Plan pracy i sprawozdania - archiwum

Sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Biała Rawska za 2007 rok.

Sprawozdanie

z pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Biała Rawska za 2007 rok.

 

Zgodnie z postanowieniami § 66 pkt. 1 i 2 Statutu Gminy Biała Rawska, Komisja Rewizyjna przedkłada Radzie Miejskiej sprawozdanie ze swojej działalności w roku poprzednim.

W związku z przeprowadzoną kontrolą ZGKiM w Żurawi w miesiącu grudniu 2006 roku w zakresie gospodarki odpadami i zaopatrzenia w wodę, w wyniku której stwierdzono

-         wysokie zadłużenie z tytułu ściągalności czynszów mieszkalnych, opłat za dostarczanie wody i wywóz nieczystości stałych,

-         brak pojemników na odpady,

-         mała ilość podpisanych umów na odbiór nieczystości stałych,

-         nieuporządkowany teren wokół Zakładu,

-         nieuporządkowane wysypisko odpadów w Rokszycach,

-         przygotowany sprzęt do akcji zimowej

Komisja wydała zalecenia pokontrolne:

-         przedstawić harmonogram (plan) egzekucji zadłużenia z tyt. czynszów, opłat za wodę i wywóz nieczystości stałych,

-         uporządkować teren wokół Zakładu,

-         uporządkować wysypisko odpadów stałych w Rokszycach

 

W miesiącu styczniu 2007 roku Komisja zapoznała się z wyjaśnieniami Dyrektora ZGKiM w zakresie wykonania zaleceń pokontrolnych i w miesiącu lutym 2007 roku dokonała sprawdzenia wykonania tych zaleceń. W zakresie uporządkowania terenu wokół Zakładu i uporządkowania wysypiska odpadów stałych w Rokszycach Komisja nie wniosła żadnych zastrzeżeń.  W zakresie gospodarki mieszkaniowej tj. opłat z tyt. czynszów, to Urząd Miasta posiada kompetencje prawne do występowania z powództwem na drogę sądową jako właściciel zasobów mieszkaniowych. Zakład dostarczał do Urzędu dokumenty podjętych działań w zakresie egzekwowania należności i Urząd powinien podejmować dalsze działania.

Jeżeli chodzi o zaległości z tyt. opłat za wywóz nieczystości stałych, to opłaty regulowane są w okresach kwartalnych i kierowcy Zakładu mają obowiązek egzekwowania należności a ponadto wysyłane są upomnienia pisemne o istniejących zaległościach. Mimo to mieszkańcy unikają kontaktu z kierowcami i zwlekają z regulowaniem opłat. Dyrektor powołując się na ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminie zaznaczył, iż nadzór nad realizacją obowiązków określonych w tej ustawie sprawuje burmistrz i w przypadku stwierdzenia niewykonania tych obowiązków wydaje decyzje administracyjne i może wszcząć postępowanie egzekucyjne. W tym zakresie powinna być ścisła współpraca Urzędu i ZGKiM. Jeżeli chodzi o należności za dostawę wody, Dyrektor poinformował, iż Zakład dołoży wszelkich starań aby poprawić ściągalność zadłużenia łącznie z postępowaniem w zakresie odcięcia dostaw wody.

 

W miesiącu marca 2007 roku Komisja Rewizyjna wydała opinię w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2006 i udzielenia absolutorium Burmistrzowi z tytułu wykonania budżetu. Komisja analizowała zgodność wykonania budżetu tak po stronie dochodów jak i wydatków z podjętą uchwałą budżetową oraz z wprowadzonymi w ciągu roku zmianami w budżecie. Komisja nie stwierdziła żadnych uchybień i wyraziła opinię pozytywną występując z wnioskiem do Przewodniczącego Rady Miejskiej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi z tyt. wykonania budżetu za 2006 rok.

 

W miesiącu kwietniu 2007 roku Komisja dokonała analizy ściągalności podatkowych. Komisja nie stwierdziła żadnych nieprawidłowości z uwagi na to, iż zaległości się zmniejszają gdyż na koniec 2005 roku wynosiły 758.851 zł a na koniec 2006 roku – 740.729 zł. Zastosowane przez Burmistrza, w ramach kompetencji, umorzenia podatkowe stanowiły ogółem w 2006 roku kwotę w wysokości 45.971,09 zł. Podania o umorzenia bądź odroczenia płatności podatków, w pierwszej kolejności opiniowane są przez Sołtysa i Radę Sołecką, następnie pracownicy dokonują kontroli i wtedy Burmistrz podejmuje decyzję.

Komisja zapoznała się z informacją dot. wpływów z opłaty targowej porównując lata 2005, 2006 i I kwartał 2007 roku. Ponieważ wpływy są niewielkie a należy wziąć również pod uwagę koszty utrzymania targowiska koniecznym jest dokonanie analizy stawek opłaty targowej. Ponadto należy zastanowić się nad urządzeniem parkingu na placu targowym i pobierania opłat za parkowanie samochodów, jak również urządzenie placu targowego przy ul.Brukowej.

 

W miesiącu maju 2007 roku Komisja dokonała sprawdzenia jednostek OSP na terenie miasta i gminy Biała Rawska pod względem wydatkowania środków za 2006 rok, zapotrzebowania na sprzęt i wykonanie remontów. W zakresie dofinansowania i wydatkowania środków finansowych przez OSP Komisja nie wniosła zastrzeżeń. Jeżeli chodzi o wykonywanie remontów i zakup sprzętu to realizacja nastąpi w miarę posiadanych środków finansowych.

 

W miesiącu czerwcu 2007 roku Komisja zapoznała się z informacją dotyczącą wykorzystania środków finansowych przez Kluby Sportowe za 5 miesięcy 2007 roku wg rodzajów wydatków. Na ogólny plan na 2007 rok w wysokości 110.000 zł. Kluby przez okres 5 miesięcy wydatkowały środki w wysokości 40.400 zł.

Po szczegółowym zapoznaniu się z przedstawionymi informacjami Komisja nie wniosła żadnych zastrzeżeń.

Członkowie Komisji zapoznali się również z informacją przedstawioną przez Prezesów Ludowych Klubów Sportowych działających na terenie Miasta i Gminy Biała Rawska dotyczącą list zawodników zgłoszonych do Okręgowego Związku Piłki Nożnej w Skierniewicach, list zawodników biorących udział w ostatnich 3 meczach jak również z terminarzem rozgrywek.

Komisja uznała, iż należy przeprowadzić rozmowy z Prezesami i rozważyć możliwość połączenia dwóch Ludowych Klubów Sportowych działających na tym samym terenie tj. LKS „Wulkan” Wólka Lesiewska i LKS „Lesiew” Wólka Lesiewska. Ponadto należy wystąpić do Prezesów LKS z prośbą o udzielenie pisemnych wyjaśnień jakie są przyczyny, że w LKS są zawodnicy spoza terenu miasta i gminy Biała Rawska.

Po wyjaśnieniach przedstawionych przez Prezesów LKS Komisja nie wniosła żadnych zastrzeżeń.

 

W miesiącu sierpniu 2007 roku Komisja zapoznała się ze sprawą rozbudowy (modernizacji) oczyszczalni ścieków w Żurawi jak również modernizacji SUW w Białej Rawskiej ul.Topolowa.

Po zapoznaniu się z przeprowadzonym postępowaniem przez Wydział Rozwoju Gospodarczego, ogłoszonymi przetargami i zwiększonymi kosztami jakie należy ponieść na realizację tych inwestycji oraz zagrożeniem nie wykonania ich w roku 2007 poprzez ogłaszanie kolejnych przetargów, Komisja pozytywnie zaopiniowała realizację tych inwestycji.

Ponadto Komisja wyraziła opinię pozytywną w sprawie wniosku Spółki „Ozdan” o przesunięciu terminu płatności podatku od nieruchomości i umorzeniu odsetek.

 

W miesiącu październiku 2007 roku Komisja Rewizyjna wspólnie z Komisją Edukacji, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej dokonała kontroli dowozu dzieci do Szkół Podstawowych i Gimnazjum na terenie miasta i gminy Biała Rawska oraz wizytacji placówek oświatowych.

Komisje stwierdziły fakt, iż do momentu kontroli dowozu opiekunki nie realizowały swoich zadań (nie wysiadały z autobusu po dzieci), jednakże w momencie kontroli do chwili obecnej sytuacja się poprawiła.

Wniosek Komisji :

-         wyposażyć opiekunki w kamizelki,

-         sukcesywnie uzupełniać przystanki

Podczas wizytacji placówek oświatowych Komisje zapoznały się z ich bieżącym funkcjonowaniem, wykonaniem inwestycji a także potrzebami inwestycyjnymi na rok 2008. Potrzeby placówek oświatowych w zakresie inwestycji zostały przedstawione Panu Burmistrzowi.

 

W miesiącu grudniu 2007 roku Komisja zapoznała się ze sprawozdaniem z realizacji uchwał Rady Miejskiej za okres od 01.01.2007 do 18.12.2007 r. i nie wniosła żadnych zastrzeżeń.

Ponadto Komisja zapoznała się ze sprawozdaniem ze sprzedaży mienia komunalnego wg stanu na dzień 18.12.2007 r. W drodze przetargu sprzedano 4 działki w mieście Biała Rawska na ogólną wartość (z WAT) 543.388,00 zł. Ponadto sprzedano 6 lokali mieszkalnych z prawem pierwokupu dla najemców tych lokali za kwotę 26.598,57 zł. planowana jest jeszcze sprzedaż w miesiącu grudniu 2007 r 3 lokali również dla najemców za kwotę 18.556,21 zł.

Komisja nie wniosła zastrzeżeń do przedstawionego sprawozdania.

Następnie Komisja zapoznała się ze sprawozdaniem z realizacji inwestycji wg stanu na dzień 18.12.2007 roku.

Szczegółowo przeanalizowała wykonanie rzeczowe i finansowe inwestycji, jakie były planowane nakłady i ich wykonanie oraz stan zaawansowania robót.

Zwrócono uwagę na inwestycję: budowa wodociągu Studzianek-Gołyń-Antoninów gdzie wykonanie jest zerowe.

Komisja nie wniosła zastrzeżeń do przedstawionego sprawozdania.

 

Komisja Rewizyjna nie dokonała żadnych wyłączeń od udziału w pracach Komisji, o których mowa w § 64 ust.1 Statutu Gminy, tj. w sprawach, w których mogło powstać podejrzenie o stronniczość lub bezinteresowność członków Komisji.

 

Protokoły z posiedzeń Komisji Rewizyjnej dostępne są na stronie www.bialarawska.pl w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

 Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

/-/ Władysław Milczarek

 Z-ca Przewodniczącego

/-/ Jan Sowik

Członkowie:

/-/ Ryszard Szeligowski

/-/ Sylwester Brzeziński

/-/ Kazimierz Romański

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 marca 2008 12:48
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anna Śliwińska
Ilość wyświetleń: 2116
31 marca 2008 12:48 (Anna Śliwińska) - Utworzenie dokumnetu.
Zatrzymaj banner przewijany