- projekt-
Uchwała Nr ……….
Rady Miejskiej w Białej Rawskiej
z dnia ……………..
w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Biała Rawska na 2015 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. c), d) i pkt.10, art. 51 ust. 1 oraz art. 58 ustawy
z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U z 2013r poz.594 ,645, 1318 z 2014r. poz. 379 ,poz.1072 )oraz art. 211, 212, 214, 217, 222, 235,236,237,239, 258, 264 ust. 3 i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 885 , poz.938 poz. 1646, z 2014r. poz.379, poz.911,poz.1146)
Rada Miejska w Białej Rawskiej uchwala, co następuje:
§ 1.Uchwala się budżet Miasta i Gminy Biała Rawska na 2015 rok.
§ 2.Uchwala się dochody budżetu w łącznej wysokości 33 027 793,41 zł, zgodnie z tabelą nr 1, w tym:
1) dochody bieżące w wysokości 31 440 145,41 zł,
2) dochody majątkowe w wysokości 1 587 648,00 zł.
§ 3. W ramach ogólnej kwoty dochodów wyodrębnia się planowaną dotacje z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 3 633 428,00 zł, zgodnie z tabelą nr 2,
§ 4. Ustala się wydatki budżetu w łącznej wysokości 35 727 793,41 zł, zgodnie z tabelą nr 3,
w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 30 113 056,65 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 5 614 736,76 zł,
2a) zestawienie zadań inwestycyjnych zaplanowanych do realizacji w 2015 roku przedstawia tabela nr 3a
§ 5. W ramach ogólnej kwoty wydatków wyodrębnia się wydatki na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 3 633 428,00 zł, zgodnie z tabelą nr 4,
§ 6. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w wysokości
2 700.000,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 2 700 000,00 zł
§ 7. Ustala się przychody budżetu w łącznej wysokości 3 648 100,00 zł i rozchody budżetu w łącznej wysokości 948 100,00zł, zgodnie z tabelą Nr 5
§ 8. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych z przeznaczeniem na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 100 000
zł,
2) na finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 3 250 000 zł,
3) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów pożyczek w wysokości 1 250 000,00 zł
§ 9. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 170 000,00 zł,
2) celową w wysokości 72.000,00 zł, w rozdz.75421 z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe , w rozdz.80195 – w wysokości 140.000,00 zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące, w rozdz.85295 – w wysokości 25 000,00 zł i w rozdz.85495 – 10.000,00 zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące i wypłatę świadczeń na rzecz osób fizycznych.
§ 10. Dochody i wydatki budżetu obejmują dochody z tytułu opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z tabelą 6.
§ 11. Wydatki budżetu obejmują zadania jednostek pomocniczych Gminy na kwotę 557 090,33 zł, ze środków określonych w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. Nr 52, poz. 420) zgodnie z tabelą nr 7.
§ 12. Ustala się limity wydatków na projekty i programy realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) oraz z innych środków niepodlegających zwrotowi pochodzących z zagranicy, zgodnie z tabelą Nr 8
§ 13 Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 1,
§ 14. Ustala się plan dochodów i wydatków realizowanych z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska, zgodnie z tabelą nr 9,
§ 15. Ustala się plan dochodów i wydatków związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi zgodnie z tabelą nr 10,
§ 16 Ustala się plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 17. Ustala się plan dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w wys. 34 231,00 zł , zgodnie z tabelą nr 11.
§ 18.
1. Upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do:
1) dokonywania zmian wydatków bieżących budżetu w granicach działu, polegających na przesunięciach między rozdziałami w zakresie uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
2) dokonywania zmian w zakresie wydatków majątkowych w działach między zadaniami, w ramach planu nakładów majątkowych, do wysokości umożliwiającej realizacje zadania, z wyłączeniem zadań ujętych w wykazie przedsięwzięć.
2. Upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w ramach wydatków działu związanych z realizacją zadań statutowych jednostki budżetowej.
§ 19. W zakresie wykonania budżetu upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do:
1) zaciągania w 2015 roku kredytów na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu, z których zadłużenie w trakcie roku nie może przekroczyć limitu 800 000 zł,
2) lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu,
§ 20. Wykonanie budżetu powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej.
§ 21. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2015 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy w Białej Rawskiej