Protokoły z posiedzeń

Protokół Nr 3/07

Protokół Nr 3/07

ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej w dniu 23 marca 2007 r. o godzinie 1200 w świetlicy Urzędu Miasta w Białej Rawskiej.


Obecni członkowie Komisji wg listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego protokółu.

W posiedzeniu brali udział:
1. Burmistrz - Bogdan Pietrzak
2. Z-ca Burmistrza – Zbigniew Karpiński
3. Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej – Mirosław Cygan
4. Naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego – Krzysztof Bańkowski


Pkt. 1

Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Adam Stępniewski, który przewodniczył posiedzeniu.

Pkt. 2

Przewodniczący posiedzenia przedstawił projekt porządku posiedzenia i zapytał czy są uwagi do jego treści?

Nikt nie zgłosił uwag.

Przewodniczący posiedzenia przeprowadził głosowanie.

Członkowie Komisji w głosowaniu 11 głosami „za” jednogłośnie przyjęli porządek posiedzenia stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.


Pkt. 3

Pan Burmistrz zaznaczył, iż na dzisiejszym posiedzeniu zostaną tylko przekazane materiały dotyczące sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Biała Rawska za 2006 rok oraz sprawozdania z realizacji budżetu jednostek organizacyjnych gminy.
Powyższa sprawa będzie omawiana na posiedzeniach stałych Komisji Rady w miesiącu kwietniu.


Pkt. 4

Pan Burmistrz dokonał wprowadzenia do tematu w sprawie modernizacji kotłowni miejskich. Zaznaczył, iż kotłownie wymagają remontu a będą to duże koszty, na które nas nie stać, gdyż są inne inwestycje do realizacji. Są różne koncepcje tj. przekazanie kotłowni Spółdzielni Mieszkaniowej, przekazanie kotłowni nowopowstającej Spółce lub wydzierżawienie. Najlepszym i najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie wykonanie projektu technicznego modernizacji kotłowni i przekazanie ich Spółdzielni Mieszkaniowej. Spółdzielnia będzie miała możliwość korzystania ze środków UE albo WFOŚ i GW. Jeżeli zadanie to miałaby wykonać gmina to należałoby zaciągnąć kolejne pożyczki i wzrośnie zadłużenie. Następnie poprosił o przedstawienie kosztów modernizacji kotłowni na oś.Mickiewicza i Wojska Polskiego, sieci ciepłowniczej i możliwości tych kotłowni co do ogrzania bloków już istniejących i nowopowstałych.

Naczelnik Wydziału RG Krzysztof Bańkowski – poinformował, iż umowa na dzierżawę kotłowni przez SM zawarta została w 1993 roku, w której określono jakie koszty ponosi Spółdzielnia Mieszkaniowa a jakie Gmina i do Gminy należy pokrycie kosztów związanych z modernizacją kotłowni. Na dzień dzisiejszy czynsz dzierżawny jaki płaci SM wynosi 5.900 zł brutto miesięcznie i jest corocznie waloryzowany wskaźnikiem wzrostu cen towarów i usług. Ponadto Gmina płaci kary za wprowadzanie zanieczyszczeń do powietrza, które z roku na rok są coraz większe. Aby uniknąć dodatkowych obciążeń należy kotłownie te zmodernizować.

Prezes SM Mirosław Cygan – zaznaczył, iż kotłownie na dzień dzisiejszy nie są w pełni wykorzystane i w zupełności wystarczą do grzania bloków już istniejących i nowopowstałych, ale należy dokonać ich modernizacji, gdyż jest wysoko stopień zużycia. Były drobne awarie na sieci ciepłowniczej ale zostały usunięte i sieć jest w przyzwoitym stanie. Koszty modernizacji dwóch kotłowni wyniosą łącznie 2.118 tys.zł.

Koncepcja modernizacji kotłowni stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Członkowie Komisji w wyniku dalszej dyskusji i przeprowadzeniu głosowania 7 głosami „za” przy braku głosów „przeciwnych” i 4 głosami „wstrzymującymi” wyrazili wolę przekazania kotłowni Spółdzielni Mieszkaniowej w Białej Rawskiej.

Pan Burmistrz – zapytał Prezesa SM czy zainteresowani są przejęciem kotłowni?

Prezes SM Mirosław Cygan – zaznaczył, iż ma pewne obawy, co do realnych możliwości przejęcia kotłowni, jednak przedstawi sprawę na posiedzeniu Rady Nadzorczej i przekaże informację.


Pkt. 5

Z-ca Burmistrza Zbigniew Karpiński przedstawił pismo Wojewody Łódzkiego w sprawie zgłoszenia jednego kandydata i jego stałego zastępcy do udziału w pracach Stałej Konferencji Współpracy, w zakresie spraw objętych ustawą z dnia 06 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju dot. gmin, powiatów, województwa, w szczególności w odniesieniu do strategii rozwoju województwa oraz regionalnych i krajowych programów operacyjnych. Spośród zgłoszonych kandydatów przez wszystkie jednostki samorządowe zostaną wybrani członkowie Konferencji i powołani do jej składu Zarządzeniem Wojewody Łódzkiego.
W związku z powyższym proponuje się zgłoszenie przedstawiciela Gminy tj. Burmistrza p.Bogdana Pietrzaka i jego stałego zastępcy tj. Zastępcę Burmistrza p.Zbigniewa Karpińskiego.


Członkowie Komisji w wyniku dyskusji i przeprowadzeniu głosowania 11 głosami „za” jednogłośnie wyrazili opinię pozytywną w sprawie powołania przedstawiciela Gminy p.Burmistrza Bogdana Pietrzaka i jego stałego zastępcy p. Zbigniewa Karpińskiego Zastępcę Burmistrza w skład Stałej Konferencji Współpracy.


Pkt. 6

Protokół Nr 2/07 ze wspólnego posiedzenia Komisji w dniu 12.03.2007 roku został przedstawiony członkom Komisji.

Nikt nie zgłosił uwag do przedstawionego protokołu.

Członkowie Komisji w głosowaniu 8 głosami „za” przy braku głosów „przeciwnych” i 1 głosie „wstrzymującym” przyjęli protokół Nr 2/07.


Pkt. 7

W sprawach różnych głos zabrali:

Radny Andrzej Włodarski – poruszył sprawę remontu drogi we wsi Chrząszczew, zaznaczając, iż w obecnej chwili jest nieprzejezdna. Zwrócił się z prośbą o potraktowanie sprawy jako pilnej.

Pan Burmistrz – zaznaczył, iż wyda dyspozycje o nawiezieniu tłucznia na w/w drogę. Ponadto poinformował, iż zostały ogłoszone przetargi na remonty cząstkowe dróg, utwardzanie żwirem i tłuczniem, oraz 5 km – na podwójne utrwalenie grysem i emulsją.

Radny Ryszard Szeligowski – zapytał jak przedstawia się sprawa zgłoszonej reklamacji wykonania drogi tłuczniowej w Szwejkach Małych.

Pan Burmistrz – wyjaśnił, iż był właściciel firmy, która wykonywała prace na tej drodze, podpisana została ugoda, obecnie wozi kamień i roboty są realizowane, termin wykonania 45 dni.

Radny Ryszard Szeligowski – zapytał co poczyniono w sprawie zakupu nowej równiarki?

Pan Burmistrz – zaznaczył, iż przetarg został ogłoszony, będzie kosztowała ok.330 tys.zł.

Radny Bolesław Sawicki – zaznaczył, iż nieprzejezdna jest droga od Ossy w stronę Babska.

Pan Burmistrz – zaznaczył, iż wyda odpowiednie dyspozycje o nawiezieniu tłucznia.

Radny Marek Dziubiński – zaznaczył, iż radni mieli złożyć propozycje co chcieliby zrobić na swoim terenie, ja takie propozycje złożyłem na ręce Pana Przewodniczącego i Pana Burmistrza, czy wszyscy złożyli?

Przewodniczący Rady – odpowiedział, iż w sprawie dróg była Komisji, która sprawdziła teren, w innych sprawach będą kolejne spotkania.

Radny Marek Dziubiński – składałem pismo w sprawie wykonania oświetlenia w Babsku tj. złożenie 3-4 lamp na przeciw cmentarza. Otrzymałem odpowiedź odmowną. Zwrócił się z prośbą o przychylne załatwienie tej sprawy.

Pan Burmistrz – ogłoszono przetargi na wykonanie projektów technicznych i na oświetlenie, zobaczymy ile zostanie tych środków po rozstrzygnięciu przetargów i co można za nie wykonać.

Radny Marek Dziubiński – zapytał czy odbędzie się wspólna komisja odnośnie oświetlenia na terenie gminy i jeżeli tak to kiedy Przewodniczący przewiduje takie posiedzenie?

Przewodniczący Rady – odpowiedział, że tak, być może jeszcze w miesiącu kwietniu.

Radny Włodzimierz Słonecki – zasugerował, aby na sesji absolutoryjnej nie było innych spraw, tylko zająć się tym jednym tematem.


Ponieważ nikt więcej głosu nie zabrał Przewodniczący posiedzenia zakończył posiedzenie o godzinie 1530.-


Przewodniczący posiedzenia

Adam Stępniewski


Protokółowała:

Anna Śliwińska


Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Maria Kacprzak
Ilość wyświetleń: 1685
12 marca 2008 23:04 (Maria Kacprzak) - Utworzenie dokumentu
Zatrzymaj banner przewijany