Projekty uchwał Rady

Projekt uchwały RM Białej Rawskiej w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Biała Rawska na 2015 rok

 

                                                                                                                             - projekt-

Uchwała Nr ……….

Rady Miejskiej w Białej Rawskiej

z dnia ……………..

w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Biała Rawska na 2015 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. c), d) i pkt.10, art. 51 ust. 1 oraz art. 58 ustawy

z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U z 2013r poz.594 ,645, 1318 z 2014r. poz. 379 ,poz.1072 )oraz art. 211, 212, 214, 217, 222, 235,236,237,239, 258, 264 ust. 3 i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 885 , poz.938 poz. 1646, z 2014r. poz.379, poz.911,poz.1146)

 

Rada Miejska w  Białej Rawskiej uchwala, co następuje:

 

§ 1.Uchwala się budżet Miasta i Gminy Biała Rawska na 2015 rok.

§ 2.Uchwala się dochody budżetu w łącznej wysokości 33 027 793,41 zł, zgodnie z tabelą nr 1, w tym:

1)     dochody bieżące w wysokości     31 440 145,41 zł,

2)     dochody majątkowe w wysokości  1 587 648,00 zł.

§ 3. W ramach ogólnej kwoty dochodów wyodrębnia się planowaną dotacje z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 3 633 428,00 zł, zgodnie z tabelą nr 2,

 

§ 4. Ustala się wydatki budżetu w łącznej wysokości 35 727 793,41 zł, zgodnie z tabelą nr 3,

w tym:

1)     wydatki bieżące w wysokości       30 113 056,65 zł,

2)     wydatki majątkowe w wysokości    5 614 736,76 zł,

2a) zestawienie zadań inwestycyjnych zaplanowanych do realizacji w 2015 roku przedstawia tabela nr 3a

§ 5. W ramach ogólnej kwoty wydatków wyodrębnia się wydatki na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w wysokości 3 633 428,00 zł, zgodnie z tabelą nr 4,

 

§ 6. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w wysokości

2 700.000,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 2 700 000,00 zł

 

§ 7. Ustala się przychody budżetu w łącznej wysokości 3 648 100,00 zł i rozchody budżetu w łącznej wysokości  948 100,00zł, zgodnie z tabelą Nr 5

§ 8. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych z przeznaczeniem na:

1)     pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 100 000

       zł,

2)      na finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 3 250 000 zł,

3)     na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów pożyczek w wysokości 1 250 000,00 zł

 

§ 9. W budżecie tworzy się rezerwy:

1)     ogólną w wysokości 170 000,00 zł,

2)     celową w wysokości 72.000,00 zł, w rozdz.75421 z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe , w rozdz.80195 – w wysokości 140.000,00 zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące, w rozdz.85295 – w wysokości 25 000,00 zł i  w rozdz.85495 – 10.000,00 zł z przeznaczeniem na wydatki bieżące i wypłatę świadczeń na rzecz osób fizycznych.

 

§ 10. Dochody i wydatki budżetu obejmują dochody z tytułu opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z tabelą 6.

§ 11. Wydatki budżetu obejmują zadania jednostek pomocniczych Gminy na kwotę 557 090,33 zł, ze środków określonych w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. Nr 52, poz. 420) zgodnie z tabelą nr 7.

§ 12. Ustala się limity wydatków na projekty i programy realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) oraz z innych środków niepodlegających zwrotowi pochodzących z zagranicy, zgodnie z tabelą Nr 8

 

§ 13  Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 1,

 

§ 14. Ustala się plan dochodów i wydatków realizowanych z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska, zgodnie z tabelą nr 9,

 

§ 15. Ustala się plan dochodów i wydatków związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi  zgodnie z tabelą nr 10,

§ 16 Ustala się plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 2.

§ 17. Ustala się plan dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w wys. 34 231,00 zł , zgodnie z tabelą nr 11.

§ 18.

1. Upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do:

1)     dokonywania zmian wydatków bieżących budżetu w granicach działu, polegających na przesunięciach między rozdziałami w zakresie uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,

2)     dokonywania zmian w zakresie wydatków majątkowych w działach między  zadaniami, w ramach planu nakładów majątkowych, do wysokości umożliwiającej realizacje zadania, z wyłączeniem zadań ujętych w wykazie przedsięwzięć.

2. Upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w ramach wydatków działu związanych z realizacją zadań statutowych jednostki budżetowej.

§ 19. W zakresie wykonania budżetu upoważnia się Burmistrza Białej Rawskiej do:

1)     zaciągania w 2015 roku kredytów na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu, z których zadłużenie w trakcie roku nie może przekroczyć limitu 800 000 zł,

2)     lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu,

§ 20. Wykonanie budżetu powierza się Burmistrzowi Białej Rawskiej.

§ 21. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2015 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego          

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 05.01.2015
Dokument wytworzony przez: Wydział Finansów i Budżetu
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: M.Kacprzak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 stycznia 2015 10:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Maria Kacprzak
Ilość wyświetleń: 1756
05 stycznia 2015 10:18 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika [tabela_nr_10_dochody_budzetu_panstwa2015.xls] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
05 stycznia 2015 10:17 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika [zalacznik_nr_2_przych_i_wyd_zaklbudzet2015.xls] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
05 stycznia 2015 10:16 (Maria Kacprzak) - Dodanie załącznika [tabela__nr8fund_ochrony_srod.xlsx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany