Projekty uchwał Rady

Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Białej Rawskiej w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2011 rok

 

                                                                                                                             - projekt-

Uchwała Nr ………….

Rady Miejskiej Biała Rawska

z dnia ………………….

w sprawie uchwalenia budżetu na 2011 rok.

 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c), d) i pkt 10, art. 51 ust. 1 oraz art. 58 ustawy

z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458 i z 2009 r. Nr 52, poz. 420) oraz art. 211, 212, 214, 239, 258, 264 ust. 3 i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r Nr 157, poz. 1240, Dz. U z 2010r : Nr 28 poz. 146, Nr 96 poz. 620, Nr 123 poz.835, Nr 152 poz.1020  ) i art. 121 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241, Nr 219 poz.1706, z 2010r. Nr 96 poz.620,Nr 108 oz.685,Nr 152 poz.1020,Nr 161 poz.620)

uchwala, co następuje:

§ 1.Uchwala się budżet Gminy Biała Rawska na 2011 rok.

§ 2.Uchwala się dochody budżetu w łącznej wysokości 27 997 547,00 zł, zgodnie z tabelą nr 1, w tym:

1)      dochody bieżące w wysokości     26 081 874,00 zł,

2)      dochody majątkowe w wysokości 1 915 673,00 zł.

§ 3. W ramach ogólnej kwoty dochodów wyodrębnia się planowaną dotację z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 3 909 508,00 zł, zgodnie z tabelą nr 2,

 

§ 4. Ustala się wydatki budżetu w łącznej wysokości 28 732 547,00 zł, zgodnie z tabelą nr 3,

w tym:

1)      wydatki bieżące w wysokości       25 872 904,00 zł,

2)      wydatki majątkowe w wysokości   2 859 643,00 zł,

2a) zestawienie zadań inwestycyjnych zaplanowanych do realizacji w 2011 roku przedstawia tabela nr 3a

§ 5. W ramach ogólnej kwoty wydatków wyodrębnia się wydatki na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 3 909 508,00 zł, zgodnie z tabelą nr 4,

 

§ 6. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w wysokości

735 000,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów i pożyczek  w wys. 735 000,00 zł,

 

§ 7. Ustala się przychody budżetu w łącznej wysokości 2 335 000,00 zł i rozchody budżetu w łącznej wysokości  1 600 000,00 zł, zgodnie z tabelą 5.

 

 

 

 

 

§ 8. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych z przeznaczeniem na:

1)      pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 600 000,00 zł,

2)      finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 120 000,00zł,

3)      spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów pożyczek

800 000,00 zł,

4)      wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 670 000,00 zł.

§ 9. W budżecie tworzy się rezerwy:

1)      ogólną w wysokości 100 000 zł,

2)      celowe w wysokości : 65 000 zł, w rozdz.75421 z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe, 50 000,- zł w rozdz.80195 z przeznaczeniem na wydatki bieżące, 160 000,- zł – na wydatki związane realizacją programów finansowych z udziałem środków , o których mowa w art.5 ust.1 pkt.2 ustawy o FP

§ 10. Dochody i wydatki budżetu obejmują dochody z tytułu opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z tabelą 6.

§11. Wydatki budżetu obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na kwotę 453 338,00 zł, ze środków określonych w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. Nr 52, poz. 420) zgodnie z tabelą nr 7.

§ 12. Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 1,

 

§ 13. Ustala się limity wydatków na wieloletnie projekty i programy realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) oraz z innych środków niepodlegających zwrotowi pochodzących z zagranicy, zgodnie z tabelą nr 8. 

 

§ 14.  Ustala się plan dochodów i wydatków związanych z gromadzeniem opłat i kar za korzystanie ze środowiska ,zgodnie z tabelą nr 9,

§ 15. Ustala się plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 2.

§ 16. Ustala się plan dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w wys.24 277,00 zł , zgodnie z tabelą nr 10

 

 

 

 

§ 17. 1. Upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do:

1)      dokonywania zmian wydatków bieżących budżetu w granicach działu, polegających na przesunięciach między rozdziałami w zakresie uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,

2)      dokonywania zmian w zakresie wydatków majątkowych w działach między  zadaniami, w ramach planu nakładów majątkowych, do wysokości umożliwiającej realizacje zadania, z wyłączeniem zadań ujętych w wykazie przedsięwzięć.

2. Upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w ramach wydatków działu związanych z realizacją zadań statutowych jednostki budżetowej.

§ 18. W zakresie wykonania budżetu upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do:

1)      zaciągania w 2011 roku kredytów na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu, z których zadłużenie w trakcie roku nie może przekroczyć limitu 500 000 zł,

2)      lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu,

§ 19. Wykonanie budżetu powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej.

§ 20. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego          

 

 

  

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 10.02.2011
Dokument wytworzony przez: Wydział Finansów i Budżetu
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: M.Kacprzak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 lutego 2011 09:36
Dokument wprowadzony do BIP przez: Maria Kacprzak
Ilość wyświetleń: 1850
10 lutego 2011 09:46 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika [biala_rawska__wydatki_ze_srodkow_unijnych.xls] do dokumentu.
10 lutego 2011 09:45 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika [zalacznik_nr_1__dotacje.xls] do dokumentu.
10 lutego 2011 09:44 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika [tabela_nr_7__srodki_z_funduszu_soleckiego_na_2011_rok.doc] do dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany