Protokoły z posiedzeń

Protokół Nr 6/07

Protokół Nr 6/07

ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej w dniu 07 sierpnia 2007 r. o godzinie 900 w świetlicy Urzędu Miasta w Białej Rawskiej.


Obecni członkowie Komisji wg listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego protokółu.

W posiedzeniu brali udział:
1. Przewodniczący Rady – Adam Stępniewski
2. Burmistrz - Bogdan Pietrzak
3. Z-ca Burmistrza – Zbigniew Karpiński
4. Naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego – Krzysztof Bańkowski
5. Naczelnik Wydziału Finansów i Budżetu – Małgorzata Feller
6. pracownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego – Zbigniew Adamczyk


Pkt. 1


Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Piotr Karwecki, który przewodniczył posiedzeniu.


Pkt. 2


Przewodniczący posiedzenia przedstawił projekt porządku posiedzenia i zapytał czy są uwagi do jego treści?
Projekt porządku posiedzenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Ponieważ nikt nie zgłosił uwag Przewodniczący posiedzenia przeprowadził głosowanie porządku posiedzenia.

Członkowie Komisji w wyniku głosowania 14 głosami „za” jednogłośnie przyjęli porządek posiedzenia.


Pkt. 3


Pan Burmistrz przedstawił projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na rok 2007.
Zaznaczył, iż proponowane zmiany dotyczą zwiększenia środków finansowych na przebudowę (modernizację) SUW w Białej Rawskiej ul. Topolowa do kwoty 2.600 tys.zł. oraz przesunięcia środków w wysokości 15 tys.zł. z Biura Rady na Promocję.
Wydział Rozwoju Gospodarczego wystąpił z wnioskiem o zwiększenie środków na przebudowę SUW z uwagi na to, iż kwota zapisana na ten rok w budżecie w wysokości 2.200 tys.zł. okazała się niewystarczająca.

Przewodniczący posiedzenia otworzył dyskusję w tym punkcie.

Naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego Krzysztof Bańkowski uzasadnił wniosek zaznaczając, iż na przebudowę (modernizację) SUW odbyły się 2 przetargi. W drugim przetargu wpłynęło 5 ofert, z których najkorzystniejsza opiewa na kwotę 2.464.452 zł. co i tak znacznie przekracza środki finansowe na ten cel, zapisane w budżecie. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty brana była pod uwagę przede wszystkim cena i okres gwarancji. Firma, która złożyła najkorzystniejszą ofertę daje nam gwarancję na okres 36 miesięcy. Ponadto w warunkach przetargu określono terminy płatności za realizację inwestycji tj. w roku bieżącym 2.200 tys.zł. a w 2008 roku - 400 tys.zł.
Następnie Naczelnik przedstawił harmonogram realizacji inwestycji.
Z uwagi na zaciągnięte pożyczki z WFOŚiGW na w/w zadanie musimy dokonać rozliczenia finansowego do końca 2007 roku. Całkowita realizacja inwestycji i rozliczenie nastąpi do końca marca 2008 roku.

Naczelnik Wydziału Finansów i Budżetu Małgorzata Feller – zaznaczyła, iż w związku z rozłożeniem płatności za realizację SUW nastąpi zmiana w załączniku do uchwały tj. w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym w poz.7 gdzie na 2008 rok zapisana została kwota w wysokości 400 tys.zł. Ponadto w poz.11 – Stworzenie elektronicznego obiegu dokumentów w Urzędzie na 2007 rok zapisana jest kwota 40 tys.zł. a powinno być 7.500 zł.

Ponieważ nikt więcej głosu nie zabrał Przewodniczący posiedzenia przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

Członkowie Komisji w głosowaniu 14 głosami „za” jednogłośnie wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy na rok 2007.


Pkt. 4


Z-ca Burmistrza Zbigniew Karpiński przedstawił projekt uchwały w sprawie oddania w najem do korzystania z części górnej wieży ciśnień oraz miejsca pod sprzęt telefonii komórkowej położonych na działce nr 178/2 o pow. całkowitej 0,1075 ha położonej przy ul.Topolowej w Białej Rawskiej.
Zaznaczył, iż Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie wystąpiła do nas z wnioskiem o przedłużenie umowy najmu w/w powierzchni na okres 5 lat. Obecna umowa obowiązuje do 29.10.2007 roku.

Przewodniczący posiedzenia otworzył dyskusję w tym punkcie.

Radny Włodzimierz Słonecki – zapytał jaka jest intencja zawarcia umowy na 5 lat? Przy umowach zawieranych na krótszy okres czasu można negocjować cenę na korzyść gminy. Firma na pewno nie protestowałaby gdyby ten okres był krótszy.

Pan Burmistrz – firma wystąpiła z wnioskiem o przedłużenie umowy najmu i jest zainteresowana dłuższym okresem czasu. Pobieranie opłat z tego tytułu jest naszym dochodem.

Naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego Krzysztof Bańkowski – jest to jeden z krótszych okresów zawarcia umowy gdyż standardowo zawiera się je na okres 10 czy 15 lat. W drodze rozmów obie strony przedstawiają swoje propozycje.

Przewodniczący posiedzenia Piotr Karwecki – zaznaczył, iż w uzasadnieniu do uchwały jest napisane, że zmienia się tylko czas trwania umowy a co z wysokością opłaty?

Naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego Krzysztof Bańkowski – ponieważ jest to nasz obiekt będą prowadzone negocjacje w sprawie opłaty, dotychczas stawka waloryzowana była o średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych i na dzień dzisiejszy wynosi 3.030 zł miesięcznie + VAT.

Pan Burmistrz – mogę podpisać umowę na 3 lata ale co wtedy gdy firma się nie zgodzi? stracimy dochody dla naszego budżetu. Z dniem 29.10.br kończy się umowa i chcemy dalej współpracować z tą firmą.

Naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego Krzysztof Bańkowski – przedstawił dotychczasowe warunki umowy zaznaczając, że mamy możliwość jej negocjacji.

Radny Marek Dziubiński – zaznaczył, iż firma nie będzie taka skłonna szybko zrezygnować, gdyż ponieśli już jakieś koszty i pozyskanie nowego terenu będzie dla nich problemem.

Radny Włodzimierz Słonecki – w dobie telefonii komórkowej rynek jest bardzo dynamiczny i będzie się dalej rozwijał. Obecnie obowiązująca opłata jest bardzo niska, ponadto firma nie ponosi innych kosztów. Negocjacje powinny być prowadzone z korzyścią dla gminy, w czyim interesie działa Burmistrz?

Pan Burmistrz – zawsze jest możliwość renegocjacji umowy i staramy się działać na korzyść Gminy. Brak decyzji ze strony Rady w tej sprawie powoduje, iż nie możemy rozmawiać z firmą.

Z-ca Burmistrza - obecna umowa obowiązuje do końca października br. i jeżeli będzie określony termin zawarcia umowy to wówczas Burmistrz ustali jej warunki.

Naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego Krzysztof Bańkowski – obecna umowa dla tej lokalizacji jest korzystna.

Ponieważ nikt więcej głosu nie zabrał Przewodniczący posiedzenia przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

Członkowie Komisji w głosowaniu 7 głosami „za”, 4 głosami „przeciw” i 2 głosami „wstrzymującymi” wyrazili opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie oddania w najem do korzystania z części górnej wieży ciśnień oraz miejsca pod sprzęt telefonii komórkowej położonych na działce nr 178/2 o pow. całkowitej 0,1075 ha położonej przy ul. Topolowej w Białej Rawskiej.





Pkt. 5


Pan Burmistrz przedstawił projekt uchwały w sprawie wniesienia skargi na rozstrzygnięcie nadzorcze.
Zaznaczył, iż Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa, przypadających Gminie Biała Rawska, a także jej jednostkom organizacyjnym. Wojewoda Łódzki rozstrzygnięciem nadzorczym z dn.18.07.2007 roku stwierdził nieważność § 5 tej uchwały. Takie same uchwały były podjęte przez inne gminy na terenie województwa łódzkiego i chodzi o zasadę równego traktowania wszystkich gmin.

Radny Włodzimierz Słonecki – zapytał czy z tytułu wniesienia skargi będą jakieś opłaty?

Z-ca Burmistrza – zaznaczył, iż wszczęcie postępowania to koszt ok.300 zł.

Radny Marek Dziubiński – powtórnie zasygnalizował sprawę odpracowywanie przez mieszkańców zaległości z tyt. różnych opłat, jak to będzie się przedstawiało.

Przewodniczący posiedzenia Piotr Karwecki – odczytał zawiadomienie o wszczęciu postępowania w w/w sprawie i rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Łódzkiego. Zaznaczył, iż może skorzystać z okazji i całkowicie uchylić uchwałę, rozpatrzyć ją ponownie gdyż były co do niej zastrzeżenia.

Z-ca Burmistrza – uchwała ta obowiązuje tylko bez zapisu § 5.

Radny Włodzimierz Słonecki – zapytał czy uchwała może obowiązywać tylko częściowo?

Z-ca Burmistrza – rozstrzygnięciem nadzorczym stwierdzono tylko nieważność § 5 i w pozostałym brzmieniu uchwała obowiązuje.

Ponieważ nikt więcej głosu nie zabrał Przewodniczący posiedzenia przeprowadził głosowanie w sprawie wyrażenia opinii do w/w projektu uchwały.

Członkowie Komisji w głosowaniu przy braku głosów „za”, 7 głosami „przeciw” i 6 głosami „wstrzymującymi” wyrazili negatywną opinię do projektu uchwały w sprawie wniesienia skargi na rozstrzygnięcie nadzorcze.


Pkt. 6

Przewodniczący posiedzenia odczytał protokoły Nr 4/07 z posiedzenia wyjazdowego Komisji i Nr 5/07 z dnia 17.07.2007 roku.

Nikt nie zgłosił uwag do przedstawionych protokołów.

Członkowie Komisji w głosowaniu 13 głosami „za” jednogłośnie przyjęli protokół Nr 4/07 i Nr 5/07.


Pkt. 7


W sprawach różnych głos zabrali:

Przewodniczący Rady – odczytał pismo Prezesa Sądu Okręgowego w Łodzi, w którym wyjaśniono, iż przedłużenie terminu do zgłaszania kandydatów na ławników nie jest dopuszczalne z mocy prawa.

Radny Jan Sowik – zaznaczył, iż są dziury w makadanie na drodze w Szwejkach Małych, jak również należy uzupełnić braki w drodze w Słupcach, głównie chodzi o zakręt.

pracownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego Zbigniew Adamczyk – zaznaczył, iż droga była poszerzana i zostanie to zrobione, a sprawą zakrętu zajmie się po powrocie z urlopu.

Radny Marek Dziubiński – powtórnie przedstawił sprawę naprawy drogi w Babsku tj. ul. Ogrodowej. Następnie odczytał odpowiedź z Urzędu Miasta Wydziału Rozwoju Gospodarczego, że Urząd nie może realizować żadnych prac na tym odcinku drogi, gdyż nie jest jej właścicielem ani zarządcą. Ustalaliśmy, że Urząd powinien wystąpić do Lasów Państwowych o ewentualne użyczenie tej drogi czy jej przejęcie. Nie podejmujecie żadnych działań aby to wykonać i uregulować a obowiązkiem jest doprowadzenie sprawy do końca. Wysłana została tylko równiarka i wyrównała teren.

pracownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego Zbigniew Adamczyk – zaznaczył, iż była równiarka a ponieważ droga przechodzi częściowo przez teren prywatny to właścicielka nie wyraziła zgody na wykonywanie jakichkolwiek prac na jej własności.

Radny Marek Dziubiński – właścicielka działki nie ma nic przeciwko korzystaniu z tej drogi tylko przeciwko wykonywaniu prac. Można wykonać tylko część drogi pomijając jej działkę. Leży to w gestii Urzędu, ewentualnie zastanowić się nad jej wykupem czy zamianą.

Z-ca Burmistrza – zaznaczył, iż wystąpił do radcy prawnego o wydanie opinii w tej sprawie, rozwiązań jest wiele i należy znać wszystkie konsekwencje prawne tego działania. Bez opinii nie podejmie się żadnych działań.

Pan Burmistrz – regulacja pewnych spraw trwa, nie od razu, będziemy się starać to zrealizować.

Przewodniczący Rady – zaznaczył, iż firma która wykonywała utrwalanie dróg powinna zmieść piach a równiarka zepchnęła go do rowu. Firma musi go usunąć.

pracownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego Zbigniew Adamczyk – w specyfikacji było uwzględnione oczyszczanie ale bez niwelacji poboczy.

Z-ca Burmistrza – zaznaczył, iż zajmiemy się tą sprawą.

Radny Bolesław Sawicki – zaznaczył, iż nie została jeszcze wykonana pogwarancyjna naprawa drogi od Jelitowa.

pracownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego Zbigniew Adamczyk – poinformował, iż najgorsze miejsca zostały już naprawione.

Radny Bolesław Sawicki – poruszył sprawę oświetlenia, zapytał czy coś już jest robione w tej sprawie. Należałoby na niektórych wsiach zdjąć lampy gdyż świeci jedna przy drugiej, natomiast we wsi Ossa jest ich za mało.

Z-ca Burmistrza – poinformował, iż w sprawie oświetlenia nie było jeszcze żadnych decyzji, dopiero pod koniec III kwartału br.

Radny Marek Dziubiński – zapytał czy na jutro aktualne jest wysłanie równiarki do wyrównania boiska?

Z-ca Burmistrza – prosiłem o ustalenie terminu z operatorem równiarki, nie wiem nic na temat jutrzejszego dnia. Nagła sprawą jest wyrównywanie poboczy, należy to wykonać ale oczywiście damy równiarkę jak będzie wolny dzień.

Radny Marek Dziubiński – był już dwa razy ustalany termin i nic, ludzie wzięli sobie wolne w pracy i co dalej?

Pan Burmistrz – ustalimy późniejszy termin, proszę o telefon.

Radny Sylwester Brzeziński – zapytał kiedy ruszy wożenie tłucznia na drogę w Chodnowie?

pracownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego Zbigniew Adamczyk – poinformował, iż tłuczeń będzie wożony, są duże kolejki na kopalni.

Radny Tomasz Mirkowski – zapytał czy są możliwości wykonania chodnika na ul.Ogrodowej w Białej Rawskiej, gdyż jest tam bardzo wąsko, praktycznie nie ma poboczy i mieszkańcy nie mogą tamtędy chodzić.

Pan Burmistrz – ulica ta jest w pasie drogi wojewódzkiej, nie wiem czy będzie taka możliwość. Skontaktujemy się z Zarządem Dróg Wojewódzkich.

Przewodniczący posiedzenia Piotr Karwecki – zaznaczył, iż tak samo jest na drodze w kierunku Zakrzewa. Przypomniał również o wysypaniu tłuczniem odcinka drogi od ul.Topolowej (w ramach przydziału).

Radny Mariusz Świstak – zapytał kiedy będzie wykonany chodnik przy Gimnazjum?

Pan Burmistrz – przy wykonywaniu chodnika chcieliśmy również poszerzyć zatokę autobusową i myślę, że w przyszłym roku.

Radny Tomasz Mirkowski – zapytał co dalej z wykupem gruntów przez p.Sekutera?

Pan Burmistrz – poinformował, iż Wydział Finansów i Budżetu dokonuje analizy sytuacji finansowej gdyż chodzi o dochody gminy. Chcemy wykonać to kompleksowo w całej gminie i myślę, że powinniśmy przygotować po wakacjach. Warianty przedstawimy na posiedzeniu Komisji.

Radny Włodzimierz Słonecki – zapytał czy jest realizowany harmonogram dróg żwirowych?

pracownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego Zbigniew Adamczyk – jest wożony żwir i tłuczeń.

Ponieważ nikt więcej głosu nie zabrał Przewodniczący posiedzenia zakończył posiedzenie o godzinie 1140.-

Przewodniczący posiedzenia

Piotr Karwecki

Protokółowała:

Anna Śliwińska




Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Maria Kacprzak
Ilość wyświetleń: 1498
12 marca 2008 23:04 (Maria Kacprzak) - Utworzenie dokumentu
Zatrzymaj banner przewijany