Sprawozdania budżetowe

Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Biała Rawska za rok 2010

Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Biała Rawska za 2010 rok

 

 

I  DOCHODY BUDŻETOWE

Roczny plan dochodów po wprowadzonych zmianach zakładał realizację kwoty 

31 532 117,80 zł,-

Na przestrzeni  roku zrealizowano ogólną sumę dochodów w wysokości 31 660 127,37 zł

co wskazuje na realizację planu – w wys.100,41 %. Zrealizowane dochody majątkowe za okres  sprawozdawczy wynoszą 4 626 961,31 zł  na założony plan w wys.4 627 173,42 - zł .

1. DOCHODY BIEŻĄCE

Wykonanie dochodów bieżących za 2010 rok wynosi 27 033 166,06 zł co stanowi 100,48% planu rocznego. W ramach dochodów bieżących wykonano dochody własne w kwocie 22 441 967,53 zł oraz dotacje na zadania z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wys. 4 591 198,53 zł

Realizacja dochodów poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco:

Dział 010 –Rolnictwo i łowiectwo - wykonano dochody bieżące w kwocie 519 815,13 zł z dotacji wojewody na wypłatę rolnikom zwrotu kosztów podatku akcyzowego oraz kwotę 2 858,42,- zł z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich.

Dział 100 –Górnictwo i Kopalnictwo - na zaplanowane 2 000,-  w okresie sprawozdawczym wpłynęła kwota za koncesje  w wys. 1 443,60 zł.

Dział 600 – Drogi publiczne powiatowe – w  roku ubiegłym wpłynęła do budżetu kwota dotacji powiatu rawskiego na drogi powiatowe w granicach miasta w wys. 120 000,- zł.

Dział 700 –Gospodarka Mieszkaniowa- plan dochodów bieżących w tym dziale zakładał kwotę 429 300,- zł z czego zrealizowano 435 257,40 zł tj.101,39%.

Wpływy z użytkowania wieczystego zostały wykonane w wys. 57 833,05 –zł. na przyjęty plan

58 000,- zł   - 99,71% .Zaległości z tego tytułu na 31.12.2010r wyniosły 291,67 zł .

Wpływy z dzierżawy wyniosły 375 423,62 zł na założony plan 370 000,- zł.  Zaległości stanowią kwotę 40 842,88 zł.

Odsetki jakie wpłynęły do budżetu z tytułu zaległości to kwota 2 000,73 zł.

Dział 750 - Administracja  publiczna –plan tego działu wynosi 198 901,85 zł a realizacja w okresie sprawozdawczym wynosi 209 107,16 zł .

W tym dziale zanotowano następujące dochody:

- rozdz.75011 – dotacja na realizację zadań zleconych – plan - 139 344,- zł – wykonanie -139 344,- zł  

- wpływy za udostępnienie danych osobowych – 7,75 zł 

Rozdz.75023 – plan 21 000,85 zł – wykonanie – 31 266,63 zł – różne dochody urzędu,

Rozdz.75056 – plan 28 107,- zł wykonanie – 28 088,78 – dotacja na realizacje spisu powszechnego

Rozdz.75095 – plan 10 400,- zł  - wykonanie – 10 400,00 zł – wpływy z tytułu promocji na organizację Festynu Bialskiego.

Dział 751Urzędy Naczelnych Organów Władzy Państwowej Kontroli i Ochrony Prawa oraz Sądownictwa– plan zakłada kwotę 65 683,- zł – wykonanie 63 938,00 zł tj.97,34% z czego otrzymano trzy dotacje-  z Krajowego Biura Wyborczego.

Rozdz.75101-na aktualizację stałego spisu wyborców w kwocie 1 872,00 zł,-

Rozdz.75107na wybory Prezydenta RP w kwocie 26 241,00 zł.

Rozdz.75109- wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast – 35 825,00 zł.

Dział 754 BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA  p. POŻAROWA – w roku ubiegłym otrzymano dwie dotacje w tym dziale   a mianowicie – dla OSP Biała Rawska – 3 140,00 zł z przeznaczeniem na zakup sprzętu łączności oraz  na realizację zadań zleconych z zakresu obrony cywilnej – 1 200,- zł

Dział 756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIAZANE Z ICH POBOREM – plan ogółem wynosił 7 116 220,40,- zł , wykonanie za okres sprawozdawczy 7 207 059,45zł co daje 101,28 %.

W poszczególnych rozdziałach zrealizowano następujące dochody;

rozdz.75601 – wpływy z kart podatkowej- plan 10 000,00 zł – wykonanie – 11 926,00 – 119,26%

Nie wpłynęły odsetki z tytułu zaległości w tym podatku.

Rozdz.75615 – wpływy z podatków od osób prawnych - gdzie wykonano następujące dochody:

podatek od nieruchomości – plan  1 740 000,- zł – wykonanie –   1 818 016,52 zł – 104,48%

podatek rolny                   -                  69 600,- zł  -                            69 533,00 zł  -   99,90%

podatek leśny                     -               27 520,-  zł -                              27 510,00 zł  -   99,96%

podatek od śr. transportu   -                56 650,- zł -                               56 207,00 zł  -   99,22 %

odsetki                               -                10 000,- zł  -                               9 542 54 zł  -    95,43%

W grupie tej nie zrealizowano dochodów z opłat od czynności cywilnoprawnych.

Rozdz.75616 - wpływy z podatków od osób fizycznych - wykonano następujące dochody  :

podatek od nieruchomości – plan     800 000,- zł – wykonanie –   854 149,63 zł – 106,77%

podatek rolny                     -              995 000,- zł  -                     1 010 142,21 zł  - 101,52%

podatek leśny                     -                25 200,- zł  -                          24 701,92 zł   -  98,02%

podatek od śr. transportu   -              625 000,- zł  -                        626 318,10 zł -  100,21%

podatek od spadków         -                   8 000,- zł  -                           12 569,00 zł  - 157,11%

opłata targowa                   -                 70 000,- zł -                           57 220,20 zł –   81,74%

opłaty od czynności           -               172 000,- zł   -                       177 897,95 zł -  103,43%           

     cywilnoprawnych

odsetki                               -                 26 000,- zł   -                         26 314,37 zł. – 101,21%

 

Analizując wpływy podatkowe stwierdzić można, że średnia realizacja w stosunku do przyjętych założeń jest dość wysoka  Zdecydowanie poniżej planu zrealizowano wpływy z opłaty targowej.

Niższe od maksymalnych stawki podatkowe  przyniosło ujemne skutki dla budżetu zmniejszając dochody podatkowe w roku 2010 w następujących wysokościach: 

  • podatek od nieruchomości          -    834 443,50- zł
  • podatek od środków transportu   -   297 089,00- zł

    Ogółem :                            -           1 131 532,50- zł

Ponadto skutki udzielonych ulg i zwolnień w podatku od nieruchomości wynikające z uchwały Rady Miejskiej wyniosły w okresie sprawozdawczym wynosiły 35 719,00 zł :

- w podatku od nieruchomości                -    29 463,00 zł

- w podatku od środków transportu         -     6 256,00 zł

Zastosowane przez Burmistrza, w ramach posiadanych kompetencji, umorzenia podatkowe stanowiły kwotę ogółem 35 526,50 zł  w tym :

  • w podatku rolnym                             -     11 766,80- zł
  • w podatku od nieruchomości            -     22 845,20- zł
  • w podatku leśnym                             -          140,50- zł          

Umorzenia odsetek od nieterminowych wpłat podatków wyniosły w ciągu półrocza kwotę

774,-  zł .

Odroczenia terminów płatności podatków i rozłożenia na koniec 2010 roku nie wystąpiły.

Stan zaległości z podatków wnoszonych bezpośrednio do gminy na dzień 31.12.2010 wynosił 418 849,59- zł  w tym :

podatek od nieruchomości             –     284 801,06- zł

podatek rolny                                 -        92 735,04,- zł

podatek od środków transportu      -       38 891,31,- zł

podatek leśny                                 -          2 422,18 - zł

Nadpłaty w okresie sprawozdawczym z tytułu w/w podatków wynosiły 9 514,15 zł.

W związku z powyższym w  roku 2010 wystosowano 3 479 sztuk upomnień  oraz złożono

w Urzędzie Skarbowym 512 szt. tytułów wykonawczych jak również dokonano  wpisów na hipotekę przymusową w kwocie 22 743,- zł. W ciągu roku z egzekucji komorniczej wpłynęła do budżetu kwota 104 604,52 zł.

Występują również zaległości z tytułu podatków wnoszonych do Urzędu Skarbowego a stanowiących dochody budżetu gminy a mianowicie z karty podatkowej od rzemiosła – 27 954,10 zł oraz od czynności cywilnoprawnych  – 276,05 zł.

 

Rozdz.75618 -Wpływy z opłat – ogólna kwota jaka wpłynęła do budżetu gminy w okresie 2010 roku to suma 62 668,03 zł,- i jest to pozycja zrealizowana w 77,37% w stosunku do planu.

Z opłaty skarbowej uzyskano 77,13% planowanych wpływów tj. 61 707,42 zł,-, w tej pozycji roczne wykonanie dochodów  jest  niże niż zakładano.

Wpływy za zajęcie pasa drogowego -  do budżetu wpłynęła kwota 960,61 zł .

 

Rozdz.75621- Udziały w podatkach - zrealizowano w kwocie –2 362 342,98 zł,- co stanowi 98,43% założonego planu rocznego. Należy wskazać, że wpływy z udziałów od osób fizycznych wynosiły 2 300 023,- zł  – 97,87%  nie zostały zrealizowane w pełnej wysokości natomiast udziały w podatku od osób prawnych stanowiły kwotę 62 319,98 zł i były wyższe niż zakładano o blisko 12 000,- zł .

           

Dział 758 – RÓŻNE ROZLICZENIA  – w tym dziale zrealizowano 100% zaplanowanych dochodów .

Planowane subwencje wpłynęły do budżetu w pełnej wysokości : oświatowa w wysokości

8 075 761- zł ,  wyrównawcza –  4 534 942,00- zł i równoważąca w wys.52 201,- zł

W tym dziale uzyskano również wpływy z odsetek od środków na rachunkach bankowych – 42 802,11 zł na zaplanowane 40 000,- zł co daje jedynie 107% wykonanie.

           

Dział 801- OŚWIATA I WYCHOWANIE  – wykonanie dochodów bieżących w tym dziale w rozdz.80101 – stanowi dotacja z Urzędu Wojewódzkiego dla Szkoły Podstawowej w Biała Rawskiej w wys. 12 000,00 zł na za zakup pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w klasach I – III „Radosna szkoła”  a w rozdz.80104 -   wpłaty za wyżywienie w przedszkolu w wys. 233 665,63,- zł wykonane powyżej założeń.

 

Dział 851 -OCHRONA ZDROWIA- dochody tego działu, pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych  wyniosły w roku ubiegłym. kwotę 257 406,81 zł.

           

Dział 852 -  POMOC SPOŁECZNA dochody w tym dziale to w głównej mierze dotacje na zadania zlecone i własne prowadzone przez gminę w ramach opieki społecznej, dochody ogółem wyniosły w roku ubiegłym 4 944 395,69 zł .

W okresie sprawozdawczym uzyskano następujące dotacje :

  • rozdz. 85203 - Dom Pomocy Społecznej,                 -        256 952,02,-
  •            85212 – świadczenia rodzinne                          -  3 526 664,91 ,-  
  •            85213 - składki na ubezpieczenia zdrowotne  -          7 066,80,-
  •            85228 -  usługi opiekuńcze                               -       48 128,89 ,-

 

Dotacje celowe na zadania własne:

     85213 -  składki na ubezpieczenia zdrowotne             -        20 080,45

  • 85214 – świadczenia społeczne                                    -        57 839,-
  • 85216 -  zasiłki stałe                                                      -     233 119,-
  • 85219  - Ośrodek Pomocy Społecznej                           -     292 125,62
  • 85295 -  realizacja programu dożywiania                      -     444 580,-

                           

Inne dochody uzyskane w tym dziale stanowią 5% dochody gminy z tytułu prowadzenia zadań zleconych oraz  zwrot zaliczek alimentacyjnych na rachunek gminy wyegzekwowanych przez komornika – razem 22 353,17 zł, ponadto wpływy z tytułu opieki nad chorym w domu wyniosły w okresie sprawozdawczym 52 776,63 oraz zwrot niesłusznie pobranego dodatku mieszkaniowego razem z odsetkami -1 890,00

 

Dział 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA – wpłynęła dotacja

na stypendia dla uczniów w wys. 105 152,94- zł.

           

Dział 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA dochody zrealizowane  w  ubiegłym roku stanowiły kwotę 191 861,50 zł,-

W rozdz.90002 – wpłynęła nadwyżka z zakładu budżetowego w kwocie 23 645,- zł oraz zwrot dotacji przekazanej ZGKiM w roku ubiegłym do gospodarki odpadami niewykorzystanej w wys. 2 951,- zł

W rozdz. 90019 – zrealizowano dochody z zakresu ochrony środowiska w latach poprzednich gromadzone na oddzielnym koncie bankowym – w wys.165 265,50

 

2. DOCHODY MAJĄTKOWE

 

Rozdz.01010 – wpłynęła dotacja z Urzędu Marszałkowskiego w wys. 406 251,- zł jako zwrot nakładów gminy na inwestycję „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej”- I etap

Rozdz. 60016 – dotacja z Urzędu Marszałkowskiego na remont dróg dojazdowych do gruntów rolnych – 83 930,58  oraz środki z wydatków niewygasających z roku 2009 w wys. 1 851 051,50 zł

Rozdz.70005 -Wpływy z majątku gminy – ze sprzedaży . W roku ubiegłym wpłynęła do budżetu kwota 519 857,31  zł m.in. ze sprzedaży budynku po SP w Grzymkowicach, sprzedaży nieruchomości przy pl. Wolności w Białej Rawskiej, wykupu lokali mieszkalnych oraz przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności   

Rozdz.92695 – wpłynęła dotacja z RPO na modernizację kąpieliska, zgodnie z harmonogramem rozliczenia w wysokości 1 794 870,92

 

 

II. PRZYCHODY BUDŻETOWE-  w roku 2010 zaciągnięto kredyty i pożyczki długoterminowe w ogólnej wysokości 7 760 560,07 zł a mianowicie :

  1. Kredyt z BOŚ Łódź w wys. 1 715 000,00 na modernizację kąpieliska oraz 3 200 000,00 na remont dróg gminnych z linii kredytowej  Banku Rozwoju Europy oraz Europejskiego Banku Inwestycyjnego , oprocentowanie w obydwu przypadkach wynosi WIBOR 1M+ 1,75 co w dniu podpisania umowy stanowiło 5,60% w stosunku rocznym, okres spłaty do 27.12,2020r
  2. Kredyt w BOŚ Łódź w wys. 223 340,-zł na finansowanie zadań związanych z ochroną środowiska tj. budowę  oczyszczalni ścieków w Galinkach , oprocentowanie WIBOR 3M+1,85% , w dniu podpisania umowy – 5,70%, okres spłaty do 27.12.2014r.
  3. Kredyt na spłatę zobowiązań zaciągnięty w BS Mszczonów w wys. 492 295,23 zł  z oprocentowaniem WIBOR 1M+2,50% i okresem spłaty do 31.12.2020r.
  4. Kredyt w BGK Łódź – na pokrycie ogólnego deficytu budżetowego w wys. 1 688 438,- zł ,  oprocentowanie WIBOR 1M+3,61%, okres spłaty – do 31.12.2020r,
  5. Pożyczka Z WFOŚiGW w Łodzi na termomodernizację SP w Lesiewie w wys. 116 000 zł , oprocentowanie 3,5% , okres spłaty do 31.10.2017r,
  6. Pożyczka z WFOŚiGW w Łodzi na budowę oczyszczalni ścieków w Galinkach w wys.117 969,43 zł Pożyczka została zaciągnięta na okres do 31.12.2016 r. , oprocentowanie – 3% w stosunku rocznym. .
  7. Pożyczka z BGK na wyprzedzające finansowanie operacji w ramach PROW w wys. 207 517,41 przewidziana do spłaty w roku 2012 po zrealizowaniu inwestycji i zwrocie środków unijnych, oprocentowanie jest naliczane w oparciu o rentowność bonów skarbowych i wynosi w granicach 1,05% w stosunku rocznym.

 

III. WYDATKI BUDŻETOWE

W 2010 roku wydatkowano sumę 37 944 511,36-zł na przyjęty plan roczny – 38 800 865,80 - zł, co stanowi 97,8%. Na wydatki bieżące wydatkowano 25 432 166,79 zł, tj.97,3 % założeń, z tego wynagrodzenia i pochodne stanowiły kwotę 11 974 315,01 zł i zadania statutowe 6 512 935,52 . Dotacje na zadania bieżące jakie Gmina przekazała w okresie sprawozdawczym wyniosły 1 166 486,45 zł , wypłacone świadczenia na rzecz osób fizycznych 5 440 977,38 zł , na wydatki związane z realizacja zadań unijnych – 1 588,00 zł , na obsługę długu wydatkowano 335 864,43 zł .

Na wydatki majątkowe wydatkowano 12 512 344,57 zł,-. co stanowi 98,8% przyjętych założeń w tym na finansowanie zadań z dofinansowaniem unijnym – 3 344 070,69 zł

Szczegółowa analiza wysokości zrealizowanych wydatków bieżących i majątkowych

w poszczególnych działach i rozdziałach zawarta jest w zestawieniu liczbowym .

Integralną częścią tego sprawozdania są także sprawozdania z realizacji inwestycji oraz wykonania planu finansowego Jednostek Kultury.

 

Dział 010 -ROLNICTWO i LEŚNICTWO- wydatki wykonane w wysokości 1 483 017,00- zł

- dotyczyły:

w rozdz.01010-wydatki statutowe  stanowiły kwotę 20 425,80 zł  z funduszu sołeckiego tj. wieś  Bronisławów, Aleksandrów, Koprzywna . – na zakup beczek do wody i wykonanie postumentów pod zbiorniki.

W wydatkach majątkowych wydatkowano 921 590,41 zł  na wykonanie zadania :

 

  1. Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy   - 773 146,65 zł
  2. Budowa wodociągu w miejscowości Białogórne – 148 443,76 zł

 

W rozdz.01030 - przekazanie składek na rzecz Izby Rolniczej – 21 185,66 ,- zł,

w rozdz.01095 -  wypłaty z tytułu zwrotu rolnikom podatku akcyzowego z dotacji wojewody – 509 622,67 zł (wydano 1 311 decyzji), wydatki rzeczowe -952,98 zł i wypłata wynagrodzenia dla pracowników 9 239,48 zł  

 

Dział 600 - TRANSPORT i ŁACZNOŚĆ-

Ogółem wydatkowano kwotę 7 737 110,65 zł co stanowi 99,85% założeń.                      

 

Rozdz.60014 – drogi publiczne powiatowe – zaplanowana kwota 120 000,00 zł z dotacji starostwa została wydatkowana w całości na remonty w wys. 62 122,00 i akcję zimową w wys. 57 878,00 zł

 

Rozdz. 60016- drogi gminne – na wydatki bieżące zrealizowano kwotę 832 554,17,- zł w tym

na wynagrodzenia i pochodne (zapłacono za sprzątanie przystanku w Babsku ) – 5 939,16,- zł,

i na zadania statutowe wydatkowano  – 826 615,01 zł  między innymi na:

1. Zakup paliwa i części do równiarki –  80 192,74 zł

2. Utrzymanie przejezdności w okresie zimowym -  294 445,88 zł

3. Zakup i montaż przepustów drogowych – 38 485,78 zł

4. Odnowienie i uzupełnienie oznakowania poziomowego i pionowego  26 132,10 zł

5. Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych – 239 364,20 zł

6. Zakup i montaż wiat przystankowych – 15 691,95 zł

7. Ustawienie krawężników i uzupełnienie nawierzchni na ul. Różnej – 17 324,00 zł

8. Ubezpieczenie dróg, walca i równiarki – 6 997,00 zł

9. Opłata za wyłączenie z produkcji rolnej dr. Niemirowice-Podlesie – 7 645,22 zł

 

 

W ramach wydatków majątkowych zrealizowano

  1. remont dróg w zakresie utrwalenia powierzchni tłuczniowych makadanem – 6 224 647,12
  2. remont kanalizacji deszczowej w ul. Gęsiej -  35 165,28 zł
  3. remont chodników i zatok parkingowych na terenie miasta przy ul. Wojska Polskiego, Wiejskiej, Gęsiej i Brukowej, Kościuszki i blokach 1-5 przy ul. Wojska Polskiego.

 

Rozdz.60017 –zrealizowano wydatków z funduszu sołeckiego na zakup kruszywa w wys.

259 342,94 oraz z budżetu gminy -170 651,06 zł

 

Dział 700 - GOSPODARKA MIESZKANIOWA - ogólne wydatki tego działu wyniosły w 2010 roku  sumę 543 513,03 zł,-

 

Rozdz. 70001 - Zakładowi budżetowemu przekazano na przestrzeni tego okresu dotację do remontów budynków komunalnych w wysokości 60 000,- zł,-

 

Rozdz.70005 na  zadania statutowe wydatkowano – 51 161,68  między innymi na:

odpisy z ksiąg wieczystych  , wypisy  z rejestru gruntów ,ogłoszenia o przetargach i wykazy na sprzedaż nieruchomości do sprzedaży i dzierżawy, operaty szacunkowe i mapy do celów opiniodawczych

W rozdziale tym wydatkowano kwotę 15 428,97 w ramach funduszu sołeckiego na remont świetlicy we wsi Jelitów oraz klubu „Teodorki” w Teodozjowie.

 

Rozdz.70095 – zadania statutowe – wydatkowano kwotę 175 719,64  zł  na zapłatę za energię elektryczną i ubezpieczenie  lokali komunalnych oraz kwotę 171 642,29 zł z tytułu czynszu dla wspólnot mieszkaniowych.

Zrealizowane wydatki majątkowe w wys. 256 631,71 zł dotyczą budowy kanału ciepłowniczego między kotłowniami na osiedlu Mickiewicza.

 

Dział  710 - DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA – w dziale tym wydatkowano 60 459,18 zł.

 

W rozdz. 71004 były finansowane zadania statutowe na które wydatkowano 47 130,10 zł na:

 Ogłoszenia prasowe o przystąpieniu i wyłożeniu do publicznego wglądu planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy , wykonanie mapy do celów opiniodawczych do opracowania planu zagospodarowania przestrzennego, przedpłatę  za zaopiniowanie planu zagospodarowania przestrzennego przez powiatową komisję urbanistyczną - 1 300,00 i opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego .

 

Rozdział -71014-Zadania statutowe wydatkowano 2 440,00 zł  między innymi na opracowania geodezyjne , przyjęty plan wynosił 12 500,00 zł, wykonanie stanowi 19,52% planu.

 

Rozdział -71095-na przyjęty plan zadań statutowych w wys. 11 000,- zł  wydatkowano 10 889,08   Środki przeznaczone były na opracowanie studium wykonalności inwestycji „Budowa Biblioteki w Białej Rawskiej” oraz wykonanie tablicy z projektem przebudowy kąpieliska.

 

Dział 750 - ADMINISTRACJA PAŃSTWOWA I SAMORZĄDOWA- wydatki ogółem stanowiły kwotę 3 219 496,33 zł,- w tym z dotacji wojewody  kwotę 139 344,00 zł,- Wykonana kwota wydatków stanowi 96,73% planu

Rozdz. 75011 – zadania zlecone finansowane z budżetu Wojewody w kwocie 139 344,00- zł – oraz z budżetu Gminy w wys. 89 122,33 zł  Środki przeznaczone na wynagrodzenia i pochodne dla 4 pracowników -  181 274,22 zł.

Wydatki statutowe – wydatkowano 47 192,11zł.  - wydatki te  były przeznaczone m.in. na :

zakup formularzy aktów stanu cywilnego oraz okładek okolicznościowych, artykułów  na uroczystość 50-lecia pożycia małżeńskiego par z terenu naszej gminy, olej napędowy do samochodu służbowego w związku z odbiorem dowodów osobistych z Komendy Policji w Rawie Mazowieckiej jak również wymiany informacji z Centrum Informacji w Skierniewicach. Dokonano również zakupu publikacji pn. „KPA w diagramach” oraz „Zmiana imienia i nazwiska”. W ramach działalności wydziału zakupiono również wiązanki kwiatów ciętych w związku z uroczystościami zaślubin w tut. USC. Ponadto kupiono druki do ewidencji ludności, toner do drukarki laserowej, kosze do śmieci oraz wykładzinę podłogową do poczekalni USC. Dokonano również zakupu oprogramowania do ewidencji ludności ELUD+ w wersji Windows ,zakupu energii - 857,80 zł. . zakupiono usługi w zakresie: oprawy, renowacji oraz odkażania ksiąg USC, sesji zdjęciowej w związku z uroczystościami obchodów 50-cio lecia pożycia małżeńskiego, opieki autorskiej za użytkowanie programów komputerowych do ewidencji ludności i USC. Dokonano również zakupu 2 szt. tog wraz z pokrowcami, zapłacono za opłaty internetowe i stacjonarne rozmowy telefoniczne.

 

Rozdz.75020 - W okresie sprawozdawczym przekazano dla powiatu rawskiego na działalność Klubu Pracy w Rawie Maz. dotację celową  na działalność w kwocie 1 999,15 zł  

 

 

Rozdz.75022 - Wydatki Rady Gminy wyniosły w ciągu roku 137 562,74 zł złotych w tym świadczenia na rzecz osób fizycznych  – 134 768,- zł  i wydatki statutowe – 2 794,74- zł.

 

Rozdz.75023 – Wydatkowano kwotę 2 725 579,33 zł na przyjęty plan 2 825 304,00 zł co daje 96,47 % wykonania.

W Grupie wynagrodzenia  i pochodne  wydatkowano kwotę 2 046 023,02 zł, która była przeznaczona na: wynagrodzenia osobowe pracowników – wynagrodzenia miesięczne, wypłata nagród jubileuszowych dla pracowników Urzędu Miasta, składki ZUS i Kasy Chorych, podatek PIT 4R/TXT, grupowe ubezpieczenia pracownicze, ubezpieczenia w Commercial Union, w PZU Życie, wypłata dodatkowego wynagrodzenia rocznego, składki ZUS, ubezpieczenie zdrowotne i podatek z tego tytułu, składki na ubezpieczenie społeczne ZUS pracowników i Fundusz Pracy, zawarte umowy zlecenia, składki na ubezpieczenie społeczne ZUS i podatek z tytułu zawartych umów. Średnie zatrudnienie pracowników wynosiło w roku ubiegłym 50 etatów ,razem z grupą pracowników interwencyjnych , średnie wynagrodzenie – 3 103,50 zł

W Grupie zadania statutowe wydatkowano kwotę 661 331,51 zł, która była przeznaczona m.in. na: zakup druków, zakupy na wyposażenie Urzędu, zakup  publikacji i czasopism, zakup paliwa i części do samochodu służbowego, zakup oleju opałowego dla tut. Urzędu, zakup środków czystości, zakup wody, zakup artykułów spożywczych, zakup sprzętu komputerowego, zakup tuszy, tonerów, zakup pieczątek, zakup części do kserokopiarek), zakup energii elektrycznej dla tut. Urzędu, badania lekarskie wstępne, profilaktyczne, okresowe dla pracowników Urzędu, usługi pocztowe, zabezpieczenie budynku Urzędu Miasta i Urzędu Stanu Cywilnego, naprawa samochodu służbowego tut. Urzędu, naprawa kserokopiarek, usługi informatyczne, usługi za rozprowadzanie wody i odbiór ścieków, konserwacja centrali telefonicznej, refundacja zakupu okularów dla pracowników, usługa prawna dla tut. Urzędu, oprawa Dzienników Urzędowych, usługi kominiarskie, usługi p.poż, konserwacja pieca co, ogłoszenia w prasie, opieka autorska na programy komputerowe, realizację opłat internetowych, za realizację usług telekomunikacyjnych komórkowych i rozmów stacjonarnych, delegacje służbowe pracowników oraz ryczałty za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych, składki członkowskie za udział w Stowarzyszeniach, opłaty z tytułu ubezpieczenia budynków oraz samochodu służbowego, szkolenia dla pracowników tut. Urzędu, zakup oprogramowania komputerowego dla tut. Urzędu.

W Grupie wydatki majątkowe wydatkowano kwotę 17 494,80 zł, która była przeznaczona na zakup kserokopiarki kolorowej dla tut. Urzędu oraz mebli

Rozdz.75056 – Zrealizowano wydatki związane z przeprowadzeniem spisu rolnego w wys. 28 088,78 z dotacji GUS-u.

Rozdz. 75075  Promocja jednostek samorządu terytorialnego w Grupie zadania statutowe wydatkowano kwotę 48 500  zł ,która była wydatkowana na:

1.zadania statutowe tj. zakupy materiałów - zakup artykułów spożywczych na konferencje „Szkoła dla zdrowia”, zakup nagród książkowych za udział w konkursie pt. „Pomysł zagospodarowania budynku Biblioteka – centrum kultury”,  zakup tablic informacyjnych przy OSiR, zakup koszulek z herbem i napisem Biała Rawska, zakup toreb papierowych z nadrukiem herbu i napisem Biała Rawska, zakup długopisów, zakup breloków z herbem i napisem Biała Rawska, zakup plakietek okolicznościowych dla zawodników w meczu towarzyskim młodzieżowych reprezentacji Polska-Czechy, dofinansowanie nagród w Turnieju Ortograficznym Bielszczan, zakup czekolad dla dzieci ze Szkoły Podstawowej w Babsku za udział w spektaklu pt. „... tu wszędzie Polska – tu Ojczyzna” w dniu 3 maja, zakup materiałów biurowych, które były przeznaczone na wystawę starej fotografii
pt. „Każdy czas ma swoją twarz”, zakup marszówek foliowych na nuty dla członków Bialskiej Orkiestry, biorącej udział w świętach narodowych i lokalnych Gminy, zakup artykułów spożywczych dla dzieci z orkiestry biorących czynny udział w pracach orkiestry  na rzecz gminy Biała Rawska, zakup artykułów spożywczych oraz innych materiałów na uroczystości pt. „Barwy muzyki”, związane z obchodami dwusetnej rocznicy urodzin Fryderyka Chopina, patrona Szkoły Podstawowej w Babsku, zakup artykułów RTV i AGD, jako nagrody rzeczowe w zawodach siłowych o Puchar Burmistrza Miasta i Gminy Biała Rawska podczas Festynu Bialskiego A.D.2010, zakup upominków dla zawodników triathlonu , zakup artykułów spożywczych na potrzeby dożynek gminnych i Festynu Bialskiego

i zakupy usług  - zapłata za obiady dla prelegentów i gości podczas konferencji „Szkoła dla zdrowia”, zapłata wynagrodzenia z tytułu podpisanej umowy o dzieło z Panem G. Łysoniewskim – napisanie książki pt. „Biała Rawska– zarys dziejów”,  wypłata diet sędziowskich 5 sędziom sędziującym podczas meczu towarzyskiego młodzieżowych reprezentacji  Polska-Czechy, zapłata za publikację materiału promocyjnego w albumie „20-lecie Samorządu Terytorialnego w wydaniu specjalnym „Magazynu Gospodarczego” Fakty 2/2010, zapłata za  przygotowanie posiłku dla młodzieży w ramach meczu towarzyskiego Polska-Czechy, realizacja audycji na antenie radia Łódź na temat Miasta i gminy , przygotowanie wieczerzy wigilijnej .

2 wydatki związane z realizacją zadań unijnych – 1 588,00 zł za wykonanie tablicy promocyjnej na kąpielisku miejskim.

W Rozdziale 75095  Pozostała działalność w grupie świadczenia na rzecz osób fizycznych, wydatkowano kwotę 49 300,00 która była przeznaczona na wypłatę diet sołtysom za uczestnictwo w Sesjach Rady Miejskiej.

 

Dział 751 -URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA –

 

Rozdz.75101-finansowano wydatki  na aktualizację stałego spisu wyborców w kwocie 1 872,00  zł,-

 

Rozdz.75107zrealizowano wydatki w wys. 26 241,00 zł na przeprowadzenie wyborów Prezydenta RP

 

Rozdz.75109 - zrealizowano wydatki w wys. 35 825,00 zł, na przeprowadzenie wyborów samorządowych.

We wszystkich rozdziałach środki pochodzą z dotacji Krajowego Biura Wyborczego.

 

Dział 754 - BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA P.POŻAROWA- wydatkowano ogółem kwotę 639 062,51  zł  na zaplanowane 677 797,00 zł tj.94,29% zaplanowanych środków.

 

Rozdz.75404 –Komendy Wojewódzkie Policjiw roku ubiegłym przekazano dla Policji dotację  w kwocie 15 000,- zł na uruchomienie dodatkowych patroli policyjnych.

 

Rozdz. 75412 – Ochotnicze Straże Pożarne -  wydatkowano kwotę 658 597 zł w tym na wydatki bieżące – 309 951,51.

Na świadczenia na rzecz osób fizycznych wydatkowano – 51 973,24 zł na akcje gaśnicze, działania ratownicze, ćwiczenia pożarnicze, wypłatę dla konserwatorów 

Wynagrodzenia i pochodne  -wydatkowano – 3 115,08 zł na składki ZUS
Zadania statutowe -  plan – 258 697,00 zł ,wydatkowano – 238 663,19 zł między innymi na:

1. Zakup paliwa do samochodów pożarniczych i sprzętu p-poż, zakup części, zakup umundurowania  – 71 457,65 zł.

2. Zakup energii – 17 235,57

3. Usługi remontowe – 117 644,95 zł.

4. Badanie kierowcy – 420,00 zł.

5. Szkolenie strażaków, seminarium z zakresu ochrony p-poż, przeglądy samochodów pożarniczych, oznakowanie pojazdów – 8 502,10 zł.

6. Ubezpieczenie członów OSP, ubezpieczenie samochodów – 23 402,92 zł.

 

W ramach funduszu sołeckiego wydatkowano na remonty strażnic kwotę 94 506,36 zł

 

W wydatkach majątkowych zrealizowano kwotę  329 119,00 z tego  179 011,00 zł na zakup trzech samochodów bojowych dla OSP Ossa, Grzymkowice i Stara Wieś oraz przekazano dotacje celowe na remont strażnic  – 150 100,00 zł.

 

Rozdz.75414 - Obrona cywilna- wydatkowana została kwota 1 200 zł,- pochodząca z dotacji wojewody na zakup worków do piasku.

 

Rozdz.75421 – na koniec roku pozostała  rezerwa na zarządzanie kryzysowe w wys. 3 000,- zł – nie wykorzystana .

 

Dział 756 - DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIAZANE Z ICH POBOREM –

Rozdz. 75647 - sfinansowano wydatki w grupie wynagrodzeń i pochodnych  w wys.79 647,30,- zł przeznaczone na prowizję dla sołtysów za pobór podatków  i umowy- zlecenia  za roznoszenie nakazów płatniczych w mieście  oraz wydatki statutowe związane z obsługą podatkową gminy w wys. – 10 529,35 zł  

 

Dział 757 -OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO – rozdz. 75702 - to wydatki przeznaczone na spłatę odsetek od kredytów bankowych. Stanowiły one w ubiegłym roku  sumę 335 864,43  złotych – 99,37% założonego planu.

 

Dział 851- OŚWIATA I WYCHOWANIE - wydatki ogółem tego działu wyniosły na koniec czerwca sumę  11 323 819,08 zł,- 96,94% planu rocznego.

 

Szczegółowe sprawozdanie z realizacji wydatków tego działu Dyrektora Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty stanowi integralną część niniejszego sprawozdania opisowego.

Sprawozdanie to należy uzupełnić o wydatki finansowane bezpośrednio z budżetu gminy a mianowicie :

- w wydatkach majątkowych rozdz.80101 wydatkowano kwotę 545 130,02 z czego wykonano termomodernizację SP w Lesiewie – 245 722,72, budowę alpinarium w Babsku – 160 146,74 zł oraz remont podłogi na sali gimnastycznej SP w Białej Rawskiej -139 260,56

- w rozdz. 80104 - przekazano dotację gminie Kowiesy na utrzymanie dzieci w przedszkolu z terenu naszej gminy w kwocie 1 840,00- zł 

- w rozdz.80113 – Dowóz uczniów - przekazano również dotację dla Starostwa Powiatowego  w Grójcu za dowóz uczniów z terenu naszej gminy do specjalnego ośrodka wychowawczego w Nowym Mieście w wys. 10 559,30 zł.

- w rozdz. 80195 – Pozostała działalność. – poniesiono wydatki na zakup nagród rzeczowych dla laureatów konkursów międzyszkolnych w kwocie – 5 237,32 zł,

Ponadto w wydatkach majątkowych wydatkowano sumę 93 448,95 zł na budowę placów zabaw dla dzieci przy 5 szkołach podstawowych tj. Chodnów, Stara Wieś, Pachy, Wólka Lesiewska, Biała Rawska

 

Porównując kwotę wydatków w tym dziale dodając kwotę wydatkowanych środków w dziale 854 przeznaczonych na oświatę należy podkreślić, że w roku ubiegłym budżet gminy sfinansował  wydatki przekraczające subwencję oświatową o blisko 3 555 000,00 zł  ( razem z wydatkami na inwestycje)

 

Dział 851 - OCHRONA ZDROWIA- wydatki tego działu wyniosły w roku 2010 br. kwotę 241 247,47 -zł –  95,91 % planu rocznego

 

Rozdz.85153 – Zwalczanie narkomanii – w 2010 roku wydatkowano 19 025,46 zł. co stanowi 87,96% zaplanowanych środków

Wydatki na wynagrodzenia i pochodne dotyczą wynagrodzenia pełnomocnika , wykorzystano kwotę 4 591,51,- zł oraz kwotę 14 433,95,- zł na wydatki statutowe.

 

Rozdz. 85154 -Przeciwdziałanie alkoholizmowi  -

Gminna Komisja  Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Białej Rawskiej w 2010 roku  z rozdziału „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” i w  rozdziale „Pomoc społeczna” wydatkowała  ogółem: 230 009,26 zł.  co stanowi  96,67 %.

Na wynagrodzenia i pochodne  wydatkowano  56 013,03 zł. co stanowi  98,51 %.Na zadania statutowe - 125 880,23  zł. co stanowi  95,63 %, i w  rozdziale 85295 „ Pomoc społeczna”

- świadczenia na  rzecz osób fizycznych wykorzystano 30 000 zł. na dożywianie dzieci z rodzin patologicznych.

 

            Załącznikami do niniejszego sprawozdanie są szczegółowe sprawozdania pełnomocników do realizacji zadań z tego zakresu.   

 

Rozdz. 85195 - Pozostała działalność ogólne wydatki – 12 212,75 zł - z czego sfinansowano m.in. rehabilitację dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy w kwocie 8 712,00- zł,- ,koszty transportu na basen dzieci szkolnych z wadami postawy w wysokości –3 020,37- zł oraz koszty zorganizowania szkolenia „Ratujmy i uczymy ratować” – 480,38 zł

 

Dział 852 -POMOC SPOŁECZNA - wydatki tego działu wyniosły 6 015 150,63 zł,- przy udziale środków wojewody w wysokości 4 944 395,69-. i budżetu gminy w wysokości 1 070 754,94  zł

Środki z zadań zleconych stanowiły ponad 82% wydatków ogółem.

Szczegółowe sprawozdanie z realizacji wydatków tego działu Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej stanowi integralną część niniejszego sprawozdania opisowego.

 

Dział EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA – wydatkowano w tym dziale sumę 315 725,98 zł – 95,20% planu

 

Szczegółowe sprawozdanie z realizacji wydatków tego działu Dyrektora Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty stanowi integralną część niniejszego sprawozdania opisowego.

 

Ponadto należy wskazać , że w rozdz.85495 – Pozostała działalność. w ramach funduszu sołeckiego wykonano prace ziemne i część ogrodzenia  placu zabaw w Wólce Lesiewskiej

i  boiska dla dzieci  w Zofianowie razem:  14 585,22 zł

 

Dział 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA wydatkowano w  roku ubiegłym kwotę 1 077 560,71 zł,-.

 

Rozdz.90002 - Gospodarka odpadami - dotacja do gospodarki odpadami dla ZGKiM wyniosła

51 768,- zł,- Pozostałe wydatki w tym rozdziale dotyczyły wypłaty nagród w konkursach - „Najczystsza posesja” – 14 900,- zł.

 

Rozdz.90003 – na oczyszczanie miasta / omiot i wywóz nieczystości/ i wyłapywanie bezdomnych psów wydatkowano kwotę 200 275,68- zł.

 

Rozdz.90004 - zieleń w miastach to przede wszystkim wydatki związane z zakupem kwiatów dekoracyjnych , czyszczeniem drzew i  utrzymaniem trawników - ogółem wydatkowano 

66 534,28  złotych

 

Rozdz. 90015 -  na oświetlenie ulic wydatkowano w ubiegłym roku kwotę 442 957,23,- zł  

z tego za zużytą energię elektryczną na terenie miasta i gminy wydatkowano 271 369,44 zł,-

i 73 346,59 zł na konserwację i utrzymanie oświetlenia .

W ramach remontów z funduszu sołeckiego wykorzystano kwotę 5 516,00 zł.

Na inwestycje z zakresu oświetlenia wydatkowano 89 670,00 zł z czego wykonano nowe linie oświetlenia we wsiach Białogórne, Franopol, Szwejki Małe Wola Chojnata oraz zamontowano nowe oprawy.

 

Rozdz.90017 – w wydatkach majątkowych przekazano w formie dotacji środki w wys. 173 645,- zł dla ZGKiM na zakup spycharko-ładowarki.

  

Rozdz.90019- wydatkowano kwotę 82,570,80 – 50,04% zaplanowanych na wydatki z zakresu ochrony środowiska.

 

Rozdz.90095 – sfinansowano przy udziale środków Powiatowego Urzędu Pracy zatrudnienie 10 pracowników w ramach robót publicznych – 30 251,79 zł, wypłacono świadczenia z zakresu bhp  oraz zrealizowano inne wydatki rzeczowe na kwotę 11 472,93- zł

 

Dział 921- KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO - dotacje dla jednostek kultury wyniosły w roku 2010 w kwocie 820 320,00- złotych.

Szczegółowe sprawozdania z działalności jednostek i wydatkowanych środków są załącznikami do niniejszego sprawozdania.

W wydatkach majątkowych w rozdz.92116  zapłacono częściowo za opracowanie projektu budowy biblioteki – 39 528,00 zł

 

Rozdz.92120zaplanowana była dotacja na dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych w kwocie 50 000,- została w całości przekazana dla Parafii Rzymskokatolickiej w Białej Rawskiej na remont kościoła .

 

Dział  926 - KULTURA FIZYCZNA I SPORT- ogółem wydatkowano 3 888 521,17 zł. na założony plan w wys. 3 979 603,99  zł 

Rozdz.92601 – Obiekty sportowe - W rozdziale tym planowane i wydatkowane są środki na utrzymanie boisk sportowych „ORLIK2012”. Omówienie tego rozdziału zawiera sprawozdanie Miejsko-Gminnego- Zespołu Oświaty.

 

Rozdz. 92605 – Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu – w  roku 2010 przekazano dotacje klubom sportowym w celu prowadzenia zadań gminy w dziedzinie upowszechniania sportu na terenie miasta i gminy w następującej wysokości:

  1. „ISKRA DOBROPASZ BABSK-      10 000,- zł,
  2. „ VICTORIA” Chrząszczew      -       11 000,- zł,
  3. LKS „WOLA” -Wola Chojnata  -      10 500,- zł,
  4. LKS ,,WULKAN                        -      11 000,- zł,
  5. LKS ,,BIAŁA RAWSKA”         -       31 000,- zł.
  6. Uczniowski Klub Sportowy        -      10 500,- zł
  7. KS ‘BIAŁKA”                            -      56 000,- zł           

co stanowi kwotę ogółem 145 000- zł

 

Rozdz.92695 – wydatkowano 3 701 132,20  z czego :

- 9 600,- zł zostało przeznaczone na stypendia dla uczniów sportowo uzdolnionych.

W ramach wydatków majątkowych wydatkowano kwotę

-7 782,30 została zwrócona do Urzędu Marszałkowskiego z tytułu ubiegłorocznego rozliczenia budowy kąpieliska

- na modernizację kąpieliska wykorzystano kwotę 2 570 924,04 w ramach inwestycji z dofinansowaniem unijnym oraz 1 067 075,86 z części  socjalnej finansowanej z budżetu gminy ,

- na opracowanie projektu budowy traktu spacerowego wydatkowano - 45 750,00 zł

 

 

IV. ROZCHODY

 

W  2010 roku spłacono przypadające , zgodnie z zawartymi umowami , raty kredytów i pożyczek w ogólnej kwocie  1 134 115,23- zł .

           

Saldo zadłużenia na 31.12.2010r. z tytułu zobowiązań kredytowych wynosiło 12 273 963,57 zł i stanowi 38,76 % wykonanych dochodów budżetowych.

Spłaty rat kredytowych razem z odsetkami wynosiły kwotę 1 469 979,66 zł i stanowiły 4,64% wykonanych dochodów budżetowych.

 

 

 

 

 

V. ZMIANY W PLANIE WYDATKÓW NA REALIZACJĘ PROGRAMÓW FINANSOWANYCH Z UDZIAŁEM SRODKÓW POCHODZĄCYCH Z BUDŻETU UNII EUROPEJSKIEJ.

 

  1. W załączniku Nr 9 do uchwały budżetowej z dnia 08 stycznia 2010 roku określającym wydatki na programy i projekty z środków funduszy strukturalnych i funduszu spójności  wskazano dwie inwestycje a mianowicie :
  • Poprawa retencji w dolinie rzeki Białki poprzez modernizację OSiR – zaplanowano wydatki majątkowe w roku 2010 na kwotę 2 198 575,99 zł w tym z budżetu gminy 292 889, 60 zł i z budżetu UE -1 905 686,39 zł
  • Przebudowa alpinarium na potrzeby corocznych spotkań z muzyką Chopina – zaplanowano wydatki majątkowe w roku 2010 w wys. 165 000,00 zł w tym z budżetu UE -75 000,00 zł.

 

  1. Uchwałą Nr LIV/404/10 z dnia 07 września 2010 roku dokonano zmian przedmiotowego załącznika ;
  •  W zadaniu  „Poprawa retencji w dolinie rzeki Białki poprzez modernizację OSiR” – zwiększono wartość nakładów do kwoty 2 588 103,99 zł  w tym z budżetu UE – 2 199 888,39 zł zakładając przyspieszenie prac wykonawcy . Uzupełniono również plan o wydatki bieżące.
  • Wykreślono z załącznika zadanie „Przebudowa alpinarium na potrzeby corocznych spotkań z muzyką Chopina „ – z uwagi na to że Urząd Marszałkowski zakwestionował procedurę przetargową i rozwiązano umowę o dofinansowanie.
  • Wpisano do załącznika zadanie „Poprawa jakości życia mieszkańców poprzez budowę placów zabaw dla dzieci w miejscowości Chodnów, Stara Wieś, Wólka Lesiewska , Pachy – z kwotą 93 450,00 zł w tym z budżetu UE – 44 758,00 zł.

 

  1.  Uchwałą  Nr LV/410/10 z dnia 05 października 2010 roku dopisano do załącznika zadanie:
  • „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Biała Rawska poprzez budowę wodociągu Studzianek-Gołyń-Antoninów, oczyszczalni ścieków Galinki wraz z siecią kanalizacyjną oraz uzbrojenie terenów przemysłowych na ul. Plantowej w wodociąg i kanalizację o wartości nakładów w roku 2010- 782 490,00 zł w tym z budżetu UE – 458 313,25 zł

 

  1. Uchwałą Nr LVI/415/10 z dnia 29 października 2010 roku zmieniono zapisy w zadaniu
  • „ Poprawa retencji w dolinie rzeki Białki poprzez modernizację OSiR” – wartość nakładów pozostała bez zmian tj. w wys.2 588 103,99 zł  ale zmniejszono udział budżetu UE o kwotę 255 000,000 zł i o taką wielkość zwiększono udział budżetu gminy. Wzięto pod uwagę fakt , że nie było możliwości aby suma ta została zwrócona przez Urząd Marszałkowski  w 2010 roku.

 

  1. Uchwałą Nr IV/9/10 z dnia 30 grudnia 2010 roku  naniesiono poprawkę w zadaniu
  • „ Poprawa retencji w dolinie rzeki Białki poprzez modernizację OSiR” – również zmniejszono kwotę nakładów z budżetu UE o 194 570,49 zł  Ostateczny plan tej inwestycji jest następujący; wartość nakładów- 2 588 103,99 zł w tym z budżetu gminy – 837 786,09 zł i z budżetu UE – 1 750 317,90 zł

 

Wszystkie inwestycje zaplanowane w omawianym załączniku zostały zrealizowane.

Na modernizację OSiR wpłynęła dotacja z Urzędu Marszałkowskiego w wys. 1 764 870,92 zł obejmująca również wydatki bieżące poniesione w latach poprzednich.

Do budżetu wpłynęła również dotacja celowa na zadanie „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Biała Rawska” w wys. 406 251,00 zł jako zwrot wcześniej poniesionych nakładów.

Natomiast nie otrzymano planowanej dotacji na budowę placów zabaw dla dzieci w wys.

44 758,00 zł, zaplanowana została w budżecie 2011 roku. 

 

VI. GOSPODARKA POZABUDŻETOWA

 

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Żurawii - plan finansowy

przychodów na rok 2010 wynosił 2 954 000,,00 zł - realizacja  - 2 927 701,00 zł tj.99,11% .

Plan wydatków na rok 2010 wynosił 2 954 000,00 zł. - realizacja – 2 811 836,24 zł tj.95,19 % założeń.

Rok budżetowy zamknięto nadwyżkę finansową w kwocie brutto  -  62 565,67 zł .

W roku 2010 ZGKiM otrzymał dotację przedmiotową z budżetu gminy w ogólnej kwocie 111 768,00 zł oraz dotację celową na zakup koparko-ładowarki w wys. 173 645,00,- zł  

Stan środków obrotowych na 1.01.2010 – 112 112,73,- zł - na 31.12.2010 r. – 174 678,40 zł.

Sprawozdanie z działalności i gospodarki finansowej ZGKiM – w załączeniu.

 

W roku ubiegłym realizowano również poza budżetem zadanie zlecone ze środków wojewody „Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia pracowników młodocianych” - 76 193,77 zł  - polegające na dofinansowaniu pracodawcom, którzy kształcą w zawodzie pracowników młodocianych   ( wiek 16-18 lat) zamieszkałych na terenie Gminy. Środki finansowe przekazywane  na ten cel pochodzą z Funduszu Pracy.

Wydano 19 decyzji administracyjnych  .  Z powodu niespełnienia wymaganych warunków wydano dwie decyzje odmowne.    Wysokość kwoty dofinansowania   zależy od okresu kształcenia wynikającego  z umowy o pracę z młodocianym pracownikiem.   Osoba ucząca pracownika w danym zakładzie pracy musi posiadać kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego, a młodociany pracownik powinien ukończyć naukę zawodu,  która trwa dwa lub trzy lata,  i zdać egzamin przed Okręgową Komisją Egzaminacyjną lub Izbą Rzemieślniczą. Młodociany uzyskuje dyplom potwierdzający kwalifikacje w danym zawodzie lub świadectwo czeladnicze. Dofinansowanie jest przyznawane w formie decyzji administracyjnej, na wniosek pracodawcy złożony w terminie trzech miesięcy od ukończenia przez młodocianego pracownika nauki zawodu.  Na terenie  Gminy Biała Rawska w 2010 roku młodociani kształcili się  w zawodach: mechanik pojazdów samochodowych -2 lakiernik samochodowy-1 , cukiernik- 3, sprzedawca –8

 

Gmina w ramach pilotażowego programuuczeń na wsi” otrzymała również środki pozabudżetowe z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych  w wysokości – 44.174,20 zł.

Z dofinansowania skorzystało 11 uczniów szkół podstawowych, 8 uczniów gimnazjum oraz

5 uczniów szkół ponadgimnazjalnych z  przeznaczeniem na zakup niezbędnych artykułów

i pomocy szkolnych co umożliwiło pogłębienie wiedzy oraz pomogło w zdobywaniu umiejętności pozwalających na usamodzielnienie się. Zadanie to w imieniu Gminy prowadził Miejsko-Gminny Zespół Oświaty.

 

Stan środków finansowych na rachunkach bankowych Gminy na 31.XII.2010r wynosił  1 541 883,00  zł  w tym :

  • subwencja oświatowa na styczeń –         643 195,00-zł

 

 

PODSUMOWANIE

 

Porównując stronę dochodową naszego sprawozdania ze zrealizowanymi wydatkami należy wskazać, że rok 2010 zamknięto deficytem w kwocie 6 284 383,99- zł przy planowanym w budżecie w kwocie 7 268 748,00 - zł .

Biorąc pod uwagę zrealizowane przychody i rozchody - ogólna kwota wolnych środków na koniec roku 2010 wyniosła 983 885,44 - zł - są to środki pieniężne przeniesione do budżetu roku 2011 z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

 

 

                                                                       Biała Rawska, dnia 28 marca 2011 roku

 

 

 

                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 18.04.2011
Dokument wytworzony przez: Wydział Finansów i Budżetu
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: M.Kacprzak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 kwietnia 2011 13:07
Dokument wprowadzony do BIP przez: Maria Kacprzak
Ilość wyświetleń: 3341
25 maja 2011 09:26 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika [wykaz_umorzen_ulg_odroczen_2010.doc] do dokumentu.
25 maja 2011 09:24 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika [wykaz_umorzen_ulg_ustaw_odroczen_2010_pow500_zl__.doc] do dokumentu.
18 kwietnia 2011 13:41 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika [zestawienie_mienia_komun31122010.doc] do dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany