UCHWAŁA NR XIX/155/04
RADY MIEJSKIEJ BIAŁA RAWSKA
z dnia 5 marca 2004 r.
w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Biała Rawska
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, (Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591, z późniejszymi zmianami) oraz art. 8 ust. 1 i 2, art. 10 ust. 1 i 3 i art. 26 ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. nr 15 poz. 139, z późniejszymi zmianami) w związku z art. 85 ust. 2 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80 poz.717) Rada Miejska Biała Rawska u c h w a 1 a, co następuje:
§ 1
Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta Biała Rawska (fragment obszaru miasta) dotyczący obwodnicy miejskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 725 wraz z terenami przyległymi -Etap II, stanowiący w trakcie jego sporządzania zmianę miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Biała Rawska (zatwierdzonego uchwałą nr 15/78 Rady Narodowej Miasta i Gminy Biała Rawska z dnia 21.03.1978 r. - Dz. Urz. Woj. Skierniewickiego nr 4 poz. 18 z 1979 r. oraz nr 18 poz. 325 z 1990 r. z późniejszymi zmianami).
§ 2
Niniejszym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta Biała Rawska ustala się rezerwę terenu pod obwodnicę miejską w ciągu drogi wojewódzkiej nr 725 oraz zabudowę mieszkaniową, usługową i usługowo-produkcyjną, zieleń i komunikację, w tym komunikację lokalną oraz tereny rolne dotychczasowych terenów zainwestowanych i użytkowanych rolniczo oraz wód powierzchniowych.
§ 3
1. Ustalenia ogólne w zakresie przeznaczenia terenów w granicach obszarów objętych planem:
1) Tereny zabudowy mieszkaniowej niskiej wielorodzinnej (oznaczone symbolem "MS") - przeznaczone do użytkowania istniejącej zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej z możliwością modernizacji i adaptacji oraz realizacji nowej zabudowy mieszkaniowej o niskiej i średniej intensywności wraz z niezbędnymi budynkami gospodarczymi i garażowymi dojazdami wewnętrznymi oraz dojściami jak również zielenią przydomową i lokalnymi sieciami oraz urządzeniami infrastruktury technicznej.
2) Tereny produkcyjno - usługowe (oznaczone symbolem "PU") - przeznaczone do użytkowania i modernizacji istniejących oraz budowy nowych obiektów produkcyjnych oraz produkcyjno-usługowych wraz z niezbędnymi technologicznie obiektami infrastruktury technicznej, dojazdami i dojściami pieszymi, zielenią izolacyjną oraz innymi obiektami czynnej ochrony przed uciążliwościami, przy zachowania zasady ograniczenia ewentualnej uciążliwości do granic działki.
3) Tereny usług (oznaczone symbolem "U") - przeznaczone do użytkowania istniejących obiektów użyteczności publicznej z możliwością ich modernizacji i rozbudowy przy zachowaniu przepisów szczególnych oraz realizacji nowych obiektów użyteczności publicznej wraz z niezbędnymi dla ich funkcjonowania urządzeniami i budynkami o funkcji gospodarczej i technicznej, wewnętrznymi dojazdami, parkingami, dojściami pieszymi oraz zielenią towarzyszącą i infrastrukturą techniczną (w szczególności - UT – usługi turystyki).
Tereny rolne (oznaczone symbolem "R") - przeznaczone do zagospodarowania rolniczego. Są to grunty rolne (w tym tereny upraw polowych i plantacji, tereny pod obiektami
związanymi z gospodarstwem rolnym),drogi dojazdowe do gruntów rolnych, tereny pod urządzenia melioracji wodnych i przeciwpowodziowych oraz przeciwpożarowych, ujęć wody dla potrzeb rolnictwa, oczek wodnych i torfowisk, obszary zrekultywowane dla potrzeb rolnictwa z dopuszczeniem lokalizacji (o ile ustalenia szczegółowe nie stanowią inaczej), nieuciążliwej zabudowy związanej z gospodarstwem rolnym.
5) Tereny trwałych użytków zielonych (oznaczone symbolem "RZ") przeznaczone do zagospodarowania rolniczego w postaci łąk i pastwisk z dopuszczeniem zadrzewień i zakrzaczeń (nie hamujących naturalnej cyrkulacji powietrza), spełniające rolę lokalnych i ponad lokalnych korytarzy ekologicznych, szczególnie w przypadku, gdy towarzyszą ciekom wodnym lub lasom.
6) Tereny zieleni komponowanej (oznaczone symbolem "ZP" - zieleń parkowa, Zł - zieleń izolacyjna) - przeznaczonej do użytkowania istniejących obszarów zieleni publicznej oraz realizacji zagospodarowania nowych terenów zieleni z możliwością realizacji dojść pieszych, ścieżek rowerowych i obiektów małej architektury oraz niekubaturowych obiektów rekreacyjnych i sportowych oraz zachowania istniejących terenów leśnych.
7) Tereny urządzeń elektroenergetycznych (oznaczone symbolem „EE") – przeznaczone do użytkowania istniejących stacji trafo (z możliwością ich rozbudowy) oraz realizacji nowych urządzeń zaopatrzenia w energię elektryczną dla potrzeb bytowych i gospodarczych wraz z niezbędnymi dojściami i dojazdami, przy zachowania zasady ograniczania ewentualnej uciążliwości do granic działki.
8) Tereny wód otwartych (oznaczone symbolem "W") - przeznaczone do użytkowania zgodnego z zasadami gospodarki wodnej wód otwartych tj. naturalnych i sztucznych cieków oraz zbiorników wodnych, w tym rzek wraz z ich biologiczną obudową.
Tereny komunikacji (oznaczone symbolem "K") - przeznaczone do użytkowania istniejących oraz realizacji nowych ulic w ciągach dróg publicznych i wewnętrznych w obrębie pasa terenu zawartego pomiędzy liniami rozgraniczającymi ten pas, przy zachowaniu następujących kategorii i klas dróg publicznych:
a) ulica w ciągu drogi wojewódzkiej (o klasie G) - oznaczona symbolem "KWc",
b) ogólnodostępne czasowe miejsca postojowe w postaci parkingów wydzielonych z tras - oznaczonych symbolem "KP",
c) oraz obiektów i terenów obsługi komunikacji i transportu - oznaczonych symbolem "KS".
2. Ustalenia ogólne w zakresie zasad zagospodarowania terenów objętych planem położonych w zasięgu oddziaływania obiektów uciążliwych nie posiadających ustalonych stref ochronnych.
W celu ograniczenia wpływu obiektów i urządzeń uciążliwych nie posiadających ustanowionych stref ochronnych, ustala się zasadę zagospodarowania terenów położonych w zasięgu oddziaływania tych obiektów i urządzeń w sposób ograniczający szkodliwy wpływ uciążliwości na pobyt ludzi z chwilą podjęcia prac inwestycyjnych związanych z modernizacją istniejących obiektów na stały pobyt ludzi oraz budową nowych obiektów. Ustala się zasadę zastosowania takich rozwiązań przestrzennych w sposobie zagospodarowania działki oraz rozwiązań w zakresie zaopatrzenia w sieci i urządzenia infrastruktury, które ograniczają uciążliwość.
O ile ustalenia szczegółowe nie stanowią inaczej ustala się minimalną odległość zabudowy od krawędzi jezdni ulic w sposób następujący:
1) 20,0 m - od krawędzi jezdni ulicy głównej w ciągu drogi wojewódzkiej (z możliwością rozbudowy obiektów istniejących w sposób - zgodny z innymi ustaleniami planu),
2) 10,0 m - od krawędzi jezdni ulicy lokalnej,
3) 8,0 m - od krawędzi jezdni ulicy dojazdowej,
4) 6,0 m - od linii rozgraniczającej ciąg pieszo-jezdny.
Ustala się wymóg, przy realizacji zabudowy oraz sieci i urządzeń infrastruktury technicznej, zachowania stref ochronnych od istniejących i projektowanych sieci i urządzeń elektroenergetycznych - zachowanie pasa terenu o szerokości 12,0 m (tj. 4,5 m od skrajnego przewodu) wzdłuż linii elektroenergetycznej średniego napięcia jako wolnego od zabudowy, zaś wszelkie inwestycje dokonywane w tym pasie, jak również roboty budowlane i instalacyjne winny odbywać się pod nadzorem właściwego zakładu energetycznego.
3. Zasady i warunki podziału terenów na działki budowlane.
1) Ustala się powierzchnię minimalną działki budowlanej w zabudowie domów mieszkalnych - 180 m powierzchni działki na jedno mieszkanie oraz minimum 600 m powierzchni działki w zabudowie mieszkaniowej jednorodzinnej. Ustala się zachowanie maksymalnego procentu powierzchni działki pod zabudowę i utwardzone dojazdy i dojścia piesze w wysokości - 50 %. Pozostała część terenu działki - winna pozostać jako powierzchnia biologicznie czynnej w postaci zieleni towarzyszącej.
2) W pozostałych terenach, w których dopuszcza się działalność inwestycyjną związaną z realizacją i użytkowaniem obiektów budowlanych obszar i granice działek budowlanych uzależnione są od formy zagospodarowania terenu, przy zachowaniu zasady, by wydzielone działki posiadały dostęp do ogólnodostępnej komunikacji kołowej.
3) Ustala się zakaz wydzielania działek z terenów przyległych do ulicy głównej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 725 bez zapewnienia dojazdu lokalnym układem komunikacyjnym (tj. ulicami w ciągach dróg gminnych lub ciągiem pieszo-jezdnym). Powyższe nie dotyczy obiektów obsługi komunikacji i transportu.
4) Podział terenów związany z wydzieleniem działek przeznaczonych pod ogólnodostępne drogi publiczne i wewnętrzne może nastąpić pod warunkiem zachowania minimalnej szerokości pasów drogowych w liniach rozgraniczających drogi:
a)5,0 m - dla dróg nie zaliczanych do klasyfikacji dróg publicznych, a stanowiących -dojazdy wewnętrzne o funkcji ciągów pieszo-jezdnych,
b)10,0 m - dla ulic dojazdowych w ciągach dróg gminnych - klasy technicznej D (na terenie zabudowanym),
c)12,0 m - dla ulic lokalnych w ciągach dróg gminnych klasy technicznej L (na terenie zabudowanym),
d)25,0 m - dla ulicy głównej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 725 klasy technicznej G (w obszarze zabudowanym).
Przy podziałach terenu przyległego do skrzyżowań dróg należy uwzględnić narożne ścięcia linii rozgraniczających o długości boków minimum 10,0 m przy skrzyżowaniu drogi klasy technicznej G drogami klasy technicznej L i D, zaś przy skrzyżowaniu drogi klasy L i D z drogą klasy L i D — narożne ścięcia o długości boków minimum - 5,0 m, chyba, że ustalenia w zakresie zasad i warunków zagospodarowania poszczególnych terenów stanowią inaczej lub zmiana powyższych wielkości wynika z przepisów szczególnych w zakresie ochrony przyrody lub dóbr kultury. Ustala się, iż linie rozgraniczające tereny komunikacji kołowej stanowią jednocześnie linie ogrodzeń od strony tych dróg.
5) W przypadku działek budowlanych istniejących na dzień uchwalania planu ustala się zasadę dostosowania wielkości i kształtu działek do potrzeb związanych z funkcjonowaniem obiektów i urządzeń oraz przepisów szczególnych.
6) Podział terenu na działki może nastąpić jedynie pod warunkiem zachowania wartości użytkowych wszystkich fragmentów terenu pozostałych po podziale, zapewnienia dojazdu do działek oraz fragmentów terenu powstałych w wyniku podziału.
4. Zasady obsługi w zakresie infrastruktury technicznej i komunikacji.
1) Ustala się minimalny program wyposażenia terenów przeznaczonych pod zabudowę w urządzenia infrastruktury technicznej o następującym zakresie:
a) urządzenia zaopatrzenia w wodę - w oparciu o istniejące komunalne urządzenia zaopatrzenia w wodę,
b) w zakresie odprowadzania oraz oczyszczania ścieków - w oparciu o sieci kanalizacji sanitarnej doprowadzające ścieki do miejskiej oczyszczalni ścieków;
c) w zakresie odprowadzenia ścieków deszczowych z powierzchni utwardzonych i z terenu usług - ustala się następujące zasady:
w zakresie ścieków technologicznych - zasadę gromadzenia odseparowanych ścieków (z zastosowanie separatorów i innych urządzeń uzależnionych od technologii usług) na działkach w zbiornikach bezodpływowych, z okresowym wywozem do zlewni przy najbliższej oczyszczalni ścieków na mocy stosownych umów zbiorowych lub indywidualnych;
w zakresie ścieków deszczowych z powierzchni utwardzonych - z wykorzystaniem naturalnej retencji terenu, po uprzednim odseparowaniu zanieczyszczeń ropopochodnych (jeśli takie wystąpią);
d) w zakresie sposobu postępowania z odpadami stałymi - poprzez gromadzenie odpadów w pojemnikach na poszczególnych działkach lub w kontenerach zlokalizowanych w terenach ogólnodostępnych (z zaleceniem wstępnej segregacji odpadów), z wywozem na wysypisko śmieci w Rokszycach na podstawie stosownych umów indywidualnych lub zbiorowych;
e) zaopatrzenie w energię elektryczną poprzez istniejące i projektowane sieci elektro energetyczne niskiego napięcia powiązane poprzez urządzenia istniejących i projektowanych stacji transformatorowych zlokalizowanych w obszarze objętym planem lub w ich sąsiedztwie.
f) indywidualne źródła ciepła, docelowo w oparciu o gaz lub olej opałowy jako źródło ciepła.
2) Dopuszcza się realizację sieci innych mediów infrastruktury technicznej przy zachowaniu pozostałych ustaleń niniejszego planu oraz odrębnych przepisów.
3) Ustala się zasadę realizacji sieci infrastruktury technicznej wszystkich mediów na obszarach objętych niniejszym planem w pasach terenów komunikacji kołowej, dopuszcza się realizację wymienionych sieci w pasach przyulicznych przyległych do linii rozgraniczającej, a ograniczonych linią zabudowy, przy zachowaniu przepisów szczególnych.
4) Projekty planów zagospodarowania dla realizację obiektów budowlanych na terenach uzbrojonych w sieci infrastruktury technicznej wymagają uzgodnienia w ZUD przed wydaniem pozwolenia na budowę. W przypadku kolizji planowanego zagospodarowania terenu z sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej - realizacja zagospodarowania po usunięciu kolizji na koszt inwestora pod nadzorem właściwego zarządcy sieci lub urządzeń, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
5) Ustala się obsługę komunikacyjną terenów za pośrednictwem ulic w ciągach dróg gminnych oraz dojazdów wewnętrznych w postaci ciągów pieszo-jezdnych.
6) Ustala się zakaz realizacji wjazdów i zjazdów na poszczególne działki bezpośrednio z ulicy głównej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 725, z wyjątkiem obiektów obsługi komunikacji i transportu, pod nadzorem właściwego zarządu dróg.
7) Dopuszcza się realizację ścieżek rowerowych o minimalnej szerokości 2,0 (2,5 m – gdy ze ścieżki rowerowej jednokierunkowej mogą korzystać piesi) w obrębie terenów ulic miejskich lokalnych i dojazdowych w sposób zgodny z przepisami szczególnymi.
8) Ustala się, iż realizacja ulic miejskich w ciągach dróg publicznych oraz ogólnodostępnych dróg wewnętrznych, jak równie komunalnych sieci i urządzeń infrastruktury technicznej stanowi inwestycję celu publicznego zgodnie z przepisami odrębnymi
dotyczącymi gospodarki nieruchomościami.
9) Dopuszcza się partycypację podmiotów gospodarczych, inwestorów, właścicieli nieruchomości i osób fizycznych w realizacji inwestycji celu publicznego na warunkach zgodnych z przepisami szczególnymi.
5. Warunki zagospodarowania wynikające z potrzeb ochrony środowiska przyrodniczego i kulturowego.
1) Ustala się zasadę jednoczesnej realizacji urządzeń oraz sieci infrastruktury technicznej z realizacją zabudowy i zagospodarowania terenów przeznaczonych pod inwestycje.
2) Ustala się zasadę zaopatrzenia terenów nowej zabudowy w nieuciążliwe dla środowiska czynniki grzewcze, zwłaszcza gaz (z chwilą realizacji programu gazyfikacji gminy) oraz energię elektryczną i olej opałowy. Jedynie w przypadku braku możliwości realizacji zaopatrzenia w ciepło w oparciu o ww. czynniki dopuszcza się paliwa stałe jako źródła ciepła.
3) Ustala się zakaz odprowadzania nieoczyszczonych ścieków do rowów i gruntu.
4) Ustala się wymóg, przy realizacji zabudowy oraz sieci i urządzeń infrastruktury technicznej, zachowania stref ochronnych od istniejących i projektowanych sieci i urządzeń.
5) Ustala się wymóg pozostawienia wzdłuż rzek i stawów terenów otwartych w postaci trwałych użytków zielonych (oznaczonych symbolem RZ) z zakazem zabudowy, z możliwością realizacji obiektów małej retencji wodnej i realizacji polderów zalewowych na wypadek okresowych wezbrań wód.
6) Przy realizacji wszelkich inwestycji na terenach zmeliorowanych ustala się wymóg, by przed realizacją nowych inwestycji przebudować istniejące urządzenia melioracyjne (z zachowaniem ich drożności i sprawności funkcjonowania), pod nadzorem Wojewódzkiego Zarządu Melioracji Wodnych.
7) Dla terenów przewidzianych pod zabudowę niniejszym planem wprowadza się zasadę kształtowania gabarytów zabudowy nie zakłócających harmonii krajobrazu, a w szczególności nie przekraczania w wysokości budynków mieszkalnych rzędnej kalenicy - 9,0 m ponad poziom terenu, przy zastosowaniu wysokich dachów o spadkach 25 - 40 %. Dla budynków gospodarczych, usługowych i usługowo-produkcyjnych o kubaturze do 500 m rzędnej kalenicy 7,0 m ponad poziom terenu, pozostałych budynków i urządzeń – rzędnej 10,0 m ponad poziom terenu, chyba, że wysokość obiektów uzasadniona jest wymogami obronności, ochrony środowiska lub względami kompozycji przestrzennej.
8) Dla obszaru, objętego niniejszym planem, a położonego w odległości nie mniejszej od 150 m od granic istniejącego zabytkowego zespołu parkowo - pałacowego w Białej Rawskiej, zwanego dalej obszarem strefą ochrony konserwatorskiej lub nadzoru konserwatorskiego ustala się wymóg ustanowienia nadzoru archeologicznego oraz nadzoru merytorycznego Wojewódzkiego Konserwatora podczas prac ziemnych związanych z usunięciem wierzch niej warstwy gleby podczas realizacji wszelkich inwestycji.
9) Ustala się dla obiektów o walorach historycznych (wymienionych w ustaleniach szczegółowych), by wszelkie prace remontowe, modernizacyjne i inwestycje oraz ewentualne rozbiórki tych obiektów winny być dokonane po zasięgnięciu opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz szczegółowym zewidencjonowaniu obiektów w ich stanie istniejącym.
Przepisy szczegółowe
§ 4
Ustala się szczegółowe warunki i zasady zagospodarowania terenów w granicach obszarów objętych planem miejscowym:
1 R - Tereny rolne płożone częściowo w zasięgu oddziaływania ulicy głównej (projektowanej obwodnicy Białej Rawskiej). Dojazd - z ulicy Ogrodowej.
W przypadku kolizji planowanego zagospodarowania terenu z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej - ustala się zasadę, iż realizacja zagospodarowania jest możliwa po usunięciu kolizji przez inwestora obiektu pod nadzorem właściwego zarządcy sieci lub urządzeń infrastrukturalnych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej. Lokalizacja ogrodzeń - w linii rozgraniczającej terenów komunikacji. Ustala się zakaz lokalizowania jakichkolwiek obiektów mogących pogorszyć stan środowiska w rozumieniu przepisów szczególnych.
Pozostałe warunki zagospodarowania terenu - wg ustaleń ogólnych niniejszego planu (§3 niniejszej uchwały) w odniesieniu do terenów rolnych.
2 UT, KS - Tereny usługowe oraz obsługi komunikacji i transportu o uciążliwości ograniczonej do granic działki. Ustala się zakaz lokalizacji obiektów mogących pogorszyć stan środowiska, dla których opracowanie stosownego raportu oddziaływania na środowisko jest bez-względnie wymagane w rozumieniu przepisów szczególnych.
Tereny projektowanej zabudowy usługowej oraz obsługi komunikacji i transportu wraz z zielenią towarzyszącą i izolacyjną oraz niezbędnymi dojściami, dojazdami i parkingami. Wyklucza się dojazd bezpośrednio z projektowanej ulicy głównej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 725 , z wyjątkiem dojazdu do obiektów i terenów obsługi komunikacji i transportu. Dojazd - ulicą Ogrodową. Nieprzekraczalna linia zabudowy w odległości 20,0 m od krawędzi jezdni ulicy głównej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 725 (obwodnicy Białej Rawskiej) oraz 10,0 m od linii rozgraniczającej ulicy Ogrodowej.
Dopuszcza się lokalizację czasowych miejsc postojowych z zachowaniem powierzchni minimalnego procentu powierzchni biologicznie czynnej - 30 % w obrębie każdej działki. W przypadku kolizji planowanego zagospodarowania terenu z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej - ustala się zasadę, iż realizacja zagospodarowania jest możliwa po usunięciu kolizji przez inwestora obiektu pod nadzorem właściwego zarządcy sieci lub urządzeń infrastrukturalnych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej. Lokalizacja ogrodzeń - w linii rozgraniczającej terenów komunikacji. Pozostałe warunki zagospodarowania terenu - wg ustaleń ogólnych niniejszego planu (§3 niniejszej uchwały).
3 KP - Teren komunikacji kołowej. Parking wydzielony z tras. Zakaz zabudowy obiektami kubaturowymi. W obrębie terenu - dojazd do terenów zabudowy mieszkaniowej oznaczonej symbolem 4 MS. Pozostałe warunki zagospodarowania terenu - wg ustaleń ogólnych niniejszego planu (§ 3 niniejszej uchwały) w zakresie odnoszącym się do komunikacji.
4 MS - Teren zabudowy mieszkaniowej niskiej wielorodzinnej i jednorodzinnej wolnostojącej lub bliźniaczej położony częściowo w obszarze o walorach historycznych - strefie ochrony konserwatorskiej tj. w obszarze pod nadzorem konserwatorskim. Nieprzekraczalna linia zabudowy - w odległości 12,0 m - od linii rozgraniczającej teren istniejącego parkingu oznaczonego symbolem 3 KP. Dojazd - istniejącym wjazdem od ulicy Przemysłowej (poprzez teren parkingu).
W pasie terenu znajdującym się między linią rozgraniczającą przedmiotowy teren od zachodu a nieprzekraczalną linią zabudowy ustala się realizację pasów zieleni przydomowej wysokiej i średnio wysokiej o funkcji izolacyjnej.
W przypadku kolizji planowanego zagospodarowania terenu z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej - ustala się zasadę, iż realizacja zagospodarowania jest
możliwa po usunięciu kolizji przez inwestora obiektu pod nadzorem właściwego zarządcy sieci lub urządzeń infrastrukturalnych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej. Lokalizacja ogrodzeń - w linii rozgraniczającej terenów komunikacji. Pozostałe warunki zagospodarowania terenu - wg ustaleń ogólnych niniejszego planu (§ 3 niniejszej uchwały).
5 PU - Tereny produkcyjno - usługowe położone w obszarze o walorach historycznych od nadzorem konserwatorskim. Tereny istniejącej i projektowanej zabudowy usługowej i produkcyjnej wraz z zielenią towarzyszącą i izolacyjną oraz niezbędnymi dojściami, dojazdami parkingami. Ewentualna uciążliwość obiektów ograniczona do granic terenu oznaczonego symbolem 5 PU. Dojazd - z wykorzystaniem istniejących dojazdów od ulicy Ogrodowej Przemysłowej. Postulowane kierunki wjazdów na teren -jak na rysunku planu. Nieprzekraczalna linia zabudowy w odległości 20,0 m - od krawędzi jezdni ulicy główne ciągu drogi wojewódzkiej nr 725 (jednak z dopuszczeniem możliwości rozbudowy istniejących obiektów w sposób nie kolidujący z planowaną jezdnią i chodnikiem ruchu pieszego) 10,0 m od linii rozgraniczającej ulic lokalnych i dojazdowych oraz terenu oznaczonego symbolem 4 MS, odległości 10,0 m - od terenu istniejącej stacji transformatorowej oznaczonej symbolem 6 EE oraz ekspozycji obiektów na kierunkach wjazdu na teren (kształtowanie linii zabudowy w strefach wjazdowych jak na rysunku planu).
Istniejące obiekty znajdujące się poza ustalonymi niniejszym planem liniami zabudowy, a po zostające w dobrym stanie technicznym - do adaptacji z nakazem realizacji ewentualnej rozbudowy z zachowaniem nieprzekraczalnej linii zabudowy jw. Istniejący obiekt gospodarczy o cechach historycznych - do zachowanie i adaptacji pod nadzorem merytorycznym Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
W przypadku kolizji planowanego zagospodarowania terenu z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej - ustala się zasadę, iż realizacja zagospodarowania jest możliwa po usunięciu kolizji przez inwestora obiektu pod nadzorem właściwego zarządcy sieci lub urządzeń infrastrukturalnych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej. Lokalizacja ogrodzeń - w linii rozgraniczającej terenów komunikacji. Pozostałe warunki zagospodarowania terenu - wg ustaleń ogólnych niniejszego planu (§3 niniejszej uchwały).
6 EE - Teren urządzeń elektroenergetycznych położony w obszarze nadzoru konserwatorskiego. Istniejąca stacja trafo. Dojazd ulicą Ogrodową. Pozostałe ustalenia w zakresie przeznaczenia i zasad zagospodarowania terenu - wg ustaleń ogólnych niniejszego planu (§ 3 niniejszej uchwały) w odniesieniu do obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej.
7 ZP,RZ - Tereny zieleni komponowanej - parkowej z przewagą zieleni niskiej wraz z dojściami wewnętrznymi położone częściowo w zasięgu oddziaływania linii elektroenergetycznej średniego napięcia. Dopuszcza się lokalizację obiektów związanych z gospodarką wodną i przebudową cieku w związku z realizacją projektowanej obwodnicy Białej Rawskiej oraz zachowanie istniejących zadrzewień (pozostałości lasu).
Ustala się zakaz zabudowy obiektami kubaturowymi. Istniejący zespół zieleni niskiej – do adaptacji. Dojazd awaryjny - z wykorzystaniem dostępu do wjazdu na teren oznaczony symbolem 10 R/KS,KP,ZLEE.
Ustala się zakaz podziału na działki budowlane oraz zakaz lokalizowania jakichkolwiek obiektów mogących pogorszyć stan środowiska w rozumieniu przepisów szczególnych. W przypadku kolizji planowanego zagospodarowania terenu z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej - ustala się zasadę, iż realizacja zagospodarowania jest możliwa po usunięciu kolizji przez inwestora obiektu pod nadzorem właściwego zarządcy sieci lub urządzeń infrastrukturalnych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej. Lokalizacja ogrodzeń - w linii rozgraniczającej terenów komunikacji. Pozostałe warunki zagospodarowania terenu - wg ustaleń ogólnych niniejszego planu (§ 3 niniejszej uchwały).
8 ZP,RZ,W - Tereny zieleni komponowanej parkowej z przewagą zieleni niskiej, trwałych użytków zielonych wraz z dojściami wewnętrznymi oraz wód i urządzeń gospodarki wodnej położone częściowo w zasięgu oddziaływania linii elektroenergetycznej średniego napięcia. Dopuszcza się lokalizację obiektów związanych z gospodarką wodną, przebudową cieku i istniejących stawów w związku z realizacją projektowanej obwodnicy Białej Rawskiej. Ustala się zakaz zabudowy obiektami kubaturowymi. Istniejący zespół zieleni niskiej i stawy - do adaptacji.
Ustala się zakaz podziału na działki budowlane oraz zakaz lokalizowania jakichkolwiek obiektów mogących pogorszyć stan środowiska w rozumieniu przepisów szczególnych. W przypadku kolizji planowanego zagospodarowania terenu z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej - ustala się zasadę, iż realizacja zagospodarowania jest możliwa po usunięciu kolizji przez inwestora obiektu pod nadzorem właściwego zarządcy sieci lub urządzeń infrastrukturalnych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej. Pozostałe warunki zagospodarowania terenu - wg ustaleń ogólnych niniejszego planu (§ 3 niniejszej uchwały).
9 RZ - Tereny rolne, trwałych użytków zielonych położone częściowo w zasięgu oddziaływania linii elektroenergetycznej średniego napięcia oraz ulicy głównej (projektowanej obwodnicy Białej Rawskiej). Ustala się zakaz zabudowy obiektami kubaturowymi, w tym siedliskami rolniczymi oraz podziału na działki budowlane.
W przypadku kolizji planowanego zagospodarowania terenu z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej - ustala się zasadę, iż realizacja zagospodarowania jest możliwa po usunięciu kolizji przez inwestora obiektu pod nadzorem właściwego zarządcy sieci lub urządzeń infrastrukturalnych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej. Ustala się zakaz lokalizowania jakichkolwiek obiektów mogących pogorszyć stan środowiska w rozumieniu przepisów szczególnych.
Pozostałe warunki zagospodarowania terenu - wg ustaleń ogólnych niniejszego planu (§3 niniejszej uchwały) w odniesieniu do terenów rolnych.
10 R/ KS,KP,ZI,EE - Tereny rolne - rezerwa terenu dla potrzeb obsługi transportu i komunikacji, parkingów, urządzeń elektroenergetycznych o uciążliwości ograniczonej do granic działki oraz zielenie izolacyjnej. Teren położony w zasięgu oddziaływania linii elektroenergetycznej średniego napięcia. Ustala się zakaz lokalizacji obiektów mogących pogorszyć stan środowiska, dla których opracowanie stosownego raportu oddziaływania na środowisko jest bezwzględnie wymagane w rozumieniu przepisów szczególnych. Dojazd z projektowanej ulicy głównej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 725 (obwodnicy Białej Rawskiej). Nieprzekraczalna linia zabudowy w odległości 20,0 m od krawędzi jezdni ulicy głównej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 725 (obwodnicy Białej Rawskiej).
Dopuszcza się lokalizację czasowych miejsc postojowych z chwilą realizacji obwodnicy miejskiej na terenie 11 R/K WG Z zachowaniem powierzchni minimalnego procentu powierzchni biologicznie czynnej - 40 % w obrębie każdej działki.
W przypadku kolizji planowanego zagospodarowania terenu z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej - ustala się zasadę, iż realizacja zagospodarowania jest możliwa po usunięciu kolizji przez inwestora obiektu pod nadzorem właściwego zarządcy sieci lub urządzeń infrastrukturalnych chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej. Lokalizacja ogrodzeń - w linii rozgraniczającej terenów komunikacji. Pozostałe warunki zagospodarowania terenu - wg ustaleń ogólnych niniejszego planu (§ 3 niniejszej uchwały).
R/KWG - Tereny rolne - rezerwa na potrzeby komunikacji kołowej - ulicy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 725 klasy technicznej G. Teren oddzielony od sąsiednich linią rozgraniczającą postulowaną (wskazaną planem) - do sprecyzowania na etapie podziału nieruchomości na cele realizacji obwodnicy Białej Rawskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 725.
Szerokość w liniach rozgraniczających 25,0 m. Wskazana minimalna szerokość jezdni 7,0 m. Projektowana obwodnica Białej Rawskiej (obwodnica staromiejska). Teren położony częściowo w obszarze zmeliorowanym. Istniejące obiekty gospodarki wodnej, w tym koryto istniejącego cieku (dopływu Białki - do przebudowy), w sposób nie kolidujący z obwodnicą, przy zachowaniu przepisów szczególnych, w szczególności zabezpieczających ulicę, przed erozją wodną. W przypadku kolizji planowanego zagospodarowania terenu z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej oraz obiektami i urządzeniami będącymi w zarządzie gospodarki wodnej i melioracji - ustala się zasadę, iż realizacja zagospodarowania jest możliwa po usunięciu kolizji przez inwestora pod nadzorem właściwego zarządcy sieci lub urządzeń infrastrukturalnych oraz melioracyjnych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej. Pozostałe warunki zagospodarowania terenu - wg ustaleń ogólnych niniejszego planu (§ 3 niniejszej uchwały) w zakresie odnoszącym się do terenów rolnych i komunikacji.
Przepisy końcowe
§ 5. 1
Ustalenia dotyczące wykonywania prawa własności. Stawki procentowe służące naliczeniu opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem niniejszej zmiany planu ustala się w wysokości 0 %.
2. Ustala się obowiązujący zakres rysunku planu będącego załącznikiem do niniejszej uchwały i jej integralną częścią obejmujący:
1) linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu ustalonym niniejszym planem,
2) linie zabudowy nieprzekraczalne,
3) symbole poszczególnych terenów odpowiadające ustaleniom planu,
4) granice obszaru objętego planem.
3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Grażyna Bartosiak