Sprawozdania budżetowe

Informacja z wykonania budżetu gminy za I pólrocze 2010r.

Informacja z wykonania budżetu Gminy Biała Rawska za okres

I półrocza 2010 roku

 

I  DOCHODY BUDŻETOWE

Roczny plan dochodów po wprowadzonych zmianach zakłada kwotę  28 809 900,50 zł,-

Na przestrzeni I półrocza 2010 roku zrealizowano ogólną sumę dochodów w wysokości

14 620 230,25  zł,- co wskazuje na realizację planu - w 50,75 %. Zrealizowane dochody majątkowe za okres  sprawozdawczy wynoszą 149 766,76 na założony plan w wys.

2 680 686,39 - zł .

1. DOCHODY BIEŻĄCE

Wykonanie dochodów bieżących za I półrocze 2010 roku wynosi 14 470 463,49 zł co stanowi 55,38% planu rocznego. W ramach dochodów bieżących wykonano dochody własne w kwocie 12 270 728,08 zł oraz dotacje na zadnia z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wys. 2 249 678,50 zł

Realizacja dochodów poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco:

Dział 010 –Rolnictwo i łowiectwo - wykonano dochody w kwocie 260 542,50 zł z dotacji wojewody na wypłatę rolnikom zwrotu kosztów podatku akcyzowego.

W dziale tym jest również zaplanowana kwota 5 000,- zł z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich –będzie ona dochodem II półrocza.

Dział 100 –Górnictwo i Kopalnictwo - na zaplanowane 4 000,-  w okresie sprawozdawczym wpłynęła kwota 1 443,60 zł.

Dział 600 – Drogi publiczne powiatowe – w I półroczu wpłynęła do budżetu kwota dotacji powiatu rawskiego na drogi powiatowe w granicach miasta w wys. 60 000,- zł. Plan w tej pozycji został wprowadzony Zarządzeniem Burmistrza Nr 48/2010 z dnia 26 lipca 2010r.

Dział 700 –Gospodarka Mieszkaniowa- plan dochodów bieżących w tym dziale zakłada kwotę 471 000,- zł z czego zrealizowano 243 668,43 zł tj.51,73%.

Wpływy z użytkowania wieczystego zostały wykonane w wys.60 292,13-zl na przyjęty plan 70 000,- zł   - 86,13% .Zaległości z tego tytułu na 30.06.2010r wyniosły 8 077,93 a nadpłaty 8 748,47 zł .

Wpływy z dzierżawy wyniosły 181 689,63 zł na założony plan 400 000,- zł.tj.45,42% . Zaległości stanowią kwotę 57 726,21 zł.

Odsetki jakie wpłynęły do budżetu z tytułu zaległości to kwota 1 016,13 zł.

Dział 750 - Administracja  publiczna –plan tego działu wynosi 170 144,61 zł a realizacja w okresie sprawozdawczym wynosi 81 592,07 zł co stanowi 47,95 %.

W tym dziale zanotowano następujące dochody:

rozdz.75011 – dotacja na realizację zadań zleconych – plan - 139 344,- zł – wykonanie -

75 033,- zł, wpływy za udostępnienie danych osobowych – 1,55 zł 

Rozdz.75023 – plan 5 000,61 zł – wykonanie – 5 057,52 zł – różne dochody urzędu,

Rozdz.75095 – plan 25 000,- zł  - wykonanie – 1 500,00 zł – wpływy z tytułu promocji na organizację Festynu Bialskiego.

Dział 751Urzędy Naczelnych Organów Władzy Państwowej Kontroli i Ochrony Prawa oraz Sądownictwa– plan zakłada kwotę 28 113,- zł – wykonanie 27 177,00 zł tj.96,67% z czego otrzymano dwie dotacje-  z Krajowego Biura Wyborczego.

Rozdz.75101-na aktualizacje stałego spisu wyborców w kwocie 936,00 zł,-

Rozdz.75107na wybory Prezydenta RP w kwocie 26 241,00 zł.

Dział 754 - Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona p. Pożarowa -  wpłynęła w całości dotacja na realizację zadań zleconych z zakresu obrony cywilnej – 1 200,-

Dział  756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIAZANE Z ICH POBOREM – plan ogółem wynosi 6 706 200,- zł , wykonanie za okres sprawozdawczy 3 437 029,55 zł co daje 51,25 %.

W poszczególnych rozdziałach zrealizowano następujące dochody;

rozdz.75601 – wpływy z kart podatkowej- plan 13 000,00 zł – wykonanie – 4 567,00 -- 35%

Nie wpłynęły odsetki z tytułu zaległości w tym podatku.

Rozdz.75615 – wpływy z podatków od osób prawnych - gdzie wykonano następujące dochody:

- podatek od nieruchomości – plan  1 600 000,- zł – wykonanie – 870 705,00 zł - 54,41%

- podatek rolny                     -               39 299,- zł  -                         24 189,00 zł  - 61,55%

- podatek leśny                     -               29 400,- zł  -                         13 828,00 zł  - 47,03%

- podatek od śr. transportu   -               39 150,- zł  -                         31 521,00 zł  -  80,51 %

- odsetki                               -                15 000,- zł  -                          2 880,11 zł  - 19,20%

W grupie tej nie zrealizowano dochodów z opłat od czynności cywilnoprawnych.

Rozdz.75616 - wpływy z podatków od osób fizycznych - wykonano następujące dochody  :

- podatek od nieruchomości – plan     795 000,- zł – wykonanie – 460 965,38 zł – 57,98%

- podatek rolny                     -              860 000,- zł  -                      541 396,51 zł  - 62,95%

- podatek leśny                     -                26 200,- zł  -                        16 176,60 zł  - 61,74 %

- podatek od śr. transportu   -              550 000,- zł  -                      344 531,90 zł -  62,64%

- podatek od spadków         -                 28 000,- zł  -                         3 586,00 zł  - 12,80%

- opłata targowa                   -                 70 000,- zł -                         28 753,10 zł – 41,07%

- opłaty od czynności           -               150 000,- zł   -                       69 199,00 zł -  46,13%           

  cywilnoprawnych

- odsetki                               -                30 000,- zł   -                       13 852,39 zł. – 46,17%

 

Analizując wpływy podatkowe stwierdzić można, że średnia realizacja w stosunku do przyjętych założeń jest dość wysoka  Zdecydowanie poniżej planu zrealizowano wpływy z podatku od spadków i darowizn.

Niższe od maksymalnych stawki podatkowe  przyniosło ujemne skutki dla budżetu zmniejszając dochody podatkowe w I półroczu w następujących wysokościach: 

  • podatek od nieruchomości          -    411 700,50- zł
  • podatek od środków transportu   -    152 238,00- zł

    Ogółem :                            -              563 938,50- zł

Ponadto skutki udzielonych ulg i zwolnień w podatku od nieruchomości wynikające z uchwały Rady Miejskiej wyniosły w okresie sprawozdawczym wynosiły 17 859,50 zł :

- w podatku od nieruchomości                -  14 731,50 zł

- w podatku od środków transportu         -    3 128,00 zł

Zastosowane przez Burmistrza, w ramach posiadanych kompetencji, umorzenia podatkowe stanowiły kwotę ogółem 9 369,00 zł  w tym :

  • w podatku rolnym                             -        2 873,00- zł
  • w podatku od nieruchomości            -        6 476,00- zł
  • w podatku leśnym                             -             20,00- zł          

Umorzenia odsetek od nieterminowych wpłat podatków wyniosły w ciągu półrocza kwotę

262,-  zł .

Zastosowane odroczenia terminów płatności podatków i rozłożenia na raty stanowiły kwotę

18 994,-  zł + 36,00 zł z tytułu odsetek

Stan zaległości z podatków wnoszonych bezpośrednio do gminy na dzień 30.06.2010 wynosił 517 528,19- zł  w tym :

podatek od nieruchomości             –     352 177,72,- zł

podatek rolny                                 -      118 492,80,- zł

podatek od środków transportu      -       43 867,71,- zł

podatek leśny                                 -          2 855,28- zł 

W związku z powyższym w I półroczu wystosowano 1 430 sztuk upomnień  oraz złożono

w Urzędzie Skarbowym 138 szt. tytułów wykonawczych jak również dokonano 5 wpisów na hipotekę przymusową w kwocie 16 099,80 zł

Występują również zaległości z tytułu podatków wnoszonych do Urzędu Skarbowego a stanowiących dochody budżetu gminy a mianowicie z karty podatkowej od rzemiosła – 19 193,10 zł oraz od spadków i darowizn – 129,00 zł.

 

Rozdz.75618 -Wpływy z opłat – ogólna kwota jaka wpłynęła do budżetu gminy w okresie I półrocza 2010 roku to suma 37 415,13 zł,- i jest to pozycja zrealizowana w 61,33%w stosunku do planu.

Z opłaty skarbowej uzyskano 61,46% planowanych wpływów tj. 36 880,42 zł,-, w tej pozycji roczne wykonanie dochodów może być wyższe niż zakładano.

Wpływy za zajęcie pasa drogowego wpłynęła kwota 534,71 zł , w tej pozycji wystąpiły zaległości w wys.234,84 zł   

 

Rozdz.75621-  Udziały w podatkach - zrealizowano w kwocie – 973 463,43 zł,- co stanowi 40,56% założonego planu rocznego. Należy wskazać, że wpływy z udziałów od osób fizycznych wynosiły 948 807,00 zł. – 40,37% natomiast udziały w podatku od osób prawnych stanowiły kwotę 24 656,43 zł . W I półroczu zazwyczaj są rozliczenia z Urzędem Skarbowym stąd wpływy są zazwyczaj niższe , nie mniej jednak porównując analogiczny okres ubiegłego roku można stwierdzić, że wówczas dochody z tego tytułu były nieco wyższe.

           

Dział 758 – RÓŻNE ROZLICZENIA  – w tym dziale zrealizowano 57,09% zaplanowanych dochodów .

Subwencja oświatowa wpłynęła w I półroczu 2010 r. w wysokości 5 031 696 zł,   wyrównawcza –  2 267 472,- zł i równoważąca w wys. 26 100,- zł

Najmniejsze dochody w tym dziale uzyskano z odsetek od środków na rachunkach bankowych – 19 059,33 zł na zaplanowane 100 000,- zł co daje jedynie 19,05% wykonanie. W tej pozycji istnieje realne zagrożenia niewykonania planu.

           

Dział 801- OŚWIATA I WYCHOWANIE  – wykonanie dochodów bieżących w tym dziale w rozdz.80104 stanowią zaplanowane wpłaty za wyżywienie w przedszkolu w wys. 202 170,- zł za I półrocze wyniosły 133 055,36 – 65,81%

 

Dział 851 -OCHRONA ZDROWIA- dochody tego działu, pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych  wyniosły w I półroczu br. kwotę 178 034,65 zł

i stanowiły 84,77% planu rocznego.

           

Dział 852 -  POMOC SPOŁECZNA dochody w tym dziale to w głównej mierze dotacje na zadnia zlecone i własne prowadzone przez gminę w ramach opieki społecznej, dochody ogółem wyniosły w I półroczu 2 504 590,14 zł na zaplanowane 4 976 140,- zł  tj.50,33% założeń.

W okresie sprawozdawczym uzyskano następujące dotacje :

  • rozdz. 85203 - Dom Pomocy Społecznej,                 -        116 458,-
  •            85212 – świadczenia rodzinne                          -  1 741 727 ,-  
  •            85213 - składki na ubezpieczenia zdrowotne  -          2 902 ,-
  •            85228 -  usługi opiekuńcze                               -       24 639 ,-

 

Dotacje celowe na zadania własne:

     85213 -  składki na ubezpieczenia zdrowotne             -        10 160,-

  • 85214 – świadczenia społeczne                                    -        36 194,-
  • 85216 -  zasiłki stałe                                                      -     118 205,-
  • 85219  - Ośrodek Pomocy Społecznej                           -     155 555,-
  • 85295 -  realizacja programu dożywiania                      -     268 250-

                           

Inne dochody uzyskane w tym dziale stanowią 5% dochody gminy z tytułu prowadzenia zadań zleconych oraz  zwrot zaliczek alimentacyjnych na rachunek gminy wyegzekwowanych przez komornika – razem 7 429,87  zł, ponadto wpływy z tytułu opieki nad chorym w domu wyniosły w okresie sprawozdawczym 19 396,09,- zł – 42,16% planu  oraz za usługi w wys.

3 044,18 zł.

 

Dział 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA – wpłynęła dotacja

na stypendia dla uczniów w wys.51 465,- zł, zgodnie z założeniami.

           

Dział 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA dochody zrealizowane  w I półroczu stanowiły kwotę 146 337,86 zł,-

W rozdz.90002 – wpłynęła nadwyżka z zakładu budżetowego w kwocie 23 645,- zł oraz zwrot dotacji przekazanej ZGKiM w roku ubiegłym do gospodarki odpadami niewykorzystanej w wys. 2 951,- zł

W rozdz. 90019 – zrealizowano dochody z zakresu ochrony środowiska w latach poprzednich gromadzone na oddzielnym koncie bankowym – w wys.119 741,86 na zaplanowane 153 000,- zł – 78,26% założeń.

 

2. DOCHODY MAJĄTKOWE

 

Rozdz.80101 są zaplanowane środki z PROW na przebudowę alpinarium w Babsku przy szkole podstawowej. Umowa z Urzędem Marszałkowskim została rozwiązana ze względu na uwagi do procedury przetargowej tj. złożenie przez wykonawcę (PPHU SINDBUD) przeterminowanego o 1 dzień zaświadczenia o niekaralności. O przedmiotowej sprawie Rada Miejska była informowana na posiedzeniach komisji orz Sesji w dniu 30 marca 2010 r.

W najbliższym czasie należy znowelizować budżet w tej pozycji. 

 

Rozdz.70005 -Wpływy z majątku gminy – ze sprzedaży . W I półroczu wpłynęła do budżetu kwota 149 766,76  zł, na zaplanowane 700 000,- zł – daje to 21,39% planu , realizacja środków  ze sprzedaży nastąpi w II półroczu. 

 

Rozdz.92695 – zaplanowana jest dotacja z RPO na modernizację kąpieliska, zgodnie z harmonogramem rozliczenia z tytułu realizacji inwestycji nastąpi w II półroczu.

 

 

 

PRZYCHODY BUDŻETOWE-  w I półroczu 2010 roku zaciągnięto pożyczkę

z WFOŚiGW w Łodzi na budowę oczyszczalni ścieków w Galinkach w wys.117 969,43 zł Pożyczka została zaciągnięta na okres do 31.12.2016 r. , oprocentowanie – 3% w stosunku rocznym. Źródłem finansowania niedoboru budżetowego są także wolne środki z ubiegłego roku w kwocie 641 824,59 zł.

II  WYDATKI BUDŻETOWE

W I półroczu 2010 roku wydatkowano sumę 12 608 842,41-zł na przyjęty plan roczny – 37 500 586,50- zł, co stanowi 33.62%. Na wydatki bieżące wydatkowano 12 084 261,09 zł, tj.45,91 % założeń, z tego wynagrodzenia i pochodne stanowiły kwotę 5 897 201,26 zł i zadania statutowe 2 897 724,24 zł .Dotacje na zadania bieżące jakie Gmina przekazała w okresie sprawozdawczym wyniosły 556 826,52 zł , wypłacone świadczenia na rzecz osób fizycznych 2 636 402,10 zł , na obsługę długu wydatkowano 96 106,97 zł . Na wydatki majątkowe wydatkowano 524 581,32  zł,-. co stanowi 4,69% przyjętych założeń

Szczegółowa analiza wysokości zrealizowanych wydatków bieżących i majątkowych

w poszczególnych działach i rozdziałach zawarta jest w zestawieniu liczbowym .

Integralną częścią tego sprawozdania są także sprawozdania z realizacji inwestycji oraz wykonania planu finansowego Jednostek Kultury.

 

Dział 010 -ROLNICTWO i LEŚNICTWO- wydatki wykonane w wysokości 279 165,68,- zł

- dotyczyły:

w rozdz.01010-8 592,00 zł na wydatki z funduszu sołeckiego tj. wieś Bronisławów 4 200,00zł
i wieś Aleksandrów 4 392,00zł. – na zakup beczek do wody,

w wydatkach majątkowych wydatkowano 3 050 zł  na opracowanie kosztorysu i specyfikacji technicznej budowy wodociągu Studzianek – Gołyń- Antoninów.

w rozdz.01030 - przekazanie składek na rzecz Izby Rolniczej – 6 981,18 ,- zł,

w rozdz.01095 -  wypłaty z tytułu zwrotu rolnikom podatku akcyzowego z dotacji wojewody – 260 542,50 zł

 

Dział 600 - TRANSPORT i ŁACZNOŚĆ- wydatkowano kwotę 298 797,68 zł na przyjęty plan w wys.5 781 594 zł tj.5,17%  założeń.                                                                                                                  

 

Rozdz.60014 – drogi publiczne powiatowe – zaplanowano kwotę 105 000,-zł , w formie dotacji dla powiatu rawskiego –  na przebudowę drogi powiatowej Biała Rawska – Zawady, w okresie sprawozdawczym środki te nie zostały przekazane.

 

Rozdz. 60016- drogi gminne – na wydatki bieżące zrealizowano kwotę 298 797,68,- zł w tym

na wynagrodzenia i pochodne (zapłacono za sprzątanie przystanku w Babsku ) – 2 796,89,- zł,

na zadania statutowe wydatkowano  – 296 000, 79 zł  między innymi na:

1.  Zakup paliwa i części do równiarki – 43 515,67

2. Utrzymanie przejezdności w okresie zimowym -  142 336,30 zł      

3. Zakup i montaż przepustów drogowych – 12 959, 78 zł

4. Odnowienie i uzupełnienie oznakowania poziomowego i pionowego  10 731, 80 zł

5. Remonty cząstkowe masą na zimno – 8 906,20 zł

6. Remont kanalizacji deszczowej w ul. Gęsiej -  35 165,28 zł

 

Rozdz.60017 –w I półroczu nie zrealizowano wydatków z funduszu sołeckiego na zakup kruszywa.

 

Dział 700 - GOSPODARKA MIESZKANIOWA - ogólne wydatki tego działu wyniosły w I półroczu sumę 115 773,60 zł,-

 

Rozdz. 70001 - Zakładowi budżetowemu przekazano na przestrzeni tego okresu dotację do remontów budynków komunalnych w wysokości 20 000,- zł,-

 

Rozdz.70005 na  zadania statutowe wydatkowano – 14 496,80 między innymi na:

  1. Odpisy z ksiąg wieczystych -  1348, 00 zł
  2. Wypisy  z rejestru gruntów  - 172,55 zł
  3. Ogłoszenie o przetargach i wykazy na sprzedaż nieruchomości do sprzedaży i dzierżawy- 2 605,92 zł
  4. Za operaty szacunkowe -  5 990,00 zł
  5. Mapy do celów opiniodawczych – 356,40 zł
  6. Eksmisja oraz zabezpieczenie budynków  po spaleniu – 3 754,00 zł

 

Rozdz.70095 – zadania statutowe – wydatkowano kwotę 81 276,80 zł  na zapłatę za energię elektryczną i ubezpieczenie  lokali komunalnych oraz kwotę 78 623,86 zł z tytułu czynszu dla wspólnot mieszkaniowych.

 

Dział  710 - DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA – w dziale tym wydatkowano 13 314,60 zł.

 

W rozdz. 71004 były finansowane zadania statutowe na które wydatkowano 10 783,70 zł na:

  1. Plany zagospodarowania przestrzennego – Ogłoszenia prasowe o przystąpieniu i wyłożeniu do publicznego wglądu planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy - 878,40 zł
  2. Za wykonanie mapy do celów opiniodawczych do opracowania planu zagospodarowania przestrzennego - 45,30 zł
  3. Przedpłata  za zaopiniowanie planu zagospodarowania przestrzennego przez powiatową komisje urbanistyczną - 1 300,00 zł
  4. Opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego – 8 560,00 zł

 

Rozdział -71014-Zadania statutowe wydatkowano 2 440,00 zł  między innymi na opracowania geodezyjne – 2 440,00 zł

 

Rozdział -71095-na przyjęty plan zadań statutowych w wys. 40 000,- zł  wydatkowano 90,90   Środki przeznaczone na poniesienie kosztów przygotowania wniosków o pozyskanie środków zewnętrznych w tym z Unii Europejskiej

 

Dział 750 - ADMINISTRACJA PAŃSTWOWA I SAMORZĄDOWA- wydatki ogółem stanowiły kwotę 1 587 829,13 zł,- w tym z dotacji wojewody  kwotę 75 003,64 zł,- Wykonana kwota wydatków stanowi 47,61% planu

Rozdz. 75011 – zadania zlecone finansowane z budżetu Wojewody w kwocie 75 003,64- zł – oraz z budżetu Gminy w wys. 27 899,09 zł przeznaczone na wynagrodzenia i pochodne dla zatrudnienia 4 Wynagrodzenia i pochodne plan 181.300 zł.- wydatkowano: 90.224,97 zł. (wykonano 49,77%) - były to koszty zatrudnienia 4 pracowników .

Wydatki statutowe - plan 46.194 zł wydatkowano: 12.677,76zł. -  27,44% , wydatki te  były przeznaczone m.in. na :

zakup formularzy aktów stanu cywilnego oraz okładek okolicznościowych, artykułów  na uroczystość 50-lecia pożycia małżeńskiego par z terenu naszej gminy, olej napędowy do samochodu służbowego w związku z odbiorem dowodów osobistych z Komendy Policji w Rawie Mazowieckiej jak również wymiany informacji z Centrum Informacji w Skierniewicach. Dokonano również zakupu publikacji pn. „KPA w diagramach” oraz „Zmiana imienia i nazwiska”. W ramach działalności wydziału zakupiono również wiązanki kwiatów ciętych w związku z uroczystościami zaślubin w tut. USC. Ponadto kupiono druki do ewidencji ludności, toner do drukarki laserowej, kosze do śmieci oraz wykładzinę podłogową do poczekalni USC. Dokonano również zakupu oprogramowania do ewidencji ludności ELUD+ w wersji Windows ,zakupu energii - 857,80 zł. . zakupiono usługi w zakresie: oprawy, renowacji oraz odkażania ksiąg USC, sesji zdjęciowej w związku z uroczystościami obchodów 50-cio lecia pożycia małżeńskiego, opieki autorskiej za użytkowanie programów komputerowych do ewidencji ludności i USC. Dokonano również zakupu 2 szt. tog wraz z pokrowcami, zapłacono za opłaty internetowe i stacjonarne rozmowy telefoniczne.

 

Rozdz.75020 - W okresie sprawozdawczym przekazano dla powiatu rawskiego

w Rawie Maz. dotację celową  na zakup łóżek szpitalnych w wysokości 10 000,- zł.

 

Rozdz.75022 - Wydatki Rady Gminy wyniosły w ciągu półrocza 65 933,64 zł złotych w tym świadczenia na rzecz osób fizycznych  – 64 220,- zł  i wydatki statutowe – 1 713,64,- zł.

 

Rozdz.75023 – Wydatkowano kwotę 1 365 513,79 zł na przyjęty plan 2 820 869 zł co daje 48,40 % wykonania.

W Grupie wynagrodzenia  i pochodne  wydatkowano kwotę 990 662,11 zł, która była przeznaczona na: wynagrodzenia osobowe pracowników – wynagrodzenia miesięczne, wypłata nagród jubileuszowych dla pracowników Urzędu Miasta, składki ZUS i Kasy Chorych, podatek PIT 4R/TXT, grupowe ubezpieczenia pracownicze, ubezpieczenia w Commercial Union, w PZU Życie, wypłata dodatkowego wynagrodzenia rocznego, składki ZUS, ubezpieczenie zdrowotne i podatek z tego tytułu, składki na ubezpieczenie społeczne ZUS pracowników i Fundusz Pracy, zawarte umowy zlecenia, składki na ubezpieczenie społeczne ZUS i podatek z tytułu zawartych umów.

W Grupie zadania statutowe wydatkowano kwotę 360 955,88 zł, która była przeznaczona m.in. na: zakup druków, zakupy na wyposażenie Urzędu, zakup  publikacji i czasopism, zakup paliwa i części do samochodu służbowego, zakup oleju opałowego dla tut. Urzędu, zakup środków czystości, zakup wody, zakup artykułów spożywczych, zakup sprzętu komputerowego, zakup tuszy, tonerów, zakup pieczątek, zakup części do kserokopiarek), zakup energii elektrycznej dla tut. Urzędu, badania lekarskie wstępne, profilaktyczne, okresowe dla pracowników Urzędu, usługi pocztowe, zabezpieczenie budynku Urzędu Miasta i Urzędu Stanu Cywilnego, naprawa samochodu służbowego tut. Urzędu, naprawa kserokopiarek, usługi informatyczne, usługi za rozprowadzanie wody i odbiór ścieków, konserwacja centrali telefonicznej, refundacja zakupu okularów dla pracowników, usługa prawna dla tut. Urzędu, oprawa Dzienników Urzędowych, usługi kominiarskie, usługi p.poż, konserwacja pieca co, ogłoszenia w prasie, opieka autorska na programy komputerowe, realizację opłat internetowych, za realizację usług telekomunikacyjnych komórkowych i rozmów stacjonarnych, delegacje służbowe pracowników oraz ryczałty za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych, składki członkowskie za udział w Stowarzyszeniach, opłaty z tytułu ubezpieczenia budynków oraz samochodu służbowego, szkolenia dla pracowników tut. Urzędu, zakup oprogramowania komputerowego dla tut. Urzędu.

W Grupie wydatki majątkowe wydatkowano kwotę 13 895,80 zł, która była przeznaczona na zakup kserokopiarki kolorowej dla tut. Urzędu.

Rozdz. 75075  Promocja jednostek samorządu terytorialnego w Grupie zadania statutowe wydatkowano kwotę 28 578,97 zł ,która była wydatkowana na zadania statutowe tj.

zakup materiałów i wyposażenia (zakup artykułów spożywczych na konferencje „Szkoła dla zdrowia”, zakup nagród książkowych za udział w konkursie pt. „Pomysł zagospodarowania budynku Biblioteka – centrum kultury”,  zakup tablic informacyjnych przy OSiR, zakup koszulek z herbem i napisem Biała Rawska, zakup toreb papierowych z nadrukiem herbu i napisem Biała Rawska, zakup długopisów, zakup breloków z herbem i napisem Biała Rawska, zakup plakietek okolicznościowych dla zawodników w meczu towarzyskim młodzieżowych reprezentacji Polska-Czechy, dofinansowanie nagród w Turnieju Ortograficznym Bielszczan, zakup czekolad dla dzieci ze Szkoły Podstawowej w Babsku za udział w spektaklu pt. „... tu wszędzie Polska – tu Ojczyzna” w dniu 3 maja, zakup materiałów biurowych, które były przeznaczone na wystawę starej fotografii
pt. „Każdy czas ma swoją twarz”, zakup marszówek foliowych na nuty dla członków Bialskiej Orkiestry, biorącej udział w świętach narodowych i lokalnych Gminy, zakup artykułów spożywczych dla dzieci z orkiestry biorących czynny udział w pracach orkiestry  na rzecz gminy Biała Rawska, zakup artykułów spożywczych oraz innych materiałów na uroczystości pt. „Barwy muzyki”, związane z obchodami dwusetnej rocznicy urodzin Fryderyka Chopina, patrona Szkoły Podstawowej w Babsku, zakup artykułów RTV i AGD, jako nagrody rzeczowe w zawodach siłowych o Puchar Burmistrza Miasta i Gminy Biała Rawska podczas Festynu Bialskiego A.D.2010,

i zakup usług pozostałych - zapłata za obiady dla prelegentów i gości podczas konferencji „Szkoła dla zdrowia”, zapłata wynagrodzenia z tytułu podpisanej umowy o dzieło z Panem G. Łysoniewskim – napisanie książki pt. „Biała Rawska– zarys dziejów”,  wypłata diet sędziowskich 5 sędziom sędziującym podczas meczu towarzyskiego młodzieżowych reprezentacji  Polska-Czechy, zapłata za publikację materiału promocyjnego w albumie „20-lecie Samorządu Terytorialnego w wydaniu specjalnym „Magazynu Gospodarczego” Fakty 2/2010, zapłata za  przygotowanie posiłku dla młodzieży w ramach meczu towarzyskiego Polska-Czechy.

W Rozdziale 75095  Pozostała działalność w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych, wydatkowano kwotę 14 900,00, która była przeznaczona na wypłatę diet sołtysom za uczestnictwo w Sesjach Rady Miejskiej co stanowi 20,35% zaplanowanych środków

Dział 751 -URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA –

 

Rozdz.75101-finansowano wydatki ze środków Krajowego Biura Wyborczego na aktualizację stałego spisu wyborców w kwocie 779,99 zł,-

 

Rozdz.75107zrealizowano wydatki w wys. 13 407,05 zł na przeprowadzenie wyborów Prezydenta RP

W obydwu rozdziałach środki pochodzą z dotacji Krajowego Biura Wyborczego.

 

Dział 754 - BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA P.POŻAROWA- wydatkowano ogółem kwotę 341 206,73 zł na zaplanowane 684 157,00 zł.

 

Rozdz.75404 –Komendy Wojewódzkie Policjiw I półroczu przekazano dla Policji dotację  w kwocie 5 000,- zł na uruchomienie dodatkowych patroli policyjnych.

 

Rozdz. 75412 – Ochotnicze Straże Pożarne -  wydatkowano kwotę 335 006,73 zł w tym:

Na świadczenia na rzecz osób fizycznych wydatkowano – 27 883,03 zł na akcje gaśnicze, działania ratownicze, ćwiczenia pożarnicze, wypłatę dla konserwatorów 

Wynagrodzenia i pochodne  -wydatkowano – 793,27 zł na składki ZUS
Zadania statutowe -  plan - 226 557,00 zł ,wydatkowano – 71 748,58 zł między innymi na:

1. Zakup paliwa do samochodów pożarniczych i sprzętu p-poż, zakup części, zakup umundurowania, zakup sprzętu p-poż. – 42489,91 zł.

2. Zakup energii – 9595,57

3. Usługi remontowe – 670,00 zł.

4. Badanie kierowcy – 100,00 zł.

5. Szkolenie strażaków, seminarium z zakresu ochrony p-poż, przeglądy samochodów pożarniczych, oznakowanie pojazdów – 5772,10 zł.

6. Ubezpieczenie członów OSP, ubezpieczenie samochodów – 13121,00 zł.

W wydatkach majątkowych zrealizowano kwotę 179 011,00 zł na zakup trzech samochodów bojowych dla OSP Ossa, Grzymkowice i Stara Wieś oraz przekazano dotacje celowe na remont strażnic w Chodnowie i Ossie – razem 29 999,90 zł.

 

Rozdz.75414 - Obrona cywilna- wydatkowana została kwota 1 200 zł,- pochodząca z dotacji wojewody na zakup worków do piasku.

 

Rozdz.75421 – zaplanowane środki na zarządzanie kryzysowe w wys. 53 000,- zł nie zostały w I półroczu wykorzystane.

 

Dział 756 - DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIAZANE Z ICH POBOREM –

Rozdz. 75647 - sfinansowano wydatki w grupie wynagrodzeń i pochodnych  w wys.41 401,30,- zł przeznaczone na prowizję dla sołtysów za pobór podatków  i umowy- zlecenia  za roznoszenie nakazów płatniczych w mieście  oraz wydatki statutowe związane z obsługą podatkową gminy w wys. – 6 249,02 zł  

 

Dział 757 -OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO – rozdz. 75702 - to wydatki przeznaczone na spłatę odsetek od kredytów bankowych. Stanowiły one w I półroczu sumę 96 106,97 złotych – 32,03% założonego planu.

 

Dział 851- OŚWIATA I WYCHOWANIE - wydatki ogółem tego działu wyniosły na koniec czerwca sumę  5 511 693,45 zł,- 45,98% planu rocznego.

Rozdz.  80101 – Szkoły podstawowe -ogólny plan budżetu na wydatki bieżące dla siedmiu szkół podstawowych wynosi – 5.856.524,- zł., wykonanie za I półrocze wynosi – 2.783.770,10 zł., co stanowi ok. 48 %, z tego na wynagrodzenia z pochodnymi zaplanowano kwotę – 4.668.700,- zł., zaś wydatkowano – 2.190.904,34 zł., co stanowi ok. 47 %, natomiast doliczając do wydatków płacowych zobowiązania niewymagalne wynikające z wynagrodzeń i pochodnych wskaźnik wykonania wynosi ok. 49% . Niższy wskaźnik wykonania w stosunku do upływu czasu wynika z faktu, iż podwyżki dla pracowników administracyjno-obsługowych zaplanowane są od lipca 2010r., natomiast środki zaplanowane są budżetach placówek. Środki na podwyżki dla nauczycieli od września 2010 r. zapisane są w rezerwie celowej budżetu gminy. Na zadania statutowe zaplanowano kwotę – 899 912,00 zł., natomiast wydatkowano kwotę – 472 107,18 zł., co stanowi ok. 53% planu wydatków, na świadczenia na rzecz osób fizycznych zaplanowano kwotę – 287 912,00 zł., natomiast wydatkowano – 120 758,58 zł., doliczając zobowiązania niewymagalne w wysokości – 6.001,03 zł., stanowi to 44% planu wydatków. Realizacja wszystkich wydatków nie budzi zastrzeżeń.

 Rozdz.80103 – oddziały przedszkolne -plan wydatków bieżących w tym rozdziale wynosi – 592.080,00 zł., za I półrocze wydatkowano kwotę – 290.969,29 zł., co stanowi ponad 49% wykonania, z tego na wynagrodzenia i pochodne zaplanowano – 531.900,00 zł., natomiast wydatkowano – 255.433,58 zł., tj. 48% planu, na zadania statutowe zaplanowano kwotę – 27.610,00 zł., wydatkowano – 20.703,00 zł., na świadczenia na rzecz osób fizycznych na plan – 32.570,00 zł., wydatkowano – 14.832,71 zł.

 Rozdz. 80104 – Przedszkola -wykonanie budżetu w przedszkolu w stosunku do upływu czasu oscyluje w granicach  50%, ogólny plan wydatków bieżących wynosi – 780 044- zł., natomiast wykonanie – 390 360,06 zł., na wynagrodzenia z pochodnymi zaplanowano kwotę – 540.116,-zł., wydatkowano kwotę – 253.063,57 zł., tj. ok. 47% wykonania. Niższe wykonanie w wynagrodzeniach wynika z tego, iż nie zostały wprowadzone podwyżki dla pracowników administracyjno-obsługowych które są zapisane od 1 lipca 2010r. Na zadania statutowe zaplanowano kwotę – 212.998,00 zł., wydatkowano kwotę – 126.747,90 zł., tj. ok.60% wykonania planu. Na świadczenia na rzecz osób fizycznych zaplanowano kwotę – 24.330,00 zł., wydatkowano kwotę – 9.444,59 zł. Ponadto przekazano dotację gminie Kowiesy na utrzymanie dzieci w przedszkolu z terenu naszej gminy w kwocie 1 104,- zł 

Rozdz. 80110 – Gimnazja- ogólne wykonanie budżetu w stosunku do upływu czasu wynosi 48,27%. Plan wydatków bieżących wynosi – 3.044.943,- zł., zaś wykonanie – 1.469.661,29 zł. Na wynagrodzenia z pochodnymi zaplanowano kwotę – 2.508.519,- zł., wydatkowano – 1.158.157,72 zł., co stanowi ok. 46% wykonania z uwagi na fakt iż podwyżki dla pracowników administracyjno-obsługowych planowane są od 1 lipca 2010r., natomiast dla nauczycieli od 1 września 2010r.Na zadania statutowe zaplanowano kwotę – 382 594,00 zł., natomiast wydatkowano kwotę – 241 104,02 zł., tj. ponad 63% wykonania planu, na świadczenia na rzecz osób fizycznych na planowaną kwotę – 153 830,00 zł., wydatkowano – 70 399,55 zł., tj. ponad 45% wykonania.

Rozdz.80113 – Dowożenie  uczniów do szkół -ogólny plan wydatków bieżących w tym rozdziale wynosi – 528 298,-zł., natomiast wykonanie – 280 442,20 zł. Środki na ten cel wydatkowano w granicach 53 %, na wynagrodzenia z pochodnymi zaplanowano kwotę – 103.310,-zł., wydatkowano – 52.733,91 zł., tj. ponad 51% wykonania, wyższe wykonanie nie budzi niepokoju z uwagi na fakt, iż opiekunki dowozu uczniów w m-cach lipiec i sierpień przebywają na urlopach bezpłatnych. Na zadania statutowe zaplanowano kwotę – 417.128,00 zł., natomiast wydatkowano kwotę – 222.031,69 zł., tj. ponad 53% planu. Przekazano również dotację dla Starostwa Powiatowego  w Grójcu za dowóz uczniów z terenu naszej gminy do specjalnego ośrodka wychowawczego w Nowym Mieście.

Rozdz.80114 – Zespoły obsługi ekonom-adminstracyjnej szkół  -plan wydatków bieżących wynosi – 296.325,-zł., natomiast wykonanie – 141.233,09 zł., wykonanie w tym rozdziale oscyluje w granicach  48%. Na wynagrodzenie z pochodnymi zaplanowano – 260.600,-zł., natomiast wydatkowano – 121.624,88 zł., tj. ok. 47% na niższy wskaźnik wykonania w stosunku do upływu czasu ma wpływ nie wprowadzona podwyżka dla pracowników, którą planuje się od lipca 2010r. Na zadania statutowe zaplanowano kwotę – 34.225,00 zł., natomiast wydatkowano kwotę – 19.237,16 zł., tj. ponad 56% planu. Na świadczenia na rzecz osób fizycznych zaplanowano kwotę – 1.500,00 zł., wykonano – 371,05 zł.

Rozdz.80146 – Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli - środki na dokształcanie nauczycieli w I półroczu zostały wydatkowane w ok. 45 % - zaplanowano kwotę 56.920,00 zł., wydatkowano – 25.424,31 zł., są to wydatki z zadań statutowych. 

Rozdz.80195 – Pozostała działalność

W rozdziale tym planowane są środki na wynagrodzenia i pochodne w kwocie – 26.784,00 zł., przeznaczone na nagrody Burmistrza dla dyrektorów i nauczycieli, które są przyznawane w m-cu październiku z okazji Dnia Edukacji  Narodowej, stąd brak wykonania. Planowane są środki z tytułu zadań statutowych w wysokości – 42.120,00 zł., wykonano w kwocie – 31.590,00 zł., są to środki w wys. 75% na ZFŚS dla nauczycieli emerytów. jak również wydatkowano środki na nagrody rzeczowe dla uczestników konkursów międzyszkolnych

w wys. 3 079,63- zł oraz 798,53 zł transport dzieci na basen.

Zrealizowane w tym rozdziale wydatki majątkowe w wys. 93 448,95 zł dotyczą zakupu placów zabaw dla dzieci w pięciu szkołach podstawowych tj. Biała Rawska, Chodnów, Stara Wieś, Pachy, Wólka Lesiewska.

 

Dział 851 - OCHRONA ZDROWIA- wydatki tego działu wyniosły w I półroczu br. kwotę 107 097,90 -zł –  45,14 % planu rocznego

 

Rozdz.85153 – Zwalczanie narkomanii – w I półroczu 2010 roku wydatkowano 6 052,54 zł. co stanowi 27,98% zaplanowanych środków

Wydatki na wynagrodzenia i pochodne dotyczą wynagrodzenia pełnomocnika , wykorzystano 2 332,54,- zł oraz kwotę 3 720,- zł na  program o charakterze profilaktyki uzależnień „Broń się. Nie trać wiary” dla młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej oraz opłatę za szkolenie członków GKRPA w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii

 

Rozdz. 85154 -Przeciwdziałanie alkoholizmowi  - Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Białej Rawskiej w I półroczu  2010  roku z rozdziału 85154 „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” i z działu „Pomoc społeczna ”(rozdz.85295 dożywianie dzieci) wydatkowała 107 462,98 zł.  co stanowi  51,14 %.

W rozdziale  85154  środki wydatkowano na 

1.w grupie  wynagrodzenia i pochodne  wydatkowano  28 660,69 zł. co stanowi 50,40 %.

Kwotę tą wykorzystano w następujący  sposób:

    - koszty umowy  gospodarza Klubu  AA,

    - koszty umowy terapeuty,

    - koszty umów  osób realizujących programy profilaktyczne  dla

      dzieci i młodzieży,

    - koszty umowy pracownika socjalnego prowadzącego wywiadu  osób  uzależnionych, oraz  na wynagrodzenie pełnomocnika

      składki ZUS i składki na fundusz  pracy.

      Pozostała  kwota tj. 28 202,23 zł. zostanie wykorzystana  w II półroczu 2010roku 

      na realizację  w/w  zadań.

2. w grupie  zadania statutowe wydatkowano  60 626,29 zł. co stanowi 52,79 %,

Kwotę  tą wykorzystano na:

    - organizację  choinki  dla  dzieci z rodzin dysfunkcyjnych,

    - na realizację programów profilaktycznych w szkołach ,

    - opłatę  za kolonie  ( I  część ),

    - na opinie psychiatryczno-psychologiczne  osób uzależnionych ,

    - na opłatę  za szkolenia i podnoszenie kwalifikacji osób pracujących

      z osobami uzależnionymi,

 3. w grupie  świadczenia  nas rzecz osób  fizycznych  wykorzystano 8 174 zł. co stanowi 44,40 %  na wynagrodzenie dla członków Komisji

W rozdziale 85295 „ Pomoc społeczna” w grupie  świadczenia na  rzecz osób fizycznych wykorzystano 10 002 zł. co stanowi  50,01% na  dożywianie dzieci z rodzin dysfunkcyjnych.

 

Rozdz. 85195 - Pozostała działalność ogólne wydatki – 3 584,38 zł - z czego sfinansowano m.in. rehabilitację dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy w kwocie 2 304,00- zł,- ,koszty transportu na basen dzieci szkolnych z wadami postawy w wysokości –800,- zł oraz koszty zorganizowania szkolenia „Ratujmy i uczymy ratować” – 480,38 zł

 

Dział 852 -POMOC SPOŁECZNA - wydatki tego działu wyniosły 2 941 315,06 zł,- przy udziale środków wojewody w wysokości 2 474 090 zł-. i budżetu gminy w wysokości 467 225,06  zł

Środki z zadań zleconych stanowiły ponad 84 % wydatków ogółem.

Zadania z pomocy społecznej dzielą się na zadania zlecone i zadania własne.

Realizacja pomocy społecznej za I półrocze 2010 roku z zakresu zadań własnych przedstawia się następująco:

Rozdział 85216 - zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

Zasiłki obligatoryjne:- zasiłek stały - z tej formy pomocy skorzystało 55 osób, wypłacono kwotę 116 653,95 zł co stanowi 53,47% planu na 2010 rok – w grupie wydatków świadczenia na rzecz osób fizycznych.

 

Rozdział 85214 – zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne  –

Zasiłki fakultatywne

  1. Zasiłki okresowe

z tej formy pomocy skorzystały 33 osoby , 120 świadczeń na rzecz osób fizycznych.

  1. Zasiłek celowy

z tej formy pomocy skorzystało 112 osób, 188 świadczeń na rzecz osób fizycznych.

Zakup usług przez jednostki samorządu terytorialnego od innych jednostek samorządu terytorialnego -pobyt w domu pomocy społecznej opłacono za 6 osób.

Ogółem w rozdziale tym wydatkowano kwotę 97 321,34 zł  co stanowi  53,91% planu na 2010 rok.

 

Rozdział 85213 – składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej .

- zadania zlecone - z ubezpieczenia skorzystało 15 osób, 65 składek ,wydatkowano 2 901,60 zł co stanowi  41,05% planu na 2010 rok.

- zadania własne - ubezpieczeniu podlegały 53 osoby , za które odprowadzono 293 składki.

Ogółem wydatkowano kwotę 10 087,03 zł tj. 56,37% planu na 2010 rok.

 

Rozdział 85295- pozostała działalność

Program „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.- z posiłków skorzystały 452 osoby,

z zasiłku celowego na zakup żywności skorzystało 140 osób.                                

Środki otrzymane z budżetu gminy stanowią kwotę      62 550,00    zł

natomiast środki otrzymane z budżetu państwa stanowią kwotę 210 643,30 zł

Ogółem w rozdziale 85295 – pozostała działalność wydatkowana została kwota                          273 193,30 zł co stanowi 69,45% planu na 2010 rok.

 

Rozdział  85228 – usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze –   zadania własne gminy.

Z usług opiekuńczych świadczonych w miejscu zamieszkania osób wymagających takiej pomocy skorzystało ogółem 46 osób.

Do wykonania tej formy pomocy zatrudnionych było: 14 opiekunek (14 etatów) w tym 2 opiekunki specjalistyczne, które świadczą usługi w domu chorych.

W rozdziale tym wydatkowano:

- wynagrodzenia i pochodne  -  187 647,35 zł

- zadania statutowe                 -    14 531,98 zł.

Razem wydatki stanowiły kwotę 202 179,33 zł tj.  50,28% planu na 2010 rok.

 

Rozdział 85228 – usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze – zadania zlecone gminie.

Z usług opiekuńczych świadczonych w miejscu zamieszkania osób wymagających takiej pomocy skorzystało ogółem 5 osób.

Do wykonania tej formy pomocy zatrudnione były 2 opiekunki specjalistyczne, które świadczą usługi w domu chorych

W rozdziale tym wydatkowano

- wynagrodzenia i pochodne  -  22 434,48 zł

- zadania statutowe                 -   2 204,52 zł.

Razem wydatki stanowiły kwotę 24 639,00 zł tj.  51,19% planu na 2010 rok.

 

Dochody z tytułu odpłatności za usługi opiekuńcze stanowiła kwota

1 490,12 zł , którą to odprowadzono do Urzędu Wojewódzkiego.

 

Rozdział 85219 – Ośrodki Pomocy Społecznej – zadania własne

Ośrodek Pomocy zatrudnia 12 osób tj. 11,25 etatów w tym 6 pracowników socjalnych.

W rozdziale tym wydatkowano:

- wynagrodzenia i pochodne  -  243 651,31 zł

- zadania statutowe                 -    32 920,82 zł

Ogółem w rozdziale 85219 – Ośrodki Pomocy Społecznej zadania własne wydatkowana została kwota 276 572,13 zł. co stanowi 51,03% planu na 2010 rok.

 

Rozdział 85203 – Ośrodki Wsparcia- Środowiskowy Dom Samopomocy – zadania zlecone gminie. Ośrodek wsparcia zatrudnia 5 osób: kierownik, psycholog, 2 instruktorów terapii zajęciowej i opiekunkę.

Wydatki w tym rozdziale przedstawiają się następująco:

- wynagrodzenia i pochodne  -  76 370,90 zł

- zadania statutowe                 -  28 836,04 zł

Ogółem w rozdziale 85303 – Ośrodki Wsparcia wydatkowana została kwota 105 206,94 zł co stanowi 46,95% planu na 2010 rok.

 

Rozdział  85215 -Dodatki Mieszkaniowe – zadania własne Gminy.

 Wydatki:

- świadczenia na rzecz osób fizycznych 91 831,69 zł., 117 gospodarstw domowych, wypłacono 597 świadczeń 

- zadania statutowe 2 947,39 zł.

Ogółem w rozdziale 85215 – Dodatki Mieszkaniowe wydatkowana została kwota 94 779,08 zł. co stanowi 50,48% planu na 2010 rok.

 

Rozdział 85212 – Świadczenia Rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego – zadania zlecone Gminie

Wydatki:

- świadczenia na rzecz osób fizycznych  1 679 329,62 zł., 9 565 świadczeń

- wynagrodzenia i pochodne 46 958,37 zł., zatrudnione 2 osoby , dwa etaty

- zadania statutowe 58 341,74 zł.

Ogółem w rozdziale 85212- Świadczenia rodzinne wydatkowana została kwota 1 737 781,36 zł co stanowi 45,60% planu na 2010 rok.

 

Dział EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA – wydatkowano w tym dziale sumę 158 546,27zł – 58,37% planu

 

Rozdz.85401 – świetlice - ogólne wykonanie budżetu w tym rozdziale w stosunku do upływu czasu  wynosi ok. 49%. Plan wydatków bieżących wynosi – 186.422,00 zł., zaś wykonanie – 90.371,27 zł. Na wynagrodzenia i pochodne zaplanowano kwotę – 162.249,00 zł., wydatkowano kwotę – 76.580,77 zł., tj. ponad 47% wykonania. Na zadania statutowe zaplanowano kwotę – 10.728,00 zł., natomiast wydatkowano kwotę – 8.049,00 zł., są to odpisy na ZFŚS stąd wykonanie w wysokości 75%.Na świadczenia na rzecz osób fizycznych zaplanowano kwotę – 13.445,00 zł., natomiast za I półrocze wydatkowano kwotę – 5.741,50 zł. Na świadczenia na rzecz osób fizycznych zaplanowano kwotę – 24.330,00 zł., wydatkowano kwotę – 9.444,59 zł.

 

Rozdz.85415 – Pomoc materialna dla uczniów - środki w wysokości – 64.335,-zł., przeznaczone na pomoc materialną dla uczniów jako zadanie statutowe wynikają z przydzielonej dotacji celowej w wysokości – 51.465,00 zł., oraz środków własnych w wysokości – 12.870,00 zł., z których to przydzielono stypendium szkolne dla 278 uczniów oraz zasiłki szkolne dla 3 uczniów, z czego na dzień 30 czerwca wypłacono stypendia i zasiłki na sumę 63.495,00 zł., co stanowi ok.99% wszystkich środków.

  

Rozdz.85495 – Pozostała działalność - zaplanowane środki w tym rozdziale w wysokości – 20 830,-  zł., jako zadania statutowe wydatkowano kwotę w wysokości – 4.680,00 zł., są to odpisy na ZFŚS dla nauczycieli emerytów z przedszkola w wysokości 75%.Zplanowana środki z funduszu sołeckiego na remonty świetlic środowiskowych nie zostały wykorzystane.   

 

Dział 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA wydatkowano w I półroczu kwotę 402 970,00 zł,-.

 

Rozdz.9001 – wydatki majątkowe – wydatkowano 200 000,- zł na budowę oczyszczalni ścieków w Galinkach, pełne rozliczenie inwestycji nastąpiło w lipcu. 

Rozdz.90002 - Gospodarka odpadami - dotacja do gospodarki odpadami dla ZGKiM wyniosła

35 883,- zł,- Pozostałe wydatki w tym rozdziale dotyczyły wypłaty nagród w konkursach - „Najczystsza posesja” – 4 000,- zł.

 

Rozdz.90003 – na oczyszczanie miasta / omiot i wywóz nieczystości/ i wyłapywanie bezdomnych psów wydatkowano w I półroczu kwotę 80 640,78- zł.

 

Rozdz.90004 - zieleń w miastach to przede wszystkim wydatki związane z zakupem kwiatów dekoracyjnych , czyszczeniem drzew i  utrzymaniem trawników - ogółem wydatkowano 

23 496,77 złotych

 

Rozdz. 90015 -  na oświetlenie ulic wydatkowano w I półroczu  kwotę 171 334,21,- zł  

z tego za zużytą energię elektryczną na terenie miasta i gminy wydatkowano 152 303,88 zł,- i 19 030,33 zł na remonty. Nie wydatkowano środków na inwestycje za zakresu oświetlenia.

 

Rozdz.90017 – w wydatkach majątkowych zaplanowane są środki w wys. 173 645,- zł dla ZGKiM na zakup spycharko-ładowarki W okresie sprawozdawczym nie wykorzystano tych środków.

  

Rozdz.90019- wydatkowano kwotę 39 057,66 - 25,52% zaplanowanych na wydatki z zakresu ochrony środowiska.

 

Rozdz.90095 – sfinansowano przy udziale środków Powiatowego Urzędu Pracy zatrudnienie 10 pracowników w ramach robót publicznych – 18 990,97 zł  oraz zrealizowano inne wydatki rzeczowe na kwotę 6 233,36,- zł

 

Dział 921- KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO - dotacje dla jednostek kultury wyniosły w I półroczu 402 970,00- złotych.

Szczegółowe sprawozdania z działalności jednostek i wydatkowanych środków są załącznikami do niniejszego sprawozdania.

W I półroczu nie wydatkowano środków zaplanowanych  w wydatkach majątkowych w rozdz.92116 na opracowanie projektu biblioteki.

 

Rozdz.92120zaplanowana dotacja na dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych w kwocie 50 000,- zostanie wydatkowana w II półroczu .

 

Dział  926 - KULTURA FIZYCZNA I SPORT- ogółem wydatkowano 113 550,23 zł na założony plan w wys. 4 359 493,99  zł 

 

Rozdz.92601 – Obiekty sportowe -  w rozdziale tym planowane są środki na utrzymanie boisk sportowych „ORLIK 2012”. Zatrudniono dwóch instruktorów sportowych dla zapewnienia bezpiecznego i fachowego instruktażu treningowego dla dzieci i młodzieży szkolnej oraz pracownika gospodarczego do wykonywania prac porządkowych na boiskach.

Ogólny plan wydatków bieżących wynosi – 96.710,- zł., za I półrocze wydatkowano kwotę 19.518,26 zł., jest to ponad 20% wykonania planu. Na wynagrodzenia i pochodne zaplanowano kwotę w wysokości – 75.120,00 zł., natomiast wydatkowano – 12.166,47 zł., niskie wykonanie w stosunku do upływu czasu wynika z faktu, iż wszyscy pracownicy zatrudnieni są na umowy-zlecenie zawarte od m-ca marca 2010r., stąd oszczędności na płacach i składkach ZUS Na zadania statutowe zaplanowano kwotę – 21.590,00 zł., natomiast wydatkowano kwotę – 7.351,79 zł., tj. ponad 34% planu.

 

Rozdz. 92605 – Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu - od początku roku 2010 przekazano dotacje klubom sportowym w celu prowadzenia zadań gminy w dziedzinie upowszechniania sportu na terenie miasta i gminy w następującej wysokości:

  • „ISKRA DOBROPASZ BABSK-    5 020,- zł,
  • „VICTORIA” Chrząszczew      -        4 400,- zł,
  • LKS „WOLA” -Wola Chojnata  -      5 250,- zł,
  • LKS ,,WULKAN                        -      5 020,- zł,
  • LKS ,,BIAŁA RAWSKA”         -    25 000,- zł.
  • Uczniowski Klub Sportowy        -      5 250,- zł
  • KS ‘BIAŁKA”                            -    27 250,- zł           

co stanowi kwotę ogółem 77 190,- zł

 

Rozdz.92695 – wydatkowano 12 582,30 zł na wydatki bieżące z czego kwota 7 782,30 została zwrócona do Urzędu Marszałkowskiego z tytułu ubiegłorocznego rozliczenia budowy kąpieliska i 4 800,- zł zostało przeznaczone na stypendia dla uczniów sportowo uzdolnionych.

Zaplanowane w wydatkach majątkowych środki na budowę kąpieliska zostaną wykorzystane w II półroczu zgodnie z przyjętym harmonogramem prac, za okres sprawozdawczy zrealizowano kwotę 4 259,67 zł .

 

ROZCHODY

W I półroczu 2010 roku spłacono przypadające , zgodnie z zawartymi umowami , raty kredytów i pożyczek w ogólnej kwocie 546 206,31- zł .

           

Saldo zadłużenia na 30.06.2010r. z tytułu zobowiązań kredytowych wynosiło 5 219 301,85 złotych  w tym wobec WFOŚiGW w Łodzi – 3 515 805,64

 

GOSPODARKA POZABUDŻETOWA

 

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawii - za I półrocze 2010r. uzyskano przychody w kwocie 1.374.607,17zł co stanowi 46,53% w stosunku do założeń planu.

Rozchody stanowią kwotę 1.284.704,67zł, co stanowi 43,49% do założonego planu rozchodów.

Nadwyżka przychodów nad rozchodami wynosi 89.902,50zł.

W dziale 400-Dostarczanie wody- przyjęto plan rozchodów w kwocie 599.800,00zł.

Wykonanie za I półrocze 260.502,97zł, w tym wynagrodzenia osobowe pracowników 81.062,40zł,naliczone dodatkowe wynagrodzenie roczne 5.000,00zł, składki ZUS 13.407,89zł.

Pozostała kwota 161.032,68zł stanowi koszty zadań statutowych związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.

            W dziale 700-Gospodarka Mieszkaniowa- plan kosztów na rok bieżący stanowi kwotę 555.460,00zł.

Za 6-m-cy roku bieżącego koszty wynoszą 220.459,75zł w tym wynagrodzenia osobowe dla pracowników 78.201,80zł, naliczone dodatkowe wynagrodzenie  roczne 4.000,00zł, składki ZUS 14.582,59zł.

Zadania statutowe stanowią kwotę 123.675,36zł.

            W dziale 710-Działalność usługowa plan kosztów na rok 2010 stanowi kwotę 43.800,00zł.

Wykonanie za I półrocze tego roku wynosi 12.624,19zł, w tym wynagrodzenia osobowe pracowników 8.752,58zł, naliczone dodatkowe wynagrodzenie roczne 500,00zł, naliczenia na ZUS 1.640,34zl, kwota 1.731,27zł koszty zadań statutowych.

W dziale 900-Gospodarka Komunalna przyjęto plan kosztów w kwocie 1.264.940,00zł.

Wykonanie za I półrocze  bieżącego roku wynosi 564.913.61zł, w tym wynagrodzenia osobowe pracowników-172.283,43zł, naliczone wynagrodzenie dodatkowe 15.700,00zł, składki ZUS 32.067,72zł.

Koszty związane z prowadzoną działalnością gospodarczą wynoszą 344.862,46zł.

            W dziale Jednostki obsługi gospodarki komunalnej i mieszkaniowej – koszty ogólnozakładowe przyjęto do planu w kwocie 490.000,00zł w tym wynagrodzenia osobowe pracowników 155.631,36zł, naliczone w koszty dodatkowe wynagrodzenie  roczne 16.800,00zł, składki ZUS 27.874,42zł.

Koszty zadań statutowych stanowią kwotę 25.898,37zł.

Ogółem plan kosztów na rok 2010 stanowi kwotę 2.954.000,00zł.

Wykonanie kosztów za I półrocze bieżącego roku 1.284.704,67zł, w tym wynagrodzenia i pochodne 627.504,53zł oraz zadania statutowe 657.200,00zł.

 

 

 

PODSUMOWANIE

 

Porównując stronę dochodową naszego sprawozdania ze zrealizowanymi wydatkami należy wskazać, że I półrocze 2010 zamknięto nadwyżką budżetową w kwocie 2 011  387,84- zł .

Stan środków pieniężnych na rachunku budżetowym gminy na dzień 30 czerwca wynosił  593 890,85-zł , stan lokat terminowych 1 200 000,- zł

 

                                                                       Biała Rawska, dnia 23  sierpnia 2010 roku

 

 

 

                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 03.09.2010
Dokument wytworzony przez: Wydział Finansów i Budżetu
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: M.Kacprzak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 września 2010 11:31
Dokument wprowadzony do BIP przez: Maria Kacprzak
Ilość wyświetleń: 2859
08 września 2010 14:56 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika do dokumentu.
08 września 2010 14:55 (Maria Kacprzak) - Usunięcie załącznika z dokumentu.
08 września 2010 14:53 (Maria Kacprzak) - Zmiana danych dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany