- projekt-
Uchwała Nr ……….
Rady Miejskiej w Białej Rawskiej
z dnia ……………..
w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Biała Rawska na 2014 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. c), d) i pkt.10, art. 51 ust. 1 oraz art. 58 ustawy
z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2013r poz.594 i 645 )oraz art. 211, 212, 214, 239, 258, 264 ust. 3 i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 885 i poz.938) i art.121 ust.7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241, Nr 219 poz.1706, z 2010r. Nr 96 poz.620,Nr 108 poz.685,Nr 152 poz.1020,Nr 161 poz.1079,Nr 226 poz.1475, Nr 239 poz.1578, z 2011r. Nr 171 poz.1061,Nr 178 poz. 1061, Nr 197 poz.1170 oraz z 2012r.poz.986,poz.1456,1548)
Rada Miejska w Białej Rawskiej uchwala, co następuje:
§ 1.Uchwala się budżet Miasta i Gminy Biała Rawska na 2014 rok.
§ 2.Uchwala się dochody budżetu w łącznej wysokości 31 581 596,00 zł, zgodnie z tabelą nr 1, w tym:
1) dochody bieżące w wysokości 31 056 596,00 zł,
2) dochody majątkowe w wysokości 525 000,00 zł.
§ 3. W ramach ogólnej kwoty dochodów wyodrębnia się planowaną dotacje z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 4 035 832,00 zł, zgodnie z tabelą nr 2,
§ 4. Ustala się wydatki budżetu w łącznej wysokości 34 824 596,00 zł, zgodnie z tabelą nr 3,
w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 29 875 565,36 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 4 949 030,64 zł,
2a) zestawienie zadań inwestycyjnych zaplanowanych do realizacji w 2014 roku przedstawia tabela nr 3a
§ 5. W ramach ogólnej kwoty wydatków wyodrębnia się wydatki na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 4 035 832,00 zł, zgodnie z tabelą nr 4,
§ 6. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w wysokości
3.243.000,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów i pożyczki w wysokości 1 243 000,00 zł i przychodów ze sprzedaży obligacji w wysokości 2 000 000,00 zł,
§ 7. Ustala się przychody budżetu w łącznej wysokości 4 138 320,00 zł i rozchody budżetu w łącznej wysokości 895 320,00zł, zgodnie z tabelą Nr 5
§ 8. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych z przeznaczeniem na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 100 000
zł,
2) na finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 4 320 000,00 zł,
3) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów pożyczek w wysokości 1 065 000,00zł,
§ 9. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 180 000,00 zł,
2) celową w wysokości 74.000,00 zł, w rozdz.75421 z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe , w rozdz.80195 – w wysokości 140.000,00 zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące, w rozdz.85295 – w wysokości 25 000,00 zł i w rozdz.85495 – 14.600,00 zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące i wypłatę świadczeń na rzecz osób fizycznych.
§ 10. Dochody i wydatki budżetu obejmują dochody z tytułu opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z tabelą 6.
§ 11. Wydatki budżetu obejmują zadania jednostek pomocniczych Gminy na kwotę 538 038,61 zł, ze środków określonych w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. Nr 52, poz. 420) zgodnie z tabelą nr 7.
§ 12. Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 1,
§ 13. Ustala się plan dochodów i wydatków realizowanych z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska, zgodnie z tabelą nr 8,
§ 14. Ustala się plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 15. Ustala się plan dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w wys. 51 177,00 zł , zgodnie z tabelą nr 9.
§ 16.
1. Upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do:
1) dokonywania zmian wydatków bieżących budżetu w granicach działu, polegających na przesunięciach między rozdziałami w zakresie uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
2) dokonywania zmian w zakresie wydatków majątkowych w działach między zadaniami, w ramach planu nakładów majątkowych, do wysokości umożliwiającej realizacje zadania, z wyłączeniem zadań ujętych w wykazie przedsięwzięć.
2. Upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w ramach wydatków działu związanych z realizacją zadań statutowych jednostki budżetowej.
§ 17. W zakresie wykonania budżetu upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do:
1) zaciągania w 2014 roku kredytów na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu, z których zadłużenie w trakcie roku nie może przekroczyć limitu 800 000 zł,
2) lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu,
§ 18. Wykonanie budżetu powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej.
§ 19. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2014 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy w Białej Rawskiej