilejowane w taki sposób, że Gmina ma pierwszeństwo w podziale majątku Spółki w razie jej likwidacji, wartość udziału w razie likwidacji nie może być niższa niż nominalna wartość udziałów w kapitale zakładowym, ponadto Gmina w szczególności nie odpowiada za zobowiązania Spółki. Poinformował również, iż zbycie udziałów przez Gminę odbywać się może z uwzględnieniem przepisów ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji oraz ustawy o gospodarce komunalnej. Jeśli chodzi o procedury to reprezentujemy takie stanowisko, że najlepszą formą sprzedaży jest przetarg. Mimo wszystko powinniśmy podeprzeć się opiniami prawników co do formy zbycia udziałów.

 

Radny Włodzimierz Słonecki – należy zastanowić się, jeżeli dojdzie do zbycia udziałów to na jakich warunkach i w jakiej formie. Być może zbycie udziałów jest dobrym rozwiązaniem ale musimy również dbać o interes Gminy.

 

Członkowie Komisji w wyniku dyskusji i przeprowadzeniu głosowania 6głosami „za”, przy braku głosów „przeciwnych” i 4 głosach „wstrzymujących” wyrazili opinię pozytywną co do zbycia udziałów Gminy. Ponadto należy przygotować stosowne ekspertyzy prawników w sprawie trybu i formy zbycia udziałów.

 

 

Pkt. 5

 

Pani Agnieszka Oleksy Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przedstawiła Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2008 rok.

Prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych należy do zadań własnych gminy określonych w art. 41 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Ustawa ta nakłada na organy samorządu gminnego obowiązek podejmowania działań zmierzających do ograniczenia spożycia napojów alkoholowych oraz zmiany struktury ich spożywania, inicjowania i wspierania przedsięwzięć mających na celu zmianę obyczajów w zakresie sposobu spożywania tych napojów i usuwania następstw nadużywania alkoholu, a także wspierania działalności w tym zakresie instytucji, organizacji społecznych i stowarzyszeń. Ustawa wymienia 6 szczegółowych zadań, których realizacja powinna być prowadzona na podstawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych uchwalanego corocznie przez radę.

W szczególności zadania te obejmują:

1.       Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.

2.       Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

3.       Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działanie na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.

4.       Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.

5.       Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

6.       Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.

Na realizację powyższych zadań zaplanowano w budżecie Gminy na 2008 rok kwotę w wysokości 143.022,- zł.

 

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję w tym punkcie.

 

Radny Włodzimierz Słonecki – zapytał czy opiniowanie wydawanych pozwoleń na sprzedaż alkoholu jest tylko z naszego terenu?

 

Pani Agnieszka Oleksy – wydawanie pozwoleń na sprzedaż alkoholu dotyczy tylko terenu naszej Gminy ale może wystąpić osoba mieszkająca na terenie innej Gminy jeżeli u nas prowadzi działalność gospodarczą.

 

Radny Włodzimierz Słonecki – w związku z tym, że jest na naszym terenie ośrodek „Ossa” i będą odprowadzać duże kwoty do naszego budżetu z tego tytułu to czy przewidziano dla młodzieży środki na dodatkowe atrakcje?

 

Pani Agnieszka Oleksy – poinformowała, iż współpracujemy ze Szkołami z terenu naszej gminy i w zależności od liczby dzieci w szkołach przewidziano większe środki m.in. na organizacje „Zielonej Szkoły”, na kolonie i ferie zimowe.

 

Ponieważ nikt więcej głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 10 głosami „za” jednogłośnie wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2008 rok.

 

 

Pkt. 6

 

Pani Agnieszka Oleksy Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przedstawiła Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii na 2008 rok.

Zaznaczyła, iż prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów narkomanii należy do zadań własnych gminy określonych w art. 10 ust. 2 ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii. Ustawa nakłada na organy samorządu gminnego obowiązek podejmowania działań zmierzających do przeciwdziałania narkomanii poprzez odpowiednie kształtowanie polityki społecznej, gospodarczej, oświatowo-wychowawczej i zdrowotnej a w szczególności:

-         działalność wychowawczą, edukacyjną, informacyjną i zapobiegawczą,

-         leczenie i rehabilitacje osób uzależnionych,

-         ograniczenie szkód zdrowotnych i społecznych.

Przeciwdziałanie narkomanii obejmuje następujące aspekty:

1.       Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i osób zagrożonych uzależnieniem.

2.       Udzielanie rodzinom, w których występują problemy narkomanii, pomocy psychospołecznej i prawnej.

3.       Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej oraz szkoleniowej w zakresie rozwiązywania problemów narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie zajęć sportowo-rekreacyjnych dla uczniów, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.

4.       Wspomaganie działań instytucji, organizacji pozarządowych i osób fizycznych służących rozwiązywaniu problemów narkomanii.

5.       Pomoc społeczną osobom uzależnionym i rodzinom osób uzależnionych dotkniętych ubóstwem i wykluczeniem społecznym oraz integrowanie ze środowiskiem lokalnym tych osób z wykorzystaniem pracy socjalnej.

W budżecie gminy zaplanowano środki na realizację programu w kwocie 15.000 zł.

 

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję w tym punkcie.

 

Ponieważ nikt głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 10 głosami „za” jednogłośnie wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2008 rok.

 

 

Pkt. 7

 

Skarbnik Miasta Maria Kacprzak – przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia jednostkowych stawek dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawi na rok 2008.

Zaplanowane w projekcie budżetu dotacje dla ZGKiM na 2008 rok wynoszą 177.300 zł i dotyczą one:

-         dotacja do utrzymania równiarki – w wysokości 60 tys.zł.

-         dotacja do remontów budynków komunalnych – 50 tys.zł

-         dotacja do odbioru nieczystości stałych – 67.300 zł

Kwota w wysokości 67.300 zł dotyczy okresu od stycznia do maja br. W związku z tym, że znacznie wzrosły opłaty do Urzędu Marszałkowskiego, a różnica w tych opłatach w porównaniu do 2007 roku wynosi ponad 65 tys.zł., należy powrócić do zmiany cen odbioru nieczystości i wtedy kalkulacja obejmowała będzie również nowe ceny. W zależności od tego jak te ceny zostaną ustalone, w takim stopniu będzie ustalona przez Radę dotacja na następny okres. Proponujemy przyjąć do budżetu kwotę tej dotacji w wysokości 67.300 zł., która będzie obejmowała okres 5 miesięcy.

 

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję w tym punkcie.

 

Ponieważ nikt głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 10 głosami „za” jednogłośnie wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia jednostkowych stawek dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawi na rok 2008.

 

 

Pkt. 8

 

Skarbnik Miasta Maria Kacprzak – przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia w roku 2008 kredytu bankowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów.

Zaznaczyła, iż planowana jest kwota w wysokości 20.930 zł i jest to związane z przepisem ustawy o finansach publicznych, który mówi, że spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek mogą być dokonane tylko i wyłącznie z wolnych środków czyli tzw. nadwyżki, jeśli taka zostanie na rachunku budżetowym na koniec roku bądź z nowo zaciągniętych kredytów. Nie mogą być spłacane bezpośrednio z dochodów gminy. W zasadzie już dzisiaj wiemy, że ten kredyt nie będzie jakby uruchomiony, ponieważ na przestrzeni roku będziemy mieli umorzenia dwóch pożyczek na kwotę ok. 100 tys.zł. i jest to uchwała praktycznie potrzebna tylko i wyłącznie dla matematycznego zbilansowania budżetu.

 

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję w tym punkcie.

 

Ponieważ nikt głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 10 głosami „za” jednogłośnie wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia w roku 2008 kredytu bankowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów.

 

 

Pkt. 9

 

Skarbnik Miasta Maria Kacprzak – przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia w roku 2008 kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego.

Zaznaczyła, iż na dzień dzisiejszy wpisana jest kwota 892 tys.zł., która byłaby nam potrzebna dla sfinansowania wszystkich potrzeb wydatkowych Gminy.

 

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję w tym punkcie.

 

Ponieważ nikt głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 10 głosami „za” jednogłośnie wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia w roku 2008 kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego.

 

 

Pkt. 10

 

Skarbnik Miasta Maria Kacprzak – przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2008.

Jeżeli chodzi o stronę dochodową naszego budżetu to zostały naniesione poprawki w stosunku do projektu listopadowego i ogółem plan dochodów budżetowych jest planowany na kwotę 24.087.393 zł. W stosunku do założeń listopadowych zmniejszyliśmy planowane wpływy z podatków przede wszystkim z podatku rolnego o 242 tys.zł., z podatku od nieruchomości o 65 tys.zł. Było to związane z tym, że w projekcie listopadowym zakładaliśmy inne stawki podatkowe natomiast inne stawki zostały przyjęte przez Radę. Ogółem z podatków planujemy uzyskać kwotę ponad 4.018 tys.zł., z opłaty skarbowej i targowej 147 tys.zł. Udziały w podatkach – tutaj mamy dane opracowane przez Ministerstwo, od osób fizycznych jest to kwota 2.224 tys.zł. a udziały w podatku od osób prawnych szacujemy na 35 tys.zł. Dochody uzyskiwane przez jednostki budżetowe gminy – 179 tys.zł., inne wpływy od jednostek pozabudżetowych – 5 tys.zł. Wpływy z majątku gminy z dzierżaw i innych opłat zaplanowano w wysokości 217 tys.zł. natomiast ze sprzedaży kwoty ujęte są w dochodach majątkowych i planujemy na kwotę 200 tys.zł. Planowane wpływy z odsetek ogółem to kwota 112.050 zł. Dotacje celowe z budżetu państwa jak i dotacje celowe na zadania własne i subwencje zostały wprowadzone do budżetu zgodnie z decyzjami jakie otrzymaliśmy. W grupie pozostałych dochodów planujemy kwotę ponad 204 tys.zł. Przyjęta jest również dotacja na finansowanie inwestycji w wysokości 66.400 zł z WFOŚiGW w Łodzi na zakup 2 samochodów strażackich. Dotacja ta nie została wykorzystana w roku ubiegłym w związku z tym umowa została aneksowana i przeniesiona do budżetu tegorocznego. Zaplanowane są również środki ludności w inwestycjach wodociągowych w wysokości 145.800 zł.

Przychody, które będą nam finansować niedobór zaplanowane na rok obecny to są środki, które zostały nam na koniec roku 1.200 tys.zł. i mogą być przeznaczone tylko i wyłącznie na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. W związku z tym, że planowane spłaty na rok obecny wynoszą 1.220.930 zł. planowane jest jeszcze zaciągnięcie kredytu na spłatę zobowiązań 20.930 zł czyli różnica między wolnymi środkami a kwotą spłat przewidzianą na rok bieżący, jest zaplanowana również pożyczka na modernizację SUW w wysokości 1.410 tys.zł. która przeszła z roku ubiegłego, bo w roku ubiegłym zrealizowaliśmy z pożyczki 500 tys.zł., jak również zaplanowana jest pożyczka z WFOŚiGW na termomodernizację przedszkola w wysokości 400 tys.zł. Aby zbilansować budżet i planowany deficyt budżetowy konieczne będzie jeszcze zaciągnięcie kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 892 tys.zł. Po zrealizowaniu tych wszystkich kredytów i spłacając kwoty przewidziane w roku bieżącym prognoza spłaty długu na koniec roku wynosi: 1.482.330 zł tj. obsługa długu, planowane do zaciągnięcia kredyty i pożyczki tj. 2.722.930 zł razem wychodzi nam zadłużenie na koniec roku ponad 6.483 tys.zł., co daje nam relację długu do dochodów  w wysokości 26,9%. Dopuszczalna granica wynosi tutaj 60%.

 

Pan Burmistrz – wpływy z majątku gminy są przedstawione w wykazie działek do sprzedaży, które przedstawił merytoryczny wydział Urzędu, tj. w Grzymkowicach, Błażejewicach, Zofiowie i Szwejkach Małych na kwotę 200 tys.zł. Dodatkowo możemy uzyskać jeszcze jakieś wpływy ze sprzedaży mieszkań i w związku z tym przygotowywana jest uchwała o bonifikacie.

 

Skarbnik Miasta Maria Kacprzak - projekt planu wydatków na rok bieżący – ogólna kwota to jest ponad 26.780 tys.zł. z czego na inwestycje proponujemy przeznaczyć 4.875 tys.zł. Z dotacji ze środków z zadań zleconych będziemy finansować zadania w wysokości ponad 4.140 tys.zł. i również z dotacji, które otrzymujemy na swoje zadania własne w kwocie 299.480 zł.

Poszczególne działy przedstawiają się następująco:

Rolnictwo – ogółem wydatki zaplanowano w wysokości 530.800 zł. z czego większość stanowią wydatki majątkowe i to są wydatki, które ujęte zostały w planie inwestycyjnym tj. środki na budowę wodociągu Studzianek – Gołyń – Antoninów planowane nakłady ogółem to kwota 195.800 zł oraz budowa studni głębinowych na terenie gminy – 300 tys.zł. Wydatki bieżące w tym dziale to są wydatki przeznaczone na składki Izb Rolniczych i inne wydatki związane z obsługą punktu padliny.

 

Pan Burmistrz – przy czym budowa wodociągu Studzianek – Gołyń – Antoninów i drugi wodociąg w Białogórnym zapisane są w planie wieloletnim o czym trzeba pamiętać, bo jak się tylko nadarzy okazja to chcemy złożyć wnioski na te 2 wodociągi.

 

Transport i łączność – zaplanowano wydatki w kwocie 2.803 tys.zł. W pierwszym projekcie była to kwota 3 mln.zł i została zmniejszona z uwagi na zmniejszone wpływy podatkowe. W tej chwili otrzymaliśmy już decyzję na dotację na utrzymanie dróg powiatowych 80 tys.zł. Na nasze drogi gminne zaplanowano wydatki w wysokości 2.723 tys.zł. Na razie w wydatkach inwestycyjnych na drogach jest zapisana kwota w wysokości 460 tys.zł. i wskazane są dwie drogi jak gdyby kontynuacja z lat poprzednich tj. modernizacja drogi Niemirowice-Podlesie 50 tys.zł., modernizacja drogi Orla Góra – Wola Chojnata 10 tys.zł. i ogólna kwota na modernizację dróg dojazdowych do gruntów rolnych 400 tys.zł. Pozostałe środki są zapisane na razie ogólnie w wydatkach bieżących, utworzona jest również rezerwa celowa w wysokości 30 tys.zł.

 

Gospodarka Mieszkaniowa – ogółem kwota wydatków to 194 tys.zł. Są przeznaczone środki na dotacje dla ZGKiM w wysokości 50 tys.zł., gospodarka gruntami 50 tys.zł. W pozostałej działalności zaplanowano 94 tys.zł. w tym w wydatkach majątkowych jest nowe zadanie, które w poprzednich latach nie było ujmowane i w projekcie listopadowym a jest to budowa świetlicy wiejskiej w Galinkach na opracowanie projektu z kwota 50 tys.zł. W związku z tym, że wcześniej w tym miejscu była zapisana adaptacja budynku na mieszkania socjalne a byłyby to wysokie zbyt koszty, uznaliśmy to za nieracjonalne i ponieważ część tego budynku miałaby jakby obejmować świetlicę wiejską to w tej chwili zostało zapisane w takiej formie to zadanie.

 

Działalność usługowa – zaplanowana kwota wydatków to 105 tys.zł. w tym m.in. na plany zagospodarowania przestrzennego – 50 tys.zł. i na opracowania geodezyjne i kartograficzne – 15 tys.zł.

 

Administracja Publiczna - 2.894 tys.zł. z czego z dotacji Wojewody 134.241 zł. Proponujemy wprowadzić dotację dla Starostwa Powiatowego – Urzędu Pracy w wysokości 2 tys.zł. Dla Rady Gminy jest zapisana kwota 136 tys.zł. Dla Urzędu Gminy - 2.503.251 zł. z czego na inwestycje 197 tys.zł z przeznaczeniem na kontynuację ubiegłorocznego zadania tj. wdrożenie elektronicznego podpisu i elektronicznego obiegu dokumentów w kwocie 32 tys.zł. oraz remont budynku Urzędu Miasta i budynku USC – 165 tys.zł. Inne wydatki w tym dziale dotyczą Promocji gdzie przewidziano kwotę 80 tys.zł. gdzie przeniesiono środki do MGOK-u na organizację naszych 2 imprez tj. Festyn Bialski i Dożynki Gminne. W pozostałej działalności środki dla sołtysów za udział w sesji – 41 tys.zł.

 

Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona p.poż. – zaplanowano kwotę 432.250 zł. i została zaplanowana w autopoprawce dotacja dla Policji z przeznaczeniem dla Komisariatu w Białej Rawskiej w wysokości 10 tys.zł., która będzie przeznaczona na zwiększenie liczby patroli policyjnych szczególnie w okresie letnim. Dla OSP zaplanowaliśmy środki w wysokości 411.400 zł z tego na inwestycje planujemy 266.400 zł. a dotyczy środków na zakupy samochodów strażackich, częściowo finansowane będą z dotacji z roku ubiegłego. W dziale tym zapisano rezerwę celową na zarządzanie kryzysowe w wysokości 10 tys.zł. 

 

Wydatki związane z poborem podatków 86 tys.zł. i to są środki przeznaczone głównie na prowizję dla sołtysów za pobór podatków.

 

Obsługa Długu Publicznego– 261.400 zł. z czego na spłatę odsetek przeznaczamy 171.400 zł oraz 90 tys.zł. zostało zaplanowane w związku z gwarancją udzieloną Stowarzyszeniu „Kraina Rawki”.

 

Rezerwa ogólna – zapisana była kwota 53.595 zł ale w związku z pewnymi dodatkowymi rozliczeniami tzn. zwiększeniem dotacji dla ZGKiM i dotacji dla Urzędu Pracy to rezerwa na dzień dzisiejszy wynosiłaby 42.995 zł.

 

Oświata – wydatki zaplanowano w wysokości ponad 10 mln. zł z czego na inwestycje planujemy kwotę 711 tys.zł.

Są to środki przeznaczone na:

-         budowę zbiorników na nieczystości płynne przy Szkole Podstawowej w Pachach, zadanie ubiegłoroczne, - 25 tys.zł.

-         termomodernizacja przedszkola w Białej Rawskiej – 500 tys.zł. przy udziale środków z WFOŚiGW

-         zakup patelni elektrycznej dla przedszkola – 6 tys.zł.

-         budowa boiska sportowego z trawy syntetycznej, które będzie ogólnie dostępne dla mieszkańców, przy Gimnazjum i Szkole Podstawowej w Białej Rawskiej – 180 tys.zł.

W Szkołach Podstawowych wydatki wyniosą – 4.953.599 zł., w oddziałach przedszkolnych – 446.300 zł. Jeżeli chodzi o wynagrodzenia, środki przeznaczone na planowane podwyżki płac dla nauczycieli w wysokości 2,3%, tak jak to zostało przyjęte w projekcie budżetu państwa, zostały zapisane w rezerwie celowej w kwocie 125 tys.zł.

Natomiast wiemy, że nauczyciele domagają się tych podwyżek znacznie wyższych ale jeżeli rzeczywiście będą tu jakieś ustępstwa ze strony Rządu to mamy nadzieję, że nasze środki w postaci subwencji będą większe.

 

Pan Burmistrz – jeszcze w regulaminie wynagradzania nauczycieli nie zgadza nam się wynagrodzenie nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych gdzie brakuje im w granicach 200 zł do podstawy wynagrodzenia.

 

Z-ca Burmistrza – w  tej chwili ukazał się projekt zarządzenia i w tych granicach powinniśmy się zmieścić, a który został przesłany do konsultacji do Związków Zawodowych.

 

Pan Burmistrz - tak ale jest to projekt i może się zmienić i może być taka sytuacja, że punkt dot. uchwalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zostanie zdjęty z porządku sesji.

 

Ochrona Zdrowia – wydatki ogółem wynosiłyby – 184.222 zł. w tym na zwalczanie narkomanii 15 tys.zł, na przeciwdziałanie alkoholizmowi 143.022 zł. W pozostałej działalności zaplanowano środki w wysokości 26.200 zł na:

-         rehabilitację dzieci niepełnosprawnych

-         pomoc dla Towarzystwa Niewidomych

-         warsztaty terapii zajęciowej

-         dojazd na basen dla dzieci z wadami postawy – 10 tys.zł.

Pani Skarbnik – przedstawiła pismo Warsztatów Terapii Zajęciowej o dopłatę turnusu rehabilitacyjnego dla 2 osób z naszego terenu, w wysokości 3.644 zł Proponujemy z rezerwy budżetowej zdjąć kwotę i środki przeznaczyć do działu Ochrona Zdrowia.

 

Pomoc Społeczna – zaplanowano środki w wysokości 5.144.906 zł. z czego większość pochodzi z budżetu Wojewody. Budżet Gminy współfinansuje te środki w wysokości 842 tys.zł. W wydatkach majątkowych są przewidziane środki na zakup samochodu służbowego dla MGOPS-u w wysokości 40 tys.zł.

 

Gospodarka Komunalna – zaplanowano środki ponad  3.171 tys.zł z czego zdecydowana większość stanowią wydatki majątkowe tj. 2.590 tys.zł. Przewidziana jest modernizacja SUW w Białej Rawskiej, jest to również zadanie z roku ubiegłego, przy planowanych nakładach w wysokości 2.100 tys.zł. Zapisane zostały również w tym dziale środki na:

-         budowę wiaty na osad przy oczyszczalni ścieków w Żurawi w wysokości 200 tys.zł.

-         opracowanie projektu technicznego oczyszczalni ścieków w Galinakch – 40 tys.zł.

-         uzbrojenie terenów przemysłowych ul.Plantowa, ul.Przemysłowa – środki na opracowanie projektu w wysokości 100 tys.zł.

-         budowę nowych linii oświetlenia ulicznego – 120 tys.zł.

Pozostałe wydatki w tym dziale są to wydatki bieżące związane z utrzymaniem czystości, zieleni itp. i wydatki dla grupy robót publicznych.

 

Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego – planujemy wydatki w wysokości 595. 560 zł. Są tu przewidziane dotacje dla MGOK-u i Biblioteki oraz dotacja na ochronę zabytków w wysokości 20 tys.zł.

 

Kultura Fizyczna i Sport - środki wynosiłyby 170 tys.zł. z czego dla Klubów Sportowych byłaby to kwota 110 tys.zł. oraz w wydatkach majątkowych 60 tys.zł. na modernizację boiska tzn. ogrodzenie, montaż ławek itp.

 

Pan Burmistrz – przedstawił pismo z prośbą o dofinansowanie Warsztatów Terapii Zajęciowej w Rawie Maz. z przeznaczeniem na turnus rehabilitacyjny dla 2 uczestników z terenu naszej Gminy w wysokości 3.644 zł.

 

Członkowie Komisji w wyniku dyskusji i przeprowadzeniu głosowania 8 głosami „za” jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali wniosek przedstawiony przez Pana Burmistrza.

 

Ponieważ nikt więcej głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 5 głosami „za” przy braku głosów „przeciwnych” i 3 głosach „wstrzymujących” wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2008.

 

 

Pkt. 11

 

Pani Ewa Adamczyk – p.o.Naczelnika Wydziału Oświaty przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVII/130/07 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 19 grudnia 2007 roku w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Biała Rawska z organizacjami pozarządowymi na rok 2008.

Zaznaczyła, iż organ kontrolujący legalność tej uchwały, zakwestionował w Programie  Współpracy Gminy Biała Rawska z organizacjami pozarządowymi na rok 2008, zapis dotyczący partnerów współpracy wskazując, że  ograniczono krąg organizacji pozarządowych wyłącznie do stowarzyszeń i fundacji naruszając tym samym  przepisy art. 3 ust. 2 i art.3 ust.3 pkt 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W związku z powyższym proponuje się wykreślenie zapisu w rozdziale I o treści: „ Partnerzy współpracy:

Partnerami współpracy ze strony samorządu lokalnego są:

Rada Miejska Biała Rawska, Burmistrz Białej Rawskiej, Wydziały Merytoryczne Urzędu Miasta Biała Rawska oraz instytucje samorządowe.

Partnerami współpracy ze strony organizacji pozarządowych prowadzących na rzecz mieszkańców  Gminy Biała Rawska  działalność pożytku publicznego są :

stowarzyszenia   jednostek samorządu terytorialnego,

stowarzyszenia i fundacje nie będące jednostkami sektora finansów  publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne i jednostki organizacyjne Kościoła Katolickiego, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego.”

 

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję w tym punkcie.

 

Ponieważ nikt głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 8 głosami „za” jednogłośnie wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVII/130/07 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 19 grudnia 2007 roku w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Biała Rawska z organizacjami pozarządowymi na rok 2008.

 

Pkt. 12

 

Pan Burmistrz – przedstawię propozycję zdjęcia tego punktu z uwagi na to, iż liczyliśmy, że ukarze się rozporządzenie MEN w tej sprawie, które określi zasady wynagradzania. Ukazał się jak na razie projekt i w związku z tym jest to jeszcze za wcześnie aby ten regulamin uchwalić. Regulamin został skonsultowany ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego i uzyskaliśmy tutaj w pełni porozumienie i akceptację. Chodzi o to, że zmieniła się podstawa wynagrodzenia dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych i okazało się, że te stawki, które w tej chwili obowiązują to brakowałoby tym nauczycielom do pensji ok. 200 zł. W tej chwili trwają rozmowy między Ministerstwem, Premierem i Związkami Zawodowymi, w związku z tym należy poczekać aż to rozporządzenie się ukarze i wtedy będziemy mogli taką uchwałę przyjąć a jesteśmy do tego przygotowani.

 

 

Członkowie Komisji przyjmując wyjaśnienie Pana Burmistrza i przeprowadzeniu głosowania 8 głosami „za” jednogłośnie uznali, iż nie będą omawiali regulaminu określającego wysokość oraz  szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, zasady wypłacania nagród ze specjalnego funduszu nagród, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania  wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nauczycieli a także  szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez Gminę Biała Rawska.

Pkt. 13

 

Z-ca Burmistrza Zbigniew Karpiński przedstawił projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XVI/114/07 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 03 grudnia 2007 r w sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta i gminy Biała Rawska.

Zaznaczył, iż wątpliwości organu nadzoru, kontrolującego legalność tej uchwały, wzbudza kwestia zgodności z przepisami prawa a mianowicie:  w rozdziale III tej uchwały pt. „Planowana sprzedaż lokali w latach 2008-2012” nie określono w zasadzie tematyki objętej tytułem tego rozdziału a ustalono zasady zbywania lokali mieszkalnych wchodzących w skład gminnego zasobu mieszkaniowego, które powinny być przedmiotem odrębnej uchwały. Ponadto Rada określając wysokość pierwszej raty ceny lokalu oraz terminy wnoszenia tych rat weszła w kompetencje organu wykonawczego, które to kwestie powinien uregulować z nabywcą lokalu w umowie cywilnoprawnej. Problematykę związaną ze zwrotem udzielonej bonifikaty przy zakupie nieruchomości regulują przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami, w związku z czym brak było podstaw do uregulowania tej kwestii w uchwale. Ustalając zasady polityki czynszowej nie określono warunków obniżenia czynszu, które powinny stanowić element tego programu.

W związku z tym, iż tych zastrzeżeń jest kilka proponujemy uchylenie tej uchwały.

 

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję w tym punkcie.

 

Ponieważ nikt głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 8 głosami „za”, przy braku głosów „przeciwnych” i 1 głosie „wstrzymującym” wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XVI/114/07 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 03 grudnia 2007 r w sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta i gminy Biała Rawska.

 

 

Pkt. 14

 

Z-ca Burmistrza Zbigniew Karpiński przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta i gminy Biała Rawska.

Zaznaczył, iż zgodnie z wymienionymi w poprzednim punkcie zastrzeżeniami organu nadzoru do wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta i gminy Biała Rawska, przedstawiony program uwzględnia te zastrzeżenia.

 

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję w tym punkcie.

 

Radny Władysław Milczarek – zapytał czy są lokale przeznaczone do sprzedaży?

 

Z-ca Burmistrza – na dzień dzisiejszy nie ma, poza prawem pierwokupu przez najemców lokali.

 

Radny Włodzimierz Słonecki – jest taki przypadek w Lesiewie gdzie były nauczyciel nadal zajmuje lokal, co w tej sprawie można zrobić?

 

Z-ca Burmistrza – ponieważ nie mamy innego lokalu nie możemy go wymeldować.

 

Radny Włodzimierz Słonecki – w programie tym są przewidziane lokale do remontu a co z budynkami w centrum miasta, które uległy spaleniu, przecież są gminne i powinny być uwzględnione do remontu.

 

Z-ca Burmistrza – działka ma nieuregulowany stan prawny i na dzień dzisiejszy nie możemy ruszyć naniesień.

 

Ponieważ nikt więcej głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 8 głosami „za”, przy braku głosów „przeciwnych” i 1 głosie „wstrzymującym” wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta i gminy Biała Rawska.

 

 

Pkt. 15

 

Z-ca Burmistrza Zbigniew Karpiński przedstawił projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XVI/124/07 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 3 grudnia 2007 roku w sprawie zmiany uchwały nr XI/68/07 z dnia 15 czerwca 2007 r. w sprawie zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa, przypadających Gminie Biała Rawska, a także jej jednostkom organizacyjnym.

Zaznaczył, iż pismem Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi Nr ON.I.0911/412/2007 zostało wszczęte postępowanie w celu kontroli legalności uchwały. Wątpliwości organu nadzoru wzbudza kwestia zgodności z przepisami prawa powołanej uchwały w części dotyczącej zapisu „oraz zgody Rady Miejskiej”, gdyż w świetle przepisu art.43 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r o finansach publicznych organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego określa wyłącznie zasady, sposób i tryb udzielania ulg , o których mowa w art.43 ust.1 tej ustawy oraz wskazuje osobę do tego uprawnioną. Osoba działa w granicach udzielonego jej przez organ stanowiący upoważnienia. Przepis ten nie uprawnia Rady do wyrażenia zgody na udzielanie ulg. W związku z powyższym uzasadnionym jest uchylenie przedmiotowej uchwały.

 

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję w tym punkcie.

 

Ponieważ nikt głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 9 głosami „za” jednogłośnie wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XVI/124/07 Rady Miejskiej Biała Rawska z dnia 3 grudnia 2007 roku w sprawie zmiany uchwały nr XI/68/07 z dnia 15 czerwca 2007 r. w sprawie zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa, przypadających Gminie Biała Rawska, a także jej jednostkom organizacyjnym.

 

 

Pkt. 16

 

Z-ca Burmistrza Zbigniew Karpiński przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XI/68/07 z dnia 15 czerwca 2007 r. w sprawie zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa, przypadających Gminie Biała Rawska, a także jej jednostkom organizacyjnym.

Zaznaczył, że ponieważ wątpliwości organu nadzoru wzbudzała kwestia zgodności z przepisami prawa w części dotyczącej propozycji zapisu „oraz zgody Rady Miejskiej”, proponuje się pozostawienie zapisu „opinii Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej Biała Rawska” oraz proponuje się ograniczenie kwoty do wysokości 1.000,00 zł.

 

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję w tym punkcie.

 

Ponieważ nikt głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 9 głosami „za” jednogłośnie wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XI/68/07 z dnia 15 czerwca 2007 r. w sprawie zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa, przypadających Gminie Biała Rawska, a także jej jednostkom organizacyjnym

 

 

Pkt. 17

 

Z-ca Burmistrza Zbigniew Karpiński przedstawił projekt uchwały w sprawie przyznania Burmistrzowi Biała Rawska dodatkowego wynagrodzenia rocznego.

Zaznaczył, iż do tego roku wszelkie czynności wynikające ze stosunku pracy odnośnie Burmistrza wykonywał Przewodniczący Rady jako kompetencje powierzone mu przez Radę. Dokładnie 17.10.2007 r Naczelny Sąd Administracyjny powziął uchwałę w której stwierdził, że kompetencje te nie mogą dotyczyć prawa do ustalania wynagrodzenia ponieważ ustawa o pracownikach samorządowych wyraźnie mówi, że ustalanie wynagrodzenia należy do kompetencji Rady. W związku z tym również kwestia wypłacenia Burmistrzowi tzw. „13-tki”, która mu przysługuje z ustawy o dodatkowym wynagrodzeniu dla pracowników jednostek sfery budżetowej, leży w kompetencji Rady co wymaga podjęcia uchwały.

 

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję w tym punkcie.

 

Radny Włodzimierz Słonecki – zapytał co będzie w przypadku gdy Rada nie podejmie takiej uchwały?

 

Z-ca Burmistrza - Burmistrz ma prawo wystąpić Sądu Pracy z roszczeniem o wypłatę dodatkowego wynagrodzenia.

 

Ponieważ nikt więcej głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 7 głosami „za”, przy braku głosów „przeciwnych” i 2 głosach „wstrzymujących” wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie przyznania Burmistrzowi Biała Rawska dodatkowego wynagrodzenia rocznego.

Pkt. 18

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Władysław Milczarek przedstawił plan pracy Komisji na 2008 rok.

 

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję w tym punkcie.

 

Ponieważ nikt głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 8 głosami „za”, przy braku głosów „przeciwnych” i 1 głosie „wstrzymującym” wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Biała Rawska na 2008 rok.

 

 

Pkt. 19

 

Z-ca Burmistrza Zbigniew Karpiński przedstawił sprawę przejęcia dwóch odcinków dróg powiatowych: Grzymkowice-Biała Wieś Nr 4101E oraz Chrząszczewek-Marianów-Julianów Lesiewski Nr 4107E.

Odczytał pisma mieszkańców wsi Marianów oraz Grzymkowice i Biała Wieś, w których zwracają się z prośbą o przejęcie w/w dróg powiatowych na drogi gminne i pomoc w naprawie tych dróg, gdzie również mieszkańcy deklarują pomoc i wkład finansowy.

 

Członkowie Komisji w wyniku dyskusji negatywnie ustosunkowali się do przejęcia dróg powiatowych 9 głosami „za” jednogłośnie”.

Przedstawiono propozycję udzielenia pomocy przy wyremontowaniu w/w dróg w postaci udostępnienia sprzętu drogowego oraz po 5 zestawów tłucznia na każdą z dróg, jak również przeprowadzenia rozmów w takim kierunku przy współudziale Gminy, Komitetu Społecznego, radnych i Starosty.

 

 

Pkt. 20

 

Pan Burmistrz poprosił o wyrażenie opinii do propozycji opracowania planu i zmiany planu zagospodarowania przestrzennego miasta Biała Rawska oraz gminy Biała Rawska dotyczącego części obrębu wsi Babsk, Studzianek, Gołyń i Wólka Babska.

Zaznaczył, iż w planie jest jeszcze odcinek przebiegu „starej” obwodnicy, którą należałoby usunąć z planu gdyż mamy podjętą uchwałę o budowie nowej obwodnicy jak również należy rozważyć sprawę co do terenów przemysłowych w samym mieście a przede wszystkim co do terenów mieszkaniowo-usługowych, gdyż takich terenów mamy mało. Sporządzenie planu umożliwi stworzenie oferty pod rozwój zabudowy produkcyjnej i usługowej.

Zapytał czy przygotowywać uchwałę o przystąpieniu do zmiany planu?

 

 

Członkowie Komisji w wyniku dyskusji i przeprowadzeniu głosowania 9 głosami „za” jednogłośnie wyrazili pozytywną opinię co do propozycji opracowania planu i zmiany planu zagospodarowania przestrzennego miasta Biała Rawska oraz gminy Biała Rawska dotyczącego części obrębu wsi Babsk, Studzianek, Gołyń i Wólka Babska.

 

 

Pkt. 21

 

 

Protokół Nr 10/07 z posiedzenia Komisji w dniu 23.10.2007 r został przedstawiony członkom Komisji.

 

Nikt nie zgłosił uwag do przedstawionego protokółu.

 

Członkowie Komisji w głosowaniu 9 głosami „za” jednogłośnie przyjęli protokół Nr 10/07.

 

 

Ponieważ nikt więcej głosu nie zabrał Przewodniczący Komisji zakończył posiedzenie o godzinie 1615.-

 

 

                                                                                                               Przewodniczący Komisji

 

                                                                                                               Ryszard Szeligowski

 

 

Protokółowała:

 

Anna Śliwińska

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 marca 2008 14:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Śliwińska
Ilość wyświetleń: 915
20 marca 2008 14:09 (Anna Śliwińska) - Zmiana treści dokumnetu.
20 marca 2008 14:05 (Anna Śliwińska) - Zmiana treści dokumnetu.
20 marca 2008 14:04 (Anna Śliwińska) - Utworzenie dokumnetu.
Zatrzymaj banner przewijany